Kirjoittaja Aihe: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!  (Luettu 6716 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2987
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #27 : 10.06.2017 - klo:21:05 »
Virtalukon vaijeri hoitaa VAIN virtalukon puolen eli avain ei lähde kun P-llä ja keppi ei liiku P-ltä ilman avainta.


Ei ole vaijerin säätö kohdillaan eli ei mene parkkilukko kunnolla päälle. Siksi räklättää auton liikkuessa kun käpälä ei ole kunnolla hampaiden välissä.
Kannattaa muutenkin olla suht tarkkana vaijerin säädön kanssa koska "puoleenväliin" jäävät pykälät voi pahimmillaan särkeä laatikon.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #26 : 10.06.2017 - klo:20:50 »
Peruutusvalojohtojen kytkennän jälkeen shifterin kytkimeen alkoi rundimittari toimia.
Whaat    :o

Vaijerin säädölle en tehnyt tänään mitään kadonneen parkkilukon metsästämiseksi.
Mutta semmosen havainnon tein äsken kun parkkeerasin mäkeen, että rohisevaa ääntä kuluu  jostakin vetolevyn ja laatikonhännän väliltä kun auto alkaa valumaan parkkivaihteella.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2017 - klo:20:56 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #25 : 09.06.2017 - klo:22:44 »
Kun parkkilukko on kerran mekaaninen, niin kumpi vaijereista sitä ohjaa?
Oletan että vaihteistoon menevä ja jäikö vaijerin säätö sitten pieleen, vaikka kaikki vaihteet ovatkin oikeissa pykälissä.
Ensimmäinen lonkalta tehtyä säätöä hieman löysäsin kun pakko-1 tuntui aavistuksen jäykältä.
Mutta laatikon päässä vaihteen valitsimessa ei tuntunut jäävän likerataa vajaaksi, kun sitä yritti työntää 1-asennosta eteen päin.
Toisen pään liikerataa ei tullut tarkistettua kun tuntui shifterissä hyvälle.
Eli kun vastakkaisessa päädyssä ei ole löysiä, niin tuskin rajoittaa toisen pään liikerataa,.
Ellei parkkilukon alue vaijerissa ole tosi lyhyt tai shifterin hammastus pielessä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017 - klo:23:19 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2987
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #24 : 09.06.2017 - klo:20:51 »
Siis asennossa P? Täysin mekaaninen, muistaakseni on ykkönen ja pakki päällä yhtä aikaa.
Ei ole vaihteita tomaatissa jos ei ole käynnissä...
Parkkilukko on automaateissa AINA mekaaninen.

Ainakin starttauksen esto kannattaa ehdottomasti kytkeä koska on liian helppo pistää vahingossa auto käyntiin vaihde päällä ja sitten saa juosta perässä...
Kun shifterissä on näköjään vain yks neutral-switch niin se sitten jaetaan releellä kahdeksi, startille ja boxille. Tuplakärkisen releen jahtaamisen sijaan olisi voinut laittaa kaks tavallista rinnakkain.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #23 : 09.06.2017 - klo:20:14 »
Onko parkkilukon ohjaus mekaaninen vai sähköinen?
Nyt se ei ainakaan toimi.
Virtalukon vaijeri on p-asennossa ja muutama johto yhä kytkemättä.
Siis asennossa P? Täysin mekaaninen, muistaakseni on ykkönen ja pakki päällä yhtä aikaa.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #22 : 09.06.2017 - klo:12:53 »
Onko parkkilukon ohjaus mekaaninen vai sähköinen?
Nyt se ei ainakaan toimi.
Virtalukon vaijeri on p-asennossa ja muutama johto yhä kytkemättä.
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5416
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #21 : 09.06.2017 - klo:11:09 »
Ei kai tota virtalukon vaijeria voi tuohon kytkeä ollenkaan, vaan se pitää jättää irti ja laittaa p-asentoon eli työntää täysin sisään. Avaimen siis voi irrottaa vaikka vaihde olisi päällä.

Niin SE, enpä muista mitä tein sille. Saatoin kyllä kytkeäkin  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3428
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #20 : 09.06.2017 - klo:11:06 »
Ei kai tota virtalukon vaijeria voi tuohon kytkeä ollenkaan, vaan se pitää jättää irti ja laittaa p-asentoon eli työntää täysin sisään. Avaimen siis voi irrottaa vaikka vaihde olisi päällä.
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5416
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #19 : 09.06.2017 - klo:10:57 »
Muistatko BlackZ mitä teit sille toiselle shifterin vaijerille?

Megan käyttö vaatii vähän totuttelua.
Varsinkin kun hypätään keskialueen lukon yli ja siihen vielä jäykkyys lisäksi.

Taisin maksaa shifteristä 120e ja 15e tuli kuluja päälle.
Ostin jo vuosi sitten niin hankala kinuta enää puuttuvia osia kun ei ole puhelinnumerokaan tallessa.
Enemmän olisi aikaa mennyt niiden saamiseksi kuin siihen että itse tein.
Osien huono istuvuus on ollut viimeaikoina enemmän sääntö kuin poikkeus.
Varsinkin Qa1 ollut skeidaa poikkitukea lukuunottamatta.

Mille toiselle vaijerille?  :-X
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #18 : 09.06.2017 - klo:10:51 »
Muistatko BlackZ mitä teit sille toiselle shifterin vaijerille?

Megan käyttö vaatii vähän totuttelua.
Varsinkin kun hypätään keskialueen lukon yli ja siihen vielä jäykkyys lisäksi.

Taisin maksaa shifteristä 120e ja 15e tuli kuluja päälle.
Ostin jo vuosi sitten niin hankala kinuta enää puuttuvia osia kun ei ole puhelinnumerokaan tallessa.
Enemmän olisi aikaa mennyt niiden saamiseksi kuin siihen että itse tein.
Osien huono istuvuus on ollut viimeaikoina enemmän sääntö kuin poikkeus.
Varsinkin Qa1 ollut skeidaa poikkitukea lukuunottamatta.
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5416
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #17 : 09.06.2017 - klo:09:53 »
Taisin löytää sopivan releen biltemasta.
Ainakin thirdgenillä joku oli käyttänyt samanlaista (kuva).
Relettä en vielä asentanut, kun meni aikaa kaikkeen ylimääräiseen.
Puuttuvat tuumaiset mutterit piti käydä ostamassa pulttikaupasta ja vaijerin päälle piti tehdä lukitus kun ei ollut myyjä pakannut mukaan.
Vaihteiston öljypohjan pultteihin tuleva bracket oli pilattu modaamalla se th200 yhteensopivaksi ja vaati hitsaamista saada takaisin th700:ksi.
Huomenna täytyy hakea vielä us-partsista peruutusvalon mikrokytkin.
Kytkin nyt pelkästään neutral safety switchin ja jätin muut johdot irti.
Toimi noinkin, mutta rundimittari sekoili.
En ennättänyt tutkia vikaa enempää, mutta muistin unohtaneeni kiinnittää ainakin maajohdon shifterin jalkaan.
Ja eihän se megan jalustinadapterinkaan pulttijako ihan täsmännyt auton kanssa.
Eli ihan perus usa laatua m-
Onko muilla megashifteri jäykkä käyttää?
Ja mitä olette tehneet ratti/avainlukon vaijerille?
Jätin sen irtaalleen park asennossa eli shifteriä voi liikuttaa ilman että avainlukko on vapautettu.

[/URL

Semmonen vähä jäykähköhän se on, mutta ite tykkään. Ja mulla passas kaikki paikalleen suoriltaan  8) Onhan siitä tokkiinsa jo 13 vuotta ku oman asensin, voinu joku muuttuaki tuossa ajassa  ;D Mutta itse olin 100% tyytyväinen, hinta oli tuolloin 249€ ja kaikki osat oli ja meni heittämällä paikalleen. Joskus se käytetyn osto tulee kalliimmaksi kun laskee kaiken vaivan ja lisäosien haun mukaan jne.

Nuohan se aina vituttaa kun jotakin muuteltu eikä oikein tiedä että mitä varten ja miten muuteltu. Esim. kaasuttimien kanssa ostan aina uuden, käytetyn saa 250€ ja uusi maksaa +500€ mutta uusi on uusi ja siinä ei ole mitään viritelmiä tehty jotka sitten aiheuttaa harmaita hiuksia.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #16 : 08.06.2017 - klo:22:30 »
Taisin löytää sopivan releen biltemasta.
Ainakin thirdgenillä joku oli käyttänyt samanlaista (kuva).
Relettä en vielä asentanut, kun meni aikaa kaikkeen ylimääräiseen.
Puuttuvat tuumaiset mutterit piti käydä ostamassa pulttikaupasta ja vaijerin päälle piti tehdä lukitus kun ei ollut myyjä pakannut mukaan.
Vaihteiston öljypohjan pultteihin tuleva bracket oli pilattu modaamalla se th200 yhteensopivaksi ja vaati hitsaamista saada takaisin th700:ksi.
Huomenna täytyy hakea vielä us-partsista peruutusvalon mikrokytkin.
Kytkin nyt pelkästään neutral safety switchin ja jätin muut johdot irti.
Toimi noinkin, mutta rundimittari sekoili.
En ennättänyt tutkia vikaa enempää, mutta muistin unohtaneeni kiinnittää ainakin maajohdon shifterin jalkaan.
Ja eihän se megan jalustinadapterinkaan pulttijako ihan täsmännyt auton kanssa.
Eli ihan perus usa laatua m-
Onko muilla megashifteri jäykkä käyttää?
Ja mitä olette tehneet ratti/avainlukon vaijerille?
Jätin sen irtaalleen park asennossa eli shifteriä voi liikuttaa ilman että avainlukko on vapautettu.

[/URL
« Viimeksi muokattu: 17.04.2018 - klo:20:40 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #15 : 08.06.2017 - klo:10:32 »
Siis kyllä mulla tuli kaikki tarvittava shifterin mukana? Onko sulla käytetty shifteri vai mikä juttu tuo on jos tarvit ylimääräsiä releitä?

Käytettynä ostin.
Taitaa olla arpapeliä mitä B&M porukka pakkaa laatikoihin.
http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=2880.30
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5416
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #14 : 08.06.2017 - klo:09:35 »
Tuossa tekstissä kyllä sanotaan ettei turbiinilukon johtoja kytketä yhteen vaikka kaikesta saa käsityksen, että yhteys olisi N & P.

Releelle löysin myös perustelun ja se on startti yhteyden takia.
Mistä olette ostaneet tuon releen?

Siis kyllä mulla tuli kaikki tarvittava shifterin mukana? Onko sulla käytetty shifteri vai mikä juttu tuo on jos tarvit ylimääräsiä releitä?
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KIIRE: B&M Megashifter asennukseen vinkkejä!
« Vastaus #13 : 08.06.2017 - klo:08:35 »
Tuossa tekstissä kyllä sanotaan ettei turbiinilukon johtoja kytketä yhteen vaikka kaikesta saa käsityksen, että yhteys olisi N & P.

Releelle löysin myös perustelun ja se on startti yhteyden takia.
Mistä olette ostaneet tuon releen?
-89 350 HSR formula