Kirjoittaja Aihe: TKO 600 asennus.  (Luettu 6088 kertaa)

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6088
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #9 : 15.07.2008 - klo:15:54 »
Tuolla pikkasen faktaa TKO:n asennuksesta 3geniin...

http://www.5speedtransmissions.com/3rd_gen_camaro.html
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa zimis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #8 : 15.07.2008 - klo:15:47 »
ok.vanha on jo poissa ja tuhannen päreinä.eikun uutta tilalle \m/

Jukka

  • Vieras
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #7 : 15.07.2008 - klo:09:58 »
menee vakiokytkinkopalla, laatikko tulee tosin hieman vinoon sillä. Itse käytin lakewoodin sfi hyväksyttyä teräs koppaa, kestää vaikka kytkin mossahtaisi, ja kun ei ollut vakiota olemassa.
Mutta sulla on heleppoa, vanha loota pois, uus tilalle, kovaa ajoa

Poissa zimis

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #6 : 15.07.2008 - klo:09:41 »
itellä kanssa tko 600 asennus alkamassa.minkälaisen kytkinkopan sinne voi survoa?tällähetkellä kiinni on t5 laatikko.kiitos vastauksista näin etukäteen.ja autona on vm86 trans am

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #5 : 13.08.2007 - klo:00:11 »
Jussi kertoikin jo kaiken oleellisen mutta suosittelen säädettävää vääntövartta esim spohn ja jos tehoja on vähän enemmän niin toi centerforce (jopa II) tulee antautumaan. Jos tulee hyd.painelaku niin sille kannattaa hommata heti letkusarja jolloin ilmaaminen helpottuu kummasti eikä setti maksa montaa kymppiä.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #4 : 25.05.2007 - klo:16:38 »
mä otin lakewood kykäkopan ja ostin tähän tarkoituseen 3" teräs kardaanin niin ei mene rikki (z06 31 spline yoke.. makso mansikoita, pitäis kestää kovaa ajoa.).
Polyuretaanipuslat moottorityynyinä nostaa konetta niin paljon että ottaa kardaanitunneliin kiinni. En suosittele. Normi kumi tyynyillä kandee mennä. Itse en vaihtanu kumityynyjä takasin ja kardaanissa pikkasen väärää kulmaa

Vakio torque arm saa sovellettua ainakin TKO600 "GM road race" malliin. Suosittelen silti tekemään esim driveshaft loopin johon pulttaat tämän kiinni.
Vakio poikkituki toimii välipalikan.
Vakio johdotuksia joutuu muuttamaan jonnin verran jos automaatista convertoidu. Esim Park/neutral kytkin toimintaan releellä niin toimii käynnistyksen esto vaihde silmässä.

Pakkivalot vittumaine kytkee ellei ole oikean kokoisia liittimiä. Hanki etukäteen ennen kun asennat askin. Laita nämä askiin lattialla kiinni ja karvat kabiiniin. Sitten johdot kiinni sisällä oikeaan paikkaan.

Painelaakerina mulla on hydraulinenpainelaakeri . Helpompi tehdä T-5 vivustoilla.

Kytkimeks suosittelen centerforcen levyä.

Peräpää menee vakioon ok.

Kyssäriä vaan jos tarttee lisää infoa. Jos en vastaa kannattaa kokeilla privaa ::) Voi olla etten huomaa tulla enää lukee tätä topicia  ;D

Jotain asennusjuttuja saattaa olla tuolla mun projektijutussa...
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa rkr

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #3 : 25.05.2007 - klo:11:27 »
T5 kytkinkoppa kallistaa laatikkoa 23 astetta, mulla on TKO vinoon asennettuna tästä syystä. Toimii kylläkin ja kaikki T5 kamat pelittää. Kardaania ei joutunut lyhentämään mutta piti hommata ford/chevy adaptoiva ristinivel että sai palat yhteen. Kannatinpalkkia jouduttiin säätämään tuosta vinoon asennuksesta johtuen. Kytkimenä on toiminut Centerforcen DF n. 400 ft/lbs väännöillä.
86 F-bird, 350 + Tremec TKO + 3:42 Posi
02 Suburban K2500
97 Volvo merikontti, kevyesti viritelty

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6088
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: TKO 600 asennus.
« Vastaus #2 : 25.05.2007 - klo:11:06 »
Vähän OT, en tuosta TKO 600 laatikosta osaa neuvoa, mutta tästä voidaan vissiin päätellä ettei tomaatti oo ihan paras driftailuun?
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa TA 90

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Mitä enemmän, sitä enemmän.
TKO 600 asennus.
« Vastaus #1 : 25.05.2007 - klo:10:59 »
Kyseinen laatikko olis tallin nurkassa.. Heittäkää asennusvihjeitä. Mistä kaikki romut? Sopiiko T-5 kytkinkoppa? Haarukka? Pitääkö kardaania lyhentää? Mistä yoke? Autohan on 3 gen trans-am.