Kirjoittaja Aihe: Knight Industries Two Thousand  (Luettu 66979 kertaa)

Poissa Bluehill

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Sukupuoli: Mies
  • Let's go, pal!
Vs: Knight Industries Two Thousand
« Vastaus #3 : 08.10.2008 - klo:21:55 »
Ja tuleva KITT, näyttääkö tutulta kenestäkään....?
Knight Industries Two Thousand
Lincoln Continental Town Car -64
Rambler American -65

Poissa Bluehill

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Sukupuoli: Mies
  • Let's go, pal!
Vs: Knight Industries Two Thousand
« Vastaus #2 : 08.10.2008 - klo:21:54 »
Tässä muuten KARR vielä ennen purkuoperaatiota (joka taisi sarjassa jäädä tekemättä)
Knight Industries Two Thousand
Lincoln Continental Town Car -64
Rambler American -65

Poissa Bluehill

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Sukupuoli: Mies
  • Let's go, pal!
Knight Industries Two Thousand
« Vastaus #1 : 08.10.2008 - klo:21:49 »
Jospa uusimman Spinnerin Pick-nick kuvan innoittamana nyt saisi vihdoin tänne tämän projektisysteemin aloitettua...

Aiemmin tapahtunutta:

Autoista innostunut pikkupoika ihastuu mustaan amerikan autoon TV-sarjassa. Noin 25 vuotta myöhemmin toteaa kaupunkiin maalta (väliaikaisesti) muuttanut jenkkiautoharrastaja (talonmiehen jatkuvalla valit...avustuksella) kerrostalon parkkipaikan liian pieneksi 60-luvun full size-Lincolnilleen ja päättää hankkia pienemmän harrasteauton. Kuinka ollakaan ajatukset suuntautuvat tuohon lapsuuden unelma-autoon ja niin ahdasta pihaa koristaa selvästi pienempi ja menevämpi ajopeli. Joka edelleen on kooltaan niin suuri, että roska-auto ei ole mahtua pihan perälle...
Kaikki sujuu mainiosti kunnes tulee tarve asentaa kojelautaan yksi lisäkatkaisin huomiovaloille... Koska ei se katkaisin tunnu sopivan mihinkään luonnostaan, alkaa taas hyvien rakentelutilojen saapuvilla ollessa miekkosemme aivoissa itää ajatus; Mitä jos....? Ja niinhän se sitten repeää, tilauksia sataa ympäri maailmaa osista ja tallissa valot palavat pitkään iltaisin.
Lopputuloksena on pikipäin katsottuna ihan kelpo replika KITTistä, sisustassa kojelauta, konsolit ym ovat paikoillaan ja ulkoisesti vain takapää ei istu kuvaan liian uusine valoineen ja puskureineen. Ja vieläpä kesän aikana löytyivät kaivatut vanteet kapseleineen ja täydellinen mittaristopakettikin saapui Amerikan ihmemaasta.

Mutta ja mutta... Pari yksityiskohtaa ei tyydyttänyt rakentelijaa. Ja ensimmäinen niistä oli umpinainen, peltinen katto. Kun mielessä alkoivat pyöriä rälläkkä ja rautasaha, oli jotain tehtävä. Toisin sanoen, hankitaanpa toinen projekti.

Ja nyt voidaan palata nykyhetkeen.

Eli tuolla tallissa nyt sitten luuraavat rinnakkain molemmat, sekä vanha joka prototyyppiluonteensa vuoksi on saanut nyt uuden nimen KARR ;) ja tulokas, josta alkaa uuden KITTin luominen.

Ensimmäiseksi piti saada tulokas katsastettua ja parin tehokkaan iltapuhteen jälkeen oli muodollisuus suoritettuna (Tosin lausahduksella tuo etuvalojen väri on muuten väärä  8)).

Viime sunnuntaina tehokkaalla spurtilla sain KARRista purettua kaikki (konepeltiä ja vanteita lukuun ottamatta) replikaosat ja kasattua auton alkuperäisillä. Tulokkaasta piti myös purkaa keula, pelkästään nokkanahan yläreunan tukiraudan takia, joka oli siirrettävä KARRiin, koska alkuperäinen tuli  muunneltua keulakartiota vaihdettaessa.
Sitten vain katsastamaan KARR ja ainoaksi huomautukseksi tuli etuvalot vas ja oik. väri väärä. Milloinkohan sitä oppii...?  ::)

Nyt sitten seuraavaksi pitää alkaa hahmotella KITTiä kasaan ja käymään tekniikkapuolta lävitse.
Knight Industries Two Thousand
Lincoln Continental Town Car -64
Rambler American -65