Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 135014 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #117 : 12.07.2012 - klo:12:30 »
Nyt on putket vedetty taakse asti. Ostin äänenvaimentimen MOLEMPIIN putkiin, tuleekohan siitä liian hiljainen?  ???

Samalla tuli tutkittua minkä kokoista palloa sinne alle mahtuu.



« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:05 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6878
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #116 : 25.06.2012 - klo:09:10 »
Onko siellä alunperin sitten joku kiilapala välissä, kun tossahan on joku 10cm korkeuseroo? Vai onko ne orkkispannat niin jytyt, että se roikkuu niiden varassa tukevasti? Kyllähän mulla tosta kaikennäköstä matskuu löytyy...
Pohjassa tankin etupuolella on lenkintapainen, mihin kiinnityspannan lenkki tulee ja takapuskurin alla vinottain on pitkät pultit, mistä pantojen toisen pään reiät kiinnitetään.
Ja tankin ja pohjan väliin tulee ohuet (puolisen senttiä) kumisuikaleet.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #115 : 25.06.2012 - klo:09:01 »
Oliko siellä, alutankki taka kontissa, vai oliko ajan saatossa hävinny?

Häipyny oli. Joku puinen kiila ja kiinnityspannat oli vaan jäljellä.

Pannallahan ne on kiinni. Tankin ja pohjan väliin soirot pehmennystä, vaikka äänieristelevyä.

Onko siellä alunperin sitten joku kiilapala välissä, kun tossahan on joku 10cm korkeuseroo? Vai onko ne orkkispannat niin jytyt, että se roikkuu niiden varassa tukevasti? Kyllähän mulla tosta kaikennäköstä matskuu löytyy...

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #114 : 25.06.2012 - klo:07:48 »
Oliko siellä, alutankki taka kontissa, vai oliko ajan saatossa hävinny?
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6878
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #113 : 24.06.2012 - klo:22:54 »
Pannallahan ne on kiinni. Tankin ja pohjan väliin soirot pehmennystä, vaikka äänieristelevyä.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #112 : 24.06.2012 - klo:22:29 »
Nyt menee molemmat putket taka-akselille asti.



 Mites näissä on tankki vakiona kiinni? Tuo kontin pohjahan on epätasainen, joten ei onnistukkaan pantanauhalla pohjaa vasten kiristys. Ellei sitten laita jotain matskua väliin...
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:04 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #111 : 19.06.2012 - klo:11:53 »
Pakoputkistoa aloiteltu. Sarjat sai pienet jatkot ja laipat päihin. Apukuskin putki menee jo taka-akselille asti. Äänenvaimennusratkaisu on vielä vähän auki kun tähän tuleekin orkkistankki, joka vie vaimentimille varatun tilan, mutta ehkäpä siihen allekin mahtuu.






Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #110 : 10.06.2012 - klo:00:06 »
Näin mä vähän suunnittelin. Ajattelin varmaan ihan konehuoneessa hepata paikalleen niin saa varmasti kohdalleen, kun on niin ahdas tuo ränni (jos nyt siis vaihdan nuo laipat). Täytyy vaan jostain etsiä romu irtokansi missä saa sitten täys sauman vedettyä.

Osaatkos muuten kertoa tarkemmin mikä toi taka-akseli on ja mitkä jarrut tuossa on edessä tai takana? Tai siis mitkä on sun aikana ollu?

Jos sulla on ylimaaranen valu pakosarja, se toimii myos jigina. Lapipultit vaan kiinni ja kovaa. Toimii siina missa kansikin.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #109 : 08.06.2012 - klo:12:36 »
Taka-akseli oli Dana 44 välitys oli 4.09. Edessä oli vakio jarrut. En muista mistä se akseli alunperin oli 2gen camarosta itse sen ostin. Kardaanin teetin Kokkolan autohiomossa.
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #108 : 08.06.2012 - klo:10:43 »
Paa kanteen kiinni kun hitsaat, ei vetele pahasti.

Näin mä vähän suunnittelin. Ajattelin varmaan ihan konehuoneessa hepata paikalleen niin saa varmasti kohdalleen, kun on niin ahdas tuo ränni (jos nyt siis vaihdan nuo laipat). Täytyy vaan jostain etsiä romu irtokansi missä saa sitten täys sauman vedettyä.

Osaatkos muuten kertoa tarkemmin mikä toi taka-akseli on ja mitkä jarrut tuossa on edessä tai takana? Tai siis mitkä on sun aikana ollu?

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #107 : 08.06.2012 - klo:09:43 »
Paa kanteen kiinni kun hitsaat, ei vetele pahasti.
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #106 : 08.06.2012 - klo:09:12 »
Summitilta ainakin saa valmiita laippoja, putken nysillä tahi ilman.

http://www.summitracing.com/search/Make/CHEVROLET/Engine-Size/7-4L-454/Engine-Family/Chevy-big-block-Gen-V/Department/Exhaust/Part-Type/Header-Flanges/?Ns=Rank|Asc&page=3

Kappas! Mä nuo jo kertaalleen selasin aikasemmin, en tiedä oliko mulla sitten joku valinta väärin kun en noita neliöreiällä varustettuja patriot exhaustia ja kooksia huomannut silloin. Kaikki muut onkin pyöreillä tai ovaali reijillä. Eikä oo pahan hintasetkaan nuo: http://www.summitracing.com/parts/PTE-H7899/
Vähän paksummat sais vaan noikin olla, ei vetelis hitsatessa ja jos vetelee niin olis vara plaanata.

Täytyy vähän kartoittaa tarviiko muuta tilata, ei ehkä pelkästään kannata noita ottaa.

edit: Ne Kooksit olikin D-reijillä, taitaa nuo patriotit olla ainoat (ainakin kuvan mukaan) neliöreikäset mitä mun silmiin osu.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012 - klo:09:19 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Mikey_

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 438
-86 IROC-TT        9.920s@225.71km/h

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #104 : 07.06.2012 - klo:21:28 »
Amiksen metallipuolella luulis onnistuvan, mutta kesälomat prkl alkanut jo.

Ainakin tossa Jämsänkoskella kun olin amiksessa, niin siellä muutama jätkä polttoleikkurilla poltti pakosarjan laippoja omiin nuhapumppuihinsa. Ja eipä tuo nyt niin paha ole käsinkään pilleillä polttaa, jos vaan on itsellä tai tutulla pillit..

Vähän voi joutua reikiä siistimään polttamisen jälkeen..

On mulla kaveri kenen kautta saan cnc-plasmalla teetettyä, mietin vaan että onko jossain valmiina kun näitä kuitenkin kai aika paljon harrastetaan. Täytyypi laittaa NUPAlle kyselyä.

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4044
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #103 : 07.06.2012 - klo:18:51 »
Apparin penkillekin tuli kiinnikkeet väänneltyä ja sitten aloittelin vähän pakoputkistoa suunnittelemaan. Heti alkuun tuli vähän lisää pähkäiltävää. Kansissa on neliö reiät ja pakosarjoissa pyöreät = vuotaa. Aluksi ajattelin vain hitsata pakosarjoihin lisää materiaalia kulmiin, mutta noissa reijissä onkin niin iso ero, että hitsattavaa olisi tosi reilusti. Toinen mitä mietin, että plaanais sarjat laipan tasalle, mutta ne laipat on jo alkujaankin liian ohuet. Kaiken kukkuraksi, joku on vielä rälläköinyt sarjoista siivua pois joka pytyn kohdalta.

Saako noita pakosarjan laippoja neliöreijillä jostain vai tarviiko teettää jos meinaa vaihtaa sopivammat laipat. Rahaa ei olisi nyt ylimääräistä sijoittaa uusiin sarjoihin. Ellei jollain ole tosi edukkaasti tarjota sopivia?

Huomaa 4 eroavaisuutta:


Kysyppä nicci NUPAlta sil tais olla jotku isolohkon peltisatsit :)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.