Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 162040 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #257 : 01.10.2016 - klo:20:13 »
Jees. Camaro on pukeilla ja jarrupäivitys on alkanut. Sen johdosta kiihdytyskuvissa alla olleet vanteet ja lähes ajamattomat renkaat on myynnissä, koska 15" vanne ei enää mahdu alle. Laitan tonne myyntiosastolle myynti-ilmoituksen jos hotsittaa päivittää leveää tassua oman kilpurin alle  ;)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #256 : 14.09.2016 - klo:09:42 »
Jaahas. Se tais Camaron ajot olla tältä kesältä ajettu. Täytyy laittaa vehkeet telakalle ja pitää mammaa vähän aikaa hyvänä niin pääsee sitten taas talvella talliin touhuaan  ;D

Mun oli tarkoitus vielä tänä kesänä käydä siellä rallicross radalla ajamassa, niin oisin saanut sen oman täyskäden tälle vuodelle täyteen, eli jäärata, 400m, moottorirata ja rallicross rata. Ratapäivän päätteeksi oikea etunurkka alkoi sirkuttamaan ja eilen tarkistelin, niin eihän se ollut muuta kuin jarrupala sisempi oli takareunasta metalli metallia vasten. Tämähän ei sinänsä olisi homma eikä mikään vaihtaa palat, mutta ehdin jo hommaamaan uudet jarruromut, jotka täytyy talven aikana sovitella paikoilleen. En siis viitsi enää vanhoja romuja uusia. Tähän tulee wilwoodin 4-mäntäiset joka nurkkaan ja myös alustaa olisi tarkoitus jäykistää sen verran, että nuo rataslicksit saisi kulutettua koko pinnalta loppuun. Haluan pitää tämän jatkossakin mahdollisimman kotipolttoisena, joten mitään hipo bling bling valmiita settejä ei ole takoitus ruuvata kiinni. Tavoitteena ensi kesälle onkin Apparalla 1.30.0 alitus  ;)

Toki ajo-ominaisuudet jääradalla, 400m ja rallicross-radalla kärsii, mutta kyllä niitäkin on tarkoitus edelleen jatkossakin ajaa.  :)

Paikalla jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1482
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #255 : 08.09.2016 - klo:11:20 »
Ei Porssesta ollut vastusta  m/

Hyvin kulkee.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #254 : 08.09.2016 - klo:06:55 »
Noniin! Päästiinhän sitä eilen Apparalle. Tiistai yönä tuli vielä säädettyä aurauskulmat kohdilleen. Vähän ahdisti mennä rata-SM:n alla, mutta loppujen lopuksi olikin tosi kiva kun kalustoa ja porukkaa oli paljon, niin siellä oli semmoista suuren urheilujuhlan tuntua!  ;D Varsinkin kun siellä oli näitä uudempia rata-camaroita useampi myös ajamassa.

Autoon tehdyt muutokset viime kerran jälkeen (camber, panhard, etuspoileri, aurauskulmat) olivat kaikki selkeitä parannuksia viime kertaan ja heti ekan setin kolmas kierros oli 1.33.2. Tokalla setillä sain parannettua 1.32.9, mutta sitten katos jarrut. Huomasin kun poljin alkoi pehmenemään ja ajattelin vetää vielä nopean kierroksen loppuun, mutta yhtäkkiä jarrut katosivatkin kokonaan  :o Uudesta jakoblokista oli antautunut jarruvalokatkaisija ja se päästi mehut pihalle. Äkkiä South West Tradeen hakemaan tulppa tilalle ja jarruja ilmaamaan. Ei tossa ole jarrut koskaan mun aikana vielä ollut täysin kunnossa (yritetty on  >:( ), mutta nyt varikolla sinne jäi vielä lisää ilmaa jonnekin, joten tuplapoljennolla mentiin loppupäivä. Kerkesin käydä koittamassa että jarrut toimii sen verran että ajaa uskaltaa ja sitten tuli taas formuloiden vuoro. Seuraavalla autojen ajovuorolla alkoi renkaista pito loppumaan, ja kun pysähdyin ratavarikolle tarkastamaan renkaita, huomasin että eturenkaiden nurkista jo kankaat paistoi. Tuossa on aivan liian löysä alusta slickseille. Edes 4 asteen staattinen camber ei estä rengasta taittumasta kurvissa alle  :-\

Kivaa kuitenkin oli koko rahan edestä :D

Tuossa vähän gopro videoo:

https://youtu.be/ft4-52J6vPc

Ja pääsuoran päästä:

https://youtu.be/KKEiokJvmb8

Tässä vanhempi Camaro johdattaa uudempaa  ;D

« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:46 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #253 : 05.09.2016 - klo:08:57 »
Eilen yöllä näpertelin panhard-tangon. En halunnut alkaa rälläköimään ja hitsailemaan tallissa enää myöhään illalla, niin tein sitten pultattavan. Jos tuo tuntuu toimivan, niin voihan sen tarvittaessa hitsailla ja tehdä vähän vahvemmista kamoista jos tuntuu että nuo myötää. Tää on vähän sellainen proof of concept tyyppinen ajatelma  :D

Auton pohjasta löyty pari sopivaa reikää, missä näytti joku kierrekin joskus olleen, mutta ei ne hyväksynyt mitään pulttia mitä yritin tarjota sinne, niin tein sitten M10 jengat niihin reikiin.
Tässä kuvassa palikat vasta höpötillään.


Akseliin kiinnitin tuen pakoputkiklemmarilla ja vinotuen otin perämurikan kannen pultin alta. Jouduin jatkamaan akselin tukea ylöspäin, kun vahingossa katkaisin liian lyhyeksi. Näillä kulmaraudoilla touhuaminen on onneksi kuin legoilla leikkimistä, niin oli helppo jatkaa.



Tuossa ei ole vielä puslia päässä, vaan reiät vastakkain ja pultin päissä nylocit naftisti, niin että prikat juuri liikkuu käsivoimin. Saattaa siis kolista jonninverran  ;D Ei vaan kerennyt tekemään kerralla kunnolla, kun keskiviikkona on Ahvenistolla viimeiset vapaat harjoituspäivät ja sinne olisi tarkoitus päästä testaamaan. Eihän tuohon ihan älyttömiä voimia pitäisi tulla, kun ei näissä lehtijousillisissa ole noita yleensä laisinkaan. Viimeksi vain apparalla perä tuljui inhottavasti sivusuunnassa, iso osa siitä tuli renkaista, mutta osa saattoi olla akselistostakin. Tällä se toivottavasti selviää.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:09 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10440
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #252 : 04.09.2016 - klo:05:45 »
 m/

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #251 : 03.09.2016 - klo:23:51 »
Oli aika käydä vaihtamassa takagummit, niin edellisistä yritettiin ottaa ylimääräiset käyttöön.  ;)

https://youtu.be/V_d9CDG48EM

Paikalla gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4099
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #250 : 30.08.2016 - klo:12:34 »
On härski tuo pecu_83:n Camaro.

Noh, nyt kun mies säilyi hengissä niin kiinnostaa vähän tuo autokin ;D Elikäs esim. sopiiko kysyä että korvaako vakuutus sulle tästä? Siistihän se peli kaikin puolin kyllä oli. Luukkulampullista tilalle vaan...  ;D
korvaa  :)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 698
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #249 : 29.08.2016 - klo:19:04 »
On härski tuo pecu_83:n Camaro.

Nyt kotona ja auto lunastukseen kroppa kipeä mutta muuten ok  m/ Kiits kysymästä  :)

Noh, nyt kun mies säilyi hengissä niin kiinnostaa vähän tuo autokin ;D Elikäs esim. sopiiko kysyä että korvaako vakuutus sulle tästä? Siistihän se peli kaikin puolin kyllä oli. Luukkulampullista tilalle vaan...  ;D
"If it ain't broke, don't fix it"

Paikalla gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4099
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #248 : 29.08.2016 - klo:15:16 »
Joo, juttelin. Onko miehen kunnosta tarkempaa tietoa? Toivottavasti ei mitään vakavaa  :-\

Mä kyselin siinä line upissa joltain kellä oli samankokoiset takanakit samassa kopassa, niin sanoi ajavansa 1bar paineilla. Pudotin ekaan vetoon 1,25bariin ja sit line upissa tokaan vetoon 1 bariin, mutta se jäi sit vetämättä. Siitä sitten käsipelillä takaisin 2 bariin. Tuli hiki  :o
Nyt kotona ja auto lunastukseen kroppa kipeä mutta muuten ok  m/ Kiits kysymästä  :)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10661
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #247 : 29.08.2016 - klo:15:00 »
Tässä on todellista race meininkiä \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #246 : 29.08.2016 - klo:11:51 »
Viikonloppuna näpertelin etupäähänkin jonkinnäköistä ilmanohjainta. Tiedä sitten onko tuolla mitään käyännön merkitystä. Jos se ohjaa edes hieman lisää ilmaa syylärin läpi ja samalla estää hieman ilmaa pääsemästä auton alle, niin silloinhan se toimii juuri niinkuin ajattelin. Täytyisi vaan päästä radalle testaamaan. Alkaa vaan melupäivät Ahvenistolla loppua kesken tän ajokauden osalta.





Lopuksi tein vielä noi päätylevyt, mitkä olis voinu taivuttaa samasta palasta, kun ois vähän etukäteen suunnitellu, mutta toisaalta hyvä, että on pultattavat, niin voi niittenkin vaikutusta testata. Spoilerin kulma on helppo säätää, takapää on kallistuksen vakaajassa kiinni ja etupäässä on reikäkulmarauta, niin säätö tapahtuu vaan nostamalla reijästä toiseen. Nurkat on tuettu yläviistoihin pantanauhoilla, niin nekin on helppo säätää mukana.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:10 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #245 : 22.08.2016 - klo:11:26 »
Joo, juttelin. Onko miehen kunnosta tarkempaa tietoa? Toivottavasti ei mitään vakavaa  :-\

Mä kyselin siinä line upissa joltain kellä oli samankokoiset takanakit samassa kopassa, niin sanoi ajavansa 1bar paineilla. Pudotin ekaan vetoon 1,25bariin ja sit line upissa tokaan vetoon 1 bariin, mutta se jäi sit vetämättä. Siitä sitten käsipelillä takaisin 2 bariin. Tuli hiki  :o
enpä tiedä miten vakavaa mutta sairaalassa on edelleen,
noista paineista, laskin myös 1 baariin ja ajoin sitten niillä kotiin asti,
painehan kasvaa kun kummi lämpenee,  ei kai se hyvä ole mutta,,,

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #244 : 22.08.2016 - klo:10:59 »
Lainaus käyttäjältä: ratskin
sä varmaan juttelit just gemsun kanssa, oliko sulla alhaiset paineet renkaissa kun
pumppasit niitä  niin kiivaasti,

Joo, juttelin. Onko miehen kunnosta tarkempaa tietoa? Toivottavasti ei mitään vakavaa  :-\

Mä kyselin siinä line upissa joltain kellä oli samankokoiset takanakit samassa kopassa, niin sanoi ajavansa 1bar paineilla. Pudotin ekaan vetoon 1,25bariin ja sit line upissa tokaan vetoon 1 bariin, mutta se jäi sit vetämättä. Siitä sitten käsipelillä takaisin 2 bariin. Tuli hiki  :o

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #243 : 22.08.2016 - klo:10:28 »
Tuli käytyä Vesivehmaalla kadunmiehen kiihtyämispäivillä. Muutama tänne foorumille kirjoittelevakin tuli nähtyä livenä, mukava tapahtuma kaikenkaikkiaan. Kaikki varmaan tietää jo miten sitten loppujen lopuksi kävi, mutta yhden lähdön kerkesin minäkin ennen sitä ottamaan. Toivottavasti kuskit on OK, kerkesin siinä toisen kanssa turisemaankin, oli innoissaan uudesta imusarjasta.  :(

Lähtö sinänsä meni ihan pieleen, pikkuisen värisokeana odottelin, että sen vihreän valon alle syttyisi vielä yksi valo. Sitten liikkeelle kauheella sutimisella ja 3 vaihteella sitten vihdoin pidoille, sitten nelonen tupaan ja ihmettelemään missäs se maali on. Vaikka olin tiirannut muutaman lähdön edeltä ajavilta, ei se vauhdissa kabiiniin kovin selkeä ollut. 60 jalkaa kesti 2,63s taivaltaa ja ET 13,93 ei mikään huima ole :D Loppunopeus oli kuitenkin ihan ok 173km/h joka oli 4 vaihteella rajoittajassa. Jos vielä lähtee aikaa parantaan, niin vähän korkeammat kiihtyämiseen tarkoitetut renkaat alle ja tarvittaessa rajoittajaa vähän ylemmäksi.

https://youtu.be/H2mZLVOfNSE

Toiseen lähtöön laitoin siivenkin takaisin kiinni, kun totesin ettei noilla katurenkailla mitään kunnon aikaa pääse koittamaan, mutta ajot loppui kun line upissa oli edessä enään 3 autoa ennen meikäläistä.



Mopoilijan kuva ekasta lähdöstä:


sä varmaan juttelit just gemsun kanssa, oliko sulla alhaiset paineet renkaissa kun
pumppasit niitä  niin kiivaasti,