Kirjoittaja Aihe: Ei starttaa?  (Luettu 18651 kertaa)

Poissa dexa77

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #22 : 15.07.2011 - klo:10:35 »
Jatketaas vaikka tähän! Kun vika saman tyylinen! Vaihdoin koneen 305 ->350 kaikki saaste heebeli karsittu! Nyt ei starttaa, ja toi lämpömittari nousee startti asennossa "täysille" +käsilarrun BRAKE valo syttyy. Tämä vika liittyy ilmeisesti shifterin parkkikatkaisijaan kun takaluukkukaan ei aukea napista ja sekään ei aukea ennenkuin on parkilla.  Katkaisija on ehjä, Onkos kellään havaintoa mitä kautta noi piuhat kulkee / sähkö kuvaa josta lähteä seuraamaan piuhoja.

Edit: tän jo löysinkin     http://92b4crs.tripod.com/86wiring/86wiringindex.html



Onkos tämä asia selvinnyt, kun iski sama tauti -89 gta:han ja lisäksi security valo ei syty kuten yleensä mutta takaluukku aukeaa napista kyllä. Tosin moottori on alkuperäinen 350 TPI.
Virta päälle ja kaikki näyttää muuten normaalille, mutta security valo ei syty.
Avaimen kääntää startti asentoon, lämpömittari nousee täysille, brake valo syttyy, startti ei edes naksahda.

Toinen avainkaan ei auttanut
virtaa akussa on
valot ei himmene starttaus yrityksen aikana
vikakoodi 36 tuli ilmeisesti tämän myötä, maf sensor burn off voltage was missing
15 minuuttia aikaisemmin toimi täysin normaalisti, kaffepaarista kotia lähtiessä vika oli päällä ja hinurilla kotiin...
kaikki muut toiminnot normaalit, bensapumppukin hyrähtää kun virrat kääntää päälle.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2011 - klo:10:56 kirjoittanut dexa77 »

Poissa pontiac

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #21 : 09.07.2011 - klo:09:47 »
"virtalukonpohja" vaihdettu,sinne se oli vika majoittautunut.ny pelittää.
ei kerkiä tienaamaan, kun täytyy olla töissä.

Poissa pontiac

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #20 : 06.07.2011 - klo:19:06 »
saattaapi olla noinkin.ihmetyttää vaan kun mittaristo on mykkä, eikä tuo bensapumppukaan herää!!!
ei kerkiä tienaamaan, kun täytyy olla töissä.

Poissa Japi

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • ^My next f-body^
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #19 : 06.07.2011 - klo:19:00 »
Itsellä tässä tapauksessa yksinkertaisesti startti oli tiensä päässä, uusi sisään ja taas toimi.

Poissa pontiac

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #18 : 06.07.2011 - klo:18:45 »
tais mennä virtalukonpohja.ei ainakaan syty mitkään mittari/merkkivalot, eikä bentsiinipumppu käynnisty, eikä starttaa!!!muut laitteet tuntuis pelittävän.oliko jotakin muuta  vika mahdollisuutta???
ei kerkiä tienaamaan, kun täytyy olla töissä.

Poissa bathory

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Sukupuoli: Mies
  • You Wanted the best, You got the best
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #17 : 13.06.2011 - klo:10:41 »
Mulla muuten tekee ihan samaa. Mutta epäilykseni on, että jos kyse ei ole, että hillet olisi mennyt niin shifterissä on joku anturin tyyppinen mikä kattoo, että auto on käynnistyessään P-asenossa. Nyt olisi tarkoitus pistää ohituskytkin sille. Jos ei auta niin tietääpähän ainakin, että vika ei siinä vaihdekepukassa ole. Nyt kaksi kertaa jo jättänyt parkkiin ja käynnistynyt jonkun ajan päästä.
Better to rule in Hell than to be a servant in heaven

Poissa Roadrunner

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #16 : 21.09.2009 - klo:19:37 »
mulla muuten trans am teki aivan samanlaisen vian,ei starttaa,kuinkas tuo korjataan?

Poissa JUX

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 217
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Ei starttaa?
« Vastaus #15 : 05.04.2007 - klo:09:56 »
Jatketaas vaikka tähän! Kun vika saman tyylinen! Vaihdoin koneen 305 ->350 kaikki saaste heebeli karsittu! Nyt ei starttaa, ja toi lämpömittari nousee startti asennossa "täysille" +käsilarrun BRAKE valo syttyy. Tämä vika liittyy ilmeisesti shifterin parkkikatkaisijaan kun takaluukkukaan ei aukea napista ja sekään ei aukea ennenkuin on parkilla.  Katkaisija on ehjä, Onkos kellään havaintoa mitä kautta noi piuhat kulkee / sähkö kuvaa josta lähteä seuraamaan piuhoja.

Edit: tän jo löysinkin     http://92b4crs.tripod.com/86wiring/86wiringindex.html
« Viimeksi muokattu: 05.04.2007 - klo:10:02 kirjoittanut JUX-26 »
Ei se nyt voi niin vaikeaa olla... Ihmisethän näitä tekee...

Poissa 88IROC

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 622
  • Sukupuoli: Mies
  • ...tosimies ei lue manuaaleja....
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #14 : 12.05.2005 - klo:08:31 »
Mitä ihmettä, etkö ole vielä kertaakaan joutunut sanomaan katsastus sedälle että:" Viitsitkö hiukan työntää... :-[ " Mulla oli joskus ooppeli ja se teki joka kerta  katsastuksessa tollaisen...

Vikana on entiset hiilet tai roottorista on joku käämi poikki. Kun kollektori sattuu jäädä sen kohdalle ei lähde pyörittämään vaikka itkisit ennen kun esim. tuuppat autoa startti päällä niin että hiilet pääsevät ehjälle käämille tai kopautat hiukan starttia...
350 cid TPI -88 IROC-Z Camaro ,Chevy Vani -85 305 4 BBL , -06 Chevrolet Epica sekä Chyrsler Voyager 3,3

Japi

  • Vieras
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #13 : 12.05.2005 - klo:08:08 »
Jaahs! Ja loppukaneettina tähän ongelmaan tällä haavaa joutuu kirjottamaan seuraavaa...

Eli vika ja startti onkelma alkoi kuten topikin ekassa viestissä lukee.
Eilen purettiin Enforcerin häly ja sen piuhoitukset auki, ajonesto ei ollut kytketty kuten epäilinkin.
Seuraava siirto oli nostaa keula ylös pukkien päälle ja alkaa setvimään tuleeko startille virtaa.
Akku lyötiin takaisin paikalleen ja koitettiin käynnistää. Ei startannut nytkään. Ryömiskelty alle ja todella kevyesti koputeltu räikän jatkopalalla hiukan starttia ja solenoidia. Ei siis mitään moukarointia vaan kevyesti( laita kämmen pöytää vasten ja naputa sormilla pöytää voimalla). Kaveri piruillen heitti että koitetaanpa nyt mitä sanoo, ennen kuin pannaan virtamittari kehiin.

Ja täh!? Auto lähti laakista käyntiin. Pudotettiin keula alas auto käynnissä. Hetken käynnin jälkeen sammuksiin ja uusi startti. Taas pelitti. Siirrettiin autoa vielä ihan ajamalla parempiin "paja" olosuhteisiin eikä koko illan aikana startti kiukutellut kertaakaan. Pelasi laakista käyntiin aina kun käynnistettiin. Starttia ei tarvitse tosiaan edes jurruttaa vaan aivan laakilla lähtee.

Pakko vaan sanoa, että hiukan sanattomaksi jäätiin?? :-X

Olisiko tuo ensimmäinen hiukan vaudikkaampi pudotus pukeilta voinut sotkea startin/solenoidin sisuskaluja jotenkin huonoon asentoon tms? No täytynee kuitenkin vaihtaa koko startti sitten kuitenkin varmuudeksi, ettei sama enää toistu.

Ei pieni ihminen kyllä tajuu... :-X :-\ mutta nyt siis toimii!


Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #12 : 11.05.2005 - klo:21:45 »
mulla oli 89 camarossa toi vats avain oli kuulemma ensimmäinen vuosi ku tuli f-bodyyn ;D

No ei. Trans Am GTA:ssa oli jo -88.
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3895
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #11 : 11.05.2005 - klo:21:36 »
mulla oli 89 camarossa toi vats avain oli kuulemma ensimmäinen vuosi ku tuli f-bodyyn ;D
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4719
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #10 : 11.05.2005 - klo:14:59 »
Jos avain on pelkkää rautaa niin ei siinä silloin ole VATS:ia, Se vaan tais tulla ekana just GTA:han
Jos laitata virrat päälle ja laitat ruuvimeisselin solenoidin siitä navasta mihin akulta tulee paksu kaapeli solenoidin siihen liittimeen (jossa on ohut johto) mikä tulee virtalukolta, niin auton pitäis lähteä käyntiin tai ainakin startin pyöyrittää konetta. jos näin ei tapahdu eikä kuulu naksumista=> vika solenoidissa. Jos kuuluu naksahdus mutta startti ei pyöri=> vika startissa. Jos taas startti alkaa pyörittää konetta=> auton sisälle tutkimaan sitä virtalukkoa rattiputkessa, lähteekö sieltä heräte solenoidille, kun kääntää avaimesta.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Japi

  • Vieras
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #9 : 11.05.2005 - klo:14:27 »
Tietty tässä vaiheessa alkaa tuntumaan siltä, että vikahan voi olla missä vaan ja vähän päälle. :-X

Japi

  • Vieras
Re:Ei starttaa?
« Vastaus #8 : 11.05.2005 - klo:14:25 »
Ei tässä vielä ajonestoa pitäisi olla vakiona, vasta 88 mallista löytyy tietääkseni. Mulla avaimetkin ihan mallia rautaa eli ei mitään tunnistinta avaimissa.

En oikein jaksa uskoa tohon startin solenoidin kiinni palamiseen, koska eilen lähti akun vaihdon jälkeen laakista käyntiin, ei mitään ongelmaa. Auto sammuksiin ja hetken päästä uusiks ni ei enää lähteny. :-\

Tänään pitää jatkaa hämmästelyä epätoivon vallassa. :-X