Kirjoittaja Aihe: From rust till Camaro  (Luettu 90103 kertaa)

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #414 : 14.02.2019 - klo:20:52 »
Ja mittaristoon tuli viiminen puuttuva osa, nopeusmittari
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #413 : 14.02.2019 - klo:20:52 »
Oli sekin melko rupinen vähän joka puolelta, no on se nyt sitte tehty
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #412 : 14.02.2019 - klo:20:51 »
Takaluukkukin tuli tehtyä loppuun tossa joku aika sitte.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #411 : 01.01.2019 - klo:13:13 »
Takaluuku reuna pitää korjata. Meinasin tilata uuden, mutta mikäs tässä on korjatessa, kun aikaa on vaikka kuinka...
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #410 : 01.01.2019 - klo:13:12 »
Maalailut on jäänyt tähän vaiheeseen ja jatkuu vasta keväällä.
Talven aikana jos sais takaluukun kannen ruosteet hävitettyä, tuplaflektit laitettua ja nopeusmittarin laitettua.
Onko jollain muuten kuvaa miten tai mihin kohtaan pohjaa oikeenpuolen käsijarruvaijerin tukirauta tulee kiinni? Mulla on toi Camaron manuaali, mutta ei niistä kuvista saa selvää, on sen verran huonoa printtiä...
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #409 : 19.08.2018 - klo:12:36 »
Tinailut loppusuoralla, taakse alakulmiin vielä ja sitte hiontaa ja kai sitä kittiä pitää laitella joihinkin kohtiin.
Kova toive olis saada ens viikon lopulla hyttiosaan epoksi ::)
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa pecu_83

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 275
    • teamMADMAX
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #408 : 09.08.2018 - klo:16:16 »
Hyvältä näyttää  m/

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10240
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #407 : 07.08.2018 - klo:20:31 »
Juu on mukavaa askartelua toi tinaus m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #406 : 07.08.2018 - klo:20:05 »
Tänään jatkuu...
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #405 : 07.08.2018 - klo:20:03 »
Ekat tinailut tinailtu. Ihan ok hommaa m/ tykkään kyllä. Jälki nyt ei ihan vielä ole mitään priimaa, mut sujuu kyllä hyvin.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #404 : 12.07.2018 - klo:20:26 »
Kiitos neuvoista, pitänee kokeilla mitä tulee.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 216
  • Sukupuoli: Mies
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #403 : 12.07.2018 - klo:17:12 »
Niin ja itte hommasin grillin nestekaasupulloon tommosen minitohon puuilosta...suunilleen mikkikolvin kokoinen..
Siihen letku ja toiseen päähän samanlainen painoliitin ku grillissä
Nestekaasupullo on kesät grillissä ja talvet tallissa :)
Myös virallisia puulastoja tinan levitykseen löytyy alan liikkeistä....jos et uskalla keittiöstä hakea.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2018 - klo:17:24 kirjoittanut markoyt »
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 216
  • Sukupuoli: Mies
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #402 : 12.07.2018 - klo:17:07 »
Korkeintaan kolme kertaa saa käydä sulana.
1.Pinta puhdistetaan MEKAANISESTI esim harjaamalla ennen tinausta huolellisesti.Kaikenlaiset tinnerit ym voi unohtaa.
2.Pohjustusaine levitetään huolellisesti tinattavalle alueelle esim pensselillä.
3 Pohjustusaine käytetään lämpimäksi esim pienellä nestekaasu toholla niin että muuttuu tinan väriseksi/tinaksi.
4.Pohjustettu pinta pyyhitään märällä puhtaalla vesirätillä puhtaaksi kuonasta heti lämmäytyksen jälkeen...eli vesiämpäri ja luutu viereen.
5.Aloitetaan katkomalla toholla n  2cm pätkiä tinattavalle alueelle.
6.lämmitetään sopivin välein pinnalle pätkityt tinat....ja leivotaan pintaan puulastalla.
Leikkaa ed iltana maitopurkista puolet pois....kaada siihen normi moottoriöljyä ja upota keittiöstä hakemasi puinen paistinlasta siihen....ei tartu tina lastaan leikittäessä....kuivaa öljy kuitenkin pois lastan pinnalta ennen aloitusta.Lastaa voi säilyttää öljyssä.
Alussa kannattaa lattialle laittaa joku pelti tinattavan kohdan alle niin saa uudelleen käyttöön lattialta tinan .
Jos tinattu alue on laaja voi työstön/hionnan tehdä rälläkkään laitettavalla karkealla p60 fiberlaikalla.
Pienemmät alueet käsin koriviilalla..
Viisammat lisätköön .....
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 353
  • Sukupuoli: Mies
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #401 : 12.07.2018 - klo:15:53 »
Sen verran pitää kuitenkin olla hommassa rivakka että tinaa ei saa liian monesti sulattaa ja jäähdyttää. Se menee rakenteeltaan jotenkin huonoksi ja sitä ei saa sitten enää muotoiltua kunnolla.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10240
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: From rust till Camaro
« Vastaus #400 : 12.07.2018 - klo:14:43 »
Onko jollain kokeneemmalla tinaajalla vinkkejä antaa, nimimerkillä ekakerta... youtubesta kattelin videoita ja ne nyt näytti osaavan homman ku ei varmaan ekaa kertaa ole tekemässä ;D
Hei juutuubia kattomalla tulee heti mestariksi. Harjoittelemalla oppii parhaiten. Vinkkinä vois antaa, että lämmitä rauhakseen ja ei liikaa tinaa kerralla ;)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00