Kirjoittaja Aihe: MiKä osa kyseessä ???  (Luettu 3923 kertaa)

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6069
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #19 : 24.09.2004 - klo:21:25 »
Vedetääs vähän pakkia, 87-89 5.7tpi autoissa oli kaikissa Borg-Warnerin perä.

1990:
The Borg-Warner HD rear end was dropped and replaced with the old 7.625 (7 5/8) inch rear end. Because the Borg-Warner axles were no longer being used for the G92 option, optional axle ratios changed slightly: LB9 305 TPI 5 speed went from 3.45 (1989) to 3.42 (1990) and the B2L 350 TPI went from 3.27 (1989) to 3.23 (1990).
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Arska

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 322
  • Sukupuoli: Mies
  • Fuel economy??
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #18 : 24.09.2004 - klo:21:10 »

Lainaus

Kaikissa 5.7tpi autoissa on ollu Borg-Warnerin 9-pulttinen lukkoperä tehtaalta lähtiessään.
Lainaus

Ookko varma? Mulla on ainakin 10 pulttinen, saattaa tietty olla joskus vaihdettu.
Chevrolet Camaro Iroc-Z 350 -90

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6069
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #17 : 23.09.2004 - klo:16:36 »
No pitää varmaan ne perse öljyt vaihtaa ekaks.
 Onkos muuten kaikissa 5.7 camaroissa/firebirdeissä lukko-perät?.. ajattelin vaan kun en ole yhtään varma että onko omassani lukkoa vai ei,
 jos siinä lukko on niin se ainakin luistaa ihan pirusti.
Onko haittaa jos laittaa lukottomaan perään  lukkoperäöljyä??

Kaikissa 5.7tpi autoissa on ollu Borg-Warnerin 9-pulttinen lukkoperä tehtaalta lähtiessään.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa 88IROC

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 622
  • Sukupuoli: Mies
  • ...tosimies ei lue manuaaleja....
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #16 : 23.09.2004 - klo:14:35 »
GM:n lukolliset (LimitedSlip) on merkitty sellaisella "ylimääräisellä" pellin palasella joka on sen kopan ruuvin alla...
En osaa paremmin sanoa sellainen turhan näköinen lätkä se on :-[
350 cid TPI -88 IROC-Z Camaro ,Chevy Vani -85 305 4 BBL , -06 Chevrolet Epica sekä Chyrsler Voyager 3,3

Poissa Cobra

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
  • Oma teksti
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #15 : 23.09.2004 - klo:13:30 »
No pitää varmaan ne perse öljyt vaihtaa ekaks.
 Onkos muuten kaikissa 5.7 camaroissa/firebirdeissä lukko-perät?.. ajattelin vaan kun en ole yhtään varma että onko omassani lukkoa vai ei,
 jos siinä lukko on niin se ainakin luistaa ihan pirusti.
Onko haittaa jos laittaa lukottomaan perään  lukkoperäöljyä??

Poissa JR

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Maitoa en ole juonut, enkä juo!
    • Kesäauto
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #14 : 21.09.2004 - klo:15:47 »
Kiits tiedosta. Minä ainakin pääsen eteenpäin näillä tiedoilla.  Mun ponussa perä ei pidä meteliä, mutta ajattelin kuitenkin päästä kiinni peräöljyjen 'vaihtorytmiin'.  En nimittäin edes tiedä milloin ne on viimeksi vaihdettu. :-[
-89 GTA 350 + TH700 + ATI Procharger + edelbrock peltis. + 3'' Borla - http://pontiac.atjw.net

pile

  • Vieras
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #13 : 21.09.2004 - klo:15:43 »
ja kartiolukon kanssa vain ja ainoastaan peräöljyt+ gm lisäaine
eikä valmiiksi sekoitettuja litkuja

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #12 : 21.09.2004 - klo:15:30 »
Itsellä on nyt SAE 90 öljyt + GM:n Limited Slip-lisäainetta pikkupullollinen  ( myyntipaikkaa en tiedä, Kysyttäessä ei ainakaan US-Partsissa ollut ). Teboilin lukkoperäöljyt siirsin ongelmajätelaitokselle, kolina oli voimallista niillä öljyillä. Nyt tallissa odottelee pöntöllinen Castrol'in lisäaineistettua lukkoperäöljyä, US-Parts käyttää omissa projekteissaan ja myy. Jossakin päin foorumilla on aiemminkin juttua noista peräöljyistä, en tähän hätään löytänyt thread'ia....    :-[

http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=8;action=display;threadid=840;start=0

Löytyipäs...
« Viimeksi muokattu: 21.09.2004 - klo:16:29 kirjoittanut Senior »
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa JR

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Maitoa en ole juonut, enkä juo!
    • Kesäauto
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #11 : 21.09.2004 - klo:14:39 »
Musta tuntuu kans, että vikasi viittaa nyt jonnekkin muualle - niinkuin Seniori mainitsikin. Jos sulta olis tää sama (kun mulla) Gummi brakannut/brakaamassa kuuluis ääni kyllä lähdössä eniten ...
Seniori, kerrotkos vielä tarkkaan mitä mömmöjä suosittelet perään - Mobilia se kait on, mutta mitä tarkemmin ottaen, sekä mikä on tämä 'lisäaine' - jotain sellasta, että lähtee kitinät pois naapurinkin peristä  ;)
-89 GTA 350 + TH700 + ATI Procharger + edelbrock peltis. + 3'' Borla - http://pontiac.atjw.net

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #10 : 21.09.2004 - klo:14:29 »
Se kolahdus voi tulla myös perästä....  onko öljyt ja lisäaineet kondiksessa ?
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Cobra

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
  • Oma teksti
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #9 : 21.09.2004 - klo:14:09 »
Ei kuulu paukahdusta kiihdyttäessä... vain silloin kun laatikko vaihtaa kolmoselta kakkoselle kuulu pieni kolaus , ja joskus harvoin myös kakkoselta kolmoselle vaihtaessa.

Poissa JR

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Maitoa en ole juonut, enkä juo!
    • Kesäauto
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #8 : 20.09.2004 - klo:15:00 »
Us-Partsista ostin kun löytyi suoraan hyllyssä.
Eikös sulla kuulu kolahdusta jos paikaltaan lyöt kaasujalan suoraksi - mulla tuo kolahdus oli silloin pahimmillaan ja kolmoselta kakkoselle vaihtessa huomattavasti vaimeampi.
Anyway - voit tarkastaa kumin kunnon ennen vaihtoa.
Kampea laatikon häntää ylöspäin tän poikittaistuen (tuki jossa kumi on kiinni) kohdalta ja tsekkaa samalla tätä kumia.  Ehjäkin kumi antaa toki vähän periksi,  mutta heikko kumi sitten jo liikaa. Mulla oli gummin vulganointi pettänyt melkein kokonaan, eli laatikko pääsi liikkumaan ylöspäin melko vapaasti ja sivuttainkin hieman.
-89 GTA 350 + TH700 + ATI Procharger + edelbrock peltis. + 3'' Borla - http://pontiac.atjw.net

Poissa Cobra

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
  • Oma teksti
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #7 : 20.09.2004 - klo:14:15 »
Mistäs JR ostit osan? Mä ajattelin kans vaihtaa ton kumin jossain vaiheessa. Mulla tekee sen että kolmoselta kakkoselle vaihtaessa kuuluu pieni kolaus.

Poissa JR

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Maitoa en ole juonut, enkä juo!
    • Kesäauto
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #6 : 20.09.2004 - klo:11:41 »
Kumi vaihdettu eikä laatikko tömähtele enää lattiaan :). Osa maksoi kympin.

Vaihdelaatikko kannattaa muuten tukea altapäin vaihto-operaation aikana.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 - klo:11:41 kirjoittanut JR »
-89 GTA 350 + TH700 + ATI Procharger + edelbrock peltis. + 3'' Borla - http://pontiac.atjw.net

terppao82

  • Vieras
Re:MiKä osa kyseessä ???
« Vastaus #5 : 18.09.2004 - klo:18:53 »
Oma teki ihan samaa ja laatikon kannatinkumin vaihto helpotti kummasti vaivaan! Koko operaatioon tuhraantu aikaa ehkä puoli tuntia, kun joutu varoon ettei pultit katkee, jos pultit herkässä vartin homma!