Kirjoittaja Aihe: paljonko kierroksia?  (Luettu 1606 kertaa)

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 801
  • Sukupuoli: Mies
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #9 : 14.07.2004 - klo:14:00 »
Ei muuta kuin dynoeveto ja kortti näytille, siitähän näkis näin alkuun aika paljon. Klaukkalan diesel niminen firma tekee vedon aikas halvalla eikä aikaa mene kuin noin vartti koko hommaan. Ei paha. Eiku kokeilemaan!
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #8 : 14.07.2004 - klo:13:46 »
sun kombinaatiota en tiedä, mutta just imuttelin videon 676HP 304cid / 9500RPM sbc dynotuksesta.. eli ei se liene mahdotonta mutta epäilen.  :o

pilelläkin on ~500hp ja vaparissa vääntökäyrä on vielä paljon suppeampi niin pitäisi samanpainoisessa autossa olla hieman enemmänkin vielä tehoja että pääsis samoihin " keskiverto teho vaihtovälillä" lukemiin.
kun kiekat kuitenkin tippuu 6000 sinne ~4000 kiekkaan.. riippuen laatikosta.

ei muuta kuin kiikalaan =)

black

  • Vieras
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #7 : 14.07.2004 - klo:13:24 »
6000 rpm on mulla tähän asti ollu maksimit ja sekin vain hetkittäistä.alakerta on tasapainotettu.
rupesin vaan miettimään asiaa näitä ahdinvehkeitä vastaan kisaamista.vetelin tossa toissapäivänä raitoja ja taas yllätyin että kyllä siellä potentiaalia on.vois olla jotain mahdollisuuksia vaikka pileä tai msk:ta vastaan

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #6 : 14.07.2004 - klo:13:07 »
kannattaa kyllä olla aika konservatiivinen kierrosten kanssa.. voi olla että halvemmaks oisivat tulleet uudet kanget pitemmässä juoksussa. :-\

just juttelin yhden tutun kanssa joka rakensi corvetteensa 400 mosan ja tarkoitus oli peruskunnostaa se.. alakerta kun oli nipussa niin rahaa löytyikin alumiinikansiin ja tiukempaan nokkaan.
viikonpäivät oli ajellut ennen kuin lohkosta tuli telkänpönttö kun kiertokanki meni poikki.

black

  • Vieras
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #5 : 14.07.2004 - klo:12:58 »
selitys siihen että on käytössä vakio veivit on raha.
sain ostettua 9.9 puristeiset (64 cc sportsman 2) uudet trw mukit 220 euroa sarja.hinta ja puristus suhde olivat just kohdallaan.

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #4 : 14.07.2004 - klo:12:23 »
..hetkonen.. muut ralliosaa ja kanget lyhyet vakiot...?

paljonko noi männät painaa?
eli onko paljon kevyemmät kuin vakiot?

kyllähän se vakionakin pyörii hyvin sinne 5500 kierrokseen, tosin olettaisin että nyt tulee enemmän tehoja.

uskoisin kyllä että keveämmillä kuin vakio männillä ja arpin pulteilla voit kiljauttaa ~350hp myllyä huoletta ~6000 kierrosta.
(350cid kestää ~450hp ja 6500 kierrosta.)

black

  • Vieras
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #3 : 14.07.2004 - klo:12:17 »
trw takomännät ja kaikki tavarat moottorissa on periaatteessa ns."ralliosaa".

Poissa 68corvette

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 564
  • Oma teksti
    • NPS
Re:paljonko kierroksia?
« Vastaus #2 : 14.07.2004 - klo:12:10 »
jos on vakio männät niin mä en kyllä uskaltais mennä yli 6000rpm ja mielummin pitäisin ~5500 maksimina.
minkälainen loppukombinaatio sulla on?
eli paljonko se sitten kiertäis?

black

  • Vieras
paljonko kierroksia?
« Vastaus #1 : 14.07.2004 - klo:07:27 »
mun 400 sb koneessa on 5.565 alkuperäisveivit joihin asennettu arp pultit. kone on rakennettu huolellisesti tänä keväänä.
kuihkahan paljon sitä uskaltais kierrättää?  uskon että eka paikka mikä pettää on juuri se veivi kun mennään ylikierroksille.