Kirjoittaja Aihe: T5 tehon/väännön kesto  (Luettu 7415 kertaa)

Poissa rstuning

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2677
  • Sukupuoli: Mies
  • Black GTA 5.7tpi -87
    • GTA-87 5.7 Black
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #20 : 13.01.2009 - klo:01:54 »
jos on noin pienet väännöt ja noinkin paljon heposia niin se kertoo että pienillä kierroksilla kone on täysin hengetön ja sen takia se laatikko kestää koska kierrosten noustessa kun koneen tehotkin nousee niin laatikko ottaa tuon tehon paremmin vastaan.
nää ameriikan v8:t vääntää voimalla jo pienillä kierroksilla niin laatikko on paljon lujemmalla.
samoin auton oma paino rasittaa laatikkoa eri lailla eli yhdistelmä matalalta vääntävä v8 ja painava auto on aivan eri kuin kevut kossu ja voimaa tulee vasta kun kierroksia on kuin lentokoneessa.
Aivan ;) m/
If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars!

Poissa pile

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 774
  • Sukupuoli: Mies
  • PEIKKOJOEN RACING
    • peikkojoen racing
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #19 : 12.01.2009 - klo:15:51 »
Mulla vakio (ilman ilmanputsaria) 220hp ja 457Nm eikä oo tarjottu tehtaalla T-5:sta tähän 5.7 keuhkon perään...
Broidilla 400+hp ja n.500Nm vääntöä (voi olla et oli lähempänä 450Nm) Cossu, eikä oo vielä loota hajonnu,
mutta moni saa lastuviritteisistäki mopoista laatikon lauki, KUN EI OSATA KÄYTTÄÄ.

Eli kuskista kiinni ja jos on roisimpi käyttäjä niin sillon pitää siirtyä kestävämpiin.
jos on noin pienet väännöt ja noinkin paljon heposia niin se kertoo että pienillä kierroksilla kone on täysin hengetön ja sen takia se laatikko kestää koska kierrosten noustessa kun koneen tehotkin nousee niin laatikko ottaa tuon tehon paremmin vastaan.
nää ameriikan v8:t vääntää voimalla jo pienillä kierroksilla niin laatikko on paljon lujemmalla.
samoin auton oma paino rasittaa laatikkoa eri lailla eli yhdistelmä matalalta vääntävä v8 ja painava auto on aivan eri kuin kevut kossu ja voimaa tulee vasta kun kierroksia on kuin lentokoneessa.
Pontiac firehawk 350 cid 315 hp, Pontiac trans am gta 383 cid supershargers...hp, Jaguar xf 3.0 diesel  s tuplaturbo 275hv,Peugeot 607 2.7hdi 204hv, Peugeot RCZ 160hv , chevy nova (lyyli) 420 cid 1258 hv supershargers paras aika 1/4 mil 8,4 sek  paras et 269km/h

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #18 : 12.01.2009 - klo:12:45 »
Tuota T5-lootaa taisi aikoinaan saada vain 305-cid koneen kanssa ; 350 tuli aina automaattilootalla...
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa rkr

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
  • Sukupuoli: Mies
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #17 : 12.01.2009 - klo:12:09 »
Se on se keski kierroksilla tuleva vääntö kun tappaa noita komponentteja. Kuten sanottu 300ft/lbs on tarpeeksi vanhemmalle T5:lle. Kuoret fleksaa, rattaat menee keskenään väärään kulmaan ja sitten rusahtaa. Ihan sama asia tapahtuu tuon kymppipulttisen kanssa, multa meni 390 ft/lbs väännöillä täyskaasukiihdytyksessä nelosella. Just vääntöhuipun kohdalla.
86 F-bird, 350 + Tremec TKO + 3:42 Posi
02 Suburban K2500
97 Volvo merikontti, kevyesti viritelty

Poissa rstuning

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2677
  • Sukupuoli: Mies
  • Black GTA 5.7tpi -87
    • GTA-87 5.7 Black
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #16 : 12.01.2009 - klo:11:43 »
Juu onhan se tämmönen jenkin rotjake ihan eri peli KAKSSATTAA HEPPAA JA MELEKEEN NELJÄSATAANYYTTÖNIÄ WÄÄNTÖÄ!! kyllä sille jää jokainen japanilainen :) eli sitähän tossa just kysyin että onko se vääntö se mikä sen musertaa kun tommosessa turbokoneessa tulee se vääntö sen tehon mukana sitten taas jenkissä se teho tulee sen väännön mukana tai jotain vai mitenköhän se nyt on..
Mulla vakio (ilman ilmanputsaria) 220hp ja 457Nm eikä oo tarjottu tehtaalla T-5:sta tähän 5.7 keuhkon perään...
Broidilla 400+hp ja n.500Nm vääntöä (voi olla et oli lähempänä 450Nm) Cossu, eikä oo vielä loota hajonnu,
mutta moni saa lastuviritteisistäki mopoista laatikon lauki, KUN EI OSATA KÄYTTÄÄ.

Eli kuskista kiinni ja jos on roisimpi käyttäjä niin sillon pitää siirtyä kestävämpiin.
If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars!

Poissa jesu_racing

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #15 : 12.01.2009 - klo:10:22 »
Juu onhan se tämmönen jenkin rotjake ihan eri peli KAKSSATTAA HEPPAA JA MELEKEEN NELJÄSATAANYYTTÖNIÄ WÄÄNTÖÄ!! kyllä sille jää jokainen japanilainen :) eli sitähän tossa just kysyin että onko se vääntö se mikä sen musertaa kun tommosessa turbokoneessa tulee se vääntö sen tehon mukana sitten taas jenkissä se teho tulee sen väännön mukana tai jotain vai mitenköhän se nyt on..

Jukka

  • Vieras
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #14 : 09.01.2009 - klo:10:00 »
mutta mitenkäs onko tuo ihan sama laatikko kun takaveto cossu sierrassa kun tossa tallinaapuri sano että kyllä tollanen laatikko sierrassa kestää isojakin tehoja. ja tossa kylällä yhellä jätkällä on 600heppanen takaveto sierra vakio kirstulla ja sano että ei ole ongelmia?? mutta mietin vaan et onko se täysin sama aski??
Olkoonkin 600heppainen kossusierra (kahen litran oohoosee kolomosen kautta nelosen puhaltimella, interkuurer, tsyyn tyty tyty, aivavvakio) niin ei sen 2 litran moottori kehitä samallalailla vääntöjä kuin kolmekertaa isompi veekasi

Poissa jesu_racing

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #13 : 08.01.2009 - klo:16:04 »
eli tästä täytyy vetää semmonen johtopäätös että kestää jos kestää tod näkösesti ei  ;D

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5164
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #12 : 08.01.2009 - klo:13:50 »
mutta mitenkäs onko tuo ihan sama laatikko kun takaveto cossu sierrassa kun tossa tallinaapuri sano että kyllä tollanen laatikko sierrassa kestää isojakin tehoja. ja tossa kylällä yhellä jätkällä on 600heppanen takaveto sierra vakio kirstulla ja sano että ei ole ongelmia?? mutta mietin vaan et onko se täysin sama aski??
siitä en tiedä onko sama laatkko, mutta serkulla meni cossussa viisi laatikkoa muutamassa vuodessa.... joten ei ainakaan siinä yksilössä kestänyt kovin hyvin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa jesu_racing

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #11 : 08.01.2009 - klo:12:10 »
mutta mitenkäs onko tuo ihan sama laatikko kun takaveto cossu sierrassa kun tossa tallinaapuri sano että kyllä tollanen laatikko sierrassa kestää isojakin tehoja. ja tossa kylällä yhellä jätkällä on 600heppanen takaveto sierra vakio kirstulla ja sano että ei ole ongelmia?? mutta mietin vaan et onko se täysin sama aski??

Poissa rkr

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
  • Sukupuoli: Mies
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #10 : 21.07.2008 - klo:10:08 »
mulla on 87 transam missä on tuo t5 mitä tämmönen lodju kestää? ku tässä on puhuttu van tosta 88ja uudemmista laatikoista.

Mulla alkoi kuolemaan 86 mallinen ihan 350 + 272 nokka + muut normaali viri hilppeet yhdistelmällä. Siinä 300hp/300 ft/lbs nurkilla menee kipuraja. Kuten on todettu vääntö ja kuorien fleksaaminen tappaa nuo T5:t, tosin sama yhdistelmä tappaa sitten kyllä kymppipulttisen peränkin  >:(
86 F-bird, 350 + Tremec TKO + 3:42 Posi
02 Suburban K2500
97 Volvo merikontti, kevyesti viritelty

Poissa jesu_racing

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #9 : 23.06.2008 - klo:19:26 »
mulla on 87 transam missä on tuo t5 mitä tämmönen lodju kestää? ku tässä on puhuttu van tosta 88ja uudemmista laatikoista.

Poissa juha

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1015
  • Sukupuoli: Mies
  • Rahastonhoitaja
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #8 : 12.09.2007 - klo:16:49 »
Jostain olin lukevinani että ainakin Mustangin T5 ennen -85:tä on T4 johon on lisätty 5.vaihteen rattaat.
Tuon vuosiluvun jälkeen ne muuttui WC versioiksi.
Ja -88 eteenpäin samat laatikot tuli GM:n vehkeisiin.

Jukka

  • Vieras
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #7 : 12.09.2007 - klo:15:00 »
Mun käsittääkseni laatikon kuorissa ei oo mitään eroa WC vs NWC laatikko

Poissa juha

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1015
  • Sukupuoli: Mies
  • Rahastonhoitaja
Vs: T5 tehon/väännön kesto
« Vastaus #6 : 12.09.2007 - klo:14:58 »
Ja mitä olen monesta paikasta lukenut kuoret vahvistu Mustangin World Class laatikossa -85 ja GM vehkeissä -88 jälkeen.
Jossain oli juttu rata Mustangista missä oli 450hp ja 800nm vääntöä ja siihen oli vaihdettu T5 pelkästään cluster-case reinforce-ment plate.
Ja oli jo toinen kausi menossa siis tämä ulkomailla.