Kirjoittaja Aihe: etanoli bensa!  (Luettu 25828 kertaa)

Poissa carita

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1091
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ride it like it's stolen
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #76 : 17.01.2011 - klo:20:25 »
Bemarissa keskikulutus nous reilut 2 litraa/100km, vaihdoin takas ysikasiin. Sitä vie 8,4 litraa kaupungissa, ja sillä hyvä. Käynnistyi suht normaaliin tapaan ekopaskallakin, mut haki tyhjäkäyntiä sen jälkeen jonkun aikaa ja pölläytteli.
*Soot kotkien sukua ekkä kana - lähäre lentohon*

Urheiluautoissa on kova katto.

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5416
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #75 : 17.01.2011 - klo:19:22 »
toinen tankillinen e10 camaros menos ainoo mikä on ehkä ilmenny on käymäänlähteminen, menee nyt jo parin puristuksen yli ennen ku käy e10 tankkausta sytty ekasta. ei muita huomioita eikä sessin paloa ::)
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007
13,709@148,99 Motopark 19.9.2020

Poissa pile

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 774
  • Sukupuoli: Mies
  • PEIKKOJOEN RACING
    • peikkojoen racing
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #74 : 17.01.2011 - klo:18:55 »
Ite ainakin meinaan jatkossa laittaa noihin kesähärpättimiin(ruohokone,lehtipuhallin,paatti)yms. laittaa suosiolla pienmoottoribensiiniä talviseisonnan ajaksi.
nesteen pensa on ainaski metsku pohjainen tai sitten siinä on jotain muuta liottavaa paskaa,meillä kolmesta eri moottorisahasta on sulanut kumminen kaasarin kurkku kun tuota sontaa alettiin käyttää sekä sthlin pikkusahat rupeaa saamaan käyntihäiriöitä muutaman tankillisen jälkeen.joten en ainakaan itse käyttäisi.
niin meillä kuluu työmaalla noin 500 litraa vuores kakstahti paskaa eri värkeis niin että testi ajoakin on suoritettu.
Pontiac firehawk 350 cid 315 hp, Pontiac trans am gta 383 cid supershargers...hp, Jaguar xf 3.0 diesel  s tuplaturbo 275hv,Peugeot 607 2.7hdi 204hv, Peugeot RCZ 160hv , chevy nova (lyyli) 420 cid 1258 hv supershargers paras aika 1/4 mil 8,4 sek  paras et 269km/h

Poissa driv3r

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Sukupuoli: Mies
  • for speed
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #73 : 17.01.2011 - klo:00:01 »
onko pelannu hyvin autot e5-e10 bensoilla? parikertaa service valon on sytyttänyt, voi johtua lambdojen johtojen jatkon liitoksistakin mut oisko hyötyä ottaa akun kenkä irti että oppii uudelle bensa laadulle vai onko nää niin fiksuja että oppii muutenki. taitaa e5:nen maksaa kohta 2e litra..... :P
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011 - klo:00:04 kirjoittanut driv3r »
the blackhawk- 95 trans am 383cid t-top: curvier and louder than a texas hooker

Poissa HFB

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2095
  • Sukupuoli: Mies
  • sumbitch!
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #72 : 13.01.2011 - klo:12:22 »
Kyllä taas köyhää kustaan silmään, ja isolla..Ympäristö, ja saastehaitat + - 0. Brasiliassa äijä kaataa sademetsää että saa lisää palmuviljelmiä, ja elää nälkäpalkalla, ja me köyhät maksetaan hirveetä litrahintaa, ja auto tosiaan kuluttaa vielä enemmän. Mutta  joku sentään hyötyykin, öljy-yhtiöt, valtio, kuljetusfirmat jne. No, turha purnata, saahan sitä vielä rahalla ;D


juu on se huomattu että vaikka kuin purnataan palstoilla ni asiat ei muutu  ::)
sanokaa vaan ku lähetää kävelee kylttien kanssa ni tuun mukaan, vaikka junalla jos auto röpöttää  ;D

hdlate

  • Vieras
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #71 : 12.01.2011 - klo:22:01 »
Kyllä taas köyhää kustaan silmään, ja isolla..Ympäristö, ja saastehaitat + - 0. Brasiliassa äijä kaataa sademetsää että saa lisää palmuviljelmiä, ja elää nälkäpalkalla, ja me köyhät maksetaan hirveetä litrahintaa, ja auto tosiaan kuluttaa vielä enemmän. Mutta  joku sentään hyötyykin, öljy-yhtiöt, valtio, kuljetusfirmat jne. No, turha purnata, saahan sitä vielä rahalla ;D


Poissa rokzetä

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2203
  • Sukupuoli: Mies
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #70 : 12.01.2011 - klo:17:16 »
oon vahingossa edellisellä tankkauksella ottanu e10.ä relluun.en oo kattonu käykö vai ei,enkä kato...anyway autossa ollu muutaman päivän ohimeneviä röpötyskohtauksia,pari kertaa sammunuki lämpimänä risteykseen tullessa.liekö skeidat putkista lähteny liukeneen. ::) kulutuksen kasvu pitää varmaan kans kutinsa.säästömielessä tuskin kannattaa siirtyä käyttään jos tuo suunniteltu
hinta ale on 2,5-2,9 snt litra 95e:n nähren. >:(  tos shellil ei ole ku e10:ä (1,50e) ja v-poweria (1,60e).poweria laitoin,98e ei
ole lain. :-\
opel astra g-body

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #69 : 31.12.2010 - klo:02:35 »
Ite ainakin meinaan jatkossa laittaa noihin kesähärpättimiin(ruohokone,lehtipuhallin,paatti)yms. laittaa suosiolla pienmoottoribensiiniä talviseisonnan ajaksi.

ihan hyva idea... me huomattiin mokkilla olevan nurmikonleikkurin kanssa sama juttu.. Se kun istuu 6kk vuodessa, ei tahdo lahtee kayntiin kunnolla pumppubensalla seisonnan jalkeen.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2920
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #68 : 29.12.2010 - klo:08:38 »
Ite ainakin meinaan jatkossa laittaa noihin kesähärpättimiin(ruohokone,lehtipuhallin,paatti)yms. laittaa suosiolla pienmoottoribensiiniä talviseisonnan ajaksi.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #67 : 29.12.2010 - klo:06:18 »
Siihen teho ja kulutusasiaan:

Because of its higher hydrogen to carbon ratio, ethanol produces a greater volume of gases per
unit of energy burned than gasoline.  This leads to higher mean cylinder pressures and more
work performed during the expansion stroke.  Ethanol also has a much higher heat of
vaporization than gasoline.  As the liquid fuel evaporates in the air stream being charged to the
engine, a high heat of vaporization cools the air, allowing more mass to be drawn into the
cylinder.  This increases the power produced from a given engine size.
Therefore, when burned in a gasoline-optimized engine, ethanol/gasoline blends will produce an
increase in the volume of combustion products, and the effect of charge-air cooling.  The
combined effect of these will result in an efficiency increase of about 1 to 2 percent.  Hence the
overall fuel economy reduction for E10 is expected to be very small compared to gasoline.



Ja se on totta etta etanoli haittaa paateissa, se suurimmaksi osaksi johtuu juuri polttoaineen sailyttamisesta tankissa, seka myoskin siita etta niissa on usein kaasutinmoottorit. Kaasarin kulhot ja suuttimet menee tayteen samaa monjaa kun polttoaine seisoo pitkia aikoja.
Hyva puoli tosin on etta se monja myos liukenee silla milla se sinne on tullu, eli en usko etta auton talviseisotus 'monjayttaa' tankkia niin paljon ettei seuraava tuore tankillinen sita liuota pois.
Ruoste on tosin ongelma ku etanoli tuo sita happea polttoaineen joukkoon, enaa ei perussaanto etta tankki tayteen ehkaise tankin ruostumista, tosin siks nelokoppasissa onkin jo muovitankit, kuten myos ainakin mun vanhassa (-97) Peugeotissakin jo oli.

Ja kuten sanottu sita etanolia on jo siina bensassa ollu 5% pidemman aikaa... paljonko teilla on monjaa tankissa? Ei puhdas kilpabensakaan saily yli 3kk pilaantumatta kerto jokkismiehet (nesteen racing, tosin en tiia onko siina etanolia).
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa letkume

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2443
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #66 : 28.12.2010 - klo:11:49 »
Kyl mää ainaskin poltan pois kaikki mitä saa ostettua,turha tuota varastoon hankkia.Tai jos se joskus loppuu niin sitte........
ja mitä on ajankanssa,vuorokausi-10v????

Jenkeissä ollut ongelmia esim. paattien kanssa kun talvisäilytyksen jälkeen on syönyt tankkia ja muuttunut mönjäksi gasot..
´94 Z28

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #65 : 18.12.2010 - klo:08:50 »
Menee ajan kanssa hyytelöksi nuo uudet ekomönjät.
Kyl mää ainaskin poltan pois kaikki mitä saa ostettua,turha tuota varastoon hankkia.Tai jos se joskus loppuu niin sitte........
ja mitä on ajankanssa,vuorokausi-10v????
« Viimeksi muokattu: 18.12.2010 - klo:08:51 kirjoittanut Mopo305 »
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa letkume

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2443
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #64 : 17.12.2010 - klo:23:52 »
Eiköhän noi kaikki ole yhtä paksuja aineita?

Menee ajan kanssa hyytelöksi nuo uudet ekomönjät.
´94 Z28

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #63 : 17.12.2010 - klo:22:58 »
Eiköhän noi kaikki ole yhtä paksuja aineita?
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Trans Am 502

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: etanoli bensa!
« Vastaus #62 : 17.12.2010 - klo:21:28 »
Jep, LT1 on tarpeeksi jäyhä pensapumppu puskemaan vähän paksumpaakin hyytelöä suodattimen läpi..  m/

Toi oli hyvä tieto, kun tuli jus vaihdettua LT1 m/
« Viimeksi muokattu: 17.12.2010 - klo:21:29 kirjoittanut Trans Am 502 »