Kirjoittaja Aihe: prommin muokkausta  (Luettu 20049 kertaa)

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #62 : 10.08.2019 - klo:09:01 »
näkyy kirjautumatta

Minulle ei, kun kirjaudun ulos.
Ecu ja viritystopicit katoaa.

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10561
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #61 : 10.08.2019 - klo:05:43 »
Tämä topic ei edes näy kirjautumatta.
En tiedä näkyykö edes muille kuin jäsenille.

näkyy kirjautumatta

Poissa Teac

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1355
  • Sukupuoli: Mies
  • If it don't run, crome it!
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #60 : 09.08.2019 - klo:23:40 »
Eihän se ole.
On vaan ollut aika rasittavaa hommaa sahata nauhakuparilevystä paloja, leikkoa kuparointeja mattopuukolla yms.
Nauhakuparoidusta levystä käsin tehden ei tosiaan kannata väsätä. Kiinasta itsekin levyt tilaan sekä omiin projekteihin kuin töihinkin. Kiinalaisten piirilevy hinnoilla ei ole mitään
järkeä tehdä itse (porata, valottaa, kehittää, syövyttää, jysiä). Jotenkin oletin, että olet käyttänyt tehdastekoisia levyjä.
Mulla olisi saattanut olla niitä parisen kymmentä. Tai sitten olen jo paiskannut roskiin. Siitä on nyt kuitenkin jo yli 10 vuotta aikaa...
Pontiac TransAm, 305 HSR + TH700  -91
Chevrolet Chevy II Nova -67
Volvo 940 Turbo -95 STW
Volvo S80 T6

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #59 : 09.08.2019 - klo:19:59 »
Eipä näitä kyllä nykyisin paljon mene, saa nähä jääkö levyt kynsiin  ;D

Mainosta kerhon Fb-sivulla.
Tämä topic ei edes näy kirjautumatta.
En tiedä näkyykö edes muille kuin jäsenille.

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1330
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #58 : 09.08.2019 - klo:18:41 »
No eihän tuo kortti nyt kovin monimutkainen ole muutenkaan, oli siinä kytkin tai ei.

Eihän se ole.
On vaan ollut aika rasittavaa hommaa sahata nauhakuparilevystä paloja, leikkoa kuparointeja mattopuukolla yms.
Riipasinpa sitten piirustukset ja tilasin kiinasta piirilevyjä niin pääsee jatkossa helepommalla.
Eipä näitä kyllä nykyisin paljon mene, saa nähä jääkö levyt kynsiin  ;D
Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Teac

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1355
  • Sukupuoli: Mies
  • If it don't run, crome it!
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #57 : 08.08.2019 - klo:22:22 »
No eihän tuo kortti nyt kovin monimutkainen ole muutenkaan, oli siinä kytkin tai ei.
Pontiac TransAm, 305 HSR + TH700  -91
Chevrolet Chevy II Nova -67
Volvo 940 Turbo -95 STW
Volvo S80 T6

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1330
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #56 : 08.08.2019 - klo:17:54 »
Isompi EPROM ja kytkin ylimpään osoitelinjaan niin saa 2 softaa kerralla. Mulla on varmaan kuvatkin siihen (jossain  ::) )


Ei sillä suurta väliä ole onko EPROM vai EEPROM, olennaisempaa jos voi tehdä yksinkertaisemman adapterin ilman kytkintä.

Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Teac

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1355
  • Sukupuoli: Mies
  • If it don't run, crome it!
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #55 : 08.08.2019 - klo:13:02 »
Isompi EPROM ja kytkin ylimpään osoitelinjaan niin saa 2 softaa kerralla. Mulla on varmaan kuvatkin siihen (jossain  ::) )

Tässä kuva samasta proto levystä ilman kytkintä vm. 2006.

« Viimeksi muokattu: 08.08.2019 - klo:13:09 kirjoittanut Teac »
Pontiac TransAm, 305 HSR + TH700  -91
Chevrolet Chevy II Nova -67
Volvo 940 Turbo -95 STW
Volvo S80 T6

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1330
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #54 : 08.08.2019 - klo:12:50 »
Lisätäänpä tähän tämmöinen "mainos", vähän kootummin tietoja jos joku haluaa piirin + adapterin.  :)

Myyn kotitekoisia memcal-adaptereita millä 86 - 92 TPI ja -93 LT1 autoihin saa vaihdettua ohjelmoitavan PROM-piirin ilman tinaamista.
Täältä löytyy hyvät kuvat miten vastaava adapteri asennetaan:
http://support.moates.net/g1/

Hinta 80 euroa, mihin kuuluu:
- Adapteri
- Valmiiksi ohjelmoitu piiri halutuilla muutoksilla
- postikulut (Suomeen)

Samalle piirille voi ohjelmoida kahdet erilaiset säädöt/kaksi eri ohjelmaa (ei -90 uudempiin).

Tilaus onnistuu sähköpostilla tai yksityisviestinä.
Ilmoita tilauksessa:
- Postiosoite
- Auton tiedot:
   * Vuosimalli
   * koneen koko (305/350)
   * Automaatti/manuaali
   * Jos tiedossa, ECM:n tyyppi. Yleensä 86-89: 1227165, 90-92: 1227730
   * Jos tiedossa, PROM:n broadcast koodi (tarrassa piirin päällä) esim: AUJM
- Halutut muutokset

Mahdollisia muutoksia:
- Flektin käynnistyslämpötilan muutos (Oletuksena 108 astetta)
- Suuttimien koon muutos
- EGR disablointi/vikakoodin poisto
- Nopeusrajoittimen poisto
- Kierroslukurajoittimen säätö (oletuksena 10000 rpm)
- Turbiinilukon kytkeytymisnopeuden nosto
- Tyhjäkäyntikierrosten nosto
- 86 - 88 autoon -89 ohjelman päivitys
   * Paremmat MAF-kartat
   * Ei tarvitse kylmäkäynnistyssuutinta (vikaherkkä osa)
   * 8192 baudin ALDL
- -89 Corveten ohjelmisto (ARAP). Toimii joskus paremmin viritetyissä koneissa (alukansilla?)

Huom: En ota vastuuta jos prommin muokkaus aiheuttaa auton rikkoontumisen tai muuta vahinkoa. Jokainen vaihtaa promminsa omalla vastuulla.
Edit: Indeksikorotus hintaan

Jatkossa voisi olla mahdollisuudet "lite" -versioon eli vain yhdet säädöt piirille.
Aiemmin käyttämäni EEPROM-piirin tilalle silloin alkuperäistä vastaava EPROM -piiri (halvempi) ja adapteri vähän yksinkertaisempi (helpompi tehdä) => Hintakin voisi olla vähän alempi.
Jos kiinnostusta löytyy.

Ensimmäinen yritys vm 1985 TPI eprommistakin on tehty, odotellaan tuliko siitä toimivaa vai jääkö viimeiseksi.

Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Teac

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1355
  • Sukupuoli: Mies
  • If it don't run, crome it!
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #53 : 30.05.2019 - klo:14:53 »
Mä kyllästyin jo yli 10v sitten prommien poltteluun ja hommasin Moatesin Ostrich emulaattorin. Toimii tosi hyvin ainakin TunerPro RT:n kanssa.
Pontiac TransAm, 305 HSR + TH700  -91
Chevrolet Chevy II Nova -67
Volvo 940 Turbo -95 STW
Volvo S80 T6

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1330
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #52 : 14.03.2019 - klo:18:42 »
Vieläkös näitä tehtailet/on saatavilla?
Mikä olisi tänä päivänä hinta?

Vielä niitä välillä on tehtailtu.
Hinta edelleen 80 euroa.

Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Gary Grand

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 55
  • Sukupuoli: Mies
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #51 : 14.03.2019 - klo:15:08 »
Lisätäänpä tähän tämmöinen "mainos", vähän kootummin tietoja jos joku haluaa piirin + adapterin.  :)

Myyn kotitekoisia memcal-adaptereita millä 86 - 92 TPI ja -93 LT1 autoihin saa vaihdettua ohjelmoitavan PROM-piirin ilman tinaamista.
Täältä löytyy hyvät kuvat miten vastaava adapteri asennetaan:
http://support.moates.net/g1/

Hinta 80 euroa, mihin kuuluu:
- Adapteri
- Valmiiksi ohjelmoitu piiri halutuilla muutoksilla
- postikulut (Suomeen)

Samalle piirille voi ohjelmoida kahdet erilaiset säädöt/kaksi eri ohjelmaa (ei -90 uudempiin).

Tilaus onnistuu sähköpostilla tai yksityisviestinä.
Ilmoita tilauksessa:
- Postiosoite
- Auton tiedot:
   * Vuosimalli
   * koneen koko (305/350)
   * Automaatti/manuaali
   * Jos tiedossa, ECM:n tyyppi. Yleensä 86-89: 1227165, 90-92: 1227730
   * Jos tiedossa, PROM:n broadcast koodi (tarrassa piirin päällä) esim: AUJM
- Halutut muutokset

Mahdollisia muutoksia:
- Flektin käynnistyslämpötilan muutos (Oletuksena 108 astetta)
- Suuttimien koon muutos
- EGR disablointi/vikakoodin poisto
- Nopeusrajoittimen poisto
- Kierroslukurajoittimen säätö (oletuksena 10000 rpm)
- Turbiinilukon kytkeytymisnopeuden nosto
- Tyhjäkäyntikierrosten nosto
- 86 - 88 autoon -89 ohjelman päivitys
   * Paremmat MAF-kartat
   * Ei tarvitse kylmäkäynnistyssuutinta (vikaherkkä osa)
   * 8192 baudin ALDL
- -89 Corveten ohjelmisto (ARAP). Toimii joskus paremmin viritetyissä koneissa (alukansilla?)

Huom: En ota vastuuta jos prommin muokkaus aiheuttaa auton rikkoontumisen tai muuta vahinkoa. Jokainen vaihtaa promminsa omalla vastuulla.
Edit: Indeksikorotus hintaan
Vieläkös näitä tehtailet/on saatavilla?
Mikä olisi tänä päivänä hinta?
1988 Camaro

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 255
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #50 : 06.07.2017 - klo:19:16 »
Meni jo prkl kiinni, juu ei siis mitää käryä mikä toi on
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10561
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #49 : 06.07.2017 - klo:18:15 »
saatko tarkempaa kuvaa,voi olla vastuskin  ::)

Poissa F-Jape

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 255
  • Sukupuoli: Mies
  • J.J.
    • Kuljetus J.J. Oksanen Oy
Vs: prommin muokkausta
« Vastaus #48 : 06.07.2017 - klo:17:47 »
Ehkä sopii tänne paremmin...

Onko toi diodi vai mikä ikinä onkaan, niin tarkotuksella juotettu toho vakio prommiin?

En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies ja sen toisen miehen on pakko ottaa

IROC-Z 305 TPI Targa -89