Kirjoittaja Aihe: Sub frame connectorien hyöty?  (Luettu 7695 kertaa)

Poissa NymiS

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 247
  • Oma teksti
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #22 : 20.12.2010 - klo:14:06 »
Kyllähän tuo artikkeli sen aika yksimielisesti kertoi, pito kasvoi paljon. Ainoa mikä häiritsi, oli se että miksi ne renkaat piti vaihtaa samalla... Jäi hyvä testi vajaaksi sen takia.
Mutta kyllähän tuo vaikuttaa siltä että rautakauppaan se on lähettävä ja hämähäkkiä ruveta tekemään alustaan.
Camaro IROC-Z Z28 305 -89 - Pocket Ported Corvette heads (-113), TPI,Bosch injectors (27), Home made CAI, CompCams CC266HR-14, CompCams short travel lifters, Crane Energizer Full rollers, Flowtech Headers, Magnaflow 3"CB
270hp/445Nm

Poissa balez

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4684
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #21 : 20.12.2010 - klo:12:44 »
Sen enempää dokumentteihin katsomatta en ole omassa ainakaan mitään haittaa havainnut. Pelkkää plussaa
(Formula 350.. 1/4 mile 14,078/157 -08
Formula 350.. 1/4 mile ??  -09 -ei aikaa tälle vuodelle-
Formula 350.. 1/4 mile 13,598/163,5 -10 RATAPÄIVÄT 2010 NOPEIN)

-95 mustang 1/4 mile 13,2/170  -11
-95 mustang 1/4 mile 12,8/179,6 -12
-95 mustang 1/4 mile 12, 8/182,5 -13
-96 cobra 1/4 mile 12.2/189.8        -15

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #20 : 20.12.2010 - klo:12:19 »
Todenakoisemmin vartilla hyoty on minimaalinen (tai haittaa vaan ku paino lisaantyy) ennen ku aletaan menee lahelle tai alle 12 sec.
En usko etta korin jousto haittaisi ainakaan, painvastoin saattaa pehmentaa vaha sliksien puraisua :D

http://www.mustang50magazine.com/howto/35738_subframe_connectors/index.html

Subframe connectors are an important component in the battle for traction with a Mustang, but many people don't understand how something that stiffens the chassis can possibly help the car launch, so here's the deal. The stiffer the chassis is, the more effectively the rear suspension can do its job and put the power to the ground. That's one of the big reasons why tube-chassied cars launch so hard and straight. All that tubing provides an incredibly rigid frame, so there is no chassis flex to upset the suspension. The suspension links can do their work without having to overcome the force of a twisting chassis doing the funky chicken with the geometry.

For really healthy street Mustangs with street radials, a stiff chassis doesn't matter much for traction, because you're not going to get the car to hook anyway. Any kind of power at all, transferred through hard street radials, on an unprepped surface (no rubber down like at a dragstrip), is going to result in lots of tire spin. But subframe connectors still serve a major purpose in a street application. They make the car feel more stable, more surefooted in the corners, and they reduce body flex that leads to creaks, rattles, and stress cracks in body panels.

Asiallista tekstiä.  m/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #19 : 19.12.2010 - klo:06:47 »
mulla ei vielä tälläisiä ole :-\ mitenkähän on vaikutus vartilla ??? minkä valmistajan settiä olette käyttäneet? kattelin että jegs:iltä sais competiton engineering settiä 280$.

Todenakoisemmin vartilla hyoty on minimaalinen (tai haittaa vaan ku paino lisaantyy) ennen ku aletaan menee lahelle tai alle 12 sec.
En usko etta korin jousto haittaisi ainakaan, painvastoin saattaa pehmentaa vaha sliksien puraisua :D
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa sile

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Sukupuoli: Mies
  • Camaro Z-28 E
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #18 : 13.12.2010 - klo:08:01 »
Olikos tätä jossain netissä luettavana?

Eipä tietoa. Liveversio näpissä 4 sivua,mutta numero faktat essolle kirjoitin tuohon. \m/

Voisin lähettää jutun spostiin jos ilmoitat osoitteen yv:llä tai meiliini.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2010 - klo:16:00 kirjoittanut sile »
Chevrolet Camaro Z-28E( -82),GMPP 350/290hp (-07),th-700r4,stallspeed 2025 r/min,B&W(2,77).

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #17 : 12.12.2010 - klo:22:40 »
pitää kysästä josko laakkonen pystys hommaamaan noi spohn:it. vai ootko tilannu suoraan tuolta? sais ehkä vähän nopeammin ???

Oon tilannu Spohnilta suoraan, ei mitään probleemia.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2744
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #16 : 12.12.2010 - klo:22:22 »
Jos meinaat hommata jotkut valmiit, niin älä ainakaan hommaa noita Competition engineeringin ratakiskoja. On ainoastaan suorat putket. Kuskin puolellehan suora käytännössä käy, mutta apparin puolelle ei.

Spohnilta halvemmalla sopivat: http://www.spohn.net/shop/1982-1992-GM-F-Body/Chassis/Subframe-Connectors/

pitää kysästä josko laakkonen pystys hommaamaan noi spohn:it. vai ootko tilannu suoraan tuolta? sais ehkä vähän nopeammin ???
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa NymiS

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 247
  • Oma teksti
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #15 : 12.12.2010 - klo:22:03 »
Camaro performers-lehti 1/2006 numerossa sfc:n (Hotchkis) asennuksesta juttu.Autona 3-gen Camaro t-top 305.

Olikos tätä jossain netissä luettavana?
Camaro IROC-Z Z28 305 -89 - Pocket Ported Corvette heads (-113), TPI,Bosch injectors (27), Home made CAI, CompCams CC266HR-14, CompCams short travel lifters, Crane Energizer Full rollers, Flowtech Headers, Magnaflow 3"CB
270hp/445Nm

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #14 : 12.12.2010 - klo:21:05 »
mulla ei vielä tälläisiä ole :-\ mitenkähän on vaikutus vartilla ??? minkä valmistajan settiä olette käyttäneet? kattelin että jegs:iltä sais competiton engineering settiä 280$.

Jos meinaat hommata jotkut valmiit, niin älä ainakaan hommaa noita Competition engineeringin ratakiskoja. On ainoastaan suorat putket. Kuskin puolellehan suora käytännössä käy, mutta apparin puolelle ei.

Spohnilta halvemmalla sopivat: http://www.spohn.net/shop/1982-1992-GM-F-Body/Chassis/Subframe-Connectors/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa Hurja

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
  • Dr Hurja & Mr Jukka
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #13 : 12.12.2010 - klo:19:51 »
mulla ei vielä tälläisiä ole :-\ mitenkähän on vaikutus vartilla ??? minkä valmistajan settiä olette käyttäneet? kattelin että jegs:iltä sais competiton engineering settiä 280$.
Mulla on spohnin setistä kopiootu omatekele. tais maksaa kaikki 60€, 5 vuotta takaperin.

Tahtoo sanoa että turha nuosta on kaiken mailman jeksiille satoja euroja maksella kun voi tehedä itte.
hitsuulla kiinni.

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2744
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #12 : 12.12.2010 - klo:17:51 »
mulla ei vielä tälläisiä ole :-\ mitenkähän on vaikutus vartilla ??? minkä valmistajan settiä olette käyttäneet? kattelin että jegs:iltä sais competiton engineering settiä 280$.
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*

Poissa Hurja

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
  • Dr Hurja & Mr Jukka
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #11 : 12.12.2010 - klo:17:22 »
Ittelläni juuri subframeconnectorit oli ensimmäinen muutos autossa.
Niiden asennuksen jälkeen auto tuntui (aivan normaali ajossa) paljon "yhtenäisemmältä". Vaikia numeroin kirjoottaa ja kirjaimin laskia että paljoko oli eroa, jokatapauksessa merkittävä ero perstuntumassa. Jousina ym alustan osina oli aivavvakiot rs:n palikat. ajettavuus muuttu jämäkämmäksi mutta ei missään tapauksessa kovaksi. Routaheitoissa ym ei enää tuntunu että auto elää miten sattuu.

Poissa sile

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Sukupuoli: Mies
  • Camaro Z-28 E
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #10 : 12.12.2010 - klo:17:01 »
Camaro performers-lehti 1/2006 numerossa sfc:n (Hotchkis) asennuksesta juttu.Autona 3-gen Camaro t-top 305.

Slalomradalla parannus yli 7 mph. 7,52s/38,2 mph  -  6,35s/45,5 mph.

G-arvoissa:"Clockwise,in ran 12,27 s at 0,82 g   -   11,50s at 0,93 g"
              "Counterclockwise,in ran 12,94s at 0,74g   -   11,95s at 0,87g"

Viime talvena laitoin omatekemät palkit pohjaan. Nurkissa lojui "sopivan kokoiset" 50x75 rhs-putket.Korkeus oli passeli.
Sopivasti suojaa tunnistimena kanttareissa pakopukea,jos kynnyksessä rohahtaa,niin pakoputkikin saa sitten osumaa. 8)

Niin,kaikkihan alkoi tuosta konehuoneen 3-piste tuennasta. Sen jälkeen auton takapää tuntui eriparilta keulaan nähden jo normiajossa.
Sfc:t lisättynä homma parani oleellisesti. Keväällä vielä tuki eteen kallistuksenvakaajan tukipisteisiin,joka paransi ohjaustuntumaa havaittavasti tässä nuorukaisessa.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2010 - klo:18:07 kirjoittanut sile »
Chevrolet Camaro Z-28E( -82),GMPP 350/290hp (-07),th-700r4,stallspeed 2025 r/min,B&W(2,77).

Poissa NymiS

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 247
  • Oma teksti
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #9 : 12.12.2010 - klo:16:22 »
En tiedä onko pelkistä subframe connectoreiden vaikutuksesta testidataa olemassa mutta erillaisten muutosten yhteisvaikutusta on testailtu kyllä
tossa linkissä 1gen juttua
http://www.milesspeed.com/media/phr/PHRP-080900-SUSP.pdf
Tollanen 3-koppanen , varsinki t-top kopat on kyllä vääntöjäykkyydeltaan onnettomia, nosta  tunkilla etukulma ilmaan ja avaa ovi, koita saaha kiinni sitten  ;D

Panteran linkki oli ihan hyvä, siinä kyllä selviää että alustan muutoksista on hyötyä kokonaisuutena, mutta varsinaista SFC:n vaikutusta ei tuosta selvinnyt...
Fakta tietoa on joskus vaikea löytää, itse käynyt googlet sun muut läpi löytämättä yhtään osumaa missä olisi käynyt ilmi niiden vaikutus :)

No hyvää keskustelua aiheesta ainakin on saatu aikaiseksi :)

Itellä tallissa seisoo 3.gen camaro irocci z28 ja mietitään nyt tässä että mitä sieltä tallista keväällä ajetaan ulos kadulle.
Camaro IROC-Z Z28 305 -89 - Pocket Ported Corvette heads (-113), TPI,Bosch injectors (27), Home made CAI, CompCams CC266HR-14, CompCams short travel lifters, Crane Energizer Full rollers, Flowtech Headers, Magnaflow 3"CB
270hp/445Nm

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sub frame connectorien hyöty?
« Vastaus #8 : 12.12.2010 - klo:15:37 »
Mutta tämä ei ollut nyt tämä topikin pointti, vaan se että onko SFC:sta oikeasti jotain hyötyä? Kaipailisin kovasti sitä Fakta tietoa...

Tuskin netistä löytyy hirveesti mitään numero faktaa kierrosajoista ennen ja jälkeen SFC asennusten. Panteran laittaman linkin tyyppisiä slalom testejä muistan kyllä nähneeni jossain muitakin.

Ja sen verran luotan ammattilaisten näkemyksiin, etten usko että esim. Roush asentaa niitä Mustangeihin ihan vaan huvin vuoksi.

Omasta en niitä pois ottais missään nimessä. Pelkkää hyötyä sekä radalla että kadulla. No ainoa miinus mikä tulee mieleen, niin muutama lisäkilo, mutta ei haittaa koska paino on alhaalla.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8