Kirjoittaja Aihe: Polyuretaani vaihteistonkiinnike  (Luettu 1994 kertaa)

Poissa peep

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
    • Torque Headquarters
Re:Polyuretaani vaihteistonkiinnike
« Vastaus #6 : 05.09.2004 - klo:09:50 »
Vaihdoin 1LE kiinniken vakion tilalle ja on hyvin kestänyt, eikä värinät ole lisäntynyt.
1969 SS<br />ex-1996 Z28

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Polyuretaani vaihteistonkiinnike
« Vastaus #5 : 04.09.2004 - klo:17:59 »
Itse kavin LT1:seni kanssa lapi kolme tavallista kiinniketta vajaassa vuodessa kunnes vaihdoin polyn tilalle. Oli muuten jamakka peli!  :-X

Tärinät keskikonsolissa voimistuivat aika lailla, mutta eipahan enaa mennyt rikki.  ;D

 8)

Tuon takia nimenomaan vaihdoin itsekkin suoraan Poly kiinniikkeen. Ei itsellä ole mennyt rikki normaaleja, mutta kaikilta muilta kuuli, että eivät vakio kumit kestä.
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -

Paikalla TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7980
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Re:Polyuretaani vaihteistonkiinnike
« Vastaus #4 : 04.09.2004 - klo:15:14 »
Itse kavin LT1:seni kanssa lapi kolme tavallista kiinniketta vajaassa vuodessa kunnes vaihdoin polyn tilalle. Oli muuten jamakka peli!  :-X

Tärinät keskikonsolissa voimistuivat aika lailla, mutta eipahan enaa mennyt rikki.  ;D

 8)
GMT900 x2
R1100RT

Poissa pekkaz

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 304
Re:Polyuretaani vaihteistonkiinnike
« Vastaus #3 : 04.09.2004 - klo:12:49 »
Jos vain haluaa tiukentaa pakettia niin silloin voi vaihtoehtona harkita poly koneen kiinnikkeitä. Väittävät että ei aiheuta vibraa niin paljon kuin tomaatin poly versio, erityisesti jos laittaa pelkän kuskin puolen.

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5977
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:Polyuretaani vaihteistonkiinnike
« Vastaus #2 : 04.09.2004 - klo:01:19 »
Hyvä että kerroit kokemuksia, mulla sama operaatio talven aikana...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa molopaa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Polyuretaani vaihteistonkiinnike
« Vastaus #1 : 03.09.2004 - klo:23:32 »
Eli vaihdoin tuommosen energy suspensionin uretaani kiinniikkeen vanhan ja hyvin paskana olevan kumisen tilalle.

Luin, että koska polyuretaani on reilusti jäykempi, niin auto saattaa alkaa resonoimaan yms. enemmän, kun kaikki moottorin/voimansiirron tärinät, värinät yms. siirtyvät paremmin koriin.

Totta puhuivat....jonkun verran tärisee keskikonsolin muoviosat nyt. Vaan tuntuupa koko auto erilaiselta, uudella kiinniikkeellä. Lähtee hiukan paremmin (vanha oli niin lörppö ja vaihteisto pääsi liikkumaan reilusti) ja muutenkin tuntuu jämäkämmältä. Alkoi jo pelottaa se vanha kiinnike, kun vaihdekeppi teki 10 cm edes takaisin heijausliikkeen, kun edes pikkasen polki. (Ja vieläpä vakio 2.8 kone)
- '83 Pontiac Firebird V6 T5 -