Kirjoittaja Aihe: tuplaputket  (Luettu 89637 kertaa)

Poissa Salkki

• Kunniajäsen
  • Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
  • two liters of displacement refers to soda
Re:tuplaputket
« Vastaus #10 : 23.10.2003 - klo:19:00 »
vaparissa kaksi pienempää on "kuulemma" vähän parempi kuin yksi iso. Jotain tekemistä virtaus nopeuksien ja pako sykäyksien kanssa. eli isossa putkessa pinta-ala kasvaa niin suureksi että se aiheuttaa pyörteilyä ja pienetää aikaisempien pakotahtien aiheuttamaa alipainetta eli seuraava sylinteri ei saa tarpeeksi apua edelliseltä... tosin oikean kokoinen putki taas saa avun koko matkalta (tuplissa H & X yhdysputket) eli se onko 1 vai 2 putkea on loppu peleissä ihan sama jos putken koko ja äänen vaimentimien mitoitus/paikka on oikea nehän siellä putkistossa sen suurimman teho häviön aiheuttavat. Maku/budjetti sen taitaa loppu peleissä ratkaista kumman valitsee
Rikastumista odotellessa

-VW kupla 70 projekti
-Caprice farmi projekti?

Poissa Crisis

• Käyttäjä
« Vastaus #9 : 22.10.2003 - klo:18:30 »
Mulleki vaihettii tehtaan uudet putket... Siis autoon vaihdettiin vielä ku oli porukoitten ajossa. Kesti 3v sitten takapönttö tipahti. Nyt on rosteria..
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

pile

• Vieras
« Vastaus #8 : 22.10.2003 - klo:18:27 »
no nyt on onneksi talvi aikaa tehdä putki katotaan nyt sitten keväällä onko saatu mitään aikaan mutta kyllä nyt mieli halajaa tuplia omasta putkesta tuli sen verran entinen  jommasta kummasta katista kuuluu kova kalina ilmeisesti sisuskalut on irti ja kattien jälkeinen putki halkesi noin puolenmetrin matkalta vaikka  tuntuukin kohtuu kovalta vielä. Ilmeisesti jokin tehdasvika kun ei kestä savujen kuljetusta taakse ;)
« Viimeksi muokattu: 22.10.2003 - klo:18:29 kirjoittanut pile »

Poissa Ilku

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Paxton's Supercharged Firebird T/A GTA
« Vastaus #7 : 20.10.2003 - klo:13:49 »
Itse tyydyin kasvattamaan vain putkien kokoa, eli luovuin tuplaputkista ja olen ainakin tyytyväinen (hengittää paremmin->tai sitten vain se tuntuu siltä).

Kun kasvattaa putkikokoa hieman, niin pinta-alaahan on jo heti pian puolet lisää.
385 Paxton's Supercharged Pontiac Firebird Trans Am GTA
http://www.nic.fi/~ilku

Lexus IS 200
(vain takavetoiset on autoja)

Poissa pietan33

• Uusi Käyttäjä
  • *
  • Oma teksti
« Vastaus #6 : 19.10.2003 - klo:22:34 »
itse olen suunnitellut tuplaputkia. Olen tutkinut auton alle muutamaankin otteeseen, niin mielestäni paras ratkaisu on viedä vakioputken kautta tuplana. Tällöin ei tarttee ruveta peltisarjojakaan hirveesti pilkkomaan...

Poissa Jake

• Global Moderator
  • Käyttäjä
« Vastaus #5 : 19.10.2003 - klo:19:01 »
en kyllä menis ihan noita alkup. runkopalkkeja sorvailemaan :-X

Isonna se yks 3.5-4" ksi.. yks putki antaa ihan yhtä hyvät tehot mutta hieman eri saundilla verrattuna kahteen viemäriputkeen.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Crisis

• Käyttäjä
« Vastaus #4 : 19.10.2003 - klo:18:30 »
huomasin just äsken vasta sun sig:n  :P

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

pile

• Vieras
« Vastaus #3 : 19.10.2003 - klo:18:27 »
kiitti tuoshan oli muutama ihan toteutuskelpoinenkin idea :-\

Poissa Crisis

• Käyttäjä

pile

• Vieras
tuplaputket
« Vastaus #1 : 19.10.2003 - klo:17:51 »
onko joku tehnyt 3:n polven f-bodyyn tuplaputkia taakse asti täs itse katselin auton alla ja totesin että ahdasta on onko hyviä ehdotuksia kun ei viitsisi perän alapuoleltakaan putkia tuoda  :(