Kirjoittaja Aihe: Manuaali vs automaatti  (Luettu 69067 kertaa)

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #173 : 01.04.2006 - klo:17:29 »
Entäs se ajettavuus eri olosuhteissa? ;)
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5358
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #172 : 01.04.2006 - klo:16:29 »
 :D Väiteltäis vaan automaatin ja manuaalin paremmuudesta, ny on jo menty melko pitkälle ku oikein tieteellistä faktaakin esitetään!  ;D ;D Tuli tuossa vaan mieleen tuossa ku noista vaihteiden määrästä alakoitte kinastelee, niin eräs juttu jonka kuulin tutulta jolla viritetty 440cid 2-vaihteisella powerglidellä, tuumasi että helvettiäkös niillä vaihteilla tekee ku kerran vääntöki on keksitty!  ;D 8) 8) Ja kun oon nähny miten se auto silti irtoaa paikaltaan niin täytyypä sanoa että samaa mieltä oon kaverin kans...  ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #171 : 01.04.2006 - klo:16:21 »
Z06 kiertää 7000 ja kulkee 59 mph ykkösellä. No okei onhan se hieman alle 100 kmh kun alettiin pilkkua nussimaan. Eiköhän se renkaan kokokin vaikuta nopeuteen eikä vain vaihteen välitys ja rpm. Niin ja nämä tiedot on helppo tarkistaa Car And Driver sivuilta.
Z06:n takapyörä on 2,62 cm isompi halkaisija kuin 4 gen f-body. Ja laskemalla saadaan ykkösen nopeudeksi 98.6 km/h eli 61 mph 7000 kierroksella. Jos kone todella kiertäisi 10.000 rpm niin nopeutta olisi 140 kmh ykkösellä.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #170 : 01.04.2006 - klo:16:00 »
ford gt laatikosta en tierä mutta  vette Z06:ssa on sama laatikko eli t56 samoin kuin viperissäkin on tuo laatikko niin kuin näissä meidän f-bodeissakin ja vielä samoilla välityksillä perävälityksissähän voi olla pieniä hienosäätäjä sitten joten epäilen tuota 100km ykkösellä tai sitten poikien koneet kiertää yli kymppitonnin.
tuos gm:n ja viperin laatikon välitykset .

1 v.  2.66
2 v.  1.78
3 v.  1.30
4 v.  1.00
5 v.  0.74
6 v.  0.50
Z06 kiertää 7000 ja kulkee 59 mph ykkösellä. No okei onhan se hieman alle 100 kmh kun alettiin pilkkua nussimaan. Eiköhän se renkaan kokokin vaikuta nopeuteen eikä vain vaihteen välitys ja rpm. Niin ja nämä tiedot on helppo tarkistaa Car And Driver sivuilta.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa 5,7

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 745
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvablogi.com
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #169 : 01.04.2006 - klo:14:34 »
ite en pidä pahana vaihteiden veivaamista mutta kytkimen voisi kyllä unohtaa se siinä ketuttaa ajellessa >:( eli tomaatti manuaali koneistolla olisi luultavasti mun mieleen :)

..ja kai se auto aina kulkee paremmin/kevyemmin/nopeammin jos on vertailussa 3vaihteinen ja 6vaihteinen aski saman moottorin perässä tms eli enemmän vaihteita niin pysyy kierrokset tehoalueella TAI saadaan auto kulkeen lujempaa parilla lisä vaihteella  ;)
Camaro 350tpi -89

pile

  • Vieras
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #168 : 01.04.2006 - klo:11:09 »
Ai niinkö, mutta tiedätkö että esim. Ford GT ja Vette Z06 kulkevat ykkösellä jo 100 km/h. Jos vääntöä ei kerran oo niin miten näin pitkällä ykkösellä pääsee liikkeelle? Vertailun vuoksi esim.  Irokki TH-700:lla ja 323:1 tai 327:1 perällä kulkee hädintuskin 60 km/h ykkösellä.
ford gt laatikosta en tierä mutta  vette Z06:ssa on sama laatikko eli t56 samoin kuin viperissäkin on tuo laatikko niin kuin näissä meidän f-bodeissakin ja vielä samoilla välityksillä perävälityksissähän voi olla pieniä hienosäätäjä sitten joten epäilen tuota 100km ykkösellä tai sitten poikien koneet kiertää yli kymppitonnin.
tuos gm:n ja viperin laatikon välitykset .

1 v.  2.66
2 v.  1.78
3 v.  1.30
4 v.  1.00
5 v.  0.74
6 v.  0.50
« Viimeksi muokattu: 01.04.2006 - klo:11:15 kirjoittanut pile »

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #167 : 01.04.2006 - klo:09:30 »
t-56 lootan kakkosella pääsee hädintuskin sataa ::) jos poruttaa myllyä 6000 >:(

Ja millähän peränvälityksellä ?
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #166 : 31.03.2006 - klo:21:05 »
Voima on ihan kadoksissa, sen takia esim. Vipereissä ja Veteissä on kuusloviset laatikot, koneet ei väännä tarpeeksi niin on jouduttu lisäämään vaihteita...  ;)
Ai niinkö, mutta tiedätkö että esim. Ford GT ja Vette Z06 kulkevat ykkösellä jo 100 km/h. Jos vääntöä ei kerran oo niin miten näin pitkällä ykkösellä pääsee liikkeelle? Vertailun vuoksi esim.  Irokki TH-700:lla ja 323:1 tai 327:1 perällä kulkee hädintuskin 60 km/h ykkösellä.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

pile

  • Vieras
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #165 : 31.03.2006 - klo:16:50 »
Entäs tämä uusi Lexuksen uusi 8-vaihteinen automaattiloota? Japsit teki sen taas...  ;)
oksennusta ???.
miksi pitää olla vaihteta noin vähän miksi ei leksus käytä portaatonta laatikkoa kuten noi tähtimerkit :P.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10294
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #164 : 31.03.2006 - klo:16:14 »
Voima on ihan kadoksissa, sen takia esim. Vipereissä ja Veteissä on kuusloviset laatikot, koneet ei väännä tarpeeksi niin on jouduttu lisäämään vaihteita...  ;)
joo, muissa urheilu autoissa onkin jo puoliautomaattiset laatikot. toi kutos vaihde on niin pitkä, ettei sillä ole muuta tarkoitusta kun pieni kulutus.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Punishment

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Oma teksti
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #163 : 31.03.2006 - klo:16:05 »
Entisissä autoissani on ollut automaatti ja kyllä niillä on ollut mukava ajaa, kun ei tarvitse vispata vaihteita. Nykyisessä Transussa on manuaali ja sekin tuntuu hyvällä, kun saa vispata vaihteita, kun oikein kiihdyttää. Eli, kumpikin on hyviä mun mielestä, kun siihen tottuu.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5358
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #162 : 31.03.2006 - klo:14:34 »
Sanokaa mitä sanotte, mut kyllä mä veikkaan että oikein rakennettu ja prepattu automaatti vaihtaa tasan varmasti nopeammin ku ihminen ehtisi manuaalilla vaihtamaan...  8) ;)

PS. Automaatti on paras ainaki mun mielestä ku en mielellään turhia asioita tee, kuten vaihtele vaihteita!  ;D ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2553
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #161 : 31.03.2006 - klo:14:27 »
Olisko ollut uusin hrm/chp tms amerikanlehti missä koeajoivat uuden veten automaatilla.Moittivat sitä kun polkaisee matkavauhdista,niin aski miettii ennenkuin tuikkaa tarpeeksi pientä pykälää silmään.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa ss400

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 61
  • Sukupuoli: Mies
  • PONTIAC FIREBIRD 77
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #160 : 31.03.2006 - klo:14:26 »
no löytyhän täältä porukkaa oli pakko heittää kommentti kun tuntu että porukka on vielä talvi unilla ajakoon kaikki sillä mikä tuntuu hyvältä paitsi jos corolla alkaa tuntumaan hyvältä on parempi hakeutua hoitoon viime talven kokemuksilla ne on kauheita ei mene enää kauan ku alkaa pelejä vilisemään kaduilla ;)

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:Manuaali vs automaatti
« Vastaus #159 : 31.03.2006 - klo:14:22 »
tästähän voisi päätellä että lexuxessa ei ole voimaa eikä vääntöä kun siinä on liikaa vaihteita ;) (<--::vitsi::)
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com