Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 39526 kertaa)

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #217 : 24.06.2020 - klo:21:19 »
Kyllä on upea.  m/

Kiitoksia! Rehellisyyden nimissä, ei se noin hyvä ole luonnossa kuin kuvissa  :W
Pontiac Trans Am -78

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 654
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #216 : 24.06.2020 - klo:07:06 »
Kyllä on upea.  m/
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #215 : 24.06.2020 - klo:02:49 »
Päivitelläämpäs tännekkin jotain. Puuhasteltu on, vaikka kirjoittelu onkin jäänyt vähemmälle.

Kaikki pisteosat maalattuna. Käytin maalatessa kahta ruiskua maalihävikin minimoimiseksi, pieni ruisku pienille osille ja isompi isoille. Molemmat ruiskut tykkäsivät eri paineesta, no siinähän kävi sitten niin kun ruiskuja vaihdoin lennosta, että unohtui sitten säätää paineet kohdalleen yhdessä vaihdossa. No sehän ruisku sitten räkäisi etupuskuriin melko appelsiinit, onneksi suurin osa jäi rekisterikilven taakse. Muuten antaisin itselleni maalipinnasta arvosanan 8,5, eli ihan ok harrastetason pinta  m/




Tässä perä kasattuna. Vesihioin ja kiillotin takavaloista haalistumat pois (puuilon setti 9€), niin tuli heti paljon fressimmän näköinen tuoreen maalipinnan kanssa.



Keulaan tuli tosiaan uusi etupuskuri, Pontiac logo, uudet ajovalot sekä parkit. Valokehykset eivät nyt sitten istukkaan tuon uuden puskurin kanssa, pitäis mennä senttitolkulla sisäänpäin. Nuita en viitsi alkaa modaamaan, kun ovat muutenkin rikki. Uudet kehykset kun ostan, niin pitää ne sitten istuttaa kunnolla.



Peräremontti onnistui 90%, pikku vollotus kuuluu motarivauhdissa hetkittäin. Asioikseen en viitsi alkaa shimmejä vaihteleen kesken kauden, mutta jossain vaiheessa sen teen jos (kun  :W) ei hiljene. Välitys vaikuttaisi ihan sopivalta, yhtään tiheämpää en kyllä laittaisi ilman ylivaihdelaatikkoa, kuten tuo mun TH350. Nyt pitäisi vaan värkätä laatikon täyskaasuvaihdot sinne 5000rpm+ nurkille. Nyt lappaa jo ennen 4000rpm isompaa, juuri kun meno alkaa vasta maistumaan. Ykköseltä kakkoselle ei uskalla edes manuaalisesti vaihtaa, kun ei kerkeä mukaan, tai ainakin riski ylikierroksille karkaamiseen on kova tolla orkkis shifterillä. Sen verran jo räväköityi välityksen myötä, ennen meni ykkösellä yli 100 niin kerkesi hyvin mukaan  ;D

Lämpöongelmat hellitti kovasti alusyylärillä, vielä pitää flektipuolta parantaa niin ei lämpene enää liikennevaloissa madellessakaan.
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #214 : 15.05.2020 - klo:22:14 »
Aikaavievää puurtamista, mutta etenee kokoajan. Taka-akseli on paikallaan, mutta kokeilemaan en ole päässyt vielä, kun maalihommat on kesken ja auto pukeilla. Lisäprojektina olen ollut kaverin jenkkiveneen kimpussa, joka sekin vienyt aikaa Pontiacilta.

Takaspoileri ei liene alkuperäinen, kun mustan värin alla oli sininen. Nyt jo fillerit pinnassa.


Takavalojen kehykset puhalsin lasikuulalla, lähtötilanne aika karu mutta maalin alla priimaa



Maalit jo ostettu, pohjien kanssa ei kestä hermo kuin 3-4h kerrallaan, sen jälkeen alkaa laatu laskemaan ja pakko lopettaa  :W Kyl se siitä kun pohjista selviää.
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #213 : 11.04.2020 - klo:11:51 »
Tuo BlackZ kuvan kaltainen istuvuushan olisi jo erinomainen, vielä ollaan siitä aika kaukana suoraan paketista  ;D Ja tosiaan, vielä vähän tutkimatta, että miten tuon puskurin saisi venytettyä sentin leveämmäksi, kun vähän jää vajaaksi leveydeltään molemmin puolin. Vai olisiko lokareissa yhtään pelivaraa liikuttaa sisemmäksi tms, katsellaan  :W

Lokareissa mielestäni on vähä pelivaroja, pitäs iteki katella niistä josko sais kuskin puolelta vähä ulommas lokaria, vaan sitte prkl tietenki lokasuojalevike erkanee entisestään alakeskispoilerista ku siellä on nytkin hieman rakoa missä mulla hämäykseksi ohutta tiivistettä rako peittämään  ;D Yhden korjaat niin saat toisen ongelman, saattana  ;D Ja mulla tosiaan varmaan sen vajaan sentin liian leveä, saat multa nuo puuttuvat millit, sää maksat väliä ku oot saamapuolella  ;D ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #212 : 11.04.2020 - klo:11:19 »
Tuo BlackZ kuvan kaltainen istuvuushan olisi jo erinomainen, vielä ollaan siitä aika kaukana suoraan paketista  ;D Ja tosiaan, vielä vähän tutkimatta, että miten tuon puskurin saisi venytettyä sentin leveämmäksi, kun vähän jää vajaaksi leveydeltään molemmin puolin. Vai olisiko lokareissa yhtään pelivaraa liikuttaa sisemmäksi tms, katsellaan  :W
Pontiac Trans Am -78

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1469
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #211 : 11.04.2020 - klo:10:59 »
Normipakkeli ei sitten kestä tuossa vaan murtuu.  Laitoin omaan keulapalaan jotain epoksifilleriä joka tarkoitettu veneen pohjaan.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi
_____________________________________
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #210 : 11.04.2020 - klo:10:38 »
Ja vaikka saisi kuinka hyväksi niin kun ajat kuumaan auringonpaisteeseen, niin kääntyy ja vääntyy sinne tänne. Ainakin nuo flaret oli hankalat.

Joo mulla omassa ku nyt monilta osin kaikki koitettu hieroa millilleen kohilleen ja detailit kuntoon, niin alkanu tuo nokka häirittee ku vänkärin puolelta istuu melko hyvin, MUTTA sitte kuskin puolelta tulee vähä ulos siitä etulokasuojan linjasta joistakin kohdin, ja molemminpuolin ne kuminokan "yläkulmat" ei peitä lokasuojan saumaa  ;D Kuvasta näkee mikä ongelma. Mitenpä tuohon kuminokkaankaan hierot niin paljo pakkelia että se täyttää nuo nurkat. Lasikuitusen sais paremmin muotoiltua millilleen vaan se sitte rapsahtaa helpommin paskaksi jne. Pittää jotenki varmaan koittaa vaan elää tuon asian kanssa  ??? ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1469
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #209 : 10.04.2020 - klo:21:20 »
Ja vaikka saisi kuinka hyväksi niin kun ajat kuumaan auringonpaisteeseen, niin kääntyy ja vääntyy sinne tänne. Ainakin nuo flaret oli hankalat.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi
_____________________________________
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #208 : 10.04.2020 - klo:18:40 »
Kyllähän nuo kuminokat näissä mahtaa olla semmosia että tekkee parraansa ja unohtaa, iteki haluaisin ihan täydellisen suorituksen omaan vaan semmosta "Saksalaisen tarkkuuden" istuvuutta ei saa kyllä helvetilläkään  :'( ;D ;D

Valitsin tosiaan tuon urtsun sen takia, kun lasikuituinen on niin arka rikkoutumaan jos vähänkään hipaisee jonnekkin. Hinnassa niissä ei eroa juuri ollut. Hieron sen verran kun hermo kestää, kun 100% istuvuus tosiaan melko työn takana. Muutenkin tuo urtsu materiaalina vielä uusi mulle.
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #207 : 10.04.2020 - klo:09:57 »
Kyllähän nuo kuminokat näissä mahtaa olla semmosia että tekkee parraansa ja unohtaa, iteki haluaisin ihan täydellisen suorituksen omaan vaan semmosta "Saksalaisen tarkkuuden" istuvuutta ei saa kyllä helvetilläkään  :'( ;D ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #206 : 09.04.2020 - klo:21:41 »
Nytkähti tämäkin projetki eteenpäin peräremontin muodossa. Näytti olevan gm orkkis kitkalukko paikallaan, välitys oli 2,56. Eli ei ihme kun ei oikein hyökännyt tuolla välityksellä.


Uudeksi peräksi valikoitui Yokonin levylukko ja 3,42 välitys.



Kaverin kanssa asenneltiin. Itselle ensimmäinen kerta perähommissa, mutta kaveri oli mersun perien kanssa puuhastellut aiemminkin. Youtuben videoista ja kaverin kokemuksesta oli suuri apu. Pinioni ei osunut kerrasta, vaan tuli liian lähelle vakio shimmillä, mutta toisella kerralla osui kuvio kohdalleen. Sivuttaisvälystä hierottiin jonkin verran ja se on nyt keskellä toleranssia. Isot pojat jenkeissä suosittelee, että akseliputkien ja murikan liitokseen kannattaisi pikku saumat hitsata vahvikkeiksi ja se olisi tarkoitus ennen maalausta ja paikalleen asennusta. Pari perää oiskin jo tulossa rempattavaksi, mutta katsotaan ensin miten tämä pelaa ja miten kerkeää, että tehdäänkö niitä vai skipataanko.



Keulaan tuli uusi uretaanipuskuri ja kaarilevikkeet jenkeistä, kun ruotsin kaverin kanssa ei homma edennyt. Näiden kanssa onkin vähän hieromista. Kuvassa puuttuu lampun kehyksestä yksi vahvike ja siksi lerputtaa, eli ei ihan noin paha tilanne onneksi ole kuin kuvasta voisi olettaa, mutta askaretta on kuitenkin. Takapuskuri, spoileri, takalevikkeet ja peilit irroitin myös maalusta varten, niitä kun ei myllytys pelastanut.
Pontiac Trans Am -78

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1317
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #205 : 06.02.2020 - klo:13:46 »
2 gen birdeissä 70 vuosimallissa bop perä tai 12bolt Chevy ja 71 voi olla kumpi vaan bop tai corp 10bolt. Sen jälkeen aina corp perä eli 8,5" 10bolt.
Siis tehtaan jäljiltä.
Muutaman harrastajan jälkeen voi olla jotain muutakin, eli parempi tarkistaa kun se vaatii vain kuvan vertaamista.
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1469
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #204 : 06.02.2020 - klo:10:10 »
Oliko näissä niitä "POB periä"..? Vai onko se Ponussaki aina sama 10-pulttinen ku mitä Camarossaki?

2 gen birdeissä 70 vuosimallissa bop perä tai 12bolt Chevy ja 71 voi olla kumpi vaan bop tai corp 10bolt. Sen jälkeen aina corp perä eli 8,5" 10bolt.

« Viimeksi muokattu: 06.02.2020 - klo:10:12 kirjoittanut jpe »
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi
_____________________________________
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #203 : 06.02.2020 - klo:09:46 »
Oliko näissä niitä "POB periä"..? Vai onko se Ponussaki aina sama 10-pulttinen ku mitä Camarossaki?
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006