Kirjoittaja Aihe: 4Gen avon jäykistäminen  (Luettu 9404 kertaa)

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #18 : 31.05.2011 - klo:10:36 »
'92 Z28 Coupe Curb weight 3273lb = 1484kg.
'92 Z28 Convertible 3377lb = 1531kg.

'95 Z28 Coupe 3310lb = 1501kg.
'95 Z28 Convertible 3400lb = 1542kg.

Noitten lukujen mukaan sekä 3gen ja 4gen avot noin 40kg painavampia mitä coupet.

Oli painot mitä vaan, niin totuus on se että noi avot on korijäykkyydeltään jotain aivan hirveetä.
Tehtaan olemattomat "lisäjäykisteet" ei todellakaan oo riittävät ja rautaa pitää pohjaan hitsaa.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6816
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #17 : 30.05.2011 - klo:22:57 »
3g avo 250kg painavampi kuin umpimalli....eli 1750kg
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Pontiac trans am turbo -81
- Chevrolet corvette 383 -79
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Dodge challenger RT 528cid blower -70
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford Mustang GT aut -06 "KYY"
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6758
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #16 : 30.05.2011 - klo:20:11 »
Joo, muistin väärin painolaput, samanoloiset lukemat myös kovakattosen ovitarrassa...
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa Z 28 convertible -94

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasio
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #15 : 30.05.2011 - klo:16:27 »
juu ei munkaan avo noin paljoo paina ::)

Poissa FatBastard

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #14 : 29.05.2011 - klo:21:40 »
Olisko kuitenkin kokonaismassa, katso esim. tuolta http://www.automobile-catalog.com/make/chevrolet_usa/camaro_4gen/camaro_4gen_convertible_1_z28/1995.html
En rupea asiasta kinastelemaan kun en itse ole autoa puntarilla käyttänyt, mutta aika hupaisalta tuntuu jos valmistajan ilmoituksen ja todellisen painon ero olis 350kg. Edeltävä avo BMW myös oli n.100kg painavampi kuin coupe, mutta niissä koria oli oikeasti jäykistetty toisin kuin tässä f-body avossa joka on vetelä kuin ajokoira :) Varsinkin siinä valossa tuommoinen lisäpaino ei tunnu järkevältä jos sillä ei ole saatu yhtään mitään aikaiseksi.
-Ford Mustang HT 359W 4R70W 1972

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 319
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #13 : 29.05.2011 - klo:21:39 »
Nyt on jotain mätää, ei avo paina noin paljon.
-57 Bel Air

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6758
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #12 : 29.05.2011 - klo:20:31 »
350kg, huumoria kait :) otteessa lukee 1686kg ja edelliset kovakattosetkin on ollu 1500-1600kg.
Hyvät painot oot saanu otteesees  :D
Just ensirekisteröintimuutokset menossa 95 avoon, vaaka näytti 1959 kg ja ovessakin samaiset painomerkinnät.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5901
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #11 : 29.05.2011 - klo:17:28 »
Äkkiseltään kun vertas 3gen avon ja t-topillisen pohjaa, niin avossa ainoastaan paksummat kynnyskotelot. Veikkaisin, että 4genissä varmaan aika identtinen ratkaisu.
Subframe connectorit tekee varmasti erittäin gutaa.  m/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS
'08 Grand Cherokee SRT8

Poissa FatBastard

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #10 : 28.05.2011 - klo:16:12 »
350kg, huumoria kait :) otteessa lukee 1686kg ja edelliset kovakattosetkin on ollu 1500-1600kg. Nuo BMR:n connectorit näyttää äkkiseltään varsin tukevilta verrattuna ohuiin putkimallisiin. Pitänee melkein nuo tilata.
-Ford Mustang HT 359W 4R70W 1972

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6758
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #9 : 27.05.2011 - klo:19:24 »
Juu, rautaa on lisatty ja painaa enemman, mutta eihan siella siis noita connectoreita kuitenkaan taida olla tehtaalta lahtiessa.
Piti oikein tarkistaa, kun muistelin, ettei avoon tuollasia edes saa, mutta saapas, vaikkapa http://www.lmperformance.com/527/2.html
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa TexFinn

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7862
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #8 : 27.05.2011 - klo:19:03 »
Näin on.
Pirusti rautaa lisätty pohjaan, omamassa ~350 kiloa enemmän kuin kovakatossa/t-topissa.

Juu, rautaa on lisatty ja painaa enemman, mutta eihan siella siis noita connectoreita kuitenkaan taida olla tehtaalta lahtiessa.
GMT900, W203, E46

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6758
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #7 : 27.05.2011 - klo:18:55 »
Really???  ??? :o Lattioihinhan on tehty jotain muutoksia mutta etta viela subfreimitkin?  ???
Näin on.
Pirusti rautaa lisätty pohjaan, omamassa ~350 kiloa enemmän kuin kovakatossa/t-topissa.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa TexFinn

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7862
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #6 : 27.05.2011 - klo:18:50 »
Avossahan on jo sub freimit valmiina tehtaalta.

Really???  ??? :o Lattioihinhan on tehty jotain muutoksia mutta etta viela subfreimitkin?  ???
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011 - klo:18:52 kirjoittanut TexFinn »
GMT900, W203, E46

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6758
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #5 : 27.05.2011 - klo:18:38 »
Jäykistäminen kannattaa aina...  ::) ;D
Avossahan on jo sub freimit valmiina tehtaalta.
Nitinä ja natina voi tulla myös uretaanipuslista, jos sinne on sellaset gummisten tilalle vaihdettu.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa FatBastard

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4Gen avon jäykistäminen
« Vastaus #4 : 27.05.2011 - klo:18:12 »
Nuo Spohnin kamat vaikuttas ihan asiallisilta, harmi vaan ettei niiden connectorit käy tuohon avoon. Mitenkähän nuissa panhardeissa ja tukivarsissa, kannattaako ottaa tuolla pivot päällä olevat säädettävät? hyötyä vai turhaa rahan hukkaa?
-Ford Mustang HT 359W 4R70W 1972