Kirjoittaja Aihe: '75 350cid koneen piristäminen  (Luettu 1700 kertaa)

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: '75 350cid koneen piristäminen
« Vastaus #5 : 07.01.2007 - klo:22:30 »
Nettiautossa joku myy 383:sta, 450hv:tä. Ja tekstissä vielä mainitaan että menee heittämällä 3geniin...  m/

http://www.nettiauto.com/1065954

'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa xaekx

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 467
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: '75 350cid koneen piristäminen
« Vastaus #4 : 06.01.2007 - klo:00:48 »


Onko takokampuran ja takokiertokankien hankkiminen katukoneeseen turhaa hifistelyä? Tehotavoitteena olisi 400-600hp. Auto johon kone on tulossa on '84 ei-vähäpäästöinen Camaro.


Takomännät ja takoveivit olisi hyvä olla noilla tehotavoitteilla. Takokampura - no jaa, antaahan se kyllä mielenrauhaa, mutta vakiokampuratkin on kestäviä.

Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1070
  • Sukupuoli: Mies
Vs: '75 350cid koneen piristäminen
« Vastaus #3 : 05.01.2007 - klo:22:33 »
Terve minunkin puolestani. Olen ollut nettikatkossa pitkään ni ei ole päässy kirjottelee. Kiva että jollakin on muutakin kuin noita katti laitteita :) heh heh

Eli mullon tuolla samalla koodilla oleva lohko,tosin 2 bolt mallinen. Itellä on ruttua nyt n.10.5 ja moottorin käytös muttui kyllä radikaalisti vakiosta. RPM alukannet on mulla ja minun käyttöön on kyllä riittänyt hyvin.

Sun virityksessä on kyllä hyvä aloittaa siitä että teet tai teetät alakerran oikeen huolella hyvin tasapainoon ja sitte suunnittelet muut. On sitte helppoa vaihtaa siitä pinnasta osia jos jokin nippeli ei miellytä. Tolla imusarjalla pärjäät pitkälle mutta tuonne tehotavoitteeseen tarviit kyllä jonkun toisen imusarjan.Toi performeri ei taida riittää tuonne asti.

Mutta kuhan sen alakerran nyt aluksi tekee huolella ni sitte on rauhallisin mielin hyvä kasata yläkerta. AFR kansia kovasti kehuttu muttei ole itellä kokemusta. Täällä foorumilla taitaa olla ainakin ensikesänä kokemuksia noista kansista jos en väärin muista..

Jatketaan



Tampereella pörrätään.

Poissa Spertsa

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
Vs: '75 350cid koneen piristäminen
« Vastaus #2 : 05.01.2007 - klo:12:58 »
Tässäpä eri kokoonpanoja joiden pohjalta voi alkaa suunnittelemaan: http://www.ryanscarpage.50megs.com/combos1.html
Uudet laakerit kannattaa laittaa jos koneen kerta purkaa ja jos tehoa on tarkoitus ottaa se 600hv niin suosittelisin tako-osia.

Poissa BadassZ28

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 255
  • Sukupuoli: Mies
  • '84 Camaro Z28
'75 350cid koneen piristäminen
« Vastaus #1 : 05.01.2007 - klo:12:23 »
Moottori jota olisi aikomuksena piristellä on 350cid lohko valunumerolla 3970010. Lisäksi löytyy tällaiset stanssatut koodit: C5U120170 ja V1120TYU. Koitin netistä tutkailla tuolla valunumerolla tarkempia speksejä ja tällaista löytyi:

V1120TYU is the engine application code

V - Flint Engine Plant
11 - Nov built
20 - Day of month
TYU - 1975 truck 350-160 HP with manual trans, 4-bbl carb, RPO LS9, used in 3/4 and 1 ton trucks

Lohkon pitäisi olla nelipulttisella alakerralla varustettu.
Tällä hetkellä koneessa on ihan pieniä perusvirejä. Edelbrock performer imusarja, Edelbrock 500cfm kaasari ja peltisarjat. Puristukset ovat kaiketi tällaisessa '75 koneessa aika matalat vakiona? Minkähän verran vakio alakerta kestää virityksiä? Josko ennen virittelyä laakeroisi koneen varmuuden vuoksi uudelleen ja tämän jälkeen tasapainotus alakerralle. Männät varmaankin kannattaisi vaihtaa puristusten noston vuoksi ja kansia olen ajatellut vaihtavani alumiinisiin painonsäästön vuoksi. Onko takokampuran ja takokiertokankien hankkiminen katukoneeseen turhaa hifistelyä? Tehotavoitteena olisi 400-600hp. Auto johon kone on tulossa on '84 ei-vähäpäästöinen Camaro.
In V8 and Jack Daniels I trust
Chevrolet - In hoc signo vinces