Kirjoittaja Aihe: "Kaikki mitä olet aina halunnut tietää 3g ja 4g F-bodyn hankkimisesta"  (Luettu 2966 kertaa)

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3296
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Mutta eikös sekin jo auta, että paikkakunnalla A ei valojen korkeudensäätöä tarvita ja paikkakunnalla B taas on oltava?   Jotkut ajavat mielellään muutama sata km saadakseen auton leimaan  :W
niin tein minäkin, ;D ; jotkut taas ovat lastanneet  autoon 4 aikuista olik se 70 vai 75kg/hlö ja se vähä mitä voi lastata niin peräkonttiin, sitten valojen mittaus ja on läpi menny, :W

Poissa timppa66

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
  • Sukupuoli: Mies
  • 97 camaro z28
mulla raision k1:llä kaks vuotta camaro leimattu valojen(dot) osalta ilman mätinää m/
mut tänä vuonna spede kysyi että missä täs on ajovalojen korkeudensäätö :o
sanoin et täs on dot-valot joihin ei korkeudensäätöä tarvita, jamppa ei uskonu kunnes luki rekisteriotteesta.

eli kun(huom EI jos) olet autoa maahantuomassa kannattaa soitella/käydä konttoreilla ja kysellä mitä just se konttori vaatii

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5369
Totta, esim. tuo valojen korkeudensäätö, on paikkoja joissa sitä ei vaadita ja muualla taas ehdottomasti.
Mutta eikös sekin jo auta, että paikkakunnalla A ei valojen korkeudensäätöä tarvita ja paikkakunnalla B taas on oltava?   Jotkut ajavat mielellään muutama sata km saadakseen auton leimaan  :W

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
Pitaahan tuokin tietysti paikkaansa, mutta sitten kannattaisi varmaan tehda toinen topikki johon kootaan noita linkkeja joista loytyy teknisia tietoja sun muuta triviaa. Tarviihan joku niitakin joskus. Eiko? ???

Ja kun puhutaan rekisteroinneista, tekniikanvaihdoista sun muista, niin Suomihan on siita hieno maa etta nuo vaatimukset tulkitaan eri tavalla eri paikassa, joten lahes jokaisen omakohtainen kokemus vaihtelee, joten ei niista oikein taida saada sellaista yhta ja kattavaa topikkia aikaiseksi.  :-\ Tai siis saa, mutta sita "faktatietoa" on sitten monenlaista.
Totta, esim. tuo valojen korkeudensäätö, on paikkoja joissa sitä ei vaadita ja muualla taas ehdottomasti.
-57 Bel Air

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8107
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Noista linkeistä toki löytyy maailman kaikki tieto, mutta jos kuitenkin yritettäis selkokielellä kertoa ihan omin sanoin, millaisia asioita voi ja tulee huomioida kun Äffää on hankkimassa. Ja nimenomaan ongelmat liittynevät näihin uudempiin, kun kaikki saaste- ja valomääräykset koskee lähinnä uudempaa kalustoa. Ne jotka tuo maahan vanhoja isolohkolla varustettuja Äffiä taitavat jo tietää mitä tekevät (?).   Mutta itseäni jossain määrin kiinnostaisi esim. valmiiksi LS-tekniikalla varustettu early 3g camaro...  meneekö kivutta kilpiin, mitä pitää tehdä, millaiset paperit pitää olla koneenvaihdosta jne.  Ja manuaali sen tietysti olla pitää  :W

Pitaahan tuokin tietysti paikkaansa, mutta sitten kannattaisi varmaan tehda toinen topikki johon kootaan noita linkkeja joista loytyy teknisia tietoja sun muuta triviaa. Tarviihan joku niitakin joskus. Eiko? ???

Ja kun puhutaan rekisteroinneista, tekniikanvaihdoista sun muista, niin Suomihan on siita hieno maa etta nuo vaatimukset tulkitaan eri tavalla eri paikassa, joten lahes jokaisen omakohtainen kokemus vaihtelee, joten ei niista oikein taida saada sellaista yhta ja kattavaa topikkia aikaiseksi.  :-\ Tai siis saa, mutta sita "faktatietoa" on sitten monenlaista.
GMT900 x2
E90
R1100RT

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8107
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Nelosgennerista (varsinkin LT1:sta) lisainfoa haluavan kannattaa laittaa talteen nama kaksi linkkia:

http://shbox.com/1/4th_gen_tech1.html
http://www.angelfire.com/ga/cincity/4thGen_FAQ.html

Noitten kahden linkin takana riittaa luettavaa joksikin aikaa ja loytyy jopa vastauksia varsin moniin kysymyksiin. Nuohan tietenkin on ankkalinnan kielella, joten tuo voi tietenkin olla ongelma joillekin. Ei muuta kuin Googlen translator kayttoon, niin eikohan niista tolkkua saa.  m/ ;D
GMT900 x2
E90
R1100RT

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5369
Noista linkeistä toki löytyy maailman kaikki tieto, mutta jos kuitenkin yritettäis selkokielellä kertoa ihan omin sanoin, millaisia asioita voi ja tulee huomioida kun Äffää on hankkimassa. Ja nimenomaan ongelmat liittynevät näihin uudempiin, kun kaikki saaste- ja valomääräykset koskee lähinnä uudempaa kalustoa. Ne jotka tuo maahan vanhoja isolohkolla varustettuja Äffiä taitavat jo tietää mitä tekevät (?).   Mutta itseäni jossain määrin kiinnostaisi esim. valmiiksi LS-tekniikalla varustettu early 3g camaro...  meneekö kivutta kilpiin, mitä pitää tehdä, millaiset paperit pitää olla koneenvaihdosta jne.  Ja manuaali sen tietysti olla pitää  :W

Poissa Haapis

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Sukupuoli: Mies
Paljon teknistä tietoa eri 3g vuosimalleista http://www.thirdgen.org/tech-data

Poissa timppa66

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
  • Sukupuoli: Mies
  • 97 camaro z28

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
-57 Bel Air

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1259
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Päästöistä
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011 - klo:12:25 kirjoittanut JoukoY »
Pontiac Firebird 350 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa repa

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5369
Jospa tähän aiheeseen alettaisiin kirjata tuoreempien F-bodyjen hankkimiseen liittyviä asioita, mitkä olisi mukava ostajan tietää ennen kuin katsastusmies tai verottaja tekevät elämästä ikävää.

Minulla aiheesta aika vähän tietoa, mutta ainakin 1.1.2001 ensikertaa käyttöönotettujen EY-hyväksyttyjen ajoneuvojen autovero määräytyy päästöjen, ei kokonaispainon perusteella.
5.7 LS1 moottorin päästöt on luokkaa 294g/km ja siitä määrästä autovero oli yli 33%. Kokonaispainon mukaan se olisi ollut vain 25% ja risat. 
(Tämä siis vaan esimerkkinä, vastaavia asioita vähäpäästöisyyksistä, muuttoautoista, valomääräyksistä ym. löytyy näiltä sivuilta PALJON, niiden etsiminen vaan on työlästä).