Kirjoittaja Aihe: Manuaalilaatikot  (Luettu 5163 kertaa)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10581
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #21 : 29.01.2005 - klo:11:15 »
uusimmassa chevy high performance lehdessä on juttu th700-r4 vaihdosta t56.een. siitä vain mallia ottamaan.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #20 : 17.01.2005 - klo:04:21 »
Niin, mutta tossa missä ruksitaan noita osia niin eikö niitä tarvitse? Jos mulla on th-700r4 kiinni ja haluan tollasen TKO600 vaihteiston niin toi laskuri näyttää silloin 3718 $.

Ah. Anteeksi, jopas on toi dollarin kurssi alhaalla :D
                     osto                myynti
USA - dollari    1.328000    1.290000
Ja tässä puhuttiinkin pelkän vaihteiston hinnasta. Sama raha se menee molemmissa pikkutilpehööriin mulla siis. Enkä ole kyllä heidän pakettia ostamassa. Ei ihan ole järkihintasia nuo kaikki muut osat.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2005 - klo:04:25 kirjoittanut Crisis »
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #19 : 17.01.2005 - klo:04:19 »
onko crisis miettiny kuin paljon toi ykösen harvennus vaikuttaa suoraan kytkinlevyn kestävyyteen.

Enpä usko että sen enempää matalavääntösissä kasikoissa.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #18 : 07.01.2005 - klo:15:12 »
itse olisin vaihteiden välitys suhteissa sitä mieltä,ykkönen niin pitkä kuin mahdollista(voi ajaa ilman hirvittävää kykimen luistatusta),ja viimeinen pykälä ,olis sit 5-6 vaihdetta,100km/h n:1800-2000rpm.loput siihen välille sopivan tiheesti.ettei tulis sitä ikävää ilmiötä että moottori tippuu vaihtaessa pois veto alueelta.
1995 z28 manual.

Poissa Nutrobal

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #17 : 07.01.2005 - klo:12:25 »
http://www.5speedtransmissions.com/3rd_gen_camaro.html

Lukekaas tuosta. Jos itte tilaa ton paketin se maksaa noin 2650e (sis alv.). Tuohon kun lisää kuljetuskulut (luulis 100-200e riittävän laivarahtiin) niin jää mun mielestä aika kauas t56:sen ~4000$ pakettihinnasta. (huom nuo hinnat sisältävät vauhtipyörän, kytkimen, kytkimen pääsylinterin, teräs kytkinkoppa jne. Eli täys retrofit sarja kun vaihtaa tomaatin pois)

Eli TKO on luokiteltu 600lb/ft ja T-56 450lb/ft. molemmille on omat tarkoituksensa tietenkin mutta en usko että mä tarvin 2 ylivaihdetta. Tietenkin kaikki valitsee oman tarpeensa mukaan

Mut jos suomessa pyydetään pelkästä käytetystä t-56:sesta 2000e niin otan mielummin kyllä 1780$ ( ~1620e sis. alv) maksavan TKO600:n uutena. (ja elkää nyt sekottako vanhaa TKO:ta ja uutta TKO600:sta)

Niin, mutta tossa missä ruksitaan noita osia niin eikö niitä tarvitse? Jos mulla on th-700r4 kiinni ja haluan tollasen TKO600 vaihteiston niin toi laskuri näyttää silloin 3718 $.

Ah. Anteeksi, jopas on toi dollarin kurssi alhaalla :D
« Viimeksi muokattu: 07.01.2005 - klo:12:27 kirjoittanut Nutrobal »

Poissa GTA-57

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Oma teksti
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #16 : 07.01.2005 - klo:11:20 »
onko crisis miettiny kuin paljon toi ykösen harvennus vaikuttaa suoraan kytkinlevyn kestävyyteen.

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #15 : 07.01.2005 - klo:01:53 »
http://www.5speedtransmissions.com/3rd_gen_camaro.html

Lukekaas tuosta. Jos itte tilaa ton paketin se maksaa noin 2650e (sis alv.). Tuohon kun lisää kuljetuskulut (luulis 100-200e riittävän laivarahtiin) niin jää mun mielestä aika kauas t56:sen ~4000$ pakettihinnasta. (huom nuo hinnat sisältävät vauhtipyörän, kytkimen, kytkimen pääsylinterin, teräs kytkinkoppa jne. Eli täys retrofit sarja kun vaihtaa tomaatin pois)

Eli TKO on luokiteltu 600lb/ft ja T-56 450lb/ft. molemmille on omat tarkoituksensa tietenkin mutta en usko että mä tarvin 2 ylivaihdetta. Tietenkin kaikki valitsee oman tarpeensa mukaan

Mut jos suomessa pyydetään pelkästä käytetystä t-56:sesta 2000e niin otan mielummin kyllä 1780$ ( ~1620e sis. alv) maksavan TKO600:n uutena. (ja elkää nyt sekottako vanhaa TKO:ta ja uutta TKO600:sta)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2005 - klo:01:54 kirjoittanut Crisis »
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Nutrobal

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #14 : 06.01.2005 - klo:22:32 »
nimenomaan UUSIA vaihteistoja kun katotaan niin jää aika spekulatiiviseksi kannattaako t56:seen vaihto. TKO:n ylivaihte on valinnan mukaan pisimmillään 0.64 (muistaakseni). Jokatapauksessa 3.27 perällä, normi 16" vanteilla ja moottorin pyöriessä noin 6000rpm suurimmalla vaihteella on vauhtia noin 300kmh.

niin ja hinta uudelle tko:lle jää noin 2000-2500e (siis upo-uusi) ja T56 oli mikä tahansa vaihtoehto niin noin 4000e...

Toiset tosin tahtoo sen 6 vaihdetta eteenpäin. Mulle riitti th700:sen 4 jotein plussaa vaan toi yks lisää.

Yks muuten mistä on käyty keskustelua paljon on t56:sen julmetun lyhyestä 1 pykälästä. Tais olla 3.2:1 luokkaa.. samanlaisen saa tietty tremeciin mutta itte otan mallin jossa 1:lle on välitys 2.7:1 luokkaa.. pääsee ~70kmh ennen kun tarvitsee 2:sta hakea. Sutii tuollakin välityksellä aika takuuvarmasti ja liiankin herkästi.

Nää on vaan tietty mun näkymyksiä ja luuloja. Mut en nää miksi pitäis maksaa 1 vaihteesta yli ~1000e ylimääräistä (uusia kun verrataan) kun 5 pykälää saa 500e kpl  ;D

ja kestävyydestä piti viellä sanoa että kaiken saa rikki.. Tosin varmasti meiän katuautoissa riittää tuo t56 kestävyydeltä.

Siis miten sait noi hinnat ? Jotkut sanovat, että TKO olisi kalliiimpi kuin tuo T-56. Kyllä toi 5 vaihdetta riittää oikein hyvin ja eikös tuo TKO ole vielä kestävämpi kuin tuo T-56 ? Mites muuten ton TKO asennuksesta? Tarviiko hirveitä modauksia ja tuhansien eurojen työkustannukset ?

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #13 : 06.01.2005 - klo:22:13 »
Joo, nopeita ovat välitykset noissa manuaaleissa : T56:ssa on 5 ensimmäistä vaihdetta samat kuin T5:ssa ; kutonen on kunnon ylivaihde  ( 0,50 välitys ).
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #12 : 06.01.2005 - klo:20:09 »
nimenomaan UUSIA vaihteistoja kun katotaan niin jää aika spekulatiiviseksi kannattaako t56:seen vaihto. TKO:n ylivaihte on valinnan mukaan pisimmillään 0.64 (muistaakseni). Jokatapauksessa 3.27 perällä, normi 16" vanteilla ja moottorin pyöriessä noin 6000rpm suurimmalla vaihteella on vauhtia noin 300kmh.

niin ja hinta uudelle tko:lle jää noin 2000-2500e (siis upo-uusi) ja T56 oli mikä tahansa vaihtoehto niin noin 4000e...

Toiset tosin tahtoo sen 6 vaihdetta eteenpäin. Mulle riitti th700:sen 4 jotein plussaa vaan toi yks lisää.

Yks muuten mistä on käyty keskustelua paljon on t56:sen julmetun lyhyestä 1 pykälästä. Tais olla 3.2:1 luokkaa.. samanlaisen saa tietty tremeciin mutta itte otan mallin jossa 1:lle on välitys 2.7:1 luokkaa.. pääsee ~70kmh ennen kun tarvitsee 2:sta hakea. Sutii tuollakin välityksellä aika takuuvarmasti ja liiankin herkästi.

Nää on vaan tietty mun näkymyksiä ja luuloja. Mut en nää miksi pitäis maksaa 1 vaihteesta yli ~1000e ylimääräistä (uusia kun verrataan) kun 5 pykälää saa 500e kpl  ;D

ja kestävyydestä piti viellä sanoa että kaiken saa rikki.. Tosin varmasti meiän katuautoissa riittää tuo t56 kestävyydeltä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2005 - klo:20:10 kirjoittanut Crisis »
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #11 : 06.01.2005 - klo:11:52 »
joo, se tulee mulle :D
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1964
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #10 : 06.01.2005 - klo:11:50 »
Eiks Panteralla o tuloillaan ameriikasta se purkuun menevä 4geni mis on t56...??
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #9 : 06.01.2005 - klo:11:06 »
Onkos näitä lootia Suomessa tarjolla ?

T56:a on sillontällön tyrkyllä, mutta harvassa ovat suomenmaalla.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #8 : 05.01.2005 - klo:22:36 »
4g camaro/f-birdi T-56 on sisuskaluiltaan eri laatikkoa kuin viperin loota. suurin ero taitaa olla siinä pää-akselin paksuudessa joka on viperissä aika tuhti!

Näinpä hyvinkin. Voinee moddailla myös 3gen-pirsseihin... ? Miten lienee loota asettuu vanhemman kampuran päähän ?

Kyseisiä laatikoita vaan on aika ajoin eBay'ssä kaupan....  
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Nutrobal

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
Re:Manuaalilaatikot
« Vastaus #7 : 05.01.2005 - klo:22:31 »
Onkos näitä lootia Suomessa tarjolla ?