Kirjoittaja Aihe: spacer  (Luettu 4025 kertaa)

pena

• Vieras
Re:spacer
« Vastaus #22 : 05.05.2005 - klo:23:27 »
Kun oma paska tulee joskus nippuu(eilen piti olla Lahdessa alakerran painotus)niin katotaan toimiiko noi,oon aatelleut viedä ton möykyn Kivinummen penkkiin ,siellä sen näkee.Kestää kuulemma tommosen sielunelämän selvitys kukonlaulusta iltayöhön.

tumppe

• Vieras
« Vastaus #21 : 05.05.2005 - klo:22:54 »
Oon itelle kans meinannu hommata, joten kun tiedät mitä toi yhdytelmä maksaa, nii ilmottele?? ;)

pena

• Vieras
« Vastaus #20 : 15.04.2005 - klo:08:06 »
Aattelin lähtee liikkeelle tolla mallilla ja toinen avoin alle(yht.2tuumaa),ko yhdistelmä on näyttänyt toimivan victorin kanssa ja pitäisi vielä mahtua pahkan alle kun  käyttää Corvette mallin putsarin pohjaa.Noista on kaikista ohjelmat,jos löytyy hyvä niin vois muutaman puuhata.

Poissa 68corvette

• Käyttäjä
  • Oma teksti
    • NPS
« Vastaus #19 : 15.04.2005 - klo:07:45 »
No nythän se alkaa näyttämään siltä kuin pitääkin =)

tosta eteenpäin taitaa evoluutio olla jo jarrupenkissä tehtävää / kombinaatio kohtaista.

pena

• Vieras
« Vastaus #18 : 14.04.2005 - klo:21:27 »
tossa olis seuraava kehitysversio,kuva vääristää,nyt se kaartuu toisinpäin kuin edellinen ja nokka on pyöreä(oli kai kiva tehdä ohjelma,kone söi tota yli tunnin).Alkaa oleen noita erilaisia repullinen,täytyy varmaan pistää siipimutterit kaasariin.Taas palautetta,niin tehdään lisää.
http://community.webshots.com/album/322351997RcUfCw

pena

• Vieras
« Vastaus #17 : 19.01.2005 - klo:21:30 »
Kuvat tuli ,kiitos!Se linkki oli mainio,siellä oli kuvia noista 781 valuisistakin,mitä itse rukkaan.

Poissa 68corvette

• Käyttäjä
  • Oma teksti
    • NPS
« Vastaus #16 : 18.01.2005 - klo:20:57 »
vaihdoin tossa 10kk sitten firmaa, jostain syystä ei ole tänne asti päivittynyt uusi maili.. nyt pitäisi olla oikein.

pena

• Vieras
« Vastaus #15 : 18.01.2005 - klo:19:46 »
Vääristää,sitä itsekin katselin,on pyöreät seetit,vaihdettu isommat venat eli 2.3 ja 1.88,kovat seetit ja k-linerit.Sitten noita kansista on höylätty milli pois,sopii vielä imusarja jyrsimättä paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2005 - klo:21:20 kirjoittanut pena »

pena

• Vieras
« Vastaus #14 : 18.01.2005 - klo:16:53 »
Koitin pistaa mailia,mutta ei ilmeisesti mee perille?!

Poissa 68corvette

• Käyttäjä
  • Oma teksti
    • NPS
« Vastaus #13 : 17.01.2005 - klo:21:58 »
tuolla toisessa keskustelussa on vertailun vuoksi mun kalvamista pikku cevin kansista muutama foto:
http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=21;action=display;threadid=1822;start=15

Pakopuolella sulla näyttäiskin olevan kovat seetirenkaat joten toi seeti alue alkaa olemaan aika lailla kunnossa.
Hieman kaivaisin ohjurin molemmille puolille ohjurin ohitusta ja tota sisäkurvin muotoa kannattaa trimmata niin leveäksi kuin uskallat ja reilu säde seetirenkaalta pakoaukolle (isompi parempi).
Toi palotilan aukaisu ulkokurvin puolelta oli ihan fiksu veto, jeesaa varmaan aika paljon puristustahdin aikana.

Imupuolella kanava sais kurvata melkein suortaan seetille sisäkurvista mahdollisimman jouheasti, lattiaa kuitenkaan madaltamatta sekä samalla voisit sitä todennäköisesti hieman leventää (vaikea sanoa kun ei näy kuvista).
tollanen takaisinpäin kurvaava irroittaa virtauksen heti alkuunsa ja sekoittaa varmasti jo ~.4"-.45" nostojen yläpuolelta kanavan.

siitä ulkokurvin puolelta sekä sylinterkin keskipuolelta ~1cm seetin alapuolelta sais kanava olla maksimissaan 90% ja mielummin vaikka 85%.
Imupuolta voit huoletta suurentaa sylinterin seinämään nähden ja tuoda kanavan lähemmäs seetiä niin saat paremman muodon kanavaan.

noita muotoja itse mietin hieman sen mukaan että ilma tulee kanavaa ~600+km/h maksimi väännön kohdalla, joten aika pienistäkin nystyröistä ja kanavan pinta alojen vaihteluista voi tulla aika paljon haittaa (pako kanava on ~80% imukanavasta ja kaasu laajenee ~6x sylinterissä joten pakokanava on vielä tarkempi kanavan muodoista kun nopeutta kertyy hieman enemmän)

En osaa kyllä tarkalleen sanoa että missä tuolla isolohkon kannessa menee vesi kun en ole halkileikattuja kuvia nähnyt.. hitsauspuikosta tehty saksimitta on aika kova sana talliporttauksessa.

Noi mun tekeleet eivät myöskään ole mitkään malli esimerkit ja moni tekee huomattavasti parempia.. niinkuin aina =)
ja joku tuntee jonku jonka kaverilla on samat kannet corvetessa ja 1000hp takapyöriltä =)

..voin viskata lisää kuvia maililla huomenna töistä, niitä vaan on ihan PERKELEESTI, joten pistä vaikka mailia mikä erityisesti kiinnostaa niin katsotaan löytyykö.

T:Marko P
« Viimeksi muokattu: 17.01.2005 - klo:22:00 kirjoittanut 68corvette »

pena

• Vieras
« Vastaus #12 : 17.01.2005 - klo:15:21 »
Hyviä kuvia,varsinkin ne mailissa,lähetin eteenpäin ja koneistajakaveri koki "valaistuksen"..Voisin heittää vielä kuvia kansista ja tosta jr:stä,niin  
saisi niistäkin kommentteja,ollaanko paljon mettässä
http://community.webshots.com/album/245574978wQsuqu
« Viimeksi muokattu: 17.01.2005 - klo:19:57 kirjoittanut pena »

Poissa 68corvette

• Käyttäjä
  • Oma teksti
    • NPS
« Vastaus #11 : 17.01.2005 - klo:07:18 »

pena

• Vieras
« Vastaus #10 : 16.01.2005 - klo:22:39 »
En mä tota mollaamisena pidä ,kritiikkiähän pyysin,ja kuten sanoin niin toi oli vasta eka vedos.Suurin homma on ollut saada koneeseen ohjelma ton työstämiseen,seuraavat huomattavasti helpompia.Mulla on kaasarina 850db,johon toi proformin main body ja billetti läppärunko,joten kurkut ihan kiinni toisissaan ja skuupin alle ei mahdu kuin 1.5tuuman koroke.Mosa lähtee Kouvolaan koottavaksi ja koneistettavaksi paikalliselle isolohkogurulle,kunhan saan jenkeistä akselin,kanget ja 4-pulttiset pukit.Stripille sitten kun tuntuu,ettei tartte hävetä.,kuiteskin toi on vaan kesällä päivittäinen hauskanpitoväline.Mun maili osoite on noissa käyttäjätiedoissa,jos noita kuvia laitat.

Poissa 68corvette

• Käyttäjä
  • Oma teksti
    • NPS
« Vastaus #9 : 16.01.2005 - klo:21:51 »
tossa onkin hyvä malli =)
tosin se on tehty aika isolle kaasarille, joten reijät on melkein kiinni toisissaan.. jos kurkuilla on enemmän tilaa tulee spacerista aikalailla eri näköinen.

tosta näkee hyvin miten siirtyminen matalasta paineesta korkeampaan on toteutettu = mahdollisimman jouheasti.
Tosta voi varmaan jotenkin miettiä että missä kulmassa spacerin "kanavat" lähtevät.. toi näyttäisi siltä että siitä on tehty aika lineaarinen eikä ole käytetty mitään sädettä.
taitaa olla sekin hieman maku asia.
Mä halusin hieman jatkaa kurkkuja joten jouduin loppupätkälle tekemään hieman sädettä, alkupätkä lähtee laajenemaan ihan perstuntumalla jossain kulmassa ja kaartuu vasta lopussa, niin että sain sen liittymään johevasti kanaviin ja plenumiin.

eli seos kerkiää hieman jarruttaa ennen kuin joutuu kääntymään.

toi mun tekele ei myöskään ole mikään malli kappale, kun paksuutta on vain ½" niin ei siitä oikein jouheaa saanut.
toi oli valmis pikkureikäsen holleyn malli ja kaikki reijät oli liian pieniä ja samnkokoisia, itse hommailin "kyrpämirkelin" eli "painevinkun" kanssa.
mulla on kans pari ihan hyvää fotoa jos pistät mailis vaikka privana.

ps. tossa JR:ssä on aika paljon potenttiaalia lisää kun viitsit hieman työstää.. se on kyllä kohtuu hyvänmallinen vakiona, syvä ja kapea, se kuulemma tykkää tosi paljon 1-2" avo spacerista.
tosta mun yllä olevasta linkistä kun selaat kuvia 1-7.. mun x-celerator on aika surkea plenumiltaan vakiona, tosi iso ja matala, runnerit kaukana kaasarin alta jne jne.. oli ainut mikä mahtu corveten vakio konepeiton alle kunnolla, vakio performerillakin otti kiinni konepeittoon.

edit: sorry ei ollut tarkotus morkata tota spaceria, en tajunnut että se oli nimenomaan oma tekele. Kattelin tossa noita sun kuvia.. taitaa olla aika ylävireinen 461cid =).. oletko käynyt testaamassa stripillä?
« Viimeksi muokattu: 16.01.2005 - klo:22:01 kirjoittanut 68corvette »

pena

• Vieras
« Vastaus #8 : 16.01.2005 - klo:20:31 »
Annoin kaverille tänään mukaan kuvan tosta wilsonin tekeleestä,
http://community.webshots.com/photo/245574978/252274900djQbWN
tehdään lisää malleja ja keväällä testaillaan.Ei todellakaan ole täällä maalla virtauspenkkejä tms.Hyviä kommentteja,on tässä ainaskin itse tekemisen riemua.