Kirjoittaja Aihe: Katin loppu?  (Luettu 2156 kertaa)

Poissa Kiesi

• Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
Re:Katin loppu?
« Vastaus #7 : 10.05.2004 - klo:17:47 »
Tavallaan tuttu juttu, minulla nimittäin kolisee katti kans mutta onneksi äänen lähteeksi osoittautui katin päällä oleva suojalevy joka on aikalailla hapertunut. Kokeile siis ensin koputella sitä peltiä ennenkun menet vasaroimaan.

Muista polttaa näpit.
'Objects in mirror are about to disappear'

Käyttöautona on nyt '93 Ford Scorpio Ghia 2.9i V6.  Seuraava harrasteponu tulee sitten joskus.

Poissa jani73

• Uusi Käyttäjä
  • *
  • Oma teksti
« Vastaus #6 : 19.04.2004 - klo:17:49 »
Joo tuttu juttu.
Mullakin oli sisuskalut irronneet ensin taaempi "kattipanos" ja pari vuotta sen jälkeen etummainen.
Molemmilla kerroilla otin putken irti katin takana olevasta liitoksesta, reilu puolimetrinen rautatanko sisään ja muutama laaki vasaralla päähän, että sai panoksen murusiksi. Sit auto käyntiin, pari polkaisua, että sai muruset ulos ja putki takas kii. Ei mennyt kauaa ja ei kilise enää.

Poissa japa350

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #5 : 19.04.2004 - klo:16:17 »
Mulla kuului kans aikanaan helvetillinen kolina jostain putkiston alkupäästä, aivan kuin olisi ollut joku mutteri putkiston sisällä joka siellä kolkutteli, yleensä pienillä kierroksilla eniten. Välillä piti taukoa mutta alkoi uudelleen, kunnes jossain vaiheessa loppui kokonaan.

Asia unohtui mutta jonkun ajan kuluttua alkoi check-valo vilkutella lambda-vikaa, joten anturi uusiksi. Pikku yllätys oli kun sain vanhan anturin irti, siitä puuttui nimittäin tämä pakosarjan sisässä oleva osa kokonaan. Ilmeisesti se siellä kolkutteli ja kiilautui loppujen lopuksi johonkin, olisiko katalysaattori sen pysäyttänyt.

Pontiac Trans Am GTA -91, 350 TPI, TH700
GMC Safari -97

Poissa gta tpi

• Uusi Käyttäjä
  • *
  • taloudellisuus on a ja o!!
« Vastaus #4 : 19.04.2004 - klo:16:01 »
Mulla on tyhjä koko katti ja menee päästöistä vaikkakin vähäpäästöinen.Saas nähä mitä insiinööri sanoo ku panee putken tilalle!Nääs peltisarjat pitäs laittaa.Löytäs vaan inspiraation..........!
Trans Am GTA -89 350cid th700r4 flowtech headers

Poissa Crisis

• Käyttäjä
« Vastaus #3 : 19.04.2004 - klo:14:45 »
Sama vika mulla, tosin mä poistin vaan irtonaiset palaset katin sisältä. Kone toimi yleisesti huomattavasti paremmin kun tukkivat kennot otti pois. Puolet sinne jäi ja hyvin meni katsastuksesta.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Senior

• Käyttäjä
  • Transu
« Vastaus #2 : 19.04.2004 - klo:09:11 »
On kokemusta. Entisessä pirssissä  ( Camaro ) oli katti kolahtanut kiveen ja sisuskalut hajonneet. Hengitys tyssäsi totaalisesti, sillä yksi isohko pala oli mennynnä väärässä asennossa putken päähän. Asiaan auttoi se, että poistin katalyytin kokonaan - en tullut mitanneeksi sen jälkeen päästöjä, sillä myin kiesin ilman kattia....  
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Firebird91

• Vieras
Katin loppu?
« Vastaus #1 : 19.04.2004 - klo:09:02 »
Onko kenelläkään kokemusta "entisestä" katalysaattorista? Omastani alkoi kuulua tolkuton kilinä ja kolina. Kaikki viittaa siihen, että sisällä on irtonaista tavaraa :-[. Jos ja kun katti on
entinen, minkälainen riski on siinä, että irtonaiset osat tukkivat
myllyn uloshengityksen? :o