Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 135171 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #267 : 30.01.2017 - klo:14:56 »
Koikeilen laittaa tähän pari videoo kaverin kännykästä, editoin jossain vaiheessa GoPro:lla ja järrkärillä kuvatut pätkät.

Näkyyköhän nää face videot ilman kirjautumista?

video1: https://www.facebook.com/pekka.palmgren/videos/10154888740617226/

video2: https://www.facebook.com/pekka.palmgren/videos/10154888751827226/

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3297
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #266 : 30.01.2017 - klo:13:44 »
jep, olisi hienoa ajella täälläkin mutta ei noita jäitä riitä meille asti, m/

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 574
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #265 : 30.01.2017 - klo:13:17 »
 \m/ Kunnon meininkiä.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7246
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #264 : 30.01.2017 - klo:11:57 »
 \m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am 5,7 LS1 + aut -98
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs 5,7 LT1  T-top -89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB G 300d -90
- RR Silver spur taxfree-85 MR-rek
- RR Silver spur taxfree-86

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #263 : 30.01.2017 - klo:10:39 »
Täällä vedettiin taas pari pitkää iltaa, että päästiin vielä tän talven jäille. Sääennusteet näyttää taas etelään sen verran heikoilta, ettei tiedä vieläkö lopputalvena jäälle pääsee... Jarrut on nyt niin isot, ettei 15" vanne enää mahdu paikalleen, enkä ehtinyt/jaksanut 16" paripyöriä rakentaan tälle kertaa, joten sinkuilla mentiin. Nekin käännettiin vanteelle vasta ratapäivän aamuna :D

Uusien jousien piti olla jäykemmät kuin vanhat, mutta paskanmarjat sehän putos melkein pohjaanlyöntikumeihin, joten aamulla hakeen motonetista 3 pakettia jousen korotuskumeja ja puukkosaha, jolla loksunkaaret auki, että mahtuu renkaat kääntyyn.

Pidot ei oikein riittäny ja ohjaustehostimen kannakkeen murruttua ajot jäi muutamaan settiin, mutta olihan se ihan kivaa ryöpyttää nelosella pitkää luisua puoltoistasataa lasissa :D Huiput pääsuoran päässä oli gps mukaan 164 km/h.












Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #262 : 20.01.2017 - klo:21:37 »
Voi räkä! Kylllä nyt harmittaa. :o Siirryin takajarrujen kimppuun ja leikkasin toiselta puolelta alkuun vähän ja sit enemmän ja sit kaikki ylimääräset pois jarrukilvestä tarkoituksena laittaa satula kiinni uudella kannakkeella. Nyt kun pääsin mallaamaan, että millainen kannakkeen tulisi olla, niin huomasin että alkuperäisestä kilvestä olisi tarvinut jättää vain pienet korvat ja porata niihin reiät, niin satula olisi paikallaan. Niin teinkin toiselle puolelle ja uusi "alkuperäinen" kannake oli valmis vartissa. Jos jollain on kuvanmukaisia jarrukilpiä, niin saa tarjota!


Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10605
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #261 : 15.01.2017 - klo:00:20 »
 Hyvalta nayttaa m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #260 : 14.01.2017 - klo:23:01 »
Välillä kasaanpäin.





Jarruletkuille vaatii vielä sovitteet ja jarrusatuloille pidemmät pultit ym. mutta nyt se olis ekaa kertaa pulteilla kasassa.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #259 : 02.12.2016 - klo:09:06 »
Puslien vaihtoa. Iso ruuvipenkki menee hienosti prässistä  m/



Myös ylätukivarren puslat sai vaihdettua kun hetken funtsi miten siitä saa kiinni.



Alatukivarsiin tuli tehtyä kaverin vinkistä vahvikkeet, ettei mene varret holkkeja vaihtaessa paskaks.





Tein olka-akselin korvikkeen, niin pääsee mittaileen asentokulmia jousituksen eri asenoissa. Tarkoitus olisi säätää lisää anti-divee ja caster-gainia.




Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #258 : 21.11.2016 - klo:11:06 »
Tosiaan vähän tyrnemmät pysäyttimet tuli hankittua laitokseen:



Takapää rautalangalla höpötillään. Tarvii erilliset mekaaniset seisontajarrusatulat vielä rakennella noiden lisäks.



Etujarruja vähän napaan mallaillu:



Myös etujouset tuli tilattua ameriikoista uudet vähän lyhkäsemmät ja jäykemmät. Race-jousia olis saanu millä jäykkyydellä tahansa ja edukkaasti, mutta ne oli pisimmillään 11,5" pitkiä. Alkuperäinen on 16" pitkä, joten joutus jo rakentaan jotkut palikat jousien alle ettei  makais pohjaanlyöntikumien varassa. Valmiit madallusjouset olis ollu liian löysiä ja sikakalliita. Onneksi moogin sivuilla pääsee selaan jousia helposti ja sieltä löytyi 3gen camaron heavy duty jouset, jotka ovat saman mittaiset kuin Hotchkissin 2gen madallusjouset, mutta jäykemmät. Moog-5662 siis kyseessä, eikä maksanu kuin 60$ pari jenkeissä  m/ Iskareiksi eteen tulee kybin gas-a-justit kun niitä on kehuttu sikajäykiks. Taakse olis tarkoitus rakennella coil-overit vakio jousituksen lisäksi  ;D



« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:07 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #257 : 01.10.2016 - klo:20:13 »
Jees. Camaro on pukeilla ja jarrupäivitys on alkanut. Sen johdosta kiihdytyskuvissa alla olleet vanteet ja lähes ajamattomat renkaat on myynnissä, koska 15" vanne ei enää mahdu alle. Laitan tonne myyntiosastolle myynti-ilmoituksen jos hotsittaa päivittää leveää tassua oman kilpurin alle  ;)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #256 : 14.09.2016 - klo:09:42 »
Jaahas. Se tais Camaron ajot olla tältä kesältä ajettu. Täytyy laittaa vehkeet telakalle ja pitää mammaa vähän aikaa hyvänä niin pääsee sitten taas talvella talliin touhuaan  ;D

Mun oli tarkoitus vielä tänä kesänä käydä siellä rallicross radalla ajamassa, niin oisin saanut sen oman täyskäden tälle vuodelle täyteen, eli jäärata, 400m, moottorirata ja rallicross rata. Ratapäivän päätteeksi oikea etunurkka alkoi sirkuttamaan ja eilen tarkistelin, niin eihän se ollut muuta kuin jarrupala sisempi oli takareunasta metalli metallia vasten. Tämähän ei sinänsä olisi homma eikä mikään vaihtaa palat, mutta ehdin jo hommaamaan uudet jarruromut, jotka täytyy talven aikana sovitella paikoilleen. En siis viitsi enää vanhoja romuja uusia. Tähän tulee wilwoodin 4-mäntäiset joka nurkkaan ja myös alustaa olisi tarkoitus jäykistää sen verran, että nuo rataslicksit saisi kulutettua koko pinnalta loppuun. Haluan pitää tämän jatkossakin mahdollisimman kotipolttoisena, joten mitään hipo bling bling valmiita settejä ei ole takoitus ruuvata kiinni. Tavoitteena ensi kesälle onkin Apparalla 1.30.0 alitus  ;)

Toki ajo-ominaisuudet jääradalla, 400m ja rallicross-radalla kärsii, mutta kyllä niitäkin on tarkoitus edelleen jatkossakin ajaa.  :)

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1287
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #255 : 08.09.2016 - klo:11:20 »
Ei Porssesta ollut vastusta  m/

Hyvin kulkee.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #254 : 08.09.2016 - klo:06:55 »
Noniin! Päästiinhän sitä eilen Apparalle. Tiistai yönä tuli vielä säädettyä aurauskulmat kohdilleen. Vähän ahdisti mennä rata-SM:n alla, mutta loppujen lopuksi olikin tosi kiva kun kalustoa ja porukkaa oli paljon, niin siellä oli semmoista suuren urheilujuhlan tuntua!  ;D Varsinkin kun siellä oli näitä uudempia rata-camaroita useampi myös ajamassa.

Autoon tehdyt muutokset viime kerran jälkeen (camber, panhard, etuspoileri, aurauskulmat) olivat kaikki selkeitä parannuksia viime kertaan ja heti ekan setin kolmas kierros oli 1.33.2. Tokalla setillä sain parannettua 1.32.9, mutta sitten katos jarrut. Huomasin kun poljin alkoi pehmenemään ja ajattelin vetää vielä nopean kierroksen loppuun, mutta yhtäkkiä jarrut katosivatkin kokonaan  :o Uudesta jakoblokista oli antautunut jarruvalokatkaisija ja se päästi mehut pihalle. Äkkiä South West Tradeen hakemaan tulppa tilalle ja jarruja ilmaamaan. Ei tossa ole jarrut koskaan mun aikana vielä ollut täysin kunnossa (yritetty on  >:( ), mutta nyt varikolla sinne jäi vielä lisää ilmaa jonnekin, joten tuplapoljennolla mentiin loppupäivä. Kerkesin käydä koittamassa että jarrut toimii sen verran että ajaa uskaltaa ja sitten tuli taas formuloiden vuoro. Seuraavalla autojen ajovuorolla alkoi renkaista pito loppumaan, ja kun pysähdyin ratavarikolle tarkastamaan renkaita, huomasin että eturenkaiden nurkista jo kankaat paistoi. Tuossa on aivan liian löysä alusta slickseille. Edes 4 asteen staattinen camber ei estä rengasta taittumasta kurvissa alle  :-\

Kivaa kuitenkin oli koko rahan edestä :D

Tuossa vähän gopro videoo:

https://youtu.be/ft4-52J6vPc

Ja pääsuoran päästä:

https://youtu.be/KKEiokJvmb8

Tässä vanhempi Camaro johdattaa uudempaa  ;D

« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:46 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #253 : 05.09.2016 - klo:08:57 »
Eilen yöllä näpertelin panhard-tangon. En halunnut alkaa rälläköimään ja hitsailemaan tallissa enää myöhään illalla, niin tein sitten pultattavan. Jos tuo tuntuu toimivan, niin voihan sen tarvittaessa hitsailla ja tehdä vähän vahvemmista kamoista jos tuntuu että nuo myötää. Tää on vähän sellainen proof of concept tyyppinen ajatelma  :D

Auton pohjasta löyty pari sopivaa reikää, missä näytti joku kierrekin joskus olleen, mutta ei ne hyväksynyt mitään pulttia mitä yritin tarjota sinne, niin tein sitten M10 jengat niihin reikiin.
Tässä kuvassa palikat vasta höpötillään.


Akseliin kiinnitin tuen pakoputkiklemmarilla ja vinotuen otin perämurikan kannen pultin alta. Jouduin jatkamaan akselin tukea ylöspäin, kun vahingossa katkaisin liian lyhyeksi. Näillä kulmaraudoilla touhuaminen on onneksi kuin legoilla leikkimistä, niin oli helppo jatkaa.



Tuossa ei ole vielä puslia päässä, vaan reiät vastakkain ja pultin päissä nylocit naftisti, niin että prikat juuri liikkuu käsivoimin. Saattaa siis kolista jonninverran  ;D Ei vaan kerennyt tekemään kerralla kunnolla, kun keskiviikkona on Ahvenistolla viimeiset vapaat harjoituspäivät ja sinne olisi tarkoitus päästä testaamaan. Eihän tuohon ihan älyttömiä voimia pitäisi tulla, kun ei näissä lehtijousillisissa ole noita yleensä laisinkaan. Viimeksi vain apparalla perä tuljui inhottavasti sivusuunnassa, iso osa siitä tuli renkaista, mutta osa saattoi olla akselistostakin. Tällä se toivottavasti selviää.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2016 - klo:09:09 kirjoittanut pecu_83 »