Kirjoittaja Aihe: Vaihteet/kierrokset  (Luettu 13663 kertaa)

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6849
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #23 : 29.05.2004 - klo:23:37 »
Perä on 3.23 ja kierrokset pysyy matalalla. 200 kokeillu ja kone kuulu just just käyvän... ;)
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3461
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #22 : 29.05.2004 - klo:23:19 »
Ilmeisesti perällä on tosi suuri merkitys kultukseen, omalla aavikkoperällä ja 5.7 voimanlähteellä menee alle kymppiin matka-ajossa! Mutta kukas näillä viittii kulutuksia paljon laskea... 8)
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Redcat

  • Vieras
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #21 : 29.05.2004 - klo:21:23 »
Hmm... meillä.. kun käytiin L-Suomen reissulla helmikuussa... kiekat olivat +-1500 ja bensaa meni 12L/100km... kone ei lämmennyt mittarin mukaan koko matkan aikana "puoleenväliin".

Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1125
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #20 : 29.05.2004 - klo:20:59 »
Mullon kanssa tasan 3000 kiekkaa satasen vauhissa.Joten et ole yksin tässä mukana.Tosin en oo huomannu omastani että siinä mitään vikaa olisi :) Perä mullon yli 3 en oo varma tarkemmasta arvosta.Isälläni on 2.73 ja satasessa on n.2100 ja lootana kummallakin on th350
Tampereella pörrätään.

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #19 : 28.05.2004 - klo:14:42 »
Eli aavikkoperä.....
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1917
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #18 : 28.05.2004 - klo:14:31 »
2000 kierrosta 100km/h... Kaveril on 96 Camaro 350 LT1, hieman yli 300hp, ajaa satasta ni kiekat on n.1500rpm:ää....
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

^Neo^

  • Vieras
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #17 : 28.05.2004 - klo:14:14 »
No ei muuta kun kuvia napsimaan niin pääsee virittelemään  8)

Poissa T0ni

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 410
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #16 : 28.05.2004 - klo:14:09 »
Minä säädin kick down kaapelin nippusiteillä kuntoon ku järki loppu kesken ja toimii meinaan hyvin! Pitää varmaan ottaa kuva et saa joku muukin väsätä saman viritelmän :D niin joo ja mulla kilahtaa auto ihan totaalisesti jos ton piuhan nakkaa irti.. ei osaa vaihtaa mitenkään vaihteita.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2004 - klo:14:11 kirjoittanut T0ni »
Pontiac Firebird Formula -89 334cid Tpi

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5976
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #15 : 27.05.2004 - klo:22:06 »
TPI-koneissa "Throttle Valve Cable" säädetään siten, että säätönamikka painetaan pohjaan, sitten painetaan kaasu pohjaan, niin kaapelin PITÄISI säätää itsensä oikeaan kohtaan.

En sitten tiedä onko toi se Kickdown vaijeri. Ainakin jos toi throttle valve cable on viturallaan, niin laatikko toimii aika mielenkiintosesti. Säätönamikka on siinä throttle bodyn kyljessä, nopea säätää.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3461
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #14 : 27.05.2004 - klo:22:01 »
Eikös msk puhunut jossain threadissa, että kikkarin vaijeri säätyisi GTA:ssa itsekseen, eli kun painaa kaasun pohjaan, säätöpalikasta naksahtelisi välykset kohdilleen? Muistanko väärin?
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Redcat

  • Vieras
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #13 : 27.05.2004 - klo:21:59 »
Ei sitä tunnu kukaan osaavan säätää... käytännössä.
Teoriassa sen tekee kuka vain, mutta kun vein uuden vaijerin Aallon Autoon Herttoniemeen asennettavaksi, kaksi miestä ähelsi vaijerin kanssa toista tuntia ja säätö meni päin hel*ettiä.... itse sitten löysytin vähän, mutta tuntuu ettei ole oikein vieläkään. Eli kokeile vaikka "löysentää" siitä moottorin puolelta vähän, omalla vastuulla sitten.. mulla se auttoi, ei nykäise enää pirusti vaihdossa, eikä kierrokset ole pilvissä ennen vaihtokohtaa... mutta mä nyt olen viimeinen mies ketään neuvomaan...
 8)
« Viimeksi muokattu: 27.05.2004 - klo:22:02 kirjoittanut Redcat »

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1798
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #12 : 27.05.2004 - klo:21:43 »
Heip, osaisko/haluisko joku täällä tsekata ton KickDown vaijeri jutun mun autosta vaikka maksua vastaan?

Jos se vaan tommosesta on kiinni niin ois kiva saada se kuntoon ennen Porin matkaa, ku ei kuulosta hirveen hyvältä toi "ylikierroksilla" ajokaan tonne Poriin, eiks se vie enemmän bensaakin?

Kukaan ei haluu auttaa kerholaista hädässä  ???
Jos joudun viemään jonnekin korjaamoon maksaa taas maltaita.....  :(
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #11 : 27.05.2004 - klo:21:41 »
Jostain purkufirmasta, South West Trade yms. ; jenkkiosamyymälöissäkin tiedetään kaikenlaista.
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Iroc-z89

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 90
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #10 : 27.05.2004 - klo:19:20 »
RS89 : sinulla - siis pirssissä - on ns. aavikkoperä, jotain 2.7x:1 ja kierrokset takuuvarmasti alle 2000 100 km/h:n vauhdissa....  Vaihda tiheämpi perä niin kiihtyvyys paranee roppakaupalla..   ;)

Jep...kierrokset on siinä 1500 tai vähän alle 100 vauhdissa .
Minkähänlainen perävälitys olisi sopiva kun autolla ajetaan sellaista seka-ajoa , enimmäkseen maantiellä mutta toki kaupungissakin ja mistähän perää voisi ruveta etsiskelemään ?
" 150 hv ei ole urheiluauto ja 2.0 l on limsapullo"

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1798
  • Sukupuoli: Mies
Re:Vaihteet/kierrokset
« Vastaus #9 : 27.05.2004 - klo:17:26 »
Heip, osaisko/haluisko joku täällä tsekata ton KickDown vaijeri jutun mun autosta vaikka maksua vastaan?

Jos se vaan tommosesta on kiinni niin ois kiva saada se kuntoon ennen Porin matkaa, ku ei kuulosta hirveen hyvältä toi "ylikierroksilla" ajokaan tonne Poriin, eiks se vie enemmän bensaakin?
« Viimeksi muokattu: 27.05.2004 - klo:17:28 kirjoittanut ShadowcastGTA »
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world