Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 160727 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #122 : 18.07.2012 - klo:08:38 »
Jep. Reiät laipoissa on ainakin riittävän isot :D



Tosiaan piirsin noi CAD kuvat joltain jenkkisivulta löytyneen laipan valokuvan pohjalta, enkä ottanut kannesta mittoja. Sinänsä toi ei haittaa, jonkun mielestä jopa parempi noin että on pykälää väärään suuntaan jolloin sen pitäisi tehostaa ns scavenging effectiä. Tiedä sitten? Aikalailla 1:1 noi on vakiotiivisteen kanssa.

Seuraavaksi pitäis sarjavalmistaa jotain tuommoista:



Vanhat laipat n. sentin nysien kanssa on nyt ylimääräsenä jos joku haluaa rakennella isolohkoon pakosarjaa itse?
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:07 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Frösä

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #121 : 16.07.2012 - klo:16:37 »
mut yllättävästi vaan noi hitsisaumat vetää vaikka luulis ettei pieni sauma vetele paksua plootua. Mutta kierouteen on onneksi yksinkertainen lääke ;D

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #120 : 16.07.2012 - klo:09:47 »
Lainaus käyttäjältä: Frösä
Vielä kun oikein hipostelis, niin plaanais ton pinnan putken pätkien hitsauksen jälkeen, niin sais suoraksi  8)

Täytyy kattoo kuinka paljon vetelee, noi on 12mm niin ei kauheesti pitäs kieroilla, mutta kyllä mä ne plaanaan jos tarve on.

Poissa Frösä

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #119 : 15.07.2012 - klo:19:53 »
Laipat tuli poltosta. Seuraavaks niiden vaihto ja sit tekniikan purku ja kopan maalauksen kimppuun.



Vielä kun oikein hipostelis, niin plaanais ton pinnan putken pätkien hitsauksen jälkeen, niin sais suoraksi  8)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #118 : 15.07.2012 - klo:18:34 »
Laipat tuli poltosta. Seuraavaks niiden vaihto ja sit tekniikan purku ja kopan maalauksen kimppuun.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:06 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #117 : 12.07.2012 - klo:12:30 »
Nyt on putket vedetty taakse asti. Ostin äänenvaimentimen MOLEMPIIN putkiin, tuleekohan siitä liian hiljainen?  ???

Samalla tuli tutkittua minkä kokoista palloa sinne alle mahtuu.



« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:05 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6906
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #116 : 25.06.2012 - klo:09:10 »
Onko siellä alunperin sitten joku kiilapala välissä, kun tossahan on joku 10cm korkeuseroo? Vai onko ne orkkispannat niin jytyt, että se roikkuu niiden varassa tukevasti? Kyllähän mulla tosta kaikennäköstä matskuu löytyy...
Pohjassa tankin etupuolella on lenkintapainen, mihin kiinnityspannan lenkki tulee ja takapuskurin alla vinottain on pitkät pultit, mistä pantojen toisen pään reiät kiinnitetään.
Ja tankin ja pohjan väliin tulee ohuet (puolisen senttiä) kumisuikaleet.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #115 : 25.06.2012 - klo:09:01 »
Oliko siellä, alutankki taka kontissa, vai oliko ajan saatossa hävinny?

Häipyny oli. Joku puinen kiila ja kiinnityspannat oli vaan jäljellä.

Pannallahan ne on kiinni. Tankin ja pohjan väliin soirot pehmennystä, vaikka äänieristelevyä.

Onko siellä alunperin sitten joku kiilapala välissä, kun tossahan on joku 10cm korkeuseroo? Vai onko ne orkkispannat niin jytyt, että se roikkuu niiden varassa tukevasti? Kyllähän mulla tosta kaikennäköstä matskuu löytyy...

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #114 : 25.06.2012 - klo:07:48 »
Oliko siellä, alutankki taka kontissa, vai oliko ajan saatossa hävinny?
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6906
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #113 : 24.06.2012 - klo:22:54 »
Pannallahan ne on kiinni. Tankin ja pohjan väliin soirot pehmennystä, vaikka äänieristelevyä.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #112 : 24.06.2012 - klo:22:29 »
Nyt menee molemmat putket taka-akselille asti.



 Mites näissä on tankki vakiona kiinni? Tuo kontin pohjahan on epätasainen, joten ei onnistukkaan pantanauhalla pohjaa vasten kiristys. Ellei sitten laita jotain matskua väliin...
« Viimeksi muokattu: 24.02.2016 - klo:16:04 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #111 : 19.06.2012 - klo:11:53 »
Pakoputkistoa aloiteltu. Sarjat sai pienet jatkot ja laipat päihin. Apukuskin putki menee jo taka-akselille asti. Äänenvaimennusratkaisu on vielä vähän auki kun tähän tuleekin orkkistankki, joka vie vaimentimille varatun tilan, mutta ehkäpä siihen allekin mahtuu.






Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #110 : 10.06.2012 - klo:00:06 »
Näin mä vähän suunnittelin. Ajattelin varmaan ihan konehuoneessa hepata paikalleen niin saa varmasti kohdalleen, kun on niin ahdas tuo ränni (jos nyt siis vaihdan nuo laipat). Täytyy vaan jostain etsiä romu irtokansi missä saa sitten täys sauman vedettyä.

Osaatkos muuten kertoa tarkemmin mikä toi taka-akseli on ja mitkä jarrut tuossa on edessä tai takana? Tai siis mitkä on sun aikana ollu?

Jos sulla on ylimaaranen valu pakosarja, se toimii myos jigina. Lapipultit vaan kiinni ja kovaa. Toimii siina missa kansikin.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #109 : 08.06.2012 - klo:12:36 »
Taka-akseli oli Dana 44 välitys oli 4.09. Edessä oli vakio jarrut. En muista mistä se akseli alunperin oli 2gen camarosta itse sen ostin. Kardaanin teetin Kokkolan autohiomossa.
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #108 : 08.06.2012 - klo:10:43 »
Paa kanteen kiinni kun hitsaat, ei vetele pahasti.

Näin mä vähän suunnittelin. Ajattelin varmaan ihan konehuoneessa hepata paikalleen niin saa varmasti kohdalleen, kun on niin ahdas tuo ränni (jos nyt siis vaihdan nuo laipat). Täytyy vaan jostain etsiä romu irtokansi missä saa sitten täys sauman vedettyä.

Osaatkos muuten kertoa tarkemmin mikä toi taka-akseli on ja mitkä jarrut tuossa on edessä tai takana? Tai siis mitkä on sun aikana ollu?