Kirjoittaja Aihe: pontiac:in luukkulamput  (Luettu 48330 kertaa)

Poissa ossi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 346
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #45 : 10.03.2013 - klo:14:06 »
tota, ihmettelin itteki kun alkoi jurraamaan, kävi ilmi, että se vipu joka
nostaa luukun auki jumitti pultin päähän, joku oli laittanu pultin väärinpäin
kuskin puolen lampussa, jouduin taivuttamaan sitä vipua hiukan ja heti alkoi pelittään, :W
pitää kokeilla tuota.
Ta

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #44 : 09.03.2013 - klo:13:09 »
Mulla on omassa sama ongelma, Ensin käänsin rattaan 180 astetta sen jälkeen oon vaihtanut kaksi uutta ratasta. Rattaan vaihon jälkeen on toimimut 2 laskemista jonka jälkeen alkanut taas jurraamaan.
tota, ihmettelin itteki kun alkoi jurraamaan, kävi ilmi, että se vipu joka
nostaa luukun auki jumitti pultin päähän, joku oli laittanu pultin väärinpäin
kuskin puolen lampussa, jouduin taivuttamaan sitä vipua hiukan ja heti alkoi pelittään, :W

Poissa ossi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 346
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #43 : 09.03.2013 - klo:10:11 »
Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

-Mikko
Mulla on omassa sama ongelma, Ensin käänsin rattaan 180 astetta sen jälkeen oon vaihtanut kaksi uutta ratasta. Rattaan vaihon jälkeen on toimimut 2 laskemista jonka jälkeen alkanut taas jurraamaan.
Ta

Poissa STW

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 122
  • Sukupuoli: Mies
  • 91 GTA
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #42 : 31.08.2012 - klo:08:47 »
Tulipahan tutustuttua luukkulamppujen toimintaan.Mulla oli kanssa sellaset valot että ehkä kolmannella painalluksella nousivat,kunnes lopettivat toimintansa kokonaan.Uusi valokytkin tuli haettua ja taas toimi,tosin luukut nousivat aina myös parkkiasennossa.Sitä iloa kesti viikon kunnes vasen luukku ei enää noussut.Ebaystä tilasin sitten korjaus-sarjat moottoreille(40€)ja avasin vasemman moottorin,näytti että ratas olisi ihan ehjä.Ratas irti ja alla oli rakeita entisistä pelleteistä.Uudet pelletit+ratas paikalleen ja taas pelasi,mutta nousi myös parkeilla.Oikea moottori irti vaikka toimikin ja sama homma sisällä vain rakeita.Ihmettelin että miten se on voinut toimia kun pelletit siirtävät voiman rattaalta akselille.Tuli sekin sitten kokeiltua,moottorin pyörimisnopeus on niin suuri että keskipakoisvoima heittää pelletin palaset oikeisiin kohtiin,ja luukku nousee normaalisti mutta moottori pyörii huomattavasti kauemmin kuin ehjillä pelleteillä.Käsin ruuvaamalla ei enään nouse ollenkaan.No oikeaan moottoriin uudet kilkkeet ja kaikki pelaa,parkit luukut *clap*

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10573
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #41 : 28.08.2012 - klo:21:52 »
Voisitko tarkentaa tätä lausetta ummikolle? :) Honeywell?

yksi monista mikrokytkin valmistajista  ;)
on burgessia  ;D omronia jne.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10668
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #40 : 28.08.2012 - klo:21:50 »
eli ei oo honeywellin mikroja   ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)
Ei oo ei ;D samalla toimii moottorin suojana jos joku vaikka istuis luukun paalla :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa bathory

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Sukupuoli: Mies
  • You Wanted the best, You got the best
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #39 : 28.08.2012 - klo:21:49 »
eli ei oo honeywellin mikroja   ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)

Voisitko tarkentaa tätä lausetta ummikolle? :) Honeywell?
Better to rule in Hell than to be a servant in heaven

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10573
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #38 : 28.08.2012 - klo:21:48 »
Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.

eli ei oo honeywellin mikroja   ;D  vaan pysäytys perustuu virranmittaukseen  ::)

Poissa bathory

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Sukupuoli: Mies
  • You Wanted the best, You got the best
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #37 : 27.08.2012 - klo:21:19 »
Moottoritilassa lasinpyyhkimen moottorin vieressä musta laatikko missä lukee GUIDE

Kiitos tiedosta. Mutta ennenkuin lähtee tilailemaan niin tarvisi tietää piileekö vika tosiaan tossa ettei turhaan ostele! =)

Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.
Tammonen moduli :)
http://www.ebay.com/itm/87-89-Firebird-Firewall-Mounted-Headlight-Control-Module-TESTED-GOOD-/320969605279?fits=Year:1986|Model:Firebird&hash=item4abb47809f&item=320969605279&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

Siis joo olet oikeassa mutta pitääkin olla painokytkin mikä puskee virtaa vaan sen painamisen ajan. Eli itsekun painaa sen n.pari sekuntia niin pitäisi pelittää ilman moottorien tuhoamista.(?)
Better to rule in Hell than to be a servant in heaven

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10668
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #36 : 27.08.2012 - klo:21:12 »
Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

Pistää sinne kojelaudan alle niin ei edes näy. Toki jossain vaiheessa pistää toimimaan niinkuin kuuluukin =)

Tossa oli edellinen omistaja tehnyt taas sellaisen amerikan-patentin. Eli molemmille lampun moottoreille johdot poikki. Toisella puolella oli liitin jäljellä vielä mutta heti sen jälkeen johdot poikki. Sitten oli erikseen yhdistetty nämä moottorit ja kuskin puolelta lähti johdot mitkä eivät päätyneet mihinkään.
Alkuperainen moduli avaa/sulkee luukut virtarajaa vasten. jos aja manuaalisesti voit polttaa moottorit jne.
Tammonen moduli :)
http://www.ebay.com/itm/87-89-Firebird-Firewall-Mounted-Headlight-Control-Module-TESTED-GOOD-/320969605279?fits=Year:1986|Model:Firebird&hash=item4abb47809f&item=320969605279&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5454
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #35 : 27.08.2012 - klo:21:11 »
Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.



Moottoritilassa lasinpyyhkimen moottorin vieressä musta laatikko missä lukee GUIDE
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa bathory

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Sukupuoli: Mies
  • You Wanted the best, You got the best
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #34 : 27.08.2012 - klo:21:03 »
Oliskohan lamppujen ohjausboksi soko ::)

Missäs moinen sijaitsee? Ja minkänäköinen se on ja mistäs tietää onko vaiko ei? PArempi vaan tehä amispatentti.

Pistää sinne kojelaudan alle niin ei edes näy. Toki jossain vaiheessa pistää toimimaan niinkuin kuuluukin =)

Tossa oli edellinen omistaja tehnyt taas sellaisen amerikan-patentin. Eli molemmille lampun moottoreille johdot poikki. Toisella puolella oli liitin jäljellä vielä mutta heti sen jälkeen johdot poikki. Sitten oli erikseen yhdistetty nämä moottorit ja kuskin puolelta lähti johdot mitkä eivät päätyneet mihinkään.
Better to rule in Hell than to be a servant in heaven

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10668
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #33 : 27.08.2012 - klo:20:40 »
Nostellaas vähän. Eli ongelma on seuraavanlainen. Lamput nousee ja laskee normaalisti kun sörkkäsin suoraan akusta virtaa johdoillaa moottoreihin.

Mutta ne alkuperäiset johdot oli poikki liitin noi uudet johdot niihin suoraan niin ei tapahtunut mitään. VAikka niihin alkuperäisiinkin johtojen päihin tuli virtaa. Eli missäköhän vika mahtaa olla. Katkaisijassa? Luulen, että meen huomen hakee motonetistä pari relettä ja heitän omat katkaisijat sinne ratin alle jonnekkin jemmaan. Ei tarvi sitten käsineen alkaa aina niitä laskemaan ja nostamaan kun ettii vikaa sitten joskus ensi vuonna.

Kytkentäkaavioissa tosiaan kerrottiin mihin noi johdot kuuluisi mennä mutta kun ei ole käryäkään minkä näköisestä kapistuksesta kyse.
Oliskohan lamppujen ohjausboksi soko ::)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa bathory

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Sukupuoli: Mies
  • You Wanted the best, You got the best
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #32 : 27.08.2012 - klo:20:24 »
Nostellaas vähän. Eli ongelma on seuraavanlainen. Lamput nousee ja laskee normaalisti kun sörkkäsin suoraan akusta virtaa johdoillaa moottoreihin.

Mutta ne alkuperäiset johdot oli poikki liitin noi uudet johdot niihin suoraan niin ei tapahtunut mitään. VAikka niihin alkuperäisiinkin johtojen päihin tuli virtaa. Eli missäköhän vika mahtaa olla. Katkaisijassa? Luulen, että meen huomen hakee motonetistä pari relettä ja heitän omat katkaisijat sinne ratin alle jonnekkin jemmaan. Ei tarvi sitten käsineen alkaa aina niitä laskemaan ja nostamaan kun ettii vikaa sitten joskus ensi vuonna.

Kytkentäkaavioissa tosiaan kerrottiin mihin noi johdot kuuluisi mennä mutta kun ei ole käryäkään minkä näköisestä kapistuksesta kyse.
Better to rule in Hell than to be a servant in heaven

Poissa jussi70

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #31 : 15.04.2012 - klo:16:28 »
Otin nostimen moottrin auki ja pyöräytin hammaspyörää 1/4 kierrosta. Nyt toimii luukut oikein, ei enää nouse valot parkki asennossa.
5-gen Camaro 2SS/RS Inferno Orange Metallic " ZL1 conversion "

corvette C4 -84 with Procharger D1SC, Megasquirt and ZF-6