Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 162043 kertaa)

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #47 : 27.09.2011 - klo:14:57 »
Aattelin vaan kun Summitin sivuilta katselin kansia ja näyttäis että sopis.
-57 Bel Air

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2021
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #46 : 27.09.2011 - klo:10:13 »
No ihan täysin varma en asiasta ole, mut nettiä selattua/luettua on tullu eteen muutamalla sivulla toi tieto.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #45 : 24.09.2011 - klo:20:42 »
Sullahan kävi sitte aikas hyvä mäihä m/
Jenkkilässä vissiin hieman haukutaan juurikin tota gen v lohkoa, ton mekaanisen bensapumpun porauksen puuttumisen takia, ja sitte ku tohon ei sovi muitten 454 lohkojen kannet ja tostahan ei saa venttiileitä/keinujakaan säädettyä, kiinnitys on vissiin saman tyyppinen ku oldseissa ja käkkylöissä.
Mihin tuo sun tietosi perustuu ettei gen v sovi samat kannet?
-57 Bel Air

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2021
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #44 : 24.09.2011 - klo:14:02 »
Sullahan kävi sitte aikas hyvä mäihä m/
Jenkkilässä vissiin hieman haukutaan juurikin tota gen v lohkoa, ton mekaanisen bensapumpun porauksen puuttumisen takia, ja sitte ku tohon ei sovi muitten 454 lohkojen kannet ja tostahan ei saa venttiileitä/keinujakaan säädettyä, kiinnitys on vissiin saman tyyppinen ku oldseissa ja käkkylöissä.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #43 : 23.09.2011 - klo:23:34 »
Jeps, kävin tänään tallilla ja otin lohkosta valunumeron ylös. Sen perusteella:

Lainaus
12550307 — Bare Block 427/454ci
This is a special Gen VI bare iron block with 4.25" cylinder bores with four-
bolt main bearing caps. It has a machined fuel pump pad, one-piece rear
main seal design and standard 454 deck height.
Technical Note: The maximum cylinder bore is 4.25" plus .060" O.S. and will
require the “Gen V/GenVI” design one-piece oil pan. Casting P/N 12550313

Ja tämä info löytyi tuolta: http://www.s-series.org/htm/tech/GMPerfParts/099-104.pdf
joten pidän sitä melko luotettavana lähteenä. Tämä tarkoittaa siis sitä että tuo on kuin onkin GEN VI lohko, johon käy kaikki vanhatkin kannet ilman kikkailuakin ;D

Ja tosiaan oli siinä se bensapumpun paikka mistä päättelimme kyseessä olevan MARK IV lohkon  :D

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #42 : 22.09.2011 - klo:15:21 »
Tuossa linkittämässäni artikkelissa mainittiin että SAATTAA päästä vesi nostajalaaksoon ja toisella jenkki foorumilla oli puhetta että onnistuisi erikois kannentiivisteillä:
Lainaus käyttäjältä: amerikanpoika
Yes you can run the Gen IV heads on your block. Both Fel Pro and Feiera make gaskets that will work

edit: lisää toivonkipinöitä:
Lainaus
GEN 5: ...The changes to the coolant passage openings meant that installing Mk IV cylinder heads on a Gen 5 block could result in coolant seepage into the lifter valley.  Frankly, the changes (except for the one-piece rear main seal) were all easily recognized as cost-cutting measures which also removed some quality and/or utility.  All told, the Gen 5 engine was not well regarded by the Chevy enthusiasts because of the changes to the coolant passages and the lack of an adjustable valvetrain.  As always, the aftermarket has provided reasonable fixes for the problems.  The Gen 5 lasted only until 1995.

Gen 6:  GM recognized that it did not make any friends when it designed the Gen 5, and so they chose to revise the coolant passages again when designing the Gen 6, allowing the older heads to be used without coolant seepage problems...

Onneksi amerikkalaisia harrastetaan niin paljon että kaikkiin ongelmiin taitaa löytyä valmis ratkaisu :D
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011 - klo:15:31 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2338
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #41 : 22.09.2011 - klo:15:15 »
Ei ne kannet sovi jos on IV, sulla on vesikanavat erilaiset.  :(

IV:ssä pyöreät ja uudemmissa semmoiset "nykyaisenmalliset".


´94 Z28

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #40 : 22.09.2011 - klo:15:03 »
Hehee!

Voihan kakkapylly! Mä oon tässä jo toista vuotta rakentanut MARK IV isolohkoa ja juuri äsken minulle selvisi ettei minulla olekaan MARK IV lohko, eikä taida olla edes GEN V, vaan taitaa olla GEN VI jopa! :D

Konetta ostettaessa minulle kerrottiin että kyse oli 89 suburbanin koneesta ja vuosimallin perusteella siis MKIV. Itselläni on kyseessä ensimmäinen amerikkalainen, enkä näistä mitään tiedä, joten otin mukaan konetta katsomaan kaverin joka tietää jotain. Kaveri kertoi että parhaiten lohkot erottaa bensapumpun reiästä. GENV:ssä sitä ei ole. No tässä oli aluvenakopat jotka viittasivat uudempaan mottiin, mutta olimme katsovinamme, että bensapumpun reikä löytyy, mutta siinä on vain levy pultattuna päälle (tämän tarkistan kun seuraavan kerran menen tallille)

Motista tehtiin kaupat ja nyt pikkuhiljaa olen siihen osia haalinut ja osan jopa asentanutkin :D Kaikki nämä hankitut osat ovat tietenkin MKIV koneeseen!! Saas nähdä miten äijän käy kun aletaan kansia sovittaan, voi olla että tulee parit alukannet pian tänne myyntiin! :D
Ja pitääkin tarkistaa, että ovatko alakerran laakeritkaan samat, ainakin kaikki meni paikoilleen kivuttomasti, joten voi olla ettei kaikki mene uusiksi.

Tämä aukeni minulle vasta kun lähetin sähköpostia amerikkaan koskien vauhtipyörä/kytkinyhdistelmiä t-56:n kanssa ja aloin muistelemaan mikä se mun koneen malli olikaan. En muistanut, joten otin tämän artikkelin auki:

http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/4567_chevrolet_big_block_engine_generations/index.html

Ja tuota selaillessani tajusin että minullapa onkin ehkä GEN VI  :P

Jospa sitä viettäisi enemmän aikaa tallissa ja vähemmän netissä niin tämmöiset pikkuseikat jäisi jopa huomaamatta.

Onko muuten LT-1 moottoreissa ja GEN V ja VI moottoreiden vauhtipyörissä sama tasapainotus?

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #39 : 14.07.2011 - klo:08:39 »
Jotain pientä tälläkin saralla. Jonkin näköistä kittipalloa olen koittanut autosta saada aikaiseksi.



Koneen kasauskin on aloitettu. Nokan laakerit vaihdettiin kaverin kanssa ja kampura sai maistaa kotikoneistamon hiomanauhaa.





Pakkaspropun taisin lyödä liian syvälle takaisin asennettaessa, kun en ollut hyvin painanut mieleen kuinka syvässä se oli.



Ja niinhän siinä kävi ettei nokka mennyt tarpeeksi pitkälle.



Öljypumppu sai jäykemmän jousen ja pumpun pohja kotikoneistamon tasohionnan. Pumpun rattaat ja seinämät oli ihan hyvän näköiset.



Myös kampi ja männät löysivät paikkansa koneessa. Otin vielä päivän päätteeksi nokan takaisin ulos, että sain pakkaspropun lyötyä pois. Pitäisikö pakkasproppuun laittaa jotain töfnää väliin kun sen lyö kiinni?

Hitaasti mutta epävarmasti...
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:14:19 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #38 : 04.05.2011 - klo:10:55 »
Noniin, eilen sain lohkon ja männät koneistamolta, pääsee kasausta miettiin pikkuhiljaa. Antti Kivinummen karkkikaupassa tuli vierailtua ja sieltä tarttui vähän kevytmetallia matkaan. Nyt jää siis ylimääräiseksi 454 tbi koneen vakiokannet, pakosarjat, imusarja, nokka-akseli ja nostajat ja vaikka männätkin jos joku tarvii jotakin noista niin yv:tä tulemaan.

Kuviakin osista löytyy: http://pecu.kuvat.fi/kuvat/kamaa/

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #37 : 02.04.2011 - klo:16:39 »
 m/ m/
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #36 : 02.04.2011 - klo:12:34 »
Noniin, asiaa pähkäiltyäni tulin siihen tulokseen, että porautan pytyt. Moottori tulee jokatapauksessa kasattua uusilla männillä ja myös yläkerta on tarkoitus uusia, niin porauksen osuus jää kokonaisbudjetissa kuitenkin kohtalaisen pieneksi. Jegsiltä pistin tilauksen tulemaan ja n. viikon toimitusaikaa lupailivat. Kuulostaa melko ripeältä? Korihommiin ei ole nyt ollut paljon motivaatiota eikä aikaa, mutta eiköhän sitä löydy sitten kun pata uhkuu vieressä menohaluja. :D

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #35 : 29.03.2011 - klo:19:08 »
Eikaitossa renkaat edes ota noihin syöpymiin,luulisin ma??
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5364
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #34 : 29.03.2011 - klo:18:39 »
Jos hyvän haluat niin poraat pytyt. Jos haluat vai ajella, niin kasaa uusilla rinkuloilla, kunnes kohtalo teidät erottaa
Juurikin näin, mutta kannattaa miettiä kustannuksien kannalta, poraus+uudet männät maksaa kuitenkin kohtuullisesti, ja melko lähelle samaa pääset jos hoonaat kevyesti kaikki pytyt ja laitat uudet männänrenkaat. Ei noita syöpymiä näe kun on kannet paikallaan ja sitä paitsi tuo näyttää pahemmalta kuin on.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Hurja

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
  • Dr Hurja & Mr Jukka
Vs: Chevrolet Camaro -75 454
« Vastaus #33 : 26.03.2011 - klo:22:24 »
Jos hyvän haluat niin poraat pytyt. Jos haluat vai ajella, niin kasaa uusilla rinkuloilla, kunnes kohtalo teidät erottaa