Kirjoittaja Aihe: Camaro -88 kesäkruisailuun  (Luettu 50401 kertaa)

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #186 : 09.05.2018 - klo:06:45 »
Joojoo, ei ole tehty mitään 120 päivään taaskaan.

Leimattu loppuvuodeksi, Lahdessa käyty harrasteparkissa, on tällä kiva ajaa. En enää viitsi edes luvata mitään mitä kaikkea tälle pitäis tehdä, puuhaillaan mitä jaksetaan. Energia ja raha menee AVK:lta hommattuun Sea Rayhyn, jos keskikesällä kiinnostaa 6-metrinen matkavene GM:n V6:lla niin pulpahtaa kohta myyntiin.  ;)
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #185 : 09.10.2017 - klo:12:12 »
Nelisentuhatta mailia ja ilman leimaa talviunille.
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #184 : 04.05.2017 - klo:10:55 »
53100 miles ja kausi auki jo pääsiäisenä. Ensimmäisenä toimenpiteenä syksyllä katkaistun EGR:n alipaineletkun korjaus kun sytytteli SES-valoa ja antoi koodia 32. Näemmä kaksiosainen putkiviritys jossa solenoilta lähtee kaksi putkea, toinen pää menee keskelle TBI:tä ja toinen pää EGR:lle. Lisäksi kuskin umpion H4-kanta oli sulanut, vaihtoon meni.

Floridan reissulta koitan metsästää ikkunoiden weatherstripit, Rick's Camaro osuu mukavasti matkan varrelle. Ovien alaosat melko mädät, eikä kai ole tolkkua korjata ruosteita jos ikkunalistat vuotaa heti ovensisustat täyteen moskaa.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2017 - klo:10:57 kirjoittanut Johnny »
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #183 : 15.08.2016 - klo:07:07 »
Varoitus : Camarolle ei ole tapahtunut mitään yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat palata ropaamaan, harkitse uuden auton hankkimista.

...ja höpö höpö! Toissatorstaina tuore loppuvuoden leima ja samoilla päästöillä saa hakea ens vuodelle myös ajoaikaa. Mittarissa oli 52100 miles kun tämä lyhyeksi jäävä ajokausi alkoi mutta tuli kellotettua heti 1000 mailia tähän pariin viikkoon. Jenkeistä tuli uusi syyläri, vanha kun alkoi vuotamaan keskeltä kennoa. Mukaan tuli vesiletkut ja -pumppu joka jäi odottamaan talvikautta. Perushuoltoon tarvittavia suodattimia yms. palikoita tuli mukaan.
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #182 : 25.09.2015 - klo:07:51 »
Noniin, nyt kun on käyttöromut saatu suht linjaan niin on aika alkaa miettimään tämän toimenpiteitä. Kone nousee laatikon kera nokalta talven aikana ja mekaanisen supsutuksen lähde paikallistetaan. Samalla vaihdan ne venttiilivarren kumit kun on kone pukissa. Tällaista toimenpidettä kun en ole ikinä tehnyt, toivoisin että täältä löytyisi vinkkejä siihen mitä kaikkea tuollaisessa operaatiossa kannattaa tehdä?

Koneistuksiin ei olisi intoa, koska onhan tuo "vain" 305. Onko tuollaisesta rengastuksesta ja veivien laakerien vaihdosta mitään iloa ellei käytä hoonauksessa myös? Mietin tässä siis vain millaista tiivistesarjaa laittaisi tilaukseen. Esimerkiksi Summitin http://www.summitracing.com/int/parts/fem-2056026m-000/overview/year/1988/make/chevrolet/model/camaro vaikuttaisi hyvältä, mutta jos tuolla rengastuksella ei saavuta mitään kummempaa hyötyä niin pelkät tiivisteet sitten vain. Mukaan myös:
-vesipumppu
-öljypumppu
-moottorin kiinnikkeet
-vaihteiston tukikumi
-kardaanin ristikot

Lisätehoja en kaipaa, eli bone stock-linjalla pysytään. Mikäli en ehdi jyvittämään veronpalautuksia niin peltisarjat korkeintaan.

Ja kun on saatu päätettyä mitä sille koneelle sitten tehdään, niin kysytään että miten tehdään? Mitä moottorin+laatikon irroituksessa pitäis huomioida? Ilmapumpun putket kiinnostaa, eikös sinne katille mahtanut mennä vielä putki kans? Joka tapauksessa : konepelti pois, syyläri pois, kardaani irti, laatikon tukipalkki irti, kickdown-vaijeri ja nopeusmittarin vaijeri irti laatikosta, virranjakaja pois, ilmastoinnin kompura irti, koneen kiinnikkeet irti, bensalinjat irti, tarvittavat sähköt irti ja muuta ku konetta pujottamaan pois? Iso kasa minigrip-pusseja ja teippiä merkkaamiseen vaan.

Vinkkejä virtuaaliremppaajalle, ennenkuin lähden talliin kiroilemaan? :D
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4973
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #181 : 04.08.2015 - klo:19:45 »
Pakokaasu haisee ja säksätys käy. Mitäs jos nostais vaan talveksi koneen nokalta ja ihmettelisi pukissa että mikä on. Samalla remontois sitten muutakin. Ostaisin siis moottoripukin.

Ostan myös muuten sellaisen kolmilähtöisen yksisuuntaisen alipaineventtiilin, se räsähti särki ja vakkari ei pelitä.

taitaa bilteman moottoripukki olla vieläki edukkain vaihtoehto missä nää malmikasat vielä pysyy vaik vähä notkottaaki käytettyjä ei oo tullu vastaan ni 59€ on aika houkutteleva, itelle pitäs ostaa toinen ku laatikko valtas ekan.
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 844
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #180 : 04.08.2015 - klo:16:36 »
Ei muutaku LS-mosa tilaukseen ;)
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #179 : 04.08.2015 - klo:16:21 »
Pakokaasu haisee ja säksätys käy. Mitäs jos nostais vaan talveksi koneen nokalta ja ihmettelisi pukissa että mikä on. Samalla remontois sitten muutakin. Ostaisin siis moottoripukin.

Ostan myös muuten sellaisen kolmilähtöisen yksisuuntaisen alipaineventtiilin, se räsähti särki ja vakkari ei pelitä.
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #178 : 03.08.2015 - klo:07:25 »
Lähivalopolttimon vaihto on yksi kamalimmista töistä mitä tähän keksin. Ei ole Joe miettinyt kun on umpioita piirtänyt, olen helpompiakin ratkaisuja nähnyt... Mutta positiivisena yllätyksenä sitä jäähdytysnestettä ei enää häviä joten ne imarin tiivisteet toimii!  \m/

Illalla Pick-Nickistä kotiin palatessa auto muistutti taas miksi tekisi välillä mieli myydä koko kasa, Siwan pihalta lähtiessä startatessa kaikki sähköt pimeäksi. Jäin siihen uskoon että syypäänä oli huonosti kiinnitetty miinuskaapeli mutta kai siellä sitten vakavempaa on, kuten tapana. Lisäksi oikean puolen venttiilikopasta alkoi kuulumaan aika mekaaninen ääni sieltä 6-8 -pyttyjen paikkeilta, jousi, nostaja, keinuvipu? Pitää aikaistaa suunnitelmia vaihtaa ne venttiilivarren kumit, kolmatta vuottako nekin mulla jo on... :-[
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa jussih

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 203
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #177 : 13.07.2015 - klo:11:55 »
Vaihdoin vasta uuden vaijerin itselleni, löysäsin mittariston kiinnitysruuvit irti ja vedin mittaristoa sen minkä suosiolla tuli ulospäin, kiinnitysklipsiä painetaan sisään ja samalla nykäistään vaijeri pois, takaisin menee vain työntämällä, kuulee kyllä kun naksahtaa.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 844
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #176 : 13.07.2015 - klo:11:38 »
Joitain vuosia sitten särkynyt volttimittari vaihtui eheään. Olisin samaan vaivaan vaihtanut valokatkaisijankin, vaan en äkännyt miten nopeusmittarin vaijerin saa irti mittaristosta eikä ollut tarpeistoa irroittamaan konehuoneen puolelta vaijeria joten se jäi toiseen kertaan. Kuskin jalkatilan valoon sain polttimon, nyt kun äkkäsin että siellä edes kantaa on, nyt tulee valoa.

Siel o väkänen/klipsi mikä tarttee painaa pois tieltä. Alakautta sain muistaakseni sormet jollain taval yltämään painaa sitä klipsiä. Ahdasta joka tapauksessa.
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #175 : 13.07.2015 - klo:08:54 »
Joitain vuosia sitten särkynyt volttimittari vaihtui eheään. Olisin samaan vaivaan vaihtanut valokatkaisijankin, vaan en äkännyt miten nopeusmittarin vaijerin saa irti mittaristosta eikä ollut tarpeistoa irroittamaan konehuoneen puolelta vaijeria joten se jäi toiseen kertaan. Kuskin jalkatilan valoon sain polttimon, nyt kun äkkäsin että siellä edes kantaa on, nyt tulee valoa.
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #174 : 09.06.2015 - klo:06:33 »
Kävinpä tuossa pyhiinvaelluksella Van Nuysin tehtaalla, pelkkä ostari siellä enää jäljellä oli mutta kyllä hieman herkisti.  :'( Vääräuskoisesti olin paikalla -15 Mustangilla...  :-[

Tuliasina tuli vähän huolto-osaakin, rekkarivalojen linssit sekä heater control valve niistä jo vaihdettu, eipä räi enää syylärinesteitä. Ajovalokytkimen vaihto seuraavana josko ne mittarivalot saatais myös syttymään, toisaalta eipä niitä ole neljään vuoteen tarvinnut niin miksi nytkään...

670 euron sijoitus US-Partsiin on lähellä, Hooker 2055 on taikasana. Kyllä tuo takakumi palaa mutta sais palaa enemmän... Huomenna olis Ahvenistolla ratapäivä, vaan jenkkireissun 2500 mailia autossa aiheutti iskiasvaivaa eilen joten voi olla että jää syksympään kierrosaikojen koittaminen...
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"

Poissa Yorcci

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • It's better to burnout than fade away
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #173 : 22.04.2015 - klo:12:48 »
jäähäriä sylkee jostain 8-pytyn kulmilta. Siinä lähistöllä menee lämppärin kennollekin letkut mutta kun koitin tunnustella ei löytynyt märkää sitten mistään. Venakopan päällä kuitenkin on ja pakosarjan päälle asti menee, mielestäni haisi glykolinsekaiselta vedeltä

Mites se höyrynpoistoletku imukannen takaosasta? Sehän kulkee venakopan päältä osapuilleen 8-pytyn päältä ja siinä on metalliputken jälkeen klemmariliitos.
1991 Corvette Coupé
595 Nm @ 4 700 rpm

Poissa Johnny

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 454
  • Sukupuoli: Mies
  • Voima korjaa virheet
Vs: Camaro -88 kesäkruisailuun
« Vastaus #172 : 21.04.2015 - klo:21:21 »
Lisänimi "Musta Aukko" alkaa olemaan lähellä. Hukkaa moottorin ja laatikon öljyä, hukkaa jäähdytinnestettä... Moottoriöljyt menee niiden edelleen vaihtamatta olevien venttiilivarren kumien piikkiin ja jäähäriä sylkee jostain 8-pytyn kulmilta. Siinä lähistöllä menee lämppärin kennollekin letkut mutta kun koitin tunnustella ei löytynyt märkää sitten mistään. Venakopan päällä kuitenkin on ja pakosarjan päälle asti menee, mielestäni haisi glykolinsekaiselta vedeltä eikä esim. öljyltä. Voi se ölppääkin tietysti olla, mistä näistä niin tietää, kun se venakoppakin aivan umpiruosteessa, tietenkin puhkaissut sinne läven. Tai kanteen tullut oikeen avohaava ja siitä  sylkee, mutta sitten on saanut kyllä käydä mielestäni jo erittäin huono säkäkin... Olis tuon käyttö-Opelinkin kanssa taistelua, kun on raidetangonpäät väljät ja kuskinpuolen takanapa lämpenee ja perä vollottaa ja molemmat romut merkkaa reviiriään...

"h*lvetti tätä harrastusta"
Chevrolet Camaro -88 (305 TBI + TH700)
Volvo V70 -04 (D5 + AW55-50SN)
Volkswagen Golf III -94 (1.8 ABS + slushbox)
Saab 900 -89 (2.0/Pierburg+ 5-on-the-floor)
Ford "RaceKa" -00 (1.3 KENT + 5-on-the-floor)

Menneitä : Omega, Passat, A6, Passat, Brava, Scorpio, 205, 9000, 90, Charade, Space Wagon, Sunny, Sunny, Silverado

"Ei mikää mee stana kohtuuella"