Kirjoittaja Aihe: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56  (Luettu 135270 kertaa)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #462 : 13.03.2019 - klo:15:20 »
Pitkästä aikaa tätäkin.

Kaivoin motivaatiota ja niputin peräosaston loppuun.



Nyt onnistuu ratakamojen roudaaminen ilman kavereiden avustusta (ellei sitten kotiopäin tulla taas käyden jatkona  ;D)



Rallivanteet tuli viimeisteltyä hippusella tuninkia ja kumit pyöräytettyä päälle.



Ja auto tuli ensimmäisen kerran omin voimin peruutettua tallista pihalle ihan vaan sen verran, että pääsi ottamaan kuvan ja sanomaan että näin on tapahtunut   :D



Nyt sitten kesäkelejä odotellessa, kun jääradat jäi tältä talvelta väliin. Kerrankin on vehkeet nipussa hyvissä ajoin ennen ajokauden alkua  :)

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #461 : 02.02.2019 - klo:11:27 »
keleistä päätellen radallakin olis penkkaa mihin voi nojata tarpeen vaatiessa :W ku ei vaan lipsu lukko liikaa kemppikympin jälkeen ;D

Kelit on semmoset ettei ole edes rataa vaikka onkin "hyvä" talvi ollut  :( Jään päällä on niin paljon lunta että siihen on noussut vesi väliin eikä sitä saa tolla velipojan Pajerolla tuupattua. Pitäs olla linko...

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5250
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #460 : 20.01.2019 - klo:09:39 »
keleistä päätellen radallakin olis penkkaa mihin voi nojata tarpeen vaatiessa :W ku ei vaan lipsu lukko liikaa kemppikympin jälkeen ;D
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #459 : 19.01.2019 - klo:23:40 »
Jääratavanteet tuli putsattua, käännettyä (ettei ota jarrusatulaan kiinni) ja maalattua.





Kiinteä lukko tuli vaihdettua sentään vähän lipsuvaan.





Hammaskosketus meni vanhoilla shimmeillä suoraan kohdalleen. Poskilaakereihin tuli ehkä hieman extra preloadia kun menivät pikkasen naheemmin paikoilleen kuin vanhoilla laakereilla joita käytin shimmaukseen. (tai tässä tapauksessa shimmauksen tarkastukseen)

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 137
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #458 : 15.01.2019 - klo:13:35 »
Asia meininki sulla. Se mitä ei löydy, se rakennetaan ja homma toimii. Ja noi piikkirenkaat on todella karut \m/

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #457 : 13.01.2019 - klo:03:10 »
Lainasin kaverilta länget, niin sain perän poskilaakerit ehjänä irti. tarkoitus on tehdä näistä shimmauslaakerit.




Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1151
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #456 : 05.01.2019 - klo:20:30 »
On muuten rajun näköiset noi piikkikumit! Voisi sanoa että Brutal! Oikee asenne!
Tampereella pörrätään.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #455 : 30.12.2018 - klo:03:38 »
Long time no update.

Ollu vähän motivaatiopulaa ja kaikennäköistä perhe-elämää ja vaimomatskua, mutta nyt kun järvet on jo 15cm jäässä, niin vihdoin innostus puraisi taas.

Aloin valmistamaan kunnon perseen revitintä että saan murikan vähän iisimmin vaihdettua:





Mittakellolla yritin katsoa etten revitä liikaa:



Ei ollut mittakellossa riittävää vartta, että olisin saanut suoraan casen reunasta toiseen mitattua, vaan jouduin mittaamaan työkalusta itsestään niin ei se vielä sillä 0,5mm ollut valmis irtoamaan, joten vedin käsituntumalla vähän lisää revitystä, niin silloin lähti nätisti kun vähän sorkalla auttoi  m/



Seuraavaksi poskilaakereiden irroitus ja ehjää lukkoa kehiin  \m/

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5250
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #454 : 26.10.2018 - klo:23:48 »
tää on motorsporttia \m/
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #453 : 26.10.2018 - klo:07:38 »
Valmistautumista talveen:





Olen aiemmin tehnyt "perinteisiä" pulttirenkaita M6 ja M8 pulteilla ja muttereilla, mutta nyt halusin kokeilla ruuveja. Ruuvien kannan alla on tuulilasin tiivistemassaa, oli tarkoitus laittaa tuulilasiliimaa, mutta ostin vahingossa väärän tuubin  :( Teen seuraavat kaksi rengasta sitten sillä tuulilasiliimalla ja vähän lyhyemmillä ruuveilla, niin ei tule niin suurta momenttia. Parempi lähtökohta olisi renkaat joissa olisi enemmän pintaa, mutta nyt ei ollut vara uhrata uusia kumeja tähän tarkoitukseen. Renkaan sisäpuolelle tulee vielä muutama kerros vesieristemassaa, yrityksenä saada rengast toimimaan tubelessina. Jos se kuitenkin falskaa, niin vesieriste toimii kuitenkin sitten sisäkumin suojana ruuvin kantoja vastaan.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #452 : 17.10.2018 - klo:12:07 »
Mulla oli joskus 396 noilla peanuteilla ja asiallinen moottori oli ei siinä varmaan huipputehoa hirveästi ollut mutta vetoalue oli laaja,mielestäni aliarvostettu kansi katukäyttöön.
1995 z28 manual.

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #451 : 16.10.2018 - klo:19:35 »
Nyt on käyty peanuttien kanssa penkissä. Penkki vahvisti persdynon tuntemukset. Huipputeho tippui pikkuisen, mutta vääntö parani.

4500 rpm asti peanutit ovat tehokkaammat ja vasta 5300 jälkeen pro compit alkoi ottaa selkeämmin eroa. Tämä siis viilattuina. Surratut peanutit olivat 5300rpm asti tehokkaammat kuin pro compit suoraan paketista.

Kaikki vedot ajettu samassa dynossa, joten ovat hyvin vertailukelpoisia keskenään.

Peanut portattu vs Pro Comp portattu:



Eli kyllä noilla peanuteillakin kerkiää ihan hyvin. Näiden vetojen välissä koneessa ei ole kansien lisäksi mikään muu muuttunut kuin, että peanuttien kanssa oli myös toiset äänenvaimentajat putkissa.

Tuossa vielä vertailu

Peanut portattu vs Pro Comp porttaamaton:



Eli kierroskonetta näillä kansilla ei rakenneta, mutta tosi makiasti vetävän vääntömoottorin saa kylläkin tehtyä. Varsinkin jos muu moottori ei ole mikään kauhian raju, niin ei nämä pörrättynä kauheasti rajoita menoa.
 

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #450 : 14.10.2018 - klo:09:20 »
 Torstai yönä asensin toiset äänenvaimentimet, niin nyt on 101dB ilman lisä-äänenvaimentimia ja 95dB lisä-äänenvaimentimien kanssa  8) Ahveniston radan pitäjä päästi mut heittään kierroksen radalle kun kävin mittauttaan metelit ja meni tosiaan juuri rajoihin. Menin sinne 16.30 kun klo 17.00 meni rata kiinni moottoriurheilun osalta tältä vuodelta. Joku bemari tais saada kunnian vuoden viimeisestä ratakierroksesta, mutta mä taisin olla se toiseksiviimeinen  ;D

https://www.instagram.com/p/Bo478F6HWFL/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=8vkao3730uiz

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 287
    • teamMADMAX
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #449 : 22.09.2018 - klo:12:20 »
Onko sulla rajoitin vai muutenko se rötää tollei,pallohan palaa silti. \m/

Rajoitinta vasten paukuttaa juu.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Vs: Chevrolet Camaro -75 454 + T-56
« Vastaus #448 : 22.09.2018 - klo:08:58 »
Onko sulla rajoitin vai muutenko se rötää tollei,pallohan palaa silti. \m/
1995 z28 manual.