Kirjoittaja Aihe: 42+43 vikakoodi  (Luettu 10468 kertaa)

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5481
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #10 : 30.07.2010 - klo:21:45 »
hmm.. prommi paikallaan, uus moduli ok kaikki anturit tikissä.. mutta heittää varsinkin kuumalla koneella ton 43 koodin ja bensaa menee.. eli ilmeisest est/esc moduli pashana n.vuoden vanhasta jakajasta.. tulpanjohdot ja muut jo uusittu. tyhjäkäynti paskaa ennenkun löytää kohdilleen ja käy hemmetin rikkaalla. onko paha vaihtaa toi esc moduli ja sijaitseeko jakajan sisällä? toi 43 tulee silloin tällöin varsinkin hitaammissa nopeuksissa
Joo ei oo jakajassa vaan jarrutehostimen "takana" siinä missä on niitä muitakin releitä nipussa. Kannattaa varmistaa että vika on tossa mokkulassa. Tarvikkeena ei saa ja alkuperäinen maksoi metrolla yli 500 kun viime syksynä kysyin. Olisko jollain samanikäistä autoa josta vois irrottaa ja kokeilla... irrotus kestää 10 min.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa rokzetä

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2203
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #9 : 30.07.2010 - klo:21:31 »
ei oo esc jakajassa,on siinä oikeella jakajasta.littee kapsitus,5 pinniä.muuttaa ennakkoa knocksensorin käskystä ecm:lle.muistasin et siinä maadotus joka mulle aiheuttanu joskus onkelmaa.
opel astra g-body

Poissa balez

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4747
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #8 : 30.07.2010 - klo:18:41 »
hmm.. prommi paikallaan, uus moduli ok kaikki anturit tikissä.. mutta heittää varsinkin kuumalla koneella ton 43 koodin ja bensaa menee.. eli ilmeisest est/esc moduli pashana n.vuoden vanhasta jakajasta.. tulpanjohdot ja muut jo uusittu. tyhjäkäynti paskaa ennenkun löytää kohdilleen ja käy hemmetin rikkaalla. onko paha vaihtaa toi esc moduli ja sijaitseeko jakajan sisällä? toi 43 tulee silloin tällöin varsinkin hitaammissa nopeuksissa
(Formula 350.. 1/4 mile 14,078/157 -08
Formula 350.. 1/4 mile ??  -09 -ei aikaa tälle vuodelle-
Formula 350.. 1/4 mile 13,598/163,5 -10 RATAPÄIVÄT 2010 NOPEIN)

-95 mustang 1/4 mile 13,2/170  -11
-95 mustang 1/4 mile 12,8/179,6 -12
-95 mustang 1/4 mile 12, 8/182,5 -13
-96 cobra 1/4 mile 12.2/189.8        -15

Poissa balez

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4747
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #7 : 07.07.2010 - klo:10:35 »
katotaan nämä.. tänään ei palanut sessi 2h ajon aikana m/
(Formula 350.. 1/4 mile 14,078/157 -08
Formula 350.. 1/4 mile ??  -09 -ei aikaa tälle vuodelle-
Formula 350.. 1/4 mile 13,598/163,5 -10 RATAPÄIVÄT 2010 NOPEIN)

-95 mustang 1/4 mile 13,2/170  -11
-95 mustang 1/4 mile 12,8/179,6 -12
-95 mustang 1/4 mile 12, 8/182,5 -13
-96 cobra 1/4 mile 12.2/189.8        -15

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6922
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #6 : 07.07.2010 - klo:09:38 »
Jos prommi on irti / huonosti kiinni, se voi myös vilautella noita koodeja.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5481
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #5 : 07.07.2010 - klo:08:38 »
ja pitäskö sen aina sytyttää vikakoodi jos nakuttaa? tilanne oli se että 80km/h hölläsin ja ajoin rauhallisesti ramppiin kun tää tapahtu.. onko toi anturi paha vaihtaa?
Ei pitäis antaa vikakoodia nakutustilanteessa vaan myöhästyttää sytkää portaittain, aina lisää jos edelleen nakuttaa. Tuota 42:stahan se antaa mulle noilla kaikilla uusilla sytkämoduleilla, mutta periaatteessa se tarkoittaa että jokin yhteys välillä ECM-EST-sytkämoduli katkoo. Jos sulla on alkuperäinen nakuanturi on tietysti sekin voinut hajota, mulla oli aivan mielettömän tiukassa kiertää vanha pois. Sitten siihen uuteen ei laiteta mitään mömmöjö/teippiä kierteeseen ja se kiristetään tiettyyn momenttiin, jotta se toimisi oikein. Vesiä ei välttämättä tartte laskea pois, mutta mulla ainakin oli anturin reikä kertynyt ruosteista töhnää täyteen.  Tuolla mun projektitopikissa on tuosta vaihdosta enemmän juttua.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa balez

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4747
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #4 : 06.07.2010 - klo:22:32 »
Löytyy startin läheltä ja aika helppo vaihtaa alakautta.
Ainoa vaan että tulee nestettäkin samalla ulos eli ei kannata ihan kuumana hoidella hommaa.
Ja taas tuon takia pelkästään ei kannata tyhjentää koko järjestelmää eli riippuu nopeudesta miten paljon tulee nestettä tulee kainaloon  ;D
ok.. täytyy nyt ajella ja kattoo syttyyk uudestaa vai oliko joku härö vaan
(Formula 350.. 1/4 mile 14,078/157 -08
Formula 350.. 1/4 mile ??  -09 -ei aikaa tälle vuodelle-
Formula 350.. 1/4 mile 13,598/163,5 -10 RATAPÄIVÄT 2010 NOPEIN)

-95 mustang 1/4 mile 13,2/170  -11
-95 mustang 1/4 mile 12,8/179,6 -12
-95 mustang 1/4 mile 12, 8/182,5 -13
-96 cobra 1/4 mile 12.2/189.8        -15

Poissa Cujo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1349
  • Sukupuoli: Mies
  • Nothing beats cubic inches ; )
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #3 : 06.07.2010 - klo:21:55 »
Löytyy startin läheltä ja aika helppo vaihtaa alakautta.
Ainoa vaan että tulee nestettäkin samalla ulos eli ei kannata ihan kuumana hoidella hommaa.
Ja taas tuon takia pelkästään ei kannata tyhjentää koko järjestelmää eli riippuu nopeudesta miten paljon tulee nestettä tulee kainaloon  ;D
« Viimeksi muokattu: 06.07.2010 - klo:22:02 kirjoittanut Cujo »
Pontiac 2gen -76
Pappa Tunturi  65

Poissa balez

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4747
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 42+43 vikakoodi
« Vastaus #2 : 06.07.2010 - klo:21:00 »
ja pitäskö sen aina sytyttää vikakoodi jos nakuttaa? tilanne oli se että 80km/h hölläsin ja ajoin rauhallisesti ramppiin kun tää tapahtu.. onko toi anturi paha vaihtaa?
(Formula 350.. 1/4 mile 14,078/157 -08
Formula 350.. 1/4 mile ??  -09 -ei aikaa tälle vuodelle-
Formula 350.. 1/4 mile 13,598/163,5 -10 RATAPÄIVÄT 2010 NOPEIN)

-95 mustang 1/4 mile 13,2/170  -11
-95 mustang 1/4 mile 12,8/179,6 -12
-95 mustang 1/4 mile 12, 8/182,5 -13
-96 cobra 1/4 mile 12.2/189.8        -15

Poissa balez

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4747
  • Sukupuoli: Mies
42+43 vikakoodi
« Vastaus #1 : 06.07.2010 - klo:20:42 »
tuli samanaikasesti 20km/h vauhdissa kun käännyin rampille.. sessi palo n.5sekkaa eikä sen jälkeen mitään.. nakutukseen je est liittyvää? syy ja seuraus kellään antaa vinkkiä kun ei jaksas taas ropata turhaan.. sytkämoduli ja muut vaihdettu 4pv sitten
ja missäs nakuanturi oli näissä vehkeissä? 5.7tpi -89
« Viimeksi muokattu: 06.07.2010 - klo:20:44 kirjoittanut balez350 »
(Formula 350.. 1/4 mile 14,078/157 -08
Formula 350.. 1/4 mile ??  -09 -ei aikaa tälle vuodelle-
Formula 350.. 1/4 mile 13,598/163,5 -10 RATAPÄIVÄT 2010 NOPEIN)

-95 mustang 1/4 mile 13,2/170  -11
-95 mustang 1/4 mile 12,8/179,6 -12
-95 mustang 1/4 mile 12, 8/182,5 -13
-96 cobra 1/4 mile 12.2/189.8        -15