Kirjoittaja Aihe: LS1/LS6 Dynoajoa  (Luettu 8380 kertaa)

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6781
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #12 : 07.10.2015 - klo:19:23 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Joo.
Tällainen käppyrä tänään, tulee varmaan ihan kiva peli ajella, manuaali  :-P
LS1:sen nokaksi arvottiin GM 88958770 ja löytyy hierotut kannet, LS6 imari jne perussettiä...
Nyt vaan pata keulille, jos vielä ehtisi mittaamaan pyöriltä ennen talvea  :W
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

pile

  • Vieras
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #11 : 03.10.2004 - klo:18:35 »
sulla on aika kiva peli :P

Poissa TexFinn

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7870
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #10 : 03.10.2004 - klo:15:41 »
Asiaa!!!  8) 8) 8)

 8)
GMT900 x2 (SUV + PU)
W203
R1100RT

Poissa LS1RS70

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #9 : 03.10.2004 - klo:08:47 »
Hienolta näyttää Vette. Ja kilpikin on asiaa. Mietin just itekkin uutta kasia lukiessa että pitäsköhän hommata LS1 rekkari, niin kasinkin toimittajat eroittaisivat LS1:sen LT1:stä, hehheh...
1970 Camaro RS350. LS1+T56.

Poissa TexFinn

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7870
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #8 : 03.10.2004 - klo:02:16 »
DAMN!!! :o Olisiko k.o. vehkeesta mahdollisesti kuvia saatavilla?  :D

 8)
GMT900 x2 (SUV + PU)
W203
R1100RT

Poissa LS1RS70

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #7 : 30.09.2004 - klo:19:31 »
LS1 löytyy pellin alta mutta dynossa ei ole tullut käytyy. 320hp tehdas lupas 99 moottoriin mutta vääntöä en kyllä muista. Mulla on kanssa 2,5 tuuman putket X:llä ja imutorvi on 2000+ truckin viritystöttörö ja putsari on 4:n tuuman K&N:nä. Joten varmaankin tehojen pitäis olla ainakin samat kun noi tehtaan lukemat. Ens kesänä vois dynottaa kun varmaan tänä vuonna ei tuu ajeltuu enää kun viikko pari.

PCM on mulla muuten vakio arvoissa mutta kaikki saastelaitteisiin yms juttuihin liittyvät ohjelmat on otettu pois ja nopeusmittari ja flektien arvot on laitettu uusiks.

Ite ostin ton EfiLive softan ja piuhan mutta en ole sitä kun vasta kerran koittanut läppärillä autoon kiinni. Sillä ohjelmalla pystyy kanssa säätelemään esim. sytkää ja syöttöä mutta sillä ei pysty tekemään mitään pysyviä muutoksia. Uudet arvot on voimassa vaan niin kauan kun on tietsikka autossa kiinni. Mutta sitten ohjelma toimii kanssa ihan samanlaisena scannerina kuten esim Autotappi.
1970 Camaro RS350. LS1+T56.

Poissa pekkaz

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 304
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #6 : 29.09.2004 - klo:20:32 »
Ei kyllä heti uskoisi että siirtyy noin paljoa. LS6 imusarjan luulisi olevan määräävä tekijä riippumatta ramairista kun ei siihen kummempaa painetta tule dynossa. TB holekin on 75 milliä imusarjassa, vai porttasitko sitä ?

Mitä oon bolt on dynoja nähnyt niin ennemminkin ne näyttää siltä että teho ei putoa piikin jälkeen niin nopeasti ja vääntö on noussut, samalla piikki on vain hivenen siirtynyt.  Ei mullakaan xxxxx ole...ööö... stripillä ja 'cold air' systeemi on paikallaan ( typerä metallitötterö airboxin alla minkä pitäisi olla jonkunlainen ramair )

Vertailun vuoksi mitä F.A.S.T imusarja 90mm TB:llä tekee käppyrälle :

http://www.ls1tech.com/forums/attachment.php?attachmentid=13352


http://www.powerandperformancenews.com/store/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=LSXmanifold&Category_Code=LSXmanifold&Store_Code=FS


...joten pelkkä ramair ei kovin äkkiä luulisi siirtävän tehoja hirveästi... mutta toisaalta jos siinä putkistossa tulee jotain ilmanvirtausnopeuspyörre ilmiöitä niin eihän sitä tiedä...

Katoitteko seoksia kun dynositte ilman niitä imusysteemeitä ?

www.ls1tech.com on muuten hyvä paikka tutkia asioita




« Viimeksi muokattu: 30.09.2004 - klo:07:16 kirjoittanut pekkaz »

Poissa pekkaz

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 304
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #5 : 29.09.2004 - klo:18:51 »
http://www.ls1speed.com/pictures/c6VSz06.jpg

Sininen LS2, punainen LS6, kyseessä vakiot Z06 ja C6 vetet ja Dynojetilla mitattu.

Tippuu aika selkeesti 6000 jälkeen ja itellä on kanssa LS6 nokka... noin se menee perstuntumalla mitattuna.

1 mahdollisuus on ehkä että nokka on 1 hampaan jäljessä, en ole varma, mutta monilla on käynyt niin että on laittaneet yhden hampaan liian aikaiselle ja alhaalta on vääntänyt OK mutta 5 tonnin jälkeen hyytynyt.

Poissa pekkaz

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 304
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #4 : 29.09.2004 - klo:16:58 »
Siinä on sitten tosiaan jotain kummaa....

Voisiko nokka olla hiukan myöhäisellä ? Tai sitten sytkän säädöissä jotain erikoista ?

Autotap scanneri mulla on myydä jos kiinnostaa loggailla parametreja...

Poissa pekkaz

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 304
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #3 : 29.09.2004 - klo:16:09 »

Joo,  jotta voisi oikeasti vertailla dynotuloksia pitäisi dynottaa samassa paikassa samana päivänä ja vertailla vain keskenään. Eri dynojen tulokset voi poiketa paljon toisistaan ja esim. USA:n dynojet tulokset tippuu luokkaa 15% jarrudynossa. En ole itse vieläkään vääntäytynyt dynoon ja katselen muutenkin mihin suuntaan oon menossa kärryn kanssa.

Tuosta sun tehohuipusta.. onko tuo ramair lisäksi joku spesiaali imusarja ? Vaikuttaa nimittäin olevan tosi korkealla LS6 nokalle... on noin 6000rpm vakio imusarjalla.  

Jos sun PCM on '98 niin mulla on 1 ylimääräinen lisenssi ls1editiin.

Sivuttiin muuten Kiikalassa editointeja...


Vaihto-ehto editille:

http://www.hptuners.com/







Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5935
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Re:LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #2 : 29.09.2004 - klo:12:03 »
Sulla on -63 Vetessä Z06:sen LS-6-tekniikka?  ???

Kuulostaa enemmän ku asialliselta  ;D

Onhan täällä Texfinnillä ja Pekkaz:llä LS1:set. Kokilla taitaa olla myös. Siinäpä taitaa olla ne harvat ja valitut...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Brc

  • Vieras
LS1/LS6 Dynoajoa
« Vastaus #1 : 29.09.2004 - klo:08:35 »
Tervehdys!  Onko Clubissa monta LS1 Camaroa?? kas kun olisin kiinnostunnut tietämään pyörä Dynotuloksia jos niitä löytyy...

Z06/LS-6 antoi muuten mukavat arvot mutta väännöstä jäätiin vakio arvoista noin 30nm??!!! tehoa oli taasen enemmän mitä tehdas lupaa?? ( LS-6 405hv/544nm ) Tuo 544nm tuntuu kyllä vakio Z06:lle aika kovalta arvolta....hhmmm toi järeä Ramair systeemi saattaa viedä vähän alavääntöä?? tosin +400nm oli periaatteessa tyhjäkäynnilta aina tuonne 6500rpm asti ( rajoitin ) huipputeho 6420rpm...rajoitinta sais nostaa noin 300rpm...
Tosin mitä tulee jenkkilehtien dyno tuloksiin niin jostain kumman syystä tulokset pienenevät kun kalusto rahdataan Suomeen...

Niin dyno oli AMW-Lappeenranta

Modit:
- Longtube headers 3"collector / termotech
- 2.5" putkisto, X-pipe, Borlan suorat vaimentimet ( ei Cat )
- Ramair / 100mm Samco
- LS-1 Camaron ECU ( mapattu moottori modien mukaan )

Sitten onko tietoa onko tuon LS1 edition lisäksi saatavana muita Mappaus systeemeitä....Sellainen pitäis melkein hommata...( kimppatilaus??? )

Tomi.
p.0400-707015

« Viimeksi muokattu: 29.09.2004 - klo:13:51 kirjoittanut Brc »