Kirjoittaja Aihe: Vaihteet/kierrokset  (Luettu 13078 kertaa)

Poissa SPu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #38 : 27.02.2014 - klo:16:02 »
Herätelläämpäs henkiin vanhaa aihetta. Huomasin uudessa autossani olevan samaa vikaa eli tuntuu, että kierroksen turhan korkeat. Satasen vauhdissa n. 3000 kierrosta. Vaihtaa kuitenkin nätisti pienemmälle kun polkasee lämän tiskiin ja kiihdyttää. Jokohan tässä kymmenessä vuodessa ois tuohon aiheen aloittajan vikaan saatu korjausta?  ;D

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #37 : 07.06.2004 - klo:20:21 »
Vaihteisto sitten luistaa. Ei oo ennen ollu mulla tota vikaa auto(i)ssa, eli nytpä sit oon vähä viisaampi. Toi, ja se kun perjantaina menin autoa korjaamolta hakemaan ja huomasin sen menneen jo kiinni ja autoni olevan siellä sisällä, esti sitten Porin summermeetingiin osallistumisen  >:(

Tänään laitettiin automaattilootan tiivisteainetta lootaöljyjen sekaan, jos se auttais nyt ainakin loppukesän nimittäin uutta vaihteistoa mulla ei varmaan ennen ens kesää oo varaa ostaa.   :-\

Kun muuten lootan öljyt vaihdettiin, oli neste ihan punaista ja sitä oli kuulemma ihmetelleet kuinkakohan uudet öljyt siellä oli. No, kun loota alkoi öljyjen vaihdon jälkeen luistamaan niin appiukko arveli siellä olleen just tota tiivisteainetta, että oli edellinen omistaja fiksannu auton mulle "myyntikuntoon".  >:(

Vielä loota luistaa kovissa kiihdytyksisssä (motarin kiihdytyskaista) mutta vaihtaa paremmin (aikaisemmin) rauhallisessa kiihdytyksessä. Vielä en oo testannu satasen vauhtia...
« Viimeksi muokattu: 07.06.2004 - klo:20:22 kirjoittanut ShadowcastGTA »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3864
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #36 : 06.06.2004 - klo:19:17 »
Mulla toi rundikello näytti lähelle 2000r/min ku mittari näytti 100km/t ;)Eli reilusti enemmän ku toi nupan autossa ::)On vissiin tiheämpi välitys niinkuin texfinn sanoikin.täytyy kattoa jos löytäis jostain sen paperin tai laatan missä on noi varusteet ???
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6781
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #35 : 06.06.2004 - klo:18:51 »
Catherine kiertää 1600 rpm ku nopeus on 100 kmh.
Perähän tytöllä on 3.23.
Niin ja automaatti 4L60-E.
Ja ODllä.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2004 - klo:18:52 kirjoittanut Nupa »
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #34 : 04.06.2004 - klo:12:33 »
Voisko olla et toi vaihdelaatikon luistaminen johtuisi liiasta öljystä?

Kun siihen vaihdettiin laatikon öljyt se oli säppäilyä tiivisteen kanssa kun ei menny kunnolla paikoilleen jouduttiin pohja avaamaan toistamiseen ja sitten sitä hukkaan mennyttä öljyä lisättiin, osa vanhoista jotka saatioin talteen ja osa sitten uutta pullosta. Ettei sinne mennyt liikaa?

Kun se rupesi "luistamaan" aivan yhtäkkiä, ilman minkäänlaista ennakkovaroitústa...
« Viimeksi muokattu: 04.06.2004 - klo:12:34 kirjoittanut ShadowcastGTA »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Redcat

  • Vieras
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #33 : 04.06.2004 - klo:09:35 »
Meillä muuten on toi kickdown mun säätämisen jäljiltä.. ja tuntuu että vaihtaa turhan aikaisin välillä, jos joku Poriin matkaava viitsisi katsoa sen säädön, olisin tosi kiitollinen. Itse en tosin ole Porissa, mutta laitan autopilotilla auton tulemaan sinne.  ;D

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #32 : 04.06.2004 - klo:09:29 »
No tuli sanaa sieltä korjaamolta... Laatikko kuulemma luistaa, ja vaihtais kyl kaikki vaihteet kunhan rauhallisesti kiihdyttää....

No oon ajellu viikon sillä laatikon ollessa tollanen, ja vaikka kuinka rauhallisesti kiihdytän ei se vaihda... ainakaan siinä satasen vauhdissa...  :-\

Kumma ettei vikaa ilmenny ennen laatikon öljynvaihtoja. Tosin en ajellu sillä paljoo tänä kesänä ennen sitä. Voiks öljynvaihdossa mennä joku pieleen ?

Saako muuten jostain vaihtolaatikoita? Korjaaja pelotteli et sen luistamisen korjaamiseks pitäis tehdä 1300 - 1500 euron remontti  :o Eks tolla hintaa saa jo uuden ?
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #31 : 01.06.2004 - klo:16:07 »
Juu, (mahdollinen tuleva) appiukko selitti ton KD-vaijerin säädöstä, sano vaan et takapyörät ilmaan ja sit jotain laatikon kyljestä tunnustelemalla...jotain  :o

Taitaa käydä niin että appiukko joutuu säätämään taas mun autoa, ja sit saan taas kuunnella sitä vittuilua  :D
« Viimeksi muokattu: 01.06.2004 - klo:16:09 kirjoittanut ShadowcastGTA »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #30 : 01.06.2004 - klo:15:57 »
Hmmm, ei toi sit vaikuttas throttle valve vaijerin aiheuttamalta... jos throttle valve vaijeri on pyllyllään niin se vaikuttaa kaikkiin vaihteisiin. (vaihtokohdat metsässä ja vaihtaa äärettömän rajusti tai äärettömän löysästi)

Eli sulla tuntuu pelittävän kaikki muut vaihteet ihan ok paitsi nelonen.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #29 : 01.06.2004 - klo:15:47 »
Ei se ihan niin paljon kiekkoja otakaan, tänään tossa kehä ykkösen ruuhkissa tuijottelin kierroslukumittaria ja kokeilin (juu, vaarallinen harrastus liikenneruuhkassa  ::) ). Kun rauhallisesti lähti niin vaihto ykköseltä kakkoselle 1500-1600 RPM kohdalla ja kolmoselle 2000 kohdalla. Neloselle ei sitten enää vaihtanutkaan.

Ruuhkasta pois päästyäni kokeilin vähän rajumpaa kiihdyttelyä (mut suht koht normaalia, ei mitään burnista  ;)) vaihto se vaihteet ~2500 paikkeillla....

Ja kun nopeus on 40 MPH niin kiekat on 2000, 50 MPH niin about 2500 ja 60 MPH niin on 3000 , ja kolmonen on isoin vaihde mitä se käyttää :'(
« Viimeksi muokattu: 01.06.2004 - klo:15:48 kirjoittanut ShadowcastGTA »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #28 : 30.05.2004 - klo:20:57 »
Juu, voin kyl tulla...

1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #27 : 30.05.2004 - klo:20:49 »
Sitten se voi olla tosta throttle valve cablesta kiinni. Kyllä se varmaan vaihtaa nelosenkin, mutta luultavasti vasta siellä 5000 kiekassa... ja se vaatii jo nopeutta melkein 200km/h... Kokeillaanpa säätää sitä "välimiitissä" keskiviikkona, jos oot tulossa?
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #26 : 30.05.2004 - klo:20:45 »
Juu, vaihtovälitkin kusee, luulisin. Ainakin ykköseltä kakkoselle, jotain 4000 se taitaa ottaa.... en nyt ihan oo varma ku eniten huolettanu toi ettei vaihda neloselle...
« Viimeksi muokattu: 30.05.2004 - klo:20:46 kirjoittanut ShadowcastGTA »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #25 : 30.05.2004 - klo:20:33 »
ShadowcastGTA, toimiiko sun laatikko muuten ihan normaalisti mutta ei vaan vaihda nelosta? Vai onko kaikki vaihteet vähän pyllyllään? Esim. vaihtaa isompaa vasta 4000-5000rpm:ssä?
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #24 : 30.05.2004 - klo:20:09 »
Eikös msk puhunut jossain threadissa, että kikkarin vaijeri säätyisi GTA:ssa itsekseen, eli kun painaa kaasun pohjaan, säätöpalikasta naksahtelisi välykset kohdilleen? Muistanko väärin?

Kokeilin tota, kaasu pohjaan. Kierrokset nousi sinne punarajalle, 5000 - 6000 väliin tosi nopeesti.... Ei auttanu.... ja siis pallo-D on päällä. Kyl mulla ennen oli alhaset kiekat D:lläkin...

Huomen pitää sit taas soitella autokorjaamolle.. toivottavasti ton sais  kuntoon ennen Porin keikkaa...

Lainaus
Ainakin jos toi throttle valve cable on viturallaan, niin laatikko toimii aika mielenkiintosesti. Säätönamikka on siinä throttle bodyn kyljessä, nopea säätää.

Missä se säätönappi oli, siis mikä on toi "Throttle Body" ?  :-[
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world