Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 135166 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #57 : 01.12.2011 - klo:22:29 »
Joo, kaveri teki kierteet vanhaan tönäriin, niin pääsi pyörittämäänkin konetta säätötönärin kanssa. Ja olihan noissa munkin kansissa vähän heittoja. Imupuolella keinun rulla asettui nätisti venttiilin päähän, mutta pakopuolella ottikin kiinni vain toiselta laidalta  >:( . Keinut meni siis vaihtoon ja tilalle tuli tälläiset:



Samalla studit vaihtui lyhyempiin ja ohjainlevyt säädettäviin aihioihin. Eiköhän noilla pääse taas hetken verran eteenpäin.   m/

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #56 : 10.11.2011 - klo:15:20 »
Ok. Mites noiden kiinnitysreikien soikioiminen? Eli tekis niihin säätövaraa sivusuunnassa? Vaikuttais ainakin, että kaikissa noissa on heitto samaan suuntaan, jolloin ei tarvis pilkkoo ja hepata  :-\

Taidan vielä kysyä Kivinummen Antilta mielipidettä ja vinkkejä, häneltä olen kamat ostanutkin.

Poissa hukkis

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 82
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #55 : 10.11.2011 - klo:14:26 »
On noita levyjä joutunu halkomaan ja heppailemaan sit kasaan.Nuo kyllä kannattaa laitella kerralla mahollisimman hyvin kohalleen...ainaki isolohkossa ku ei oo kovin hyvä tanko/vippageometria ja painavat osat.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #54 : 10.11.2011 - klo:10:33 »
Eilen koekasailin studeja, guideplateja ja vippoja niin ei oikein istunu vipan rulla venttiilin päähän. Kyseessä siis ProCompin kannet, guidet ja rullavipat. Vakio guidella meni huomattavasti paremmin kohdalleen, mutta niissä on pienemmät studin reiät ja ne on jotain tosi kovaa matskua niin en pirrannut kuin yhdestä reiän isommaksi, että sain koekasattua.

Kuinka paljon guide oikeasti ohjaa tönäriä, vai pitäisikö keinun pysyä oikeassa asennossa ilman guideakin? En vielä päässyt pyörittämään konetta, kun tarvin pitemmät tönärit. Tässä vain mietin, että onko noi guidet pielessä vai studien suhde venttiileihin?? Olisiko säädettävät guidet ratkaisu, vai voiko noi kylmästi pistää poikki ja säätää yksitellen kohdalleen?

Studit on kuitenkin samansuuntaiset venttiiliin nähden, eli kun ottaa guiden pois ja laittaa vipan rullan venttiilin päähän, niin se on tasassa venttiilin pään kanssa, eikä näin:



Tämä kuva siis ei ole mun koneesta, vaan joku minkä netistä löysin missä tuo studi-venttiili-linja on vituillaan.

Amerikassa joku on kohdannut saman ongelman kuin minä:

Lainaus
Do a close inspection of pushrod to rocker to valve tip geometry.Mine were way off.Had to modify guide plates to correct.I believe another auminum head big name also mentions this and to use their plates for correct geometry.

Tuon jälkeen hän mainitsee, että auto on ollut 1,5v päivittäisessä ajossa ilman ongelmia...

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #53 : 08.10.2011 - klo:00:02 »
Mitkä kannet sulle tuli?

Muistaakseni ProComp PC3021-396C  ???  ;D

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1994
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #52 : 07.10.2011 - klo:17:22 »
Mitkä kannet sulle tuli?
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa TomiV

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #51 : 07.10.2011 - klo:04:43 »
Heti aluksi homma kyllä tyssäsi, kun olin unohtanut hankkia thread sealeria. Kävin sitten Motonetista hakemassa tuollaista:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2302

Onko porukalla kokemuksia onko hyvä aine?


Käyttäny tota tököttiä ja on hyviä kokemuksia. Pitää hyvin.
VW Passat Farkku 1.8T -02

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #50 : 06.10.2011 - klo:22:58 »
Jees. OD:n puolelta tuli hyvä linkki kansipahvien ihmettelyyn ja tänään sitten asensin hatut päälle.

Heti aluksi homma kyllä tyssäsi, kun olin unohtanut hankkia thread sealeria. Kävin sitten Motonetista hakemassa tuollaista:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2302

Onko porukalla kokemuksia onko hyvä aine?

Toinen viivästys tuli kun yhdestä kannenpultin prikasta puuttui sisäreunan viiste ja jouduin vingulla sen siihen ajamaan.

Hatut päällä:
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:14:22 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #49 : 05.10.2011 - klo:21:54 »
Laitoin tämän OD:nkin foorumille.

Tänään tallilla aloin pähkäilemään kansia ja kansipahveja ja tarkemmin sanottuna niiden vesireikiä. Miten veden on tarkoitus kiertää lohkon ja kannen välillä? Jossain jenkkifoorumilla oli juttua, että vesikierto voi olla rinnan tai sarjassa, tarkoittaen ilmeisesti että voi mennä lohkon ja kannen välillä molemmista päistä tai vaan toisesta. Mikä on jäähdytyksen kannalta paras?


Nätisti näyttäisi sopivan.


Veden pääseminen nostajalaaksoon ei pitäisi olla ongelma


Tässä päässä sekä kannessa että lohkossa on nuo molemmat reiät, mutta kansipahvista puuttuu tuo neliskanttinen reikä. Kannattaisiko se puhkaista paremman vesikierron aikaansaamiseksi?


Tässä päässä kansipahvi tukkii reiän lohkon ja kannen välistä. Onko sen tarkoituskin? Tällöin siis vesi ilmeisesti kiertää ensiksi lohkon läpi kannen toiseen päähän ja nousee sieltä ylös ja taas toiseen päähän? Vai onko tämä tarkoitus olla auki? Itselle tulisi mieleen että vesi kiertää silloin vain lähellä pumppua ja moottorin takapää jää vailla kunnon vesikiertoa?
« Viimeksi muokattu: 25.02.2016 - klo:12:15 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1994
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #48 : 27.09.2011 - klo:16:10 »
Ettiskelin taas niitä sivuja, missä oli noista kansista juttua, eli tarkennusta, gen v lohkon kannet saa sopimaan victorin spesiaalikannentiivisteillä vanhempaan ja uudempaan lohkoon, mut jotkut väitti että nämä spesiaalitiivisteet alkaa vuotaamaan jäähd.nestettä ennemmin tai myöhemmin nostajalaaksoon, tiedä sitten... mut saa sopimaan kumminkin...
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #47 : 27.09.2011 - klo:14:57 »
Aattelin vaan kun Summitin sivuilta katselin kansia ja näyttäis että sopis.
-57 Bel Air

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1994
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #46 : 27.09.2011 - klo:10:13 »
No ihan täysin varma en asiasta ole, mut nettiä selattua/luettua on tullu eteen muutamalla sivulla toi tieto.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #45 : 24.09.2011 - klo:20:42 »
Sullahan kävi sitte aikas hyvä mäihä m/
Jenkkilässä vissiin hieman haukutaan juurikin tota gen v lohkoa, ton mekaanisen bensapumpun porauksen puuttumisen takia, ja sitte ku tohon ei sovi muitten 454 lohkojen kannet ja tostahan ei saa venttiileitä/keinujakaan säädettyä, kiinnitys on vissiin saman tyyppinen ku oldseissa ja käkkylöissä.
Mihin tuo sun tietosi perustuu ettei gen v sovi samat kannet?
-57 Bel Air

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1994
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #44 : 24.09.2011 - klo:14:02 »
Sullahan kävi sitte aikas hyvä mäihä m/
Jenkkilässä vissiin hieman haukutaan juurikin tota gen v lohkoa, ton mekaanisen bensapumpun porauksen puuttumisen takia, ja sitte ku tohon ei sovi muitten 454 lohkojen kannet ja tostahan ei saa venttiileitä/keinujakaan säädettyä, kiinnitys on vissiin saman tyyppinen ku oldseissa ja käkkylöissä.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #43 : 23.09.2011 - klo:23:34 »
Jeps, kävin tänään tallilla ja otin lohkosta valunumeron ylös. Sen perusteella:

Lainaus
12550307 — Bare Block 427/454ci
This is a special Gen VI bare iron block with 4.25" cylinder bores with four-
bolt main bearing caps. It has a machined fuel pump pad, one-piece rear
main seal design and standard 454 deck height.
Technical Note: The maximum cylinder bore is 4.25" plus .060" O.S. and will
require the “Gen V/GenVI” design one-piece oil pan. Casting P/N 12550313

Ja tämä info löytyi tuolta: http://www.s-series.org/htm/tech/GMPerfParts/099-104.pdf
joten pidän sitä melko luotettavana lähteenä. Tämä tarkoittaa siis sitä että tuo on kuin onkin GEN VI lohko, johon käy kaikki vanhatkin kannet ilman kikkailuakin ;D

Ja tosiaan oli siinä se bensapumpun paikka mistä päättelimme kyseessä olevan MARK IV lohkon  :D