Kirjoittaja Aihe: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.  (Luettu 4545 kertaa)

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6881
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #16 : 20.09.2010 - klo:21:20 »
Mulla on ainaki tuo ja sinne se meni ilman ihmevääntöä...  m/
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #15 : 20.09.2010 - klo:21:18 »
Tekee, 3-1108

Tänks  m/

Kovasti selailin kataloogia mutta näytti eioota, mitä lie taas katsellut  ::)
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6881
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #14 : 20.09.2010 - klo:21:14 »
Tekee, 3-1108
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #13 : 20.09.2010 - klo:21:03 »
Kaikki suurin yksittäinen syy tällaiseen vempulointiin selvisi sitten.

Torque armin pusla aivan tuhannen päreinä, perä pääsi keinumaan edestakas aina kun siirtyi vedolle ja pois. Lopullisen jämäkkyyden tuohon siirtymiseen varmaan saisi kun vaihtaisi järeämmän torque armin kokonaan  ::)

Nyt on uretaanipusla 15€ us partsilta siellä ja parantui sekin vika.

Vaihdekepin nousu/lasku johtui vaihteistonhännän kumista. Vaikka se näytti päällepäin olevan kunnossa, sieltä sisältä oli se kuminen "putki" poikki joka pitää pulttia, orgismallinen kumipusla 10€ siihen ja korjaantui, edelleen nousee/laskee hieman kun tarkkaan katsoo, mutta ei sellaista aivan selvästi "Vaihteisto nousee lattiasta läpi" tunnetta kuten aikaisemmin...

Tuonkin minimaalisen liikkeen voisi varmaan eliminoida uretaanipuslalla mutta energy suspensioni ei näytä tekevän sitä kyseiseen autoon, joten suomesta huono löytää hyllystä  ???


Aikaisemmin tuntunut "korjaus" iac putsaamisella johtuikin siitä että kun tyhjäkäynti toimii normaalisti niin se ei hitaassa vauhdissa nylkytä tyhjäkäyntiä ylös-alas aiheuttaen nykimistä kuten rikkinäisellä/likaisella IACllä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010 - klo:21:09 kirjoittanut Kake »
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #12 : 29.05.2010 - klo:18:14 »
Joo ihan perus voitelu/puhdistusainetta. Vaikutus oli osaltaan vain väliaikainen ja jumitus jatkui osaltaan tuossa taas kun aine kuivusi sieltä pois, pitäisi varmaan avata toi ja putsata kunnolla, siellä on kuulemma joku kierre joka täyttyy paskasta  :-X
ok, täytyy jossain vaiheessa putsata, m/

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #11 : 29.05.2010 - klo:12:57 »
ei ole vielä kuminauhaefektiä, mutta kierrokset on muutaman sekunnin yli 1000 ja sitt, laskee 800:n
mitä ainetta ruuttasit, oliko tavallista CRC:ä, :-\

Joo ihan perus voitelu/puhdistusainetta. Vaikutus oli osaltaan vain väliaikainen ja jumitus jatkui osaltaan tuossa taas kun aine kuivusi sieltä pois, pitäisi varmaan avata toi ja putsata kunnolla, siellä on kuulemma joku kierre joka täyttyy paskasta  :-X
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #10 : 29.05.2010 - klo:11:42 »
Ruuttasin IAC reikään läppärungossa kunnon mällin puhdistus/voiteluainetta.

Kuminaihaefekti hävisi. Selittäkää joku mitenkä tyhjäkäyntisäädin aiheuttaa ton, jossain muuallakin oli muussa autossa ollut sama syypää  ???


Nyt myös kierrokset putoaa 1100->800 välittömästi kun pysähtyy eikä 5 sekunnin päästä.
ei ole vielä kuminauhaefektiä, mutta kierrokset on muutaman sekunnin yli 1000 ja sitt, laskee 800:n
mitä ainetta ruuttasit, oliko tavallista CRC:ä, :-\

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #9 : 29.05.2010 - klo:05:38 »
Ruuttasin IAC reikään läppärungossa kunnon mällin puhdistus/voiteluainetta.

Kuminaihaefekti hävisi. Selittäkää joku mitenkä tyhjäkäyntisäädin aiheuttaa ton, jossain muuallakin oli muussa autossa ollut sama syypää  ???


Nyt myös kierrokset putoaa 1100->800 välittömästi kun pysähtyy eikä 5 sekunnin päästä.
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #8 : 11.05.2010 - klo:23:44 »
Kytkin tuntuu edelleen pitävän normaalikäytössä kohtuullisesti joten voisi ensin kokeilla tuota edullisempaa ratkaisua eli tukivarsien puslia.

Saako nuo ite lekalla mäiskimällä nuo puslat irti ja takasin paikalleen vai viedäkö suoraan pajalle jossa jollain hydraalivehkeellä prässäävät ne paikoilleen?
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #7 : 09.04.2010 - klo:21:35 »
Juu, pitänyt jo pitempään laittaa mutta perskale kun kaikki maksaa ja työt on niin vähissä  :-\

Kyllä se kytkinkin muuten varmaan alkaa olla bueno, jos kakkosella ajelee vaikka 2000rpm ja polkaisee senverta kytkintä että nousee kierrokset vähän korkeammalle ja runttaa kaasun pohjaan niin ei jaksa kytkin ottaa kiinni vaan jää luistamaan. Mutta normaalivedossa vielä pitää..
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa Nova

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2532
  • Sukupuoli: Mies
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #6 : 09.04.2010 - klo:20:41 »
Alatukivarren puslat morjens. Toinen voisi olla panhard joka on perhanan onneton vakiona. Noi kuntoon niin loppuu muljuaminen.  ;)
1968 Chevrolet Nova

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #5 : 09.04.2010 - klo:19:34 »
Ei luista kytkin, paljon terävämpi tuo nykiminen. aika mystinen  :o Burnausta ei oo tullu harrasteltua kun vakioalusta niin pompottaa aika perkeleesti jos pääsee sutiin.

Tuntuis vähän että on vaan välyksiä senverta että pääsee pomppiin edes takas välyksis  m-
« Viimeksi muokattu: 09.04.2010 - klo:20:18 kirjoittanut Kake »
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #4 : 09.04.2010 - klo:14:08 »
kytkin luistaa vedossa ja jarrutuksessa-->uus asetelma ja levy+silmälaakeri. Ootko koittanu kurittaa, luistaako burnatessa yms?
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Kake

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Oma teksti
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #3 : 07.04.2010 - klo:00:22 »
Onkos manuaaliaski? Vois liittyä kytkimeen/paineasetelmaan jos on osat jo vähän kulahtaneet

Juu manuaalihan tuo.
'95 Accord 2.0
'81 2.8 Granada - '08 600RR CBR
'03 RSV-R 1000 - '05 ZX6R
'01 2.7 Sebring LX - '04 ZX10R
'95 LT1 TA M6 - '96 CBR 600F
'89 Audi V8 - '91 S13 200SX
'89 350TPI TA GTA A4 - '94 CB500

Poissa camaro82

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2513
  • Sukupuoli: Mies
Vs: "Kuminauha"efekti veto/moottorijarru siirtymässä.
« Vastaus #2 : 06.04.2010 - klo:18:13 »
Onkos manuaaliaski? Vois liittyä kytkimeen/paineasetelmaan jos on osat jo vähän kulahtaneet
Chevrolet Camaro Z28 -82  305 + TH700 R4 + 10bolt 3,23 Eaton Detroit Locker Truetrac-ruuvilukolla, Moser vetarit ja Moser c-clip eliminaattorit.
Chevy Astro -90 käyttiksenä.
Trailblazer 2002 4,2 L6 Vortec
Wartburg 1000 -65