Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 124524 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #426 : 10.08.2018 - klo:13:04 »
Alakerta tuli niputettua uusilla laakereilla.



Tarkastin samalla astemerkit dampperista. Hain heittokellolla ykkösen yläkuolokohtaan.



Ja olihan se kohdallaan



Sitten aloin työstään rotator eliminatoreita, niin saa suorilla oikean korkuiset. Ja jos sen voi tehdä itse niin yleensä se tehdään itse  :)







Sopii täydellisesti


Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5130
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #425 : 03.08.2018 - klo:20:07 »
viheliäisiä noi rengasuravauriot m- mut hyvin ne onneks tulee eteen ku rengas ei liikukkaan hereesti
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #424 : 03.08.2018 - klo:15:03 »
Hieman edistystä täälläkin.

Hioin 2. pytyn lovista terävät reunat pois ja hoonasin kaikki pytyt kevyesti.



Tein saman myös männille, missä oli vain pari pientä lovea.



Pahimmat männät vaihdoin uusiin.



Tarkastin uusittavien männänrenkaiden päittäisvälyksen.



Toisessa uudessa männässä oli ilmeisesti kuljetuksessa tullut pienen pieni lommo, joka kuitenkin oli riittävä, että rengas nahisti urassaan ja uraa piti vähän hioo.



Seuraavaksi pääseekin jo niputtaan alakertaa  :) m/

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #423 : 19.07.2018 - klo:15:57 »
Kannet on nyt siinä pisteessä, mihin minä ne jaksan työstää. Kyllähän niistä vielä sais.





Venttiilin ohjurit tuli madallettua n. 5mm, niin mahtuu isompikin nokka pyörimään.



Tiivistejämät tuli rapsuteltua pois, niin nyt kannet on pesua vaille valmiit


Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #422 : 19.07.2018 - klo:15:46 »
m/
Mut on ainaki hommat hyväs muistis ku joka vuosi tekee :D

 ;D

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1917
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #421 : 17.07.2018 - klo:12:35 »
 m/
Mut on ainaki hommat hyväs muistis ku joka vuosi tekee :D
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #420 : 15.07.2018 - klo:00:24 »
Jotain edistystä täälläkin.

Ostin peanut port kannet kun ei perse kestä joka vuosi näitä koko koneen remppoja.



Mun pata ei oo niin raju muuten, niin todennäköisesti noi porttaamalla en edes menetä tehoja (jos moottoriluoja suo niin ehkä saan jopa lisää?)

Joku aiempi omistaja oli jo vähän pyöristänyt imukanavan kulmia, mutta aika iisisti



Ohjureita tarvii vähän madaltaa, että mahtuu nokka nostamaan riittävästi, muuten ottaa venttiilivarren kumi kiinni retaineriin.



Imukanavassa on tehtaan jäljiltä aika paljon hyppyriä



Pörrättynä:



Samoin pakokanavassa



Pörrättynä



Palotiloissa on myös tehtaan jäljiltä jyrkkiä reunoja, jotka sekä haittaa virtausta, että luo nakutukselle antoisia hot spotteja



Palotila muotoiltuna



Imukanavien lähdöt pyöristin tiivisteen mukaan. Materiaali ei riitä vetämään suoraksi asti, mutta pyöristyskin on parempi kuin suora seinä.



Pakokanavissa oli tulpan kohdalla kyttyrä



Kyttyrä tuli tasoitettua ja ohjuria vähän ohennettua



Imukanavien kattoa tuli myös hieman nostettua, mutta hyvin vähän. En halua kairata näitä puhki tai edes limiitille.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2018 - klo:17:35 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #419 : 14.06.2018 - klo:14:02 »
En tiennyt että hitsattuja edes on. Jos ne erottaa selvästi, niin sitten sanoisin että kyllä noi yksiosaiset on. Venttiilit olivat kansien mukana tulleet.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #418 : 09.06.2018 - klo:10:10 »
Onko hitsatut venttiilit vai yksiosaiset,ainakin osa vakiovenoista on hitsattuja joita en uskaltaisi pitää tuossa käytössä jossain normi pulputtimessahan ne toimii ok.
1995 z28 manual.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #417 : 08.06.2018 - klo:23:41 »
Nyt on vähän mietinnän alla, että mitä tän kanssa tekis. Pakolliset osat äkkiä uusimalla takas ajoon vai vähän aikaa säästellen vähän parempaa palikkaa ja lisää runtua  ??? Myös joku edukas väliaikanen moottori on käynyt mielessä, mutta ei taida jaksaa.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #416 : 08.06.2018 - klo:23:38 »
Seetin murusia:



Tästä se on lähtenyt:



Mäntä on valmis:



Sombrero:



Tästä näkee paremmin venttiilien värit kun ei ole ylivalottunut:



Pytyssä pari lovea (noi pystynaarmut ei ole syvät)


Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #415 : 07.06.2018 - klo:08:28 »
Lämmöt oli kyllä ihan hyvin kurissa. Toi on täydestä soitosta sammutettu, niin toki on vähän vaaleampi. Tulpat oli ihan hyvän väriset ja seokset oli penkissä säädetty vähintäänkin riittävän paksulle.

Halpaa kiinakamaa...

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1206
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #414 : 07.06.2018 - klo:07:26 »
Aika kuumana on käynyt, tuon kuvan ehjän pakovenan värikin kyllä viittaa aika rajuun lämpöön.

Itse tottunut näkemään että pakovenat lähinnä mustat.
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 283
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #413 : 06.06.2018 - klo:23:22 »
En tiedä kumpi oli kampi. Seetirengas antautu ja katkaisi venttiilin vai venttiili katkesi ja pilkkoi seetirenkaan? Joka tapauksessa se on kakkosen pakoseetin silppua mikä on kimpoillut sitten pytystä toiseen.

 Ainoastaan 4, 6 ja 7 oli jäänyt arvonnassa vailla osumaa.

 Itse veikkaan seetirengasta. Yhdessä oli silloin edellisen avauksen yhteydessä murtunut pieniä hippuja ja se seeti uusittiin silloin. Nyt oli vähän isompia hippuja. Tämä nyt murtunut ei ollut se uusittu.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2018 - klo:23:31 kirjoittanut pecu_83 »

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #412 : 05.06.2018 - klo:15:11 »
Joko on syyt ja seuraukset selvitetty
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi