Kirjoittaja Aihe: pontiac:in luukkulamput  (Luettu 48327 kertaa)

Poissa jussi70

• Käyttäjä
  • **
  • Sukupuoli: Mies
Vs: pontiac:in luukkulamput
« Vastaus #30 : 18.03.2012 - klo:21:22 »
Nyt tuli pontiacci, mutta... Sama vika kuin Aaltospojalla. Lamput nousee ja laskee, mutta laskun lopussa surraa pahalla äänellä muutaman sekunnin. Samoin kun irroittaa akun kaapelin ja tyrkkää takas niin kuskin lampun moottori alkaa surraan vaikka lamppuja ei olis käytetty aikoihin. Ikään kuin alarajaa ei saavutettais, lamppu näyttää kyllä fyysisesti olevan tarpeeksi alhaalla äkkiä katottuna. Mikä olikaan ratkaisu ja mistä mahdolliset osat?
t. Jussi

Gen4 luukut nousevat hienosti, mutta kuskinpuoli jää surraamaan laskettaessa alas. Repsikanpuoli toimii kuin kello kumpaankin suuntaan. Kysymys on, että onko tuossa moottorissa ylä- ja alaraja niin integroitu karaan, ettei voi vaihtaa? En ole vielä ottanut työn alle, mutta kohta olisi senkin aika.

Olisi komeaa, jos voisi vaihtaa alarajan ja siihen löytyisi mikrokytkin... Sitten mä heräsin ja päästin koiran ulos.

-Mikko
5-gen Camaro 2SS/RS Inferno Orange Metallic " ZL1 conversion "

corvette C4 -84 with Procharger D1SC, Megasquirt and ZF-6

Poissa 5,7

• Käyttäjä
    • kuvablogi.com
« Vastaus #29 : 13.10.2011 - klo:16:03 »
Moro!

Sitä mä ajattelin alkuun, mutta jalostin vähän pidemmälle tuota juttua. Yleensä liike pysähtyy rajakytkimeen ja jos ei pysähdy niin raja on rikki. Luulisi, jos hammasratas on rikki, niin se pyörisi tyhjää, kun yrittää ylös... Tai ei saavuta alarajaa, jos on hammas katkipoikki.

Pitää räjäyttää tuokin sitten osiksi. Onneksi saa uusia eBaysta, jos menee ihan kokonaan rikki. =)

-Mikko

siellä ei ole mitään rajoja katkoo kuorman mukaan->mittaa virtaa mitä moottori ottaa eli nousee aina ääriasennossa.  moottorin voi testata laittamalla sähköä liittimen napoihin-> jos pyörii hienosti ääriasennosta toiseen +&- välillä vaihtamalla moottori ok jos taas raksuttaa jossain kohtaa on rattaat entiset moottorin laipassa ja guideboksin voi testata mittaamalla liittimen nastoista liitin kiinni tuleeko mitään virtaa kun kääntää katkaisimesta jos ei on halvempaa ensin koittaa katkaisijaa jonka kyllä pystyy kattomaankin onko selvä jos ei niin sitten guideboksi tilaukseen netissä joku fbody pulju myi korjattuja/testattuja about 60$ en muista mestaa. silti kaiken tehneenä oli vika guideboxin liittimen johdoissa joissa aiemmin jotain tehty jo.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011 - klo:16:05 kirjoittanut 5,7 »
Camaro 350tpi -89

Poissa Teevee82

• Käyttäjä
« Vastaus #28 : 13.10.2011 - klo:15:56 »
En muista nyt ainakaan noiden kuvien perusteella minkä näköinen se oli mutta kyllä siitä sen tajuaa, että tuohon sen lampun kuuluu pysähtyä. Osuuko sulla molemmat lamput sitten tuohon ja silti toinen jää ylemmäs???? :|

Joo, tosta kuvasta selviää minkäverran alemmas lamppu laskeutuu.. Häiritsee omaan silmään ja sitte ku se jää vielä välillä jumiin tuohon etupuskurin reunaan eikä nouse ylös ilman apua..
« Viimeksi muokattu: 27.11.2011 - klo:22:48 kirjoittanut Teevee82 »

Poissa bathory

• Käyttäjä
  • You Wanted the best, You got the best
« Vastaus #27 : 13.10.2011 - klo:14:11 »
Muovireuna mulla on ok, mutta toi stoppari.. Onko se semmonen jossa on jousi? Se jousen pää stoppaa siihen lampun runkoon?

Eli tuollainen:

http://i53.tinypic.com/2nstnh1.jpg

http://i54.tinypic.com/2dbtcg9.jpg

En muista nyt ainakaan noiden kuvien perusteella minkä näköinen se oli mutta kyllä siitä sen tajuaa, että tuohon sen lampun kuuluu pysähtyä. Osuuko sulla molemmat lamput sitten tuohon ja silti toinen jää ylemmäs???? :|
Better to rule in Hell than to be a servant in heaven

Poissa Teevee82

• Käyttäjä
« Vastaus #26 : 13.10.2011 - klo:13:11 »
Mulla jäi kanssa se toinen jumiin siihen. Mutta sitten huomasin, että toisessa lampussa se muovireuna oli paljon isompi periaatteessa. Hiosin siitä pari centtiä niin johan pelitti.
Mutta tuohon alaslaskuun niin siellä alhaalla on sellainen stoppari mihin sen lampun kuuluisi pysähtyä ja olla tällöin oikeassa asenossa. Tsekkaappas se aluksi.

Muovireuna mulla on ok, mutta toi stoppari.. Onko se semmonen jossa on jousi? Se jousen pää stoppaa siihen lampun runkoon?

Eli tuollainen:

http://i53.tinypic.com/2nstnh1.jpg

http://i54.tinypic.com/2dbtcg9.jpg
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011 - klo:13:30 kirjoittanut Teevee82 »

Poissa bathory

• Käyttäjä
« Vastaus #25 : 13.10.2011 - klo:11:09 »
Terve vaan kaikille, Mulla on semmonen pikku ongelma luukkulamppujen kanssa(-88 GTA), että toinen laskee alemmas kun toinen.. Pelkääjän puolen lamppu laskee sen verran alas että ylösnostettaessa jää jumiin puskurin yläreunaan.. Kiersin siitä mustasta motikasta lampun oikeaan kohtaan mutta kun lamput laittaa päälle ja pois, lamppu laskee taas liian alas.. Olisko tähän jotain korjausvinkkiä?

Mulla jäi kanssa se toinen jumiin siihen. Mutta sitten huomasin, että toisessa lampussa se muovireuna oli paljon isompi periaatteessa. Hiosin siitä pari centtiä niin johan pelitti.
Mutta tuohon alaslaskuun niin siellä alhaalla on sellainen stoppari mihin sen lampun kuuluisi pysähtyä ja olla tällöin oikeassa asenossa. Tsekkaappas se aluksi.

Poissa Teevee82

• Käyttäjä
« Vastaus #24 : 13.10.2011 - klo:10:22 »
Terve vaan kaikille, Mulla on semmonen pikku ongelma luukkulamppujen kanssa(-88 GTA), että toinen laskee alemmas kun toinen.. Pelkääjän puolen lamppu laskee sen verran alas että ylösnostettaessa jää jumiin puskurin yläreunaan.. Kiersin siitä mustasta motikasta lampun oikeaan kohtaan mutta kun lamput laittaa päälle ja pois, lamppu laskee taas liian alas.. Olisko tähän jotain korjausvinkkiä?

Poissa bathory

• Käyttäjä
« Vastaus #23 : 02.10.2011 - klo:11:06 »
Joo eli siis noi mun lamppujen moottori pelittää mutta vanha omistaja on alkanut jostain syystä vedellä uusia piuhoja ja jättänyt homman heti alkuunsa kesken. No, nyt mulla on tässä kytkentäkaavio noista luukuista ja piuhojen kuuluisi tän mukaan mennä "headlight door module:en (left front of firewall)". No mut vittuku mul oo sit hajuukaa minkä näkönen toi on yms.. ja sijaitseeko siis oiken hytin puolella sisällä???

Poissa rkr

• Käyttäjä
  • **
« Vastaus #22 : 11.04.2011 - klo:07:25 »
Katsotaas onnistuuko dokkarin upload. Tämä on fieron lampuille mutta 3rd genissä ihan samat. Itsellä meni aikanaan yksi noista releistä.

86 F-bird, 350 + Tremec TKO + 3:42 Posi
02 Suburban K2500
97 Volvo merikontti, kevyesti viritelty

Poissa Puuhis

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #21 : 11.04.2011 - klo:04:29 »
Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...
Lampun vieressä on se koneisto..tutki ensin tuleeko sinne edes sähköä.
Harvemmin ne molemmat yhtäaikaa hajoavat.
Yamaha 1000R Thunderace
Volvo S80 T6 = TT rattori
Apostolinkyyti,aina ilmastoitu 2x2

Poissa TexFinn

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Don't mess with Texas!
« Vastaus #20 : 11.04.2011 - klo:04:08 »
Kertokaas, että miten tollases -88 birdissä ne valot nousevat manuaalisesti ylös? Kun toi mikä mulle on tulossa niin kuulemma ei valot nouse. Niin sais sitte ajeltua kuitenki ku vikoja ettii...

Ainakin nelosgennereissa siina lampun kupeessa on sellainen musta motikka jota kaantamalla ne nousevat ja laskevat. Veikkaan etta kolmosgennerissakin varmaan on joku samanlainen konsti.
16 Silverado Crew Cab 4x4
12 Tahoe LT2
12 BMW K1600GTL Premium
07 Infiniti G35

Poissa bathory

• Käyttäjä
« Vastaus #19 : 10.04.2011 - klo:19:05 »
Ei kannata käytettyä ostaa, Standardin osanumero DS294, löytyy mm. us-partsista hyllystä 40e  (- mahd. kerhoale).
Toki, jos käytetty kelpaa niin mulla on vanha myynnissä, valot kyllä nousi mutta nappia sai "hieroa" jotta luukut meni kiinni - jos meni. Voi tulla kuntoon jos korjaa, tai sitten ei...

Ok, kiitos paljon jälleen kerran!! Sellanen sitten tilaukseen!! Kerhoon tosin liityn vasta kun auto tulee :D

Poissa Nupa

• Administrator
  • Käyttäjä
  • #73 Kerava
« Vastaus #18 : 10.04.2011 - klo:19:04 »
Ok, kiitoksia!
Joo mitä forumia lueskellut aktiivisesti niin katkaisija tuntuu yleisimmältä vialle ja sitä jopa toivoisin koska tuntuu, että sen vaihtaminen helpointa on!! Tartteekin kattella heti, että mistä halvimmalla saisi. Jos jollain myynnissä niin pistäkee viestiä.
Ei kannata käytettyä ostaa, Standardin osanumero DS294, löytyy mm. us-partsista hyllystä 40e  (- mahd. kerhoale).
Toki, jos käytetty kelpaa niin mulla on vanha myynnissä, valot kyllä nousi mutta nappia sai "hieroa" jotta luukut meni kiinni - jos meni. Voi tulla kuntoon jos korjaa, tai sitten ei...
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa bathory

• Käyttäjä
« Vastaus #17 : 10.04.2011 - klo:18:57 »
Avaat konepellin, luukkujen vieressä on sellaset tötsät mitä ruuvaamalla laskee/nousee.
Villi veikkaus korjausehdotukseksi valokatkaisin ei toimi.

Ok, kiitoksia!
Joo mitä forumia lueskellut aktiivisesti niin katkaisija tuntuu yleisimmältä vialle ja sitä jopa toivoisin koska tuntuu, että sen vaihtaminen helpointa on!! Tartteekin kattella heti, että mistä halvimmalla saisi. Jos jollain myynnissä niin pistäkee viestiä.

Poissa Nupa

• Administrator
  • Käyttäjä
  • #73 Kerava
« Vastaus #16 : 10.04.2011 - klo:18:55 »
Avaat konepellin, luukkujen vieressä on sellaset tötsät mitä ruuvaamalla laskee/nousee.
Villi veikkaus korjausehdotukseksi valokatkaisin ei toimi.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.