Kirjoittaja Aihe: From rust till Camaro  (Luettu 75993 kertaa)

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1806
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #404 : 12.07.2018 - klo:20:26 »
Kiitos neuvoista, pitänee kokeilla mitä tulee.
Camaro '73 454+th350 osat paikalleen

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Sukupuoli: Mies
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #403 : 12.07.2018 - klo:17:12 »
Niin ja itte hommasin grillin nestekaasupulloon tommosen minitohon puuilosta...suunilleen mikkikolvin kokoinen..
Siihen letku ja toiseen päähän samanlainen painoliitin ku grillissä
Nestekaasupullo on kesät grillissä ja talvet tallissa :)
Myös virallisia puulastoja tinan levitykseen löytyy alan liikkeistä....jos et uskalla keittiöstä hakea.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2018 - klo:17:24 kirjoittanut markoyt »
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Sukupuoli: Mies
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #402 : 12.07.2018 - klo:17:07 »
Korkeintaan kolme kertaa saa käydä sulana.
1.Pinta puhdistetaan MEKAANISESTI esim harjaamalla ennen tinausta huolellisesti.Kaikenlaiset tinnerit ym voi unohtaa.
2.Pohjustusaine levitetään huolellisesti tinattavalle alueelle esim pensselillä.
3 Pohjustusaine käytetään lämpimäksi esim pienellä nestekaasu toholla niin että muuttuu tinan väriseksi/tinaksi.
4.Pohjustettu pinta pyyhitään märällä puhtaalla vesirätillä puhtaaksi kuonasta heti lämmäytyksen jälkeen...eli vesiämpäri ja luutu viereen.
5.Aloitetaan katkomalla toholla n  2cm pätkiä tinattavalle alueelle.
6.lämmitetään sopivin välein pinnalle pätkityt tinat....ja leivotaan pintaan puulastalla.
Leikkaa ed iltana maitopurkista puolet pois....kaada siihen normi moottoriöljyä ja upota keittiöstä hakemasi puinen paistinlasta siihen....ei tartu tina lastaan leikittäessä....kuivaa öljy kuitenkin pois lastan pinnalta ennen aloitusta.Lastaa voi säilyttää öljyssä.
Alussa kannattaa lattialle laittaa joku pelti tinattavan kohdan alle niin saa uudelleen käyttöön lattialta tinan .
Jos tinattu alue on laaja voi työstön/hionnan tehdä rälläkkään laitettavalla karkealla p60 fiberlaikalla.
Pienemmät alueet käsin koriviilalla..
Viisammat lisätköön .....
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #401 : 12.07.2018 - klo:15:53 »
Sen verran pitää kuitenkin olla hommassa rivakka että tinaa ei saa liian monesti sulattaa ja jäähdyttää. Se menee rakenteeltaan jotenkin huonoksi ja sitä ei saa sitten enää muotoiltua kunnolla.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9825
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #400 : 12.07.2018 - klo:14:43 »
Onko jollain kokeneemmalla tinaajalla vinkkejä antaa, nimimerkillä ekakerta... youtubesta kattelin videoita ja ne nyt näytti osaavan homman ku ei varmaan ekaa kertaa ole tekemässä ;D
Hei juutuubia kattomalla tulee heti mestariksi. Harjoittelemalla oppii parhaiten. Vinkkinä vois antaa, että lämmitä rauhakseen ja ei liikaa tinaa kerralla ;)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1806
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #399 : 12.07.2018 - klo:12:30 »
Onko jollain kokeneemmalla tinaajalla vinkkejä antaa, nimimerkillä ekakerta... youtubesta kattelin videoita ja ne nyt näytti osaavan homman ku ei varmaan ekaa kertaa ole tekemässä ;D
Camaro '73 454+th350 osat paikalleen

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9211
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #398 : 04.07.2018 - klo:05:17 »
 m/

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6775
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #397 : 03.07.2018 - klo:23:04 »
 \m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Chevrolet corvette 383 -79
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro LS1+T56 avo-00
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Dodge challenger RT 528cid blower -70
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford Mustang GT aut -06 "KYY"
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
    • teamMADMAX
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #396 : 03.07.2018 - klo:22:02 »
Hyvin puhuu  \m/

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1806
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #395 : 03.07.2018 - klo:21:26 »
Vähän fiilistelyä ja motivaation nostoa pohjatöihin... https://m.youtube.com/watch?v=XlicKbbytEU
Camaro '73 454+th350 osat paikalleen

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1806
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #394 : 08.05.2018 - klo:14:15 »
Tina ja pasta ostoksilla....
Camaro '73 454+th350 osat paikalleen

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1806
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #393 : 29.01.2018 - klo:17:15 »
Jos Hyde nokka on suunniteltu 6500 rpm:ään ni pitäähän sen toimia sinne asti.
Noniinaina... piti lueskella, kehitys on kehittynyt ja joskus muinoin kovat on ollu yli 6000 kierroksen kiertävälle koneelle oikea vaihtoehto, nykyään pystyy hydraulisilla menemään sinne 8000 kierrokseen... jos vaan kaikki osat on valittu oikein ja passaa toisiinsa justiinsa
Camaro '73 454+th350 osat paikalleen

Poissa dreamcamaro

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #392 : 28.01.2018 - klo:21:30 »
Cranen hydrauliset rullanostajat, compin magnum 11-460-8 nokka, compin 953-16 jouset ja compin ultra-gold vipat. Hyvin kesti vetää siihen 6500rpm. Toki se mulla on turhaa kun paras teho oli 6100rpm ja vääntö 4400rpm

Poissa BB

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 349
  • 1995 z28
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #391 : 28.01.2018 - klo:19:00 »
Onks sulla kovat nostajat? En tiedä viittiikö noilla hydraulisilla vetää tonne 6500 mihin asti nokka on suunniteltu toimivan....

Jos Hyde nokka on suunniteltu 6500 rpm:ään ni pitäähän sen toimia sinne asti.
1995 z28 manual.

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1806
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #390 : 28.01.2018 - klo:16:58 »
Mä kävin pelkän moottorin kanssa dynossa. Ihan hyvä että tuli käytyä kun venajouset alkoi antautua 6000rpm. Vaihdettiin jäykempiin ja nyt voi vedellä sinne 6500asti jos kantti kestää. Sai kaikki säädettyä muutenkin kohilleen. Kyllä siinä meni kananlihalle kun ekan kerran vedettiin sinne 6000rpm korville. Mut loppu hyvin kaikki hyvin  :)
Onks sulla kovat nostajat? En tiedä viittiikö noilla hydraulisilla vetää tonne 6500 mihin asti nokka on suunniteltu toimivan....
Camaro '73 454+th350 osat paikalleen