Kirjoittaja Aihe: Automaatista manuaaliksi  (Luettu 2827 kertaa)

pena

  • Vieras
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #12 : 09.09.2004 - klo:21:49 »
Joo,valo iski kun selailin vanhoja Baldwin ja Yenko juttuja.Nyt kun päivitetään konetta(kannet 2.25 ja 1.9 venoilla ja kunnon porttaus,crowerin mek.rullakeppi,fluidamperi,voitelupuolelle lisää tilavuutta ,kaasari uusiksi,jne.ja perushuoltona laakerit ja m-renkaat),niin toteutetaan nuo voimansiirtopuolen visiot.
Synkrorenkaista on poistettu pari välistä pois vaihtamisen nopeuttamiseksi,ja laatikko pitäisi muutenkin olla rakennettu pomminvarmaksi noille mun konetehoille.Kytkin lienee joku on/off sintterilevy.
Lohko on vuodelta -70 ,kuten autokin,joten eikohän se tapinpaikkakin ole,varsinkin kun on ollut tehtaalta lähtiessä manuaalin edessä (varmaan keväällä murisee iloisesti kun on taas tuttu laatikko persiissä)Siinä aluvauhtipyörässä kiehtoo keveys,jos sekin omalta osaltaan parantaisi herkkyyttä.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2004 - klo:21:50 kirjoittanut pena »

jarit

  • Vieras
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #11 : 09.09.2004 - klo:21:14 »
Jep, hienoa että muutkin on nähneet valon vanhojen väkisin vaihdettavien suhteen :D

Turkulainen Armachine on kohtuullisen matkan päässä Lavialta.
Tekee kardaanin puntituksia, olikohan 54e mitä pyysivät kun jututin viimeksi.
Nopea ja näppärä kaveri hakee huoltsikalta tavallisia klemmareita ja tasapainottaa  hätätilassa niillä  ;)

ST10 kestää BB:n perässä ihan siinä missä Munciekin: sehän on aika tarkka (mutta ei yhteensopiva jokapaikasta) kopio Munciesta ja korvasi sen vuodesta -74  alkaen.  ST10:ä saa mun mielestä usealla eri ykkösen välityksellä. Ykkönen on perinteinen heikko paikka jonka saa ajettua rikki slikseillä, samoin sudaaminen pakki päällä johtaa samaan tulokseen jo katurenkailla. Ja sitten muistat että ei tämän päivän laatikko öljyjä sisään vaan vanhat API 4:set niin synkrot kestää paremmin.

Kyllä valurauta vauhtipyöräkin kestää, nämä on olleet ihan hyvää tavaraa GM:ltä. (vertaa Moparin vauhtipyörien maine) Itse koneistutin oman vauhtipyöräni pari kuukautta sitten eka kerran, siis sitten tehtaan ja vuoden -70 tammikuun, eikä se ollut edes pahassa kunnossa  ::)

Enemmän kiinnittäisin huomiota kytkimen valintaan = Centerforce2:nen 454:sen perään on hyvä ratkaisu.

Onhan sulla 454:sen kyljessä kytkin akselin (z-barin) pallo-studin paikka ? Meinaan että uudemmissa isolohkoissa sitä ei ole olemassa.

Heh, tänään juuri itse vaihdoin tulipellin läpi tulevan kytkinakselin suojakumin. Kokemuksena se oli vaikein ruuvaus juttu joka mulle on tullut autossa vastaan, siis kun ei kädet ja sormet taivu, puhumattakaan että näkisi sinne. Eli älä jätä sitä viimeiseksi hommaksi vaan tee se silloin kun vasemman puolen pakoputki on irti sarjasta, tai vielä mielummin kun mosa on irti keulalta.

pena

  • Vieras
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #10 : 30.08.2004 - klo:15:53 »
Juttelin tänään yhden kaverini kanssa ja se sanoi,että jos sen tekee kokonaan uudestaan,eikä lyhennä vanhasta,niin saa helposti värinättömäksi ilman painotustakin.On tehnyt scanian tukkirekkoihin,kilvanajolaitteisiin ja normaalikulkuneuvoihin.Sanoi että riittävän kokosesta hydrauliputkesta niin kestää.Taidampa kokeilla ensin tota ja jos värisee niin painotetaan.

Poissa Raimo

  • Kunniajäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 65
  • Kaikki, paitsi ponchoilu on turhaa
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #9 : 29.08.2004 - klo:15:51 »
Markka-ajan viimeisenä vuotena maksoi 1500 markkaa eli nykyään varmaan 250-300 euroo

Poissa Arska

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 322
  • Sukupuoli: Mies
  • Fuel economy??
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #8 : 29.08.2004 - klo:11:06 »
Onko tietoa paljonko kardaanin painoitus maksaa?
Pitäis kans tehdä se ja kuullu huhuja että on aika hintavaa.
Chevrolet Camaro Iroc-Z 350 -90

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4024
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #7 : 29.08.2004 - klo:10:20 »
Se se oli :Dkiva ku tarkensit ;)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa Raimo

  • Kunniajäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 65
  • Kaikki, paitsi ponchoilu on turhaa
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #6 : 29.08.2004 - klo:10:17 »
Tattarisuolla on myös yks liike, kun tasapainoituksia tekee. Oy HARDY SPICER Ab
Tulppatie 10-12, PL 11, 00880 HELSINKI
Puh.(09) 478 600, Levytie 7, 00880 HELSINKI. Ainakin joku siitä mulle informoi, en vaan ole työkiireiltä vielä kerennyt soitella tuonne ja varmistaa asiaa.

Tuota Komettia American Servicen Hakkarainen käyttää. Tuo Hardy Spicesr tietääkseni myös valmistaa niitä. Mulla on kanssa tarkoitus tsekata nuo vapinat ens talven aikana pois.


Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #5 : 29.08.2004 - klo:09:08 »
Firma lienee Ko-Met Oy, puh : 09-8555671. Oman pirssini kardaniin vaihdettiin siellä nivelet.
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4024
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #4 : 28.08.2004 - klo:23:32 »
Tossa juvanmalmilla espoossa/vantaalla on yx firma nimee en muista mutta sai mun "brookien"kardaanin kuntoon vaikka piti lyhentää :)Siis chevy brookwoodin 8)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

pena

  • Vieras
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #3 : 28.08.2004 - klo:22:45 »
Kiitos,palataan talvella asiaan,jos lähempää ei löydy.

DARK FIREBIRD

  • Vieras
Re:Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #2 : 28.08.2004 - klo:22:31 »
Muuhun en osaa sanoa mitään , mutta kardaanin saa tasapainoon Iisalmessa yks suomen parhaita turbokuruja tekee tehdastalleille turboja.Eli jos et mistään muualta löydä tasapainoittajaa niin pistä privaviestiä tarvittaessa.Toimituksessa voin auttaa jos pystyn.Kuljen Espoo-Iisalmi väliä silloin tällöin.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2004 - klo:22:32 kirjoittanut DARK FIREBIRD »

pena

  • Vieras
Automaatista manuaaliksi
« Vastaus #1 : 28.08.2004 - klo:22:19 »
Nyt kun kone menee uusiksi,niin samalla olis tarkoitus tehdä laatikkoswappi.400:n lentää mäkeen ja tilalle prepattu super T10,varmaan suht.helppo homma(täysi sarja polkimista alkaen),mutta miten tollaseen manuaalin kisashifteriin saa vaihteennäytön(vaaditaan katsastuksessa,jos normaalista poikkeava kaavio),kepakko kun liikkuu vain eestaas naks,naks...,sitten kun joudun tekemään kardaanin,niin missä painoon? Kokemuksia alumiinivauhtipyörästä?Ja viimeisenä onko ,jollain kokemuksia ko. lootasta isolohkon perässä?