Kirjoittaja Aihe: Camaron piristys + muuta hienosäätöä  (Luettu 57612 kertaa)

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #269 : 28.06.2018 - klo:17:46 »
Mitä tälle camarolle kuuluu?
Oletko käynyt Joensuun lentokentällä ajamassa.
Kiteen kentällä olisi ajanotto 7.7.

 m/ No, eipä ole nyt mitään muutoksia tullut tehtyä normiajoaja ja hyvin toimii, mutta tehoa/vääntöä kaipaisi lisää.  :)
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4017
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #268 : 25.06.2018 - klo:00:30 »
Mitä tälle camarolle kuuluu?
Oletko käynyt Joensuun lentokentällä ajamassa.
Kiteen kentällä olisi ajanotto 7.7.

-89 350 HSR formula

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #267 : 09.05.2018 - klo:21:21 »
m/ Kyllähän tämmösestä metallimoottorista vielä saa siistin  :)
Onko sulla ollu jotain lakkasmegmaa konehuoneessa kans? Päätellen tuosta kuivaimesta. Itse otin töhnää pois maalinpoistoaineella kun muu ei auttanut, kova huuhtelu perään ja kaikin puolin onnistui. Toiset ei uskalla pestä näitä "kun opti kastuu ja poks". Oon kyllä vetäny painepesurillakin eikä ongelmia.

"Onko sulla ollu jotain lakkasmegmaa konehuoneessa kans? "


Auto ei ole myynnissä joten ei ole, ihan normaali LT1:sen kuva vähän siloitellusta konehuoneesta.  :)

 
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 - klo:21:26 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 438
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #266 : 09.05.2018 - klo:20:53 »
Tältä näyttää konehuone nykyään eipä ole viime talvena ja viime aikoina tullut virittelyjä tehty, mutta kyllä LT1:sen konehuoneenkin saa näyttämään melko kivalta
https://1drv.ms/u/s!AhzrCqPuQRXghHkRwuRkRkUQhNbH
m/ Kyllähän tämmösestä metallimoottorista vielä saa siistin  :)
Onko sulla ollu jotain lakkasmegmaa konehuoneessa kans? Päätellen tuosta kuivaimesta. Itse otin töhnää pois maalinpoistoaineella kun muu ei auttanut, kova huuhtelu perään ja kaikin puolin onnistui. Toiset ei uskalla pestä näitä "kun opti kastuu ja poks". Oon kyllä vetäny painepesurillakin eikä ongelmia.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5042
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #265 : 09.05.2018 - klo:19:46 »
Tältä näyttää konehuone nykyään eipä ole viime talvena ja viime aikoina tullut virittelyjä tehty, mutta kyllä LT1:sen konehuoneenkin saa näyttämään melko kivalta
https://1drv.ms/u/s!AhzrCqPuQRXghHkRwuRkRkUQhNbH

On kyllä siisti m/
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #264 : 09.05.2018 - klo:19:33 »
Tältä näyttää konehuone nykyään eipä ole viime talvena ja viime aikoina tullut virittelyjä tehty, mutta kyllä LT1:sen konehuoneenkin saa näyttämään melko kivalta
https://1drv.ms/u/s!AhzrCqPuQRXghHkRwuRkRkUQhNbH
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #263 : 18.11.2016 - klo:22:15 »
Muistankohan oikein et Vellulla olisi joskus ollut keskipakoahdin lt1:ssä?

Muistat oikein.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1000
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #262 : 04.11.2016 - klo:11:55 »
Muistankohan oikein et Vellulla olisi joskus ollut keskipakoahdin lt1:ssä?
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #261 : 04.11.2016 - klo:11:36 »
Onkohan kellään tietoa asiasta, koska kuitenkin moottori on samanlainen kuin Corveteissa, niin onko sillä osatolla Suomessa tehty remmiahdettuja pelejä hyvällä menestyksellä?  ::)
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #260 : 30.10.2016 - klo:12:24 »
Kyllähän noissa projekteissa voin jelpata minkä osaan. Kolmeen foorumilaisen enemmän viritettyyn autoon olen tehnyt isomman työn ohjelmien suhteen joista yhden täysin etänä.  Sitten useampaan muuhun pienempiä viilailuja.

Tuo LT1 ahtaminen on aika kimurantti homma mitä olen jenkkien foorumeita lukenut. Tapoja on vissiin monia. Miedosti ahdetuissa joissa alle 0.5bar jotkut ovat hoitaneet painepuolen säädön pelkästään WOT kertoimilla joka on aika karkeaa touhua. Osa on sitten asentanut 2bar mapin mutta sitten säätäminen on aika kikkailua koska VE kartassa skaalaus on perseellään ja se pitää ottaa aina huomioon. Sitten luin jostain että olisi olemassa 2bar ymmärtävä definition tiedosto. Pikaisella etsimisellä en sellaista kuitenkaan löytänyt. Täytyy koittaa perehtyä asiaan tarkemmin. Jos jollain on LT1 ahtamisesta tarkempaa tietoa niin tulemaan.



Kuulostaa hankalalta asialta mutta katsotaan mitä tietoa löytyy ja jos näyttää liian työläältä/kalliilta niin sitten pysytään vaparissa. Luulisi että kun on remmiahdin ei tartteisin mitään mahdottomia viritelmiä tehdä mutta eipä näistä ole minulla tietoa riittävästi.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 342
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #259 : 30.10.2016 - klo:10:42 »
Kyllähän noissa projekteissa voin jelpata minkä osaan. Kolmeen foorumilaisen enemmän viritettyyn autoon olen tehnyt isomman työn ohjelmien suhteen joista yhden täysin etänä.  Sitten useampaan muuhun pienempiä viilailuja.

Tuo LT1 ahtaminen on aika kimurantti homma mitä olen jenkkien foorumeita lukenut. Tapoja on vissiin monia. Miedosti ahdetuissa joissa alle 0.5bar jotkut ovat hoitaneet painepuolen säädön pelkästään WOT kertoimilla joka on aika karkeaa touhua. Osa on sitten asentanut 2bar mapin mutta sitten säätäminen on aika kikkailua koska VE kartassa skaalaus on perseellään ja se pitää ottaa aina huomioon. Sitten luin jostain että olisi olemassa 2bar ymmärtävä definition tiedosto. Pikaisella etsimisellä en sellaista kuitenkaan löytänyt. Täytyy koittaa perehtyä asiaan tarkemmin. Jos jollain on LT1 ahtamisesta tarkempaa tietoa niin tulemaan.

-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #258 : 29.10.2016 - klo:14:31 »
Kirjoittelen Tommille kuinka onnistuisi sinulta moottorin säädöt laitan yleisesti palstalle, koska voi olla muitakin kiinnostuneita, kun olet säädellyt onnistuneesti LT1 moottoreita useammalle harrastajalle? Moottori ei ole vielä valmis, kun täytyy vielä miettiä mitä sille tekisi, kun jos ahdin sarjan laittaa kestääkö moottorin alakerta lisääntynyttä tehoa/vääntöä vaihteistosta puhumattakaan.  :)
« Viimeksi muokattu: 29.10.2016 - klo:14:34 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 342
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #257 : 02.10.2016 - klo:11:16 »
Ohjelmassa ei ole varsinaisesti jokaiselle suuttimelle yksilöityjä datoja mutta on sylinterikohtainen korjauskerroin. Tällä lähinnä korjataan LT1 koneen huonon imusarjan aiheuttamaa täytöseroja sylinterien kesken. Vakio ohjelmassakin on huonoimman ja parhaimman sylinterin ero muistaakseni jotain 5-7%. Virimoottorissa homma onkin sitten aika haastavaa. Jos hyvän haluaa pitäisi jokaisessa primääriputkessa olla lambda tai useimmin käytetty EGT mittaus. Tälläisellä köyhällä satunnaistunaajalla käytössä on omat korvat ja homma hoidetaan korvakuulolta. Jenkkilän foorumeilla jotkut ovat jaksaneet tähän perehtyä ja saaneet hyviä tuloksia tyhjäkäynnin suhteen moottoreissa joissa on reilummin asteita olevia nokkia.

Ymmärtääkseni Finjector ei mittaa varsinaista suutindataa vaan pelkästään tuotot eli sinällään sinne suuttimien lähettämisestä ei ole hyötyä jos ei halua todentaa suutinkohtaisia eroja tuotoissa tai sumujen kuntoa.

Periaatteessa olisi fiksua yksilöidä suuttimet ja sijoittaa vähiten tuottavat sellaisiin sylintereihin joissa on huonoin täytös ja isoimmilla tuotoilla olevat parhaimpiin sylintereihin.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa HaroldHirmuinen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #256 : 02.10.2016 - klo:11:05 »
Ei taida olla hyötyä lähettää uusia testatavaksi, saat satasella tiedon siitä että toimivat hyvin, muutaman prosentin eroavaisuuksia tuotoissa voi löytyä uusistakin suuttimista. Et ohjemoi yhtä suutinta vaan kaikki toimivat sarjassa ohjelman mukaan, tarkein tieto on että ovat ehjiä kaikki.

Poissa CamKin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Camaron piristys + muuta hienosäätöä
« Vastaus #255 : 02.10.2016 - klo:08:53 »
Kyllähän nuo tehot linjassa on. Mutta mitä tietoa tarvitset noiden lisäksi katuautoon? Noilla tiedoillahan saa jo peruskartat tehtyä.
Itseltä voisi yhden suuttimen tuonne lähettää, niin sais suutin datat lähtökohdaksi. Ei olis ylitsepääsemätön kustannus  ;D

Olisiko tarpeellista kuitenkin laittaa kaikki suuttimet testipenkkiin silloin olisi jokainen yksilöity ja onko jokaiselle suuttimelle oma karttansa vai kuinka se ohjelma rakentuu? Saako ohjelman hyväksi, jos laitan jenkkeihin tiedot mitä moottorissa on, niin sieltä tulee uusi ohjelma vai chippi?

Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-