Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 135159 kertaa)

Paikalla Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10078
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #252 : 04.09.2016 - klo:05:45 »
 m/

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #251 : 03.09.2016 - klo:23:51 »
Oli aika käydä vaihtamassa takagummit, niin edellisistä yritettiin ottaa ylimääräiset käyttöön.  ;)

https://youtu.be/V_d9CDG48EM

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4044
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #250 : 30.08.2016 - klo:12:34 »
On härski tuo pecu_83:n Camaro.

Noh, nyt kun mies säilyi hengissä niin kiinnostaa vähän tuo autokin ;D Elikäs esim. sopiiko kysyä että korvaako vakuutus sulle tästä? Siistihän se peli kaikin puolin kyllä oli. Luukkulampullista tilalle vaan...  ;D
korvaa  :)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 620
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #249 : 29.08.2016 - klo:19:04 »
On härski tuo pecu_83:n Camaro.

Nyt kotona ja auto lunastukseen kroppa kipeä mutta muuten ok  m/ Kiits kysymästä  :)

Noh, nyt kun mies säilyi hengissä niin kiinnostaa vähän tuo autokin ;D Elikäs esim. sopiiko kysyä että korvaako vakuutus sulle tästä? Siistihän se peli kaikin puolin kyllä oli. Luukkulampullista tilalle vaan...  ;D
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4044
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #248 : 29.08.2016 - klo:15:16 »
Joo, juttelin. Onko miehen kunnosta tarkempaa tietoa? Toivottavasti ei mitään vakavaa  :-\

Mä kyselin siinä line upissa joltain kellä oli samankokoiset takanakit samassa kopassa, niin sanoi ajavansa 1bar paineilla. Pudotin ekaan vetoon 1,25bariin ja sit line upissa tokaan vetoon 1 bariin, mutta se jäi sit vetämättä. Siitä sitten käsipelillä takaisin 2 bariin. Tuli hiki  :o
Nyt kotona ja auto lunastukseen kroppa kipeä mutta muuten ok  m/ Kiits kysymästä  :)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10605
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #247 : 29.08.2016 - klo:15:00 »
Tässä on todellista race meininkiä \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #246 : 29.08.2016 - klo:11:51 »
Viikonloppuna näpertelin etupäähänkin jonkinnäköistä ilmanohjainta. Tiedä sitten onko tuolla mitään käyännön merkitystä. Jos se ohjaa edes hieman lisää ilmaa syylärin läpi ja samalla estää hieman ilmaa pääsemästä auton alle, niin silloinhan se toimii juuri niinkuin ajattelin. Täytyisi vaan päästä radalle testaamaan. Alkaa vaan melupäivät Ahvenistolla loppua kesken tän ajokauden osalta.





Lopuksi tein vielä noi päätylevyt, mitkä olis voinu taivuttaa samasta palasta, kun ois vähän etukäteen suunnitellu, mutta toisaalta hyvä, että on pultattavat, niin voi niittenkin vaikutusta testata. Spoilerin kulma on helppo säätää, takapää on kallistuksen vakaajassa kiinni ja etupäässä on reikäkulmarauta, niin säätö tapahtuu vaan nostamalla reijästä toiseen. Nurkat on tuettu yläviistoihin pantanauhoilla, niin nekin on helppo säätää mukana.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:10 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #245 : 22.08.2016 - klo:11:26 »
Joo, juttelin. Onko miehen kunnosta tarkempaa tietoa? Toivottavasti ei mitään vakavaa  :-\

Mä kyselin siinä line upissa joltain kellä oli samankokoiset takanakit samassa kopassa, niin sanoi ajavansa 1bar paineilla. Pudotin ekaan vetoon 1,25bariin ja sit line upissa tokaan vetoon 1 bariin, mutta se jäi sit vetämättä. Siitä sitten käsipelillä takaisin 2 bariin. Tuli hiki  :o
enpä tiedä miten vakavaa mutta sairaalassa on edelleen,
noista paineista, laskin myös 1 baariin ja ajoin sitten niillä kotiin asti,
painehan kasvaa kun kummi lämpenee,  ei kai se hyvä ole mutta,,,

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #244 : 22.08.2016 - klo:10:59 »
Lainaus käyttäjältä: ratskin
sä varmaan juttelit just gemsun kanssa, oliko sulla alhaiset paineet renkaissa kun
pumppasit niitä  niin kiivaasti,

Joo, juttelin. Onko miehen kunnosta tarkempaa tietoa? Toivottavasti ei mitään vakavaa  :-\

Mä kyselin siinä line upissa joltain kellä oli samankokoiset takanakit samassa kopassa, niin sanoi ajavansa 1bar paineilla. Pudotin ekaan vetoon 1,25bariin ja sit line upissa tokaan vetoon 1 bariin, mutta se jäi sit vetämättä. Siitä sitten käsipelillä takaisin 2 bariin. Tuli hiki  :o

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #243 : 22.08.2016 - klo:10:28 »
Tuli käytyä Vesivehmaalla kadunmiehen kiihtyämispäivillä. Muutama tänne foorumille kirjoittelevakin tuli nähtyä livenä, mukava tapahtuma kaikenkaikkiaan. Kaikki varmaan tietää jo miten sitten loppujen lopuksi kävi, mutta yhden lähdön kerkesin minäkin ennen sitä ottamaan. Toivottavasti kuskit on OK, kerkesin siinä toisen kanssa turisemaankin, oli innoissaan uudesta imusarjasta.  :(

Lähtö sinänsä meni ihan pieleen, pikkuisen värisokeana odottelin, että sen vihreän valon alle syttyisi vielä yksi valo. Sitten liikkeelle kauheella sutimisella ja 3 vaihteella sitten vihdoin pidoille, sitten nelonen tupaan ja ihmettelemään missäs se maali on. Vaikka olin tiirannut muutaman lähdön edeltä ajavilta, ei se vauhdissa kabiiniin kovin selkeä ollut. 60 jalkaa kesti 2,63s taivaltaa ja ET 13,93 ei mikään huima ole :D Loppunopeus oli kuitenkin ihan ok 173km/h joka oli 4 vaihteella rajoittajassa. Jos vielä lähtee aikaa parantaan, niin vähän korkeammat kiihtyämiseen tarkoitetut renkaat alle ja tarvittaessa rajoittajaa vähän ylemmäksi.

https://youtu.be/H2mZLVOfNSE

Toiseen lähtöön laitoin siivenkin takaisin kiinni, kun totesin ettei noilla katurenkailla mitään kunnon aikaa pääse koittamaan, mutta ajot loppui kun line upissa oli edessä enään 3 autoa ennen meikäläistä.



Mopoilijan kuva ekasta lähdöstä:


sä varmaan juttelit just gemsun kanssa, oliko sulla alhaiset paineet renkaissa kun
pumppasit niitä  niin kiivaasti,

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #242 : 22.08.2016 - klo:07:44 »
Tuli käytyä Vesivehmaalla kadunmiehen kiihtyämispäivillä. Muutama tänne foorumille kirjoittelevakin tuli nähtyä livenä, mukava tapahtuma kaikenkaikkiaan. Kaikki varmaan tietää jo miten sitten loppujen lopuksi kävi, mutta yhden lähdön kerkesin minäkin ennen sitä ottamaan. Toivottavasti kuskit on OK, kerkesin siinä toisen kanssa turisemaankin, oli innoissaan uudesta imusarjasta.  :(

Lähtö sinänsä meni ihan pieleen, pikkuisen värisokeana odottelin, että sen vihreän valon alle syttyisi vielä yksi valo. Sitten liikkeelle kauheella sutimisella ja 3 vaihteella sitten vihdoin pidoille, sitten nelonen tupaan ja ihmettelemään missäs se maali on. Vaikka olin tiirannut muutaman lähdön edeltä ajavilta, ei se vauhdissa kabiiniin kovin selkeä ollut. 60 jalkaa kesti 2,63s taivaltaa ja ET 13,93 ei mikään huima ole :D Loppunopeus oli kuitenkin ihan ok 173km/h joka oli 4 vaihteella rajoittajassa. Jos vielä lähtee aikaa parantaan, niin vähän korkeammat kiihtyämiseen tarkoitetut renkaat alle ja tarvittaessa rajoittajaa vähän ylemmäksi.

https://youtu.be/H2mZLVOfNSE

Toiseen lähtöön laitoin siivenkin takaisin kiinni, kun totesin ettei noilla katurenkailla mitään kunnon aikaa pääse koittamaan, mutta ajot loppui kun line upissa oli edessä enään 3 autoa ennen meikäläistä.



Mopoilijan kuva ekasta lähdöstä:

« Viimeksi muokattu: 22.08.2016 - klo:08:56 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #241 : 03.08.2016 - klo:13:32 »
Camarolla on tullut kesän mittaan muutama tankillinen ajettua. Hyvin on pelittänyt. Nyt otin pitkästä aikaa työkalut käteen ja tein sitä camberia lisää, jos vaikka menis vielä tänä kesänä Ahvenistolla pyörähtään.

Pakosarjat länään, notta mahtuu enemmän simmiä väliin.




Helposti liikuteltava luotilankateline


Noin 4 astetta per puoli tuli camberia, joka on maksimi mitä toiselle puolelle saa. Jos vallan innostuis ratatouhuista, niin tuosta voisi vielä kokeilla vähän uhrata camberia, jotta saisi lisää casteria. Sekuntikello ja kumin kylki kertoisi sitten sen missä menee se sweet spot.

« Viimeksi muokattu: 04.08.2016 - klo:13:55 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #240 : 18.05.2016 - klo:16:49 »
Kasasin koneen loppuun ja panin käyntiin. Ei mitään isompia vuotoja missään. Täytyy vanhoja sotkuja vielä paremmin pestä pois niin näkee että tuleeko vielä jostain.

Myös cambereita vähän mittailin ja niiden säätöä suunnittelin.


Vähän täytyy lyödä pakosarjoja lyttyyn ja vaihtaa pultit pidempiin, että mahtuu enemmän simmiä väliin. n.2-3 astetta olis varmaan alkuun sopivasti, eikä vaadi isompia modeja.

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 573
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #239 : 13.05.2016 - klo:07:37 »
 Kyllä tuo hakkaa mennen tullen kemiallisen metallin. m/
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #238 : 13.05.2016 - klo:06:55 »
Halvin valmis, mitä löysin Summitilta, olis Milodonin koppa 149$. Posteineen ,veroineen ja tulleineen ei varmaan 200€ riitä, joten kokeilin hitsailla tuon. Rälläkällä putsaillin kemialliset metallit pois, ja vaihdoin alulangan miggiin. Mä oon tolla mun Bilteman halpis migillä hitsannu meille alumiiniset aidanportit, joten uskalsin lähteä totakin koittaan. Kaasuna mulla on Argon ja sillä mä hitsaan kaikki, niin ei tarvi pullon kanssa pelata.



Hitsasin varmuuden vuoksi molemmin puolin, jotta olisi mahdollisimman tiivis.


Sitten uitin reilusti maalia päälle, jotta sais mahdolliset pienet huokoset tukkoon


Pikkaisen se veteli hitsatessa banaanille, mutta ruuvit veti sen melko iisisti lohkoon kiinni, joten en lähtenyt oikomaan sitä lämmön kanssa. Takaisin asentaminen ilman öljypohjan irroitusta, tuon 1-osaisen öp tiivisteen kanssa oli pikkasen kinkkinen, muttei mikään tekemätön paikka.


Pari kertaa pata kunnolla kuumaks, niin varmaan oikenee pikkasen siinäkin  ;D