Kirjoittaja Aihe: virran katkaisu  (Luettu 3331 kertaa)

Poissa Salkki

  • Kunniajäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 482
  • Sukupuoli: Mies
  • two liters of displacement refers to soda
Re:virran katkaisu
« Vastaus #14 : 31.01.2005 - klo:19:12 »
Fullerin puikkoihin lopputalven vapaapäiviksi niin jo luulisi pykälien narahtavan paikoilleen  ;D
Rikastumista odotellessa

-VW kupla 70 projekti
-Caprice farmi projekti?

pena

  • Vieras
Re:virran katkaisu
« Vastaus #13 : 31.01.2005 - klo:18:43 »
Kaikki leväällään,akseli ja kanket vielä ameriikassa,kesäkuussa alkaa rattaat lenteleen.Täytys varmaan alkaan harjoitteleen tota vaihtamista jollain jyry-sisulla.Tomaatilla se alko sutiin kaasusta jossain 60km/h,nyt pitäis tulla tehoa raakasti lisää,eikä manuaalilla ole niin paljon hävikkejä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2005 - klo:18:47 kirjoittanut pena »

Poissa 88IROC

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 622
  • Sukupuoli: Mies
  • ...tosimies ei lue manuaaleja....
Re:virran katkaisu
« Vastaus #12 : 31.01.2005 - klo:13:10 »
Tosta edellisestä tuli mieleen että joko Pena on kokeillut onko suurtakaan merkitystä mikä vaihde sattuu mennä lähtiessä päälle, rengas taitaa palaa kaikilla... :P
350 cid TPI -88 IROC-Z Camaro ,Chevy Vani -85 305 4 BBL , -06 Chevrolet Epica sekä Chyrsler Voyager 3,3

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Re:virran katkaisu
« Vastaus #11 : 26.01.2005 - klo:20:58 »
tollanen on/off kytkin vaatii kadulle suht lyhyen 1.vaihteen välityksen,tosin oishan se näyttävää lähtee aina gummit sauhuten.
1995 z28 manual.

Poissa 88IROC

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 622
  • Sukupuoli: Mies
  • ...tosimies ei lue manuaaleja....
Re:virran katkaisu
« Vastaus #10 : 26.01.2005 - klo:10:54 »
Joo kannataa katsoa että hallin ovet ovat auki kun setä yritää saada autoa pois jarrudynamosta. Kurikkalaiselle kaverille katsari sanoi että eihän tämä jaksa vetää! Kaveri sanoi että pitää olla kierroksia 3000 paikkeilla että jotain alkaa tapahtua, no tyyppi polkaisi kellon 5000:iin ja onneksi oli hallin ovet auki ... :)
350 cid TPI -88 IROC-Z Camaro ,Chevy Vani -85 305 4 BBL , -06 Chevrolet Epica sekä Chyrsler Voyager 3,3

pena

  • Vieras
Re:virran katkaisu
« Vastaus #9 : 26.01.2005 - klo:10:46 »
Samantapanen Haysin kisalevy tulossa,asetelma on Haysin long-tyylinen säädettävä,siinä on  niitattu teräspinta alumiinikiekossa.Oon noista käsittänyt,että täysin on/off juttu.Katsastussetä voi olla ihmeissään ton viritelmän kanssa.

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3501
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Re:virran katkaisu
« Vastaus #8 : 26.01.2005 - klo:10:44 »
Moottoripyörissä on ainaki käytetty tavallista mikrokytkintä tuohon käyttöön, en sitte tiedä miten passaa autoon.
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Poissa 88IROC

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 622
  • Sukupuoli: Mies
  • ...tosimies ei lue manuaaleja....
Re:virran katkaisu
« Vastaus #7 : 26.01.2005 - klo:10:28 »
Joo hurjaahan se on  :). Tuossa Camarossa ei muuten metalli-kytkinlevy kestänyt yhtään luistattamista, joten jalkaa ei "nostettu" kytkimeltä vaan "lipsautettin" sivulle...
350 cid TPI -88 IROC-Z Camaro ,Chevy Vani -85 305 4 BBL , -06 Chevrolet Epica sekä Chyrsler Voyager 3,3

pena

  • Vieras
Re:virran katkaisu
« Vastaus #6 : 26.01.2005 - klo:10:11 »
Kiitos,tota mä hain,eli ei kannata yrittää rakentaa kaasarikoneeseen.Tuntuu vaan hurjalta (toistaiseksi 10 bolt perä) ja voi olla "mielenkiintoinen"kokemus kadulla toi kepakko,ehkä toi aluvauhtipyöräkin vähän auttaa,että toi malmikasa seuraa polkimen liikkeitä,jos vaikka sen kaksoispolkasun tekee.

Poissa 88IROC

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 622
  • Sukupuoli: Mies
  • ...tosimies ei lue manuaaleja....
Re:virran katkaisu
« Vastaus #5 : 26.01.2005 - klo:08:57 »
Jalasjärvinen kiihdytystiimi kokeili manuaaliaskia ja sytytysvirtojen katkaisua (keppiin vipu-kytkin joka katkaisi muistaakseni ilokaasut ja signaalin triggeri-sytytyksen anturilta) vaihtohetkeksi, mutta tulokset olivat huonoja. Bensaa tulee koko ajan sisään "isän kädestä", joten kone yritää tukehtua (pakoputki kyllä paukuttaa ja lyö lieskaa miehekkäästi, joten katti olisi entinen ekan vaihdon jälkeen). Mikäli katkaisee bensan syötönkin menee pitkän aikaa ennen kuin sitä taas on tarpeeksi saatavilla. Ruiskuvehkeillä voisi kyllä kokeilla katkaista suuttimien sähköt hetkeksi  ;).  
Paras tulos saavutetiin kiskomalla vaihteet väkisin ilman kytkintä ja tietysti "lätkä tiskissä" (ns. power-shift). Tuota kaverit harjoittelivat kunnes kapeilla katu-slikseillä ajettaessa "viivat" eivät katkenneet koko varttimailin matkalla.
350 cid TPI -88 IROC-Z Camaro ,Chevy Vani -85 305 4 BBL , -06 Chevrolet Epica sekä Chyrsler Voyager 3,3

pena

  • Vieras
Re:virran katkaisu
« Vastaus #4 : 26.01.2005 - klo:08:44 »
Jostain lueskelin,että oli laitettu virrankatkaisu täyskaasuvaihdossa.Myyjä
kyllä sanoi että pykälää sisään vaan jengat tapissa,mutta vois olla vähän ystävällisempää laatikolle napata virrat poikki,en tie??On suorakytkentäloora ja vertical shifteri,että kepin puolesta ei pitäisi tulla missejä ja suht nopea vaihtaa kun vain omat kädet pelaa.

pile

  • Vieras
Re:virran katkaisu
« Vastaus #3 : 26.01.2005 - klo:05:49 »
meinaat saada ns täys kaasu vaihtoja tarviiko se sytytyksen katkaisemista jos on oikein suorakytkentä loota

pena

  • Vieras
Re:virran katkaisu
« Vastaus #2 : 25.01.2005 - klo:21:25 »
Ihan tosissani kysyin,manuaalimiehet herätys.

pena

  • Vieras
virran katkaisu
« Vastaus #1 : 23.01.2005 - klo:22:10 »
Miten on toteutettu sytkävirran katkaisu vaihtohetkellä?