Kirjoittaja Aihe: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa  (Luettu 19340 kertaa)

DARK FIREBIRD

  • Vieras
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #16 : 17.12.2006 - klo:21:54 »
*clap*

Takaylityksethän olivat ihan kympit lopuksi ja vain etupää oli hivenen viturallaan.Pitää varmaan joskus yrittää taas.
Kyllä ne 2x 2.75 tulee vielä ja taakse asti.

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9708
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #15 : 17.12.2006 - klo:21:48 »
Mut jos kikkailee pakoputken reitillä niin voisolla helpompaa.
mikäs pakko niitä on taakse,akselin yli viedä  ::)
helmasta ulos (kylkiputket)  m/
« Viimeksi muokattu: 17.12.2006 - klo:21:57 kirjoittanut Chevy Pilot »

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6848
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #14 : 17.12.2006 - klo:21:37 »
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

DARK FIREBIRD

  • Vieras
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #13 : 17.12.2006 - klo:21:34 »
Taitaa olla 3 ja 4 koppaisissa samat tilat tehdä putkisto.
Kun tossa tuskailin putkistoa enkä oikeen onnistunut(mahdollista kylläkin onnistua).
Tuplaputkina normaalia reittiä pitkin 2.5" kohtuullisesti.2.75" hankalaa on 3" kannattaa jättää heikkohermoisena koittamatta.

Mut jos kikkailee pakoputken reitillä niin voisolla helpompaa.

Mullaon takaylityksettallessa ja muutkin pätkät.Aion vielä jatkaa projektia.

Poissa -vellu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4464
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #12 : 17.12.2006 - klo:21:29 »
No (back)pressure - ei (vasta)paineita?  ;D

Joo, keväällä se nähdään ja kuullaan  \m/

YES \m/ m/   

Taputukset vasta keväällä ;)
Ex: Camaro 1969 Copo clone

911
GLC350E
R1200C

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6848
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #11 : 17.12.2006 - klo:21:27 »
No (back)pressure - ei (vasta)paineita?  ;D

Joo, keväällä se nähdään ja kuullaan  \m/
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa -vellu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4464
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #10 : 17.12.2006 - klo:21:21 »
Höpöhöpö.

...ja sehän nähdään - vähän paineita Nupalle  ;D
Ex: Camaro 1969 Copo clone

911
GLC350E
R1200C

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6848
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #9 : 17.12.2006 - klo:21:20 »
Tarkoitin tuon kommenttini 4gen autoihin. 

Höpöhöpö.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa -vellu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4464
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #8 : 17.12.2006 - klo:21:18 »
en nyt kyllä olis tuosta ihan samaa mieltä!

Tarkoitin tuon kommenttini 4gen autoihin. 
Ex: Camaro 1969 Copo clone

911
GLC350E
R1200C

Poissa pate

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 798
  • Sukupuoli: Mies
  • tarttisko se lisää voimaa, vaan antasko olla
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #7 : 17.12.2006 - klo:17:50 »
Onhan noita "tee se itse" putkistoja väännetty Suomessa ennenkin \m/
En nyt vaan ihan heti muista nähneeni yhtään täysin toimivaa ratkaisua jossa edullisuus, tehonlisäys ja kunnon äänet olisi ylivertaiset valmiisiin cat-back sarjoihin nähden.
Lisäksi noissa tee se itse sarjoissa usein kärsitään maavaran menetyksestä, ylimääräisistä koriäänistä, ruostumisesta, liitäntöjen vuotamisesta ym.
en nyt kyllä olis tuosta ihan samaa mieltä!
pontiac firebirt formula -91 305 tpi procharger  t56
vaparina 13,9 1/4mile.  summermeet 2008 matalin auto

Poissa CamRaato94

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 770
  • Sukupuoli: Mies
  • http://www.youtube.com/watch?v=l_aj2ZXGjFc
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #6 : 17.12.2006 - klo:14:51 »
Summa summaaruumin: näyttääpi siltä ettei kannata itse rakennella. Harmi ettei tuolta pohjasta tullut kesällä otettua kunnon kuvaa että vois katella. Mutta lienee pirun ahdasta.

Onhan noita "tee se itse" putkistoja väännetty Suomessa ennenkin \m/
En nyt vaan ihan heti muista nähneeni yhtään täysin toimivaa ratkaisua jossa edullisuus, tehonlisäys ja kunnon äänet olisi ylivertaiset valmiisiin cat-back sarjoihin nähden.
Lisäksi noissa tee se itse sarjoissa usein kärsitään maavaran menetyksestä, ylimääräisistä koriäänistä, ruostumisesta, liitäntöjen vuotamisesta ym.

Itsellä on perus MagnaFlown 15620 joita saa jenkeissä alle $400. Niitä taisi Panterakin myydä Suomessa kohtuu hintaan. Olen tyytyväinen m/
2006 Vojakkeri koko porukkaa kuljettaa, mutta F-Bodyt intohimona...

Poissa -vellu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4464
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #5 : 17.12.2006 - klo:13:05 »
Onhan noita "tee se itse" putkistoja väännetty Suomessa ennenkin \m/
En nyt vaan ihan heti muista nähneeni yhtään täysin toimivaa ratkaisua jossa edullisuus, tehonlisäys ja kunnon äänet olisi ylivertaiset valmiisiin cat-back sarjoihin nähden.
Lisäksi noissa tee se itse sarjoissa usein kärsitään maavaran menetyksestä, ylimääräisistä koriäänistä, ruostumisesta, liitäntöjen vuotamisesta ym.

Itsellä on perus MagnaFlown 15620 joita saa jenkeissä alle $400. Niitä taisi Panterakin myydä Suomessa kohtuu hintaan. Olen tyytyväinen m/
Ex: Camaro 1969 Copo clone

911
GLC350E
R1200C

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #4 : 17.12.2006 - klo:12:42 »
Itse hommasin RP:stä Flowmasterin 80 series pöntön.   
Mutta kyllä aika asialliset pörinät nyt irtoo.  JOtenkin metkasti kyllä kaikuu takakontista,  teksi mieli ostaa 20 puloo uretaanivaahtoo, ja
vähä pursotella :-)


Flowmastereihin on myös saatavana ns. lämpösuojia ympärille vähentämään myös syntynyttä sisämelua. Myös ulotuloputkien pituudella on merkitystä koriääniin.
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #3 : 17.12.2006 - klo:10:38 »
Eikai mikään laki määrää änkkäreitä oltavaksi,jos vaan äänet kohillaan,vai määrääkö?
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

1994z28

  • Vieras
Vs: Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa
« Vastaus #2 : 17.12.2006 - klo:10:27 »
Itse hommasin RP:stä Flowmasterin 80 series pöntön.  postikuluineen jotain pikkasen yli 100 e.
Sen saa melkein suoraan alkuperäsen pöntön tilalle.
Katistahan tulee 2,5 tuumaista, ei kait niin ahdistavaa.
Ajatelin säästää cat-backin hinnassa..
NOh, katista pöntölle sopiva putki oli oikeaa kokoa, mutta, pöntöstä taakseppäin olevat ulostulot olivat sitten pöntössä suuremmat,
kun alkuperäiset pätkät.   SItten  lähdin hakemaan sitten motonetistä 2,5 tuumaisia kappaleita & klemmareita.
Siinä sitten putkia pätkiessä ja hitsaillessa meni  asennuksiin varmaan 5 tuntia,  motonetin osat +100 eur.  taas säästettiin väärässä paikassa.
Hommaa vaa joku edukas valmis catbackki,  niin ei tarvi taistella.   
Mutta kyllä aika asialliset pörinät nyt irtoo.  JOtenkin metkasti kyllä kaikuu takakontista,  teksi mieli ostaa 20 puloo uretaanivaahtoo, ja
vähä pursotella :-)

JOs viestisi tyylisiä vaimentimia ajattelet,  sitten menee kyllä kokonaan putkien vaimentimien vedot uusiksi..  JA miten käy maavaran, mulle ainakin se on must. Kaiken maaailman perkeellen suojatien korotuksia ilmestyy ties minne.