Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 135167 kertaa)

Poissa Frösä

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #102 : 07.06.2012 - klo:15:39 »
Amiksen metallipuolella luulis onnistuvan, mutta kesälomat prkl alkanut jo.

Ainakin tossa Jämsänkoskella kun olin amiksessa, niin siellä muutama jätkä polttoleikkurilla poltti pakosarjan laippoja omiin nuhapumppuihinsa. Ja eipä tuo nyt niin paha ole käsinkään pilleillä polttaa, jos vaan on itsellä tai tutulla pillit..

Vähän voi joutua reikiä siistimään polttamisen jälkeen..

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #101 : 06.06.2012 - klo:21:25 »
Apparin penkillekin tuli kiinnikkeet väänneltyä ja sitten aloittelin vähän pakoputkistoa suunnittelemaan. Heti alkuun tuli vähän lisää pähkäiltävää. Kansissa on neliö reiät ja pakosarjoissa pyöreät = vuotaa. Aluksi ajattelin vain hitsata pakosarjoihin lisää materiaalia kulmiin, mutta noissa reijissä onkin niin iso ero, että hitsattavaa olisi tosi reilusti. Toinen mitä mietin, että plaanais sarjat laipan tasalle, mutta ne laipat on jo alkujaankin liian ohuet. Kaiken kukkuraksi, joku on vielä rälläköinyt sarjoista siivua pois joka pytyn kohdalta.

Saako noita pakosarjan laippoja neliöreijillä jostain vai tarviiko teettää jos meinaa vaihtaa sopivammat laipat. Rahaa ei olisi nyt ylimääräistä sijoittaa uusiin sarjoihin. Ellei jollain ole tosi edukkaasti tarjota sopivia?

Huomaa 4 eroavaisuutta:

« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:02 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1151
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #100 : 31.05.2012 - klo:19:01 »
Tyylikästä ja simppeliä! Minä tykkään.
Tampereella pörrätään.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #99 : 31.05.2012 - klo:09:46 »
Minimalistisella linjalla jatketaan. Kardaanitunneli sai uuden kannen:



Ja penkki tulee kiinni yksinkertaisesti taivutetuilla latoilla. Saatan hitsata toisiin reunoihin vielä kulman sivusuuntaista tukea antamaan, vaikkei se välttämätön olekaan.



Kabiinin yleisilmettä:



Ratti on vielä fiilistelymalli, paikalla olleen 1-koppasen orkkisratin kanssa ei päässyt penkkiin, eikä penkistä pois! :D Jos jollain on ylimääräsenä Camaroon sopivaa keskiötä ralliratille, niin saa tarjota YV.  ;)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:01 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #98 : 17.05.2012 - klo:13:22 »
missä meinasit tasapainoittaa ?

Jossain jos tarvii. Ei oo aikasempia ainakaan tarvinnu. :)

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10078
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #97 : 16.05.2012 - klo:18:13 »
missä meinasit tasapainoittaa ?

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #96 : 16.05.2012 - klo:17:24 »
Noniin, tarkkojen mittausten ja piirustusten pohjalta kardaani on pätkitty mittaansa. Uudet ristikot täytyy käydä hakemassa (tai ainakin toinen), kun kardaani-aihion ristikoista puuttui toiset kupit, ja yoken mukana tulleessa ristikossa oli laakerikupeissa jo kulumaa.







« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:15:59 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #95 : 01.05.2012 - klo:08:43 »
Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Kardaanin ristikot ei IKINÄ saa olla ihan suorassa. Jostain syystä sillon sinne tulee värinöitä ja heittoa kardaaniin. Se on myös nopein tapa hajottaa ristikon laakerit. (pitämällä ne täysin paikallaan.) Niiden kun kuuluu kääntyillä koko ajan.
Totta kyllä että hyvä niiden ois olla melko pienessä kulmassa.

Linjausta pitäis ajatella niin, että kardaanin kulmat olis kutakuinkin samat perässä ja vaihteistossa. esim. Yleensä vakiona niin että laatikosta kardaani hieman alaviistossa, ja perän puolella samassa kulmassa perästä yläviistoon.

Hyva etta korjasit/tarkensit... Tarkoitin lahinna sita etta liian iso kulma teki mulla varinoita, pitais oppia kirjoittamaan. :W
En tiia toimiiko taa linkki http://www.iedls.com/asp/admin/getFile.asp?RID=10&TID=28&FN=PDF
« Viimeksi muokattu: 01.05.2012 - klo:08:49 kirjoittanut Crisis »
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa TA 90

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Mitä enemmän, sitä enemmän.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #94 : 29.04.2012 - klo:09:30 »
Kysyit tosta moottorin asennosta aikasemmin. Siihen oikeaseaan aunut oikea vastaus on se etta kun saat voimalinjan rakennettua, pitais olla kardaaniristikot mahdollisen suorassa. Mulla tuli 3 koppasen kanssa ongelmia kun TKO ei mahtunu ylemmas, ja moottorityynyt oli polya (nostaa konetta) etta vaihteiston hannassa kardaanin ristikot oli pienella kulmalla. Siita seuras moottoritiella arsyttava varina. Ei paha mutta arsyttava. Ei auttanut tilannetta etta pera oli madallettu. Hauskinta oli motarilla kun ajo tyossysta ja pera kevitti tyossyn jalkeen hetkeksi, kabini autossa hiljeni taysin kunnes pera tippu takasin alas ja pienenpieni varina tuli kabiiniin takasin.

Sanon siks kun kattelin etta sullakaan ei tule olemaan tilaa nostaa laatikkoa jos olis tarve, joten ainut tapa linjata korkeutta on laskemalla moottoria etta sais vaihteston hannan kulman oikeaksi peraan nahden. Harmi vaan kun naita asioita on todella vaikea tarkistaa kunnes auto on 100% ajokunnossa ja tankki taynna soppaa (pera alhaalla).

Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Kardaanin ristikot ei IKINÄ saa olla ihan suorassa. Jostain syystä sillon sinne tulee värinöitä ja heittoa kardaaniin. Se on myös nopein tapa hajottaa ristikon laakerit. (pitämällä ne täysin paikallaan.) Niiden kun kuuluu kääntyillä koko ajan.
Totta kyllä että hyvä niiden ois olla melko pienessä kulmassa.

Linjausta pitäis ajatella niin, että kardaanin kulmat olis kutakuinkin samat perässä ja vaihteistossa. esim. Yleensä vakiona niin että laatikosta kardaani hieman alaviistossa, ja perän puolella samassa kulmassa perästä yläviistoon.

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #93 : 28.04.2012 - klo:19:09 »
Kysyit tosta moottorin asennosta aikasemmin. Siihen oikeaseaan aunut oikea vastaus on se etta kun saat voimalinjan rakennettua, pitais olla kardaaniristikot mahdollisen suorassa. Mulla tuli 3 koppasen kanssa ongelmia kun TKO ei mahtunu ylemmas, ja moottorityynyt oli polya (nostaa konetta) etta vaihteiston hannassa kardaanin ristikot oli pienella kulmalla. Siita seuras moottoritiella arsyttava varina. Ei paha mutta arsyttava. Ei auttanut tilannetta etta pera oli madallettu. Hauskinta oli motarilla kun ajo tyossysta ja pera kevitti tyossyn jalkeen hetkeksi, kabini autossa hiljeni taysin kunnes pera tippu takasin alas ja pienenpieni varina tuli kabiiniin takasin.

Sanon siks kun kattelin etta sullakaan ei tule olemaan tilaa nostaa laatikkoa jos olis tarve, joten ainut tapa linjata korkeutta on laskemalla moottoria etta sais vaihteston hannan kulman oikeaksi peraan nahden. Harmi vaan kun naita asioita on todella vaikea tarkistaa kunnes auto on 100% ajokunnossa ja tankki taynna soppaa (pera alhaalla).
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #92 : 26.04.2012 - klo:11:22 »
Pahus! >:( Mittavien etsintöjen jälkeen on todettava, että olen hukannut Camaron kardaanin! Saavutus sekin. Seuraavana olisi vuorossa kardaanin ja pakoputkien rakentelu. Jos jollain on ylimääräsenä yksiosaista Chevyn kardaania TH-350 etuyokella (sama kuin T-56) saa laittaa YV..

Poissa -vellu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4464
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #91 : 31.03.2012 - klo:21:21 »
Näyttää tuo rakentelu mielenkiintoiselta kun osaat soveltaa noin luovasti m/
Ex: Camaro 1969 Copo clone

911
GLC350E
R1200C

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6070
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #90 : 31.03.2012 - klo:11:20 »
"Järeähkö" laatikon palkki.  8)
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #89 : 31.03.2012 - klo:11:06 »
Laatikko on nyt kannakoitu. Mitä yksinkertaisempi, sitä yksinkertaisempi.



Tosiaan 2,5" meinasin vetää kannakkeen yli. Tässä koekillumassa pätkä, mahtuu hyvin.



Apulaitteiden kannakkeet syntyi vanhoista, leikkaa liimaa -menetelmällä.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:15:57 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #88 : 30.03.2012 - klo:10:45 »
Mulla oli tuossa Hookerin super Compit 2".Yhteen primääriin piti lyödä pieni lommo.

Oliko ne pitkät vai lyhyet? Jos pitkät niin kuinka alas ne tuli? Mä ainakin alkuun koitan noilla ja jos vaihdan niin varmaankin isompiin shortyihin, kun noilla saa kivasti maavaraa. Meinasin tehä 2x2,5" putkiston, pitäs riittää mun tehoille ihan hienosti ja helpompi viedä ahtaista paikoista.