Kirjoittaja Aihe: Manuaali vs automaatti  (Luettu 70033 kertaa)

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5864
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #203 : 17.08.2015 - klo:08:04 »
En sekoita työ ja siviilielämää eli kotiin ei tuoda sekoitettavia vaihdelaatikoita eikä tiisseleitä... ;D

Sitäpaitsi sain aikoinaan B-inssissäkin melkoisen saarnan että ratista pidettävä kahella käellä kiinni ni menee manuaali vähän hankalaks :o ;D ::)
18 speed fuller or bust  ;D
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #202 : 17.08.2015 - klo:07:22 »
En sekoita työ ja siviilielämää eli kotiin ei tuoda sekoitettavia vaihdelaatikoita eikä tiisseleitä... ;D

Sitäpaitsi sain aikoinaan B-inssissäkin melkoisen saarnan että ratista pidettävä kahella käellä kiinni ni menee manuaali vähän hankalaks :o ;D ::)
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2751
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #201 : 16.08.2015 - klo:20:59 »
automaatti  = invalaatikko
perus automaatti ja manuaali molemmat tosikäytössä leluja, liberty tai lenco on äijä valinta m/
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7134
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #200 : 16.08.2015 - klo:20:49 »
automaatti  = invalaatikko

 m/ totta mutta kiva käyttää  :)
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- Porsche cayenne 450hv turbo -03
- MB 814 turbo 7-henk perälauta+nosturi -98
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5864
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #199 : 16.08.2015 - klo:20:40 »
automaatti  = invalaatikko
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7134
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #198 : 16.08.2015 - klo:20:08 »
helpointa kun hommaa kaksi  :W

tomaatti ja manuaaliauton  ::)
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- Porsche cayenne 450hv turbo -03
- MB 814 turbo 7-henk perälauta+nosturi -98
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7933
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #197 : 16.08.2015 - klo:19:56 »
Jaahas... Vai etta tamakin topikki piti kaivaa esille? ;D

Hyvia argumentteja on molemmille askeille seka puolesta etta vastaan. Henkilokohtsiset mieltymykset ja kayttotarkoitushan ratkaisevat paljon kumpaan suuntaan kannattaa menna. Mutta aika lailla toteen naytetty juttuhan se taitaa olla etta suoralla radalla tomaatti hoitaa homman paljon tehokkaammin kuin kytkimen kanssa touhuaminen. Mutkarata on sitten eri asia.
GMT900 x2
R1100RT

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10417
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #196 : 16.08.2015 - klo:18:22 »
En pysty vertaamaan manuaaliin mutta Botnialla automaatilla käyttäen 2 ja 3 pakkovaihteita, hauskaa oli :)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 380
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #195 : 16.08.2015 - klo:18:02 »
Täytyy kyllä tunnustaa että en ole radalla automaatilla ajanut mutta manuaaleilla aika paljon. KimmoT:n ex manuaali 4gen camarolla ajoin joskus kerhon ratapäivillä jurvan vanhalla radalla muutaman kierroksen ja en kyllä usko että olisin ajanut automaatilla kovempaa. Koko kiekan pystyi ajamaan pelkästään 3 ja 4 vaihteilla. Aika oli 1:23,7 Homma meni vaan reisille koska rikkinäisen pääsylinterin takia autossa oli pelkät etujarrut jotka eivät kestäneet edes yhtä nopeaa kierrosta  häipymättä. Silloin oli kyllä muutenkin ihan sairaan kuuma keli.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2751
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #194 : 16.08.2015 - klo:17:58 »
manuaali th350 käännetyllä kaaviolla ja breikillä on vartilla hyvä.
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5975
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #193 : 16.08.2015 - klo:11:36 »
Oma Camaro ollu automaatilla ja manuaalilla.
Manuaalin hauskuuskerroin ylivoimainen automaattiin verrattuna.
Automaatilla jää puuttumaan fiilistä ja paljon.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4168
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #192 : 16.08.2015 - klo:11:29 »
Automaatti vs manuaali.
Tykkään molemmista...niin ihan sama F-bodyn kanssa.
Ali tehoisella voisi tulla ikävä manualia.
Radallakaan ei tule ikävä kovaa askia.
Joku fiksaatio herännyt kuitenkin manuaali koneistoiseen automaattiin ;D
« Viimeksi muokattu: 16.08.2015 - klo:11:31 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1134
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #191 : 16.08.2015 - klo:08:45 »
Mihinkäs väite että kovimmat ajat radalla ajetaan automaatilla perustuu? Vartilla siihen tehty automaatti on kyllä helppo ja nopea mutta radalla manuaali on kyllä nopeampi jos puhutaan näistä vanhoista jenkkien laatikoista eikä mistään uusista lähes kymmenen vaihteisista eurosporttien laatikoista.

Eukon pontso on automaatti ja oma 535d bemari on tomaatilla. Ne o kyllä normiajossa lepposia ja mukavia mutta sporttiseen ajoon kyllä valitsen ehdottomasti manuaalin. \m/

Minulla ei ole kokemusta että kummalla on etevämpi mennä radalla, mutta taisi mennä näin, että tämän kerhon nopeimmat ajat ovat ajettu automaatilla. Olisin kyllä itse olettanut että manuaalilla tehdään nopeammat ajat. Voi olla paljon kuskitakin kiinni ja autosta, että jos samoilla kalikoilla varustettu auto erottaen että vain vaihteisto erilainen voisi olettaa että manuaali on nopeampi...
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 380
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #190 : 16.08.2015 - klo:07:46 »
Jaahas tämmöinenkin aihe löytyy, no hyvä... Kyllä automaattivaihteisella on mukava ajella vaikka onkin vain nelivaihteinen klassikko...  8) Kai se Amerikan autoihin sopii paremmin automaatti kuin manuaali ja kyllä näillä näköjään lujaakin pääsee radallakin jos kovimmat ajat on automaatilla ja ehkä vartillakin on nopeampi automaatti...  :)

Mihinkäs väite että kovimmat ajat radalla ajetaan automaatilla perustuu? Vartilla siihen tehty automaatti on kyllä helppo ja nopea mutta radalla manuaali on kyllä nopeampi jos puhutaan näistä vanhoista jenkkien laatikoista eikä mistään uusista lähes kymmenen vaihteisista eurosporttien laatikoista.

Eukon pontso on automaatti ja oma 535d bemari on tomaatilla. Ne o kyllä normiajossa lepposia ja mukavia mutta sporttiseen ajoon kyllä valitsen ehdottomasti manuaalin. \m/
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 525
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Manuaali vs automaatti
« Vastaus #189 : 15.08.2015 - klo:18:07 »
Mulla on tämä T/A nyt viides automaatti, ja toistaseks ei ole mitään ongelmia minkään automaatin kans ollut. 2 x BMW, 1 x Chrysler ja 2 x Pontiac. Toki on yritetty vaihdella litkuja tehtaan ohjeiden mukaan tai useamminkin. Niistä neljästä manuaalista kolme on taas kaikki takkuillut jotenkin (no yhdessä vain sivuääni, painelaakeri vissiin, jäi kattomatta).

Automaattihan on mukavuusvaruste, vähä niinku sähkölasit, että itseä nuo veivailut ei nuoruuden mentyä oikein ole napannut :) Mutta rata-ajoon ottaisin kyllä manuaalin. En oo vain radalle vielä näillä omilla vehkeillä ikinä päässyt. Tai no Bemarin tomaattia testasin kerran huvikseen jokkisradalla. Hyvä kuitenni että näistä voi kuluttaja itse valita.
"If it ain't broke, don't fix it"