Kirjoittaja Aihe: Ei starttaa?  (Luettu 19139 kertaa)

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #52 : 16.08.2011 - klo:10:11 »
Ilmeisesti laturi veti A1 maihin tai jotain ::) nyt kokeilee toisella laturilla :W

Suoritettiin pientä perusasioiden tarkastelua ja mitattiin yleismittarilla sulaketaululta jännitteitä. ECM sulake irti ja yleensä toinen napa on 0V ja se toinen on sit akkujännite, tietää testaamalla kumpi on kumpi. No toisesta tuli akkujännite ja toisesta tuli 3.5V ja se pisti miettimään miten sähkö pääsee väärälle puolelle sulaketaulua. En osaa sanoa mitä laturi tarkalleen nyt tekee tai miksi se vika ilmeni tuolleen mutta kertakaikkiaan ihmeelliset oireet oli laturivialle... Huomenna saadaan uusi laturi ni sit saadaan varmistus asialle.
Iso kiitos kaikille auttaneille!  m/
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011 - klo:10:13 kirjoittanut dexa77 »

Poissa Haapis

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #51 : 16.08.2011 - klo:05:54 »
Okei, tätä ei usko kukaan, minä en usko vieläkään vaikka ite näin ja kuulin...  :-P

Laturista johtoliitin irti, ja avot, security sammuu kuten kuuluu ja auto starttasi käymään.  m/

perskele näit sähkövikoja...
Uskomattomalta tosiaan kuulostaa mutta hyvä että toimii :)

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10417
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #50 : 15.08.2011 - klo:17:28 »
Okei, tätä ei usko kukaan, minä en usko vieläkään vaikka ite näin ja kuulin...  :-P

Laturista johtoliitin irti, ja avot, security sammuu kuten kuuluu ja auto starttasi käymään.  m/

perskele näit sähkövikoja...
Ilmeisesti laturi veti A1 maihin tai jotain ::) nyt kokeilee toisella laturilla :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #49 : 15.08.2011 - klo:16:41 »
Okei, tätä ei usko kukaan, minä en usko vieläkään vaikka ite näin ja kuulin...  :-P

Laturista johtoliitin irti, ja avot, security sammuu kuten kuuluu ja auto starttasi käymään.  m/

perskele näit sähkövikoja...

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10417
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #48 : 15.08.2011 - klo:16:28 »
hmmm, meni mielenkiintoiseksi. kyseinen johto maadoitettiin, auto starttasi ja lähti käymään mutta sammui liki samantien. Mitäs tää meinaa ??? ei pitäisi käynnistyä ollenkaan.
Kylla se vats on syyllinen tohon :( helpoin tapa on paasta koko vats viasta eroon on loytaa uus boksi tai kaveri joka flassaa sulle uuden prommin josta on poistettu vats toiminto :W
Varmista nyt ensin tuleeko jannite liittimiin A1/B8 ja liitin B1 on maissa. Tietysti on hyva varmistaa etta liittimien A6 ja B2 valilta tosiaan loytyy se oikea vastus.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #47 : 15.08.2011 - klo:16:08 »
hmmm, meni mielenkiintoiseksi. kyseinen johto maadoitettiin, auto starttasi ja lähti käymään mutta sammui liki samantien. Mitäs tää meinaa ??? ei pitäisi käynnistyä ollenkaan.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10417
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #46 : 15.08.2011 - klo:15:32 »
Pista A3 maihin niin pytais yrittaa startata, ongelma on jos vats decooderi on rikki suuttimet eivat saa vielakaa kaskya ruiskuttaa kun boksi ei saa oikeaa tietoa liittimeen B6 joten auto ei lahde kayntiin.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #45 : 15.08.2011 - klo:15:06 »
Kiitos! Tuo auttaa taas eteenpäin tutkimuksissa.  m/

Poissa Haapis

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #44 : 15.08.2011 - klo:14:34 »
Sitten varmaan tuota ihmettelemään http://www.thirdgen.org/vats_passkey_system  :P
Tuon "starter enable releen" kytkimen kun ohittaa piuhalla niin pääsee ainakin kokeilemaan starttaako sen jälkeen.

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #43 : 15.08.2011 - klo:14:13 »
Starter enable relay:lle tulee virta, siihen pysähtyy

Poissa Haapis

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #42 : 15.08.2011 - klo:13:47 »
jos herätevirta puuttuu niin tuosta kuvasta pitäisi syyllisen löytyä. Mittarilla seuraa tuota linjaa ja tutkii mihin herätejännitteen kulku katkeaa...

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #41 : 15.08.2011 - klo:12:42 »
on, heti ensimmäisenä. nyt akunnapa on käytetty paikallaan ja irti parikymmentä kertaa joten olis varmaan jo tullut vastaan, jos kosketusvika tai johto huonossa liitoksessa napaan tms. auton kaikki muut toiminnot ovat täysin normaalit, valot palaa kirkkaasti jne...
navan pultin päähän kun hitsaa 13mm kannalla olevan mutterit, niin kestää hermo paremmin aukoa ja kiinnittää. ps. voiman käytössä oltava sen jälkeen tarkkana.

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5366
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #40 : 15.08.2011 - klo:10:55 »
Omassa camarossa eilen startatessa kanssa noi mittarit meni mikä mihinkin suuntaan tappiin, valoja ei syttynyt eikä auto myöskään käynnistynyt. Vika oli irronneessa akun plusnavassa.   Oletko kokeillut käynnistyskaapeleilla onko mitään vaikutusta?
Itsellä kun kytkin akkulaturin kiinni (4A laturi), niin mittarivalot ja parkit sai toimimaan, mutta akku ei ottanut varausta vastaan juuri lainkaan ikään kuin se olisi ollut täynnä ja niinhän se onkin.

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #39 : 15.08.2011 - klo:08:07 »
VATS rele vaihdettu, ei muutosta.  :( Nyt löytyi vika, luulin. Toinen VATS johto virtalukosta poikki ja aivan juuresta, radiokorjaaja juotti uuden johdon kiinni ja tinattiin rattiputken sisään liitokset, mutta mutta, ei toimi edelleenkään...  ??? Vastus avaimesta mitattu, rattiputken alapäästä VATS:in liitin irti ja tasan sama vastus myös sieltä mitattuna. Mikä ihme tätä autoa vielä vaivaa?
Voiko se irronnut johdonpää rikkoa jotain jos maadoittelee itseään satunnaisesti virtalukon runkoon?
Entä onko mitään väliä, kummin päin ne johdot on tinattu takaisin jos ei sattunutkaan samoinpäin kun oli irrotettu?
Vatsin releelle asti tulee virta kuten kuuluu, mutta edelleen security valo ei sammu, brake valo syttyy ja lämpömittari ampaisee täysille kun yrittää startata. Neuvoja kaivattaisiin kovasti...

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #38 : 28.07.2011 - klo:12:50 »
voisi kokeilla, vastus piti mitata avaimesta, mutta miten virtalukon saa esille? ratti irti ja tuleeko se suoja kaulus sitten vetämällä jotenkin sieltä??? montako johtoa siinä ajonestossa kulkee virtalukolta, kun ratin alta löytyi joku nelijohtoinen paketti joka oli liitttimen jälkeen katkaistu ja tinattu yhteen. näyttäisi menevän virtalukon suuntaan, joku epäili että liittyisi vakionopeuden säätimeen, mutta voiko olla ajoneston? Ei muuten mutta ne oli kaikki yhdessä, teipit tippuneet milloin lie...  *clap*



Nyt epäillään VATS:in relettä, kun saadaan ensi viikolla uusi, ja asennettua paikoilleen ni sit tiedetään enemmän. Se selittäisi molemmat viat, ajoneston päälle jäämisen sekä starttaamattomuuden...
« Viimeksi muokattu: 05.08.2011 - klo:17:56 kirjoittanut dexa77 »