Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 15206 kertaa)

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #178 : 20.09.2019 - klo:09:53 »
Jos vielä pyytäisit, josko emäntäsi kehtais pikku purtavaa järjestää kun saavun tontille niin ei nälkäkiukku iske, kun katson ku ruuvaat kaasaria kohdilleen  ;D

Joo koitettaa järjestää  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #177 : 20.09.2019 - klo:09:48 »
Tottakai sulla yks vaihtoehto modata se vesipumppu, mutta se sunkin vakiosyyläri on jo päällepäinkin sen verran vanhan näkönen että se menee vaihtoon jokatapauksessa jossaki vaiheessa. Olisiko viisain aloittaa kuitenkin sen uusimisella? Se on aika paljon helpompi vaihtaakin kuin mitä se vesipumppu modata. Tai, sitten ekana lisäät sähköflektin lisäjäähdytykseksi syylärin etupuolelle, tuokin helppo tehdä ja lisää jäähtymistä.

Ja mulla on Holley täydellinen suutinsarja, ja muutenkin säätösarja. Jos haluat testata mitkä suuttimet riittää että saat seokset kohilleen niin voin lainata, ostat mulle sitten uudet suuttimet tilalle vaan pakkiin. 2-3 pykälää isommat ne nyt varmasti pitää olla. Lisäksi pitää kattoa miten kone käyttäytyy kun polkaset kaasun pohjaan, eli sillä hetkellähän seosten pitää heti rikastua kovasti että tulee kaikki voima pihalle heti jo polkasun hetkellä.

Ei se jakopäänkopan vaihto oo tällä hetkellä oikeastaan edes vaihtoehto, mielummin laitan sähköpumpun kaveriksi jos osoittautuu, että heikossa kierrossa syy. Mun mielestä tuo syyläri on ihan asiallisessa kunnossa, mutta voihan se olla että teho ei riitä. Sehän selviäisi infrapuna mittarilla, kun mittaa nesteen lämmön ennen ja jälkeen syylärin. Suurempi lapainen flektikin tuonne sopisi, sinne piti tulla tuumaa suurempi, mutta uspartsilla oli hyllyssä aika heikko valikoima alkukesästä, niin piti tuohon tyytyä.

Löydän kyllä jo sun suutin apajille ja muillekin apajille, asennuskaljat- ja viskit myös tottuneesti osaan itse hakea. Jos vielä pyytäisit, josko emäntäsi kehtais pikku purtavaa järjestää kun saavun tontille niin ei nälkäkiukku iske, kun katson ku ruuvaat kaasaria kohdilleen  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #176 : 20.09.2019 - klo:08:59 »
Pesin jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella pariin kertaan, eipä irronnut käytännössä mitään moskaa. Eli lämpöhommat ei kummentuneet, näin viileällä kelillä ei kyllä ongelmia ole, mutta ensi kesää ajatellen jotain pitää tehdä.

Seosmittarin sain asennettua. Tyhjäkäynti ja pintakaasualueet ok, täyskaasulla menee laihalle, eli afr kiipeää 14 huiteille. Suuttimia isommaksi toisiopuolelle siis

Tottakai sulla yks vaihtoehto modata se vesipumppu, mutta se sunkin vakiosyyläri on jo päällepäinkin sen verran vanhan näkönen että se menee vaihtoon jokatapauksessa jossaki vaiheessa. Olisiko viisain aloittaa kuitenkin sen uusimisella? Se on aika paljon helpompi vaihtaakin kuin mitä se vesipumppu modata. Tai, sitten ekana lisäät sähköflektin lisäjäähdytykseksi syylärin etupuolelle, tuokin helppo tehdä ja lisää jäähtymistä.

Ja mulla on Holley täydellinen suutinsarja, ja muutenkin säätösarja. Jos haluat testata mitkä suuttimet riittää että saat seokset kohilleen niin voin lainata, ostat mulle sitten uudet suuttimet tilalle vaan pakkiin. 2-3 pykälää isommat ne nyt varmasti pitää olla. Lisäksi pitää kattoa miten kone käyttäytyy kun polkaset kaasun pohjaan, eli sillä hetkellähän seosten pitää heti rikastua kovasti että tulee kaikki voima pihalle heti jo polkasun hetkellä.
AMC Pacer 258cid 1976

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #175 : 19.09.2019 - klo:20:39 »
Pesin jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella pariin kertaan, eipä irronnut käytännössä mitään moskaa. Eli lämpöhommat ei kummentuneet, näin viileällä kelillä ei kyllä ongelmia ole, mutta ensi kesää ajatellen jotain pitää tehdä.

Seosmittarin sain asennettua. Tyhjäkäynti ja pintakaasualueet ok, täyskaasulla menee laihalle, eli afr kiipeää 14 huiteille. Suuttimia isommaksi toisiopuolelle siis
Pontiac Trans Am -78

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #174 : 30.08.2019 - klo:15:07 »
Saan hommattua raakaa Fosforihappoa,jos haluat liottaa syylärin....voin antaa vaihdossa korvakoihin  :D
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.
Trans Am-79  Starlight Black 6.6 T/A

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #173 : 30.08.2019 - klo:13:58 »
Mulla on toisessa build sheetissä erikseen tilattuna heavy duty cooling system nelirivisellä Harrisonilla....Tuossa 400:ssa  taas on 3-rivinen Harrison.....eikä kummassakaan lämpöongelmia.
Kyllähän nämä ajan oloon kivettyy.
Fosforihapolla oon liottanut.

Edit....400:ssa tosin on 11 pulttinen GMB hi flow pumppu.

Mulla on tuo kasipulttinen, josta oon jenkkipalstoilta lukenu, että on aika heikko esitys. Sillä en oo syyläriä vielä alkanu hommaileen. Toki mahdollista, että syylärikin tehoton, mutta noihin jenkkikeskusteluihin perustuen epäilen heikkoa kiertoa.
Pontiac Trans Am -78

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #172 : 30.08.2019 - klo:11:14 »
Mulla on toisessa build sheetissä erikseen tilattuna heavy duty cooling system nelirivisellä Harrisonilla....Tuossa 400:ssa  taas on 3-rivinen Harrison.....eikä kummassakaan lämpöongelmia.
Kyllähän nämä ajan oloon kivettyy.
Fosforihapolla oon liottanut.

Edit....400:ssa tosin on 11 pulttinen GMB hi flow pumppu.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2019 - klo:13:21 kirjoittanut markoyt »
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #171 : 30.08.2019 - klo:08:24 »
Voi se olla että se vanha vakiosyyläri on se suurin ongelma tuossa jäähytyksessä? Niin ainakin ite uskosin.
AMC Pacer 258cid 1976

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #170 : 29.08.2019 - klo:21:17 »
Ponulla ajeltu ja vähemmän rapattu, vähän takaisin alkukesän tallisulkeisissa menetettyä ajoaikaa :) Lämpenee liian herkästi, vesipumppu siis ilmeisesti tehoton. Sisälämppäri saa huutaa täysillä vartin ajon jälkeen. Ajattelin laittaa sähköpumpun kaveriksi, kun ei huvita alkaa nyt asioikseen vaihtamaan uudempaa jakopäänkoppaa, että saisi tehovesipumpun laitettua. Tähän vanhaan koppaan sopivaa tehopumppua en ole pikaisella etsimisellä löytänyt. Muita murheita ei ole onneksi ollut.

Shakerin sain viimein entrattua ja paikalleen. Ilmanputsarin koppaa piti madaltaa pari senttiä, kun aiemmin otti shakeri peltiin kiinni, vaikka oli jo madaltava pohja vaihdettu koppaan.

Aika monet maali/tasoitekerrokset oli shakeri jo nähnyt. Nitromorssia ja painepesuria, niin melko näppärästi lähti vanhat pois.

Melko hirveää kuraa nuo mastonin "premium" maalitkin, saa jäädä jatkossa hyllyyn. Meinas kylmää hikeä pukata, kun tuntikausia pohjia hieronut ja pintamaalia maalatessa pelkkää appelsiinia sai aikaseksi ja kaikenlisäksi lähes harmaata, vaikka purkissa piti olla kiiltävää mustaa  :o No hätäratkaisuna carprepin mustaa märkää-märälle ja heti näytti paremmalta, mutta nuo alla olevat aplarit silti loimottaa luonnollisesti alta, mutta on sentään kiiltävä ja musta. Myöhemmin hion karkeaksi ja maalaan uusiksi jollain kunnon kamalla. Ruiskuhommia suosin aina kun viitsin, mutta tuon takia ei viitsinyt ruiskua sotkea.

Konehuoneessa vielä siistimistä, mutta tämmöinen tilanne tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2019 - klo:21:24 kirjoittanut Aukustus »
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #169 : 08.08.2019 - klo:21:07 »
Kyllä oli livenäkin lähtökohdan huomioonottaen erittäin hieno  m/ Ei muutaku ens talvena uus keulapala ja ainakin keulaan ne levikkeet kaikki uusiksi ja ne maaliin, niin kyllä kai tuolla kelpaisikin sitten ajella jo useammankin vuoden ilman maalioperaatioita  m/

Tuon keulapalan ja etulevikkeethän sää joudut jokatapauksessa ostamaan. Ja kun rakennat Pro-touringia tästä, niin levikkeitä ostaessahan kannattaa harkita ostatko etulevikkeet tuota vähä "kauniimpaa" -77-78 mallista, vai sitten tuota hieman särmikkäämpää ja erottuvampaa -79-81 mallista, tuossa mun ex Banditista verrokkikuva kuin paljo muhkummalta nuo uudemmat näyttäsi. Kovasti tykkäsin noista siinä mun ex Banditissa, aina ihmettelin että miten se oman auton keula näyttää jotenki machommalta ku muut -77-78 ennenku tajusin että mulla on väärät levikkeet  ;D

Parani juu kovasti, mutta ei vieläkään miellytä tarpeeksi  ;D

Juu kyllä täytyy yrittää talven aikana keulapala uusia ja levikkeet myöskin, ellen sitten levikkeitä vielä innostu entraamaan. Silloin tarvis vain se puskurin alle tuleva lippa ja puskuri ostaa uudet. En kyllä edes tiennyt, että "lokerokeulan" levikkeet tähän passaa. Pistetäämpä mietintään  ;)
Pontiac Trans Am -78

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #168 : 06.08.2019 - klo:03:20 »
Kyllähän siihen ihan viralliset mitat löytyy....on maahan nähden LÄHES  suorassa.

OT: En saa vastattua yv viesteihisi mopo305....voit laittaa sp osoitteen niin laitan kuvia mun molemmista Pontiaceista....tulee oikean kokoisena.

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #167 : 05.08.2019 - klo:20:35 »
Kuuluuko tuon B-pilarin linnun olla linjassa, eli hieman vinossa, takaikkunan ja oven reunan kanssa vai suorassa maahan nähden.

Mun mielestä suorassa maahan nähen, ei noin ku Aukustuksella.
AMC Pacer 258cid 1976

Poissa Puman

• Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #166 : 05.08.2019 - klo:19:52 »
Pari päivää kaverin kanssa myllytettiin Pontiacin maalipintaa, jonka oli Kalifornian aurinko polttanut harmaaksi. Halkeamille yms maalivirheille ei tietenkään mitään voi, mutta 100% parempi pinta kuin lähtötilanteessa.
Auto ennen:

Auto jälkeen:

Konepellistä puolet myllytettynä, niin näkee eron:

Jospa tällä pinnalla ensi kesän vielä malttaisi, sitten toivonmukaan pellille hionta ja ylimaalaus  8)

Kuuluuko tuon B-pilarin linnun olla linjassa, eli hieman vinossa, takaikkunan ja oven reunan kanssa vai suorassa maahan nähden.

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #165 : 05.08.2019 - klo:08:48 »
Kyllä oli livenäkin lähtökohdan huomioonottaen erittäin hieno  m/ Ei muutaku ens talvena uus keulapala ja ainakin keulaan ne levikkeet kaikki uusiksi ja ne maaliin, niin kyllä kai tuolla kelpaisikin sitten ajella jo useammankin vuoden ilman maalioperaatioita  m/

Tuon keulapalan ja etulevikkeethän sää joudut jokatapauksessa ostamaan. Ja kun rakennat Pro-touringia tästä, niin levikkeitä ostaessahan kannattaa harkita ostatko etulevikkeet tuota vähä "kauniimpaa" -77-78 mallista, vai sitten tuota hieman särmikkäämpää ja erottuvampaa -79-81 mallista, tuossa mun ex Banditista verrokkikuva kuin paljo muhkummalta nuo uudemmat näyttäsi. Kovasti tykkäsin noista siinä mun ex Banditissa, aina ihmettelin että miten se oman auton keula näyttää jotenki machommalta ku muut -77-78 ennenku tajusin että mulla on väärät levikkeet  ;D
AMC Pacer 258cid 1976

Poissa Markus

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Kuka vastaa...?
« Vastaus #164 : 05.08.2019 - klo:08:03 »
 m/ hyvä tuli
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4