Kirjoittaja Aihe: Manuaali ei vaihda  (Luettu 4556 kertaa)

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #14 : 23.09.2011 - klo:18:01 »
olipa ovela vika. Tuo uus kytkin on varmaan herkku \m/
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #13 : 20.09.2011 - klo:20:11 »
Pientä päivitystä tähän vaikka vika onkin jo selvinnyt. Vanha howen hyd.painelaakeri tosiaan vuotaa hitaasti mutta varmasti etenkin paineen alla. Tästä johtuen ilmaus vaikutti onnistuneen mutta ajanmittaan nestettä valui pois eikä se myöskään sallinnut täyttä liikerataa koska suurin paine purkautui ulos ja painelaakerin liike pieneni. Vttumainen vika etenkin kun neste jäi kopan sisään eikä vuoto heti paljastunut.

Tänään saapui uusi mcleodin rst -tuplalevykytkin sekä uusi howen painelaakeri. Kytkin on jo pultattu kiinni ja loput rönsselit sitten huomenna paikoilleen jonka jälkeen urku auki.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #12 : 12.09.2011 - klo:10:07 »
Noniin, selvyyttä asiaan ja perutaan kommentti "mitään sieltä ei ole vuotanut". On tosiaan vuotanut, mutta vuotoa ei ole huomattu koska nesteet olivat jääneet kytkinkopan sisään.. Hyd.painelaakeri hajonnut. Ilmeisesti vuosien seisominen heikensi kumia niin paljon ettei se kestänyt ajoa vaan otti ja tuuppasi kaikki nesteet hitaasti, mutta varmasti kytkinpakkaan joka sitten muutti muotoaan. Nyt uutta kytkintä ostamaan ja katsomaan mitä sitten tapahtuu, tai hajoaa!
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa fbird

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #11 : 07.09.2011 - klo:05:18 »
Eikös tremec "suositellut" Royal Purple Syncro Max öljyä..?   Muistelen joskus näin lukenee.. Omassa laatikossa purplet ja vielä menee kyllä vaihde päälle.. Mutta aika isolla "paukahduksella" ..
Chevrolet Crew Cap 3500t + pari muuta vanhaa huussia..

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #10 : 06.09.2011 - klo:18:28 »
Loota tai laakeri ei ääntele ja tuo toimi aiemmin normaalisti kunnes piti lähteä cruisingeihin. Shimmaus on tehty siten, ettei ole yhtään välystä vaan ihan pieni preload. Mitään sieltä ei ole vuotanut ja laakerikin on tosiaan ilmattu pariin kertaan eikä se vaikuttanut mitenkään. Täytynee yrittää vielä sisäänajon jälkeistä öljynvaihtoa ennen kuin loota lähtee irti.. Prkl kun tökkii taas kaikki, kuten esim tämä ja mönkijän etukardaani  ???
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #9 : 06.09.2011 - klo:08:10 »
Tas on redneck selitys..

http://www.youtube.com/watch?v=sj1OxHZwFaQ
http://www.youtube.com/watch?v=inE7w6ochCg
http://www.youtube.com/watch?v=d-ASBywikaI

Tassa on koko juttu jos kiinnostaa enemman. http://www.ls1gto.com/forums/showthread.php?t=418133
Tietenkaan taahan ei koske MSK:n nimenomaista painelaakeria koska TKO seka painelaakeri on aftermarket kamaa mutta periaatteet on samoja.

Ja samassa on kommenttia niille jotka itkee ettei mene 5 tai 6:nen silmaan T-56:ssa (tai ehka muut vaihteet) kun kunnolla kepittaa  :W :W
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #8 : 06.09.2011 - klo:07:52 »
hohoi!
Olikos crisiksellä vastavia ongelmia tremecin kanssa uutena kunnes vaihto öljyt siihen. jos mä ny tarkkahan mietin niin jotaki tinkiä se munkin tremekki teki uutena vähä ajettuna, josta pääs öljyn vaihdolla.. toki ajettavana auto pysy kokoajan

Royal Purple ei pelannu hyvin syncrojen kanssa jostain syysta. Jenkeissa pojilla ollu tuuria mutta ei mulla. ATF dextron III luokituksella pelas TKO:n kanssa hyvin. Ehka Purple liian liukasta, ei lahteny syncrot pyorii kunnolla. Tiia hanta.

Kuulostaa enemman painelaakerin shimmauksesta.
Painelaakerin asennus syvyys vaikuttaa oleellisesti vaihteiden silmaan menemiseen. Eli jos ei ole tarpeeks shimimmia niin ei vapauta kokonaan. Jos on liikaa niin ei sekaan hyva kun saattaa kytkin kantaa. En muista paljonko piti olla esijannitysta. Mulla oli niin etta kun se oli karvan vajaa, ei meinannu vaihteet menna silmaan eli ei ylettanyt painelaakerin isku. Lisasin prikan (ei ollu ku yhen kokosia) niin laakeri jai pienelle jannitykselle asetelman kanssa. Sitten meni pykalat silmaan natisti ja laakerin kosketuspinta ei kulu kun pyorii asetelman kanssa, sen sijaan etta ottaa vauhtia joka kerta ku polkasee kytkinta.

Laakerin kuulee, jos se on asennettu liian kauas. Eli kun auto on kaynnissa ja painaa ihan vahan kytkinta, niin kuuluu laakerista sellanen henu kalahdus/vinkasu. Siis kun painaa ihan vaha poljinta.
Kun painaa enemman, ja kytkin vapauttaa, laatikosta kuuluu pieni aani kun ensioakselin PITAISI vapautua.

Asian itte huomasin niin etta pera oli tunkattuna ylos pukkien paalle, ja kone kaynnissa kaytin vaihdetta silmassa, mutta pidin kytkimen painettuna. Pyorat lahti pyorimaan eika niita pysayttany kasin. Kytkin siis ei vaupauttanu. Jumppasin laatikon irti ja shimmasin laakerin uudelleen.

Koitan kaivaa sen syvyyden jostain. Asian paasee ainakin lakewoodin kytkin kopan kanssa tarkastamaan sivusta lampun kanssa. Nakee ainakin osuuko se.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2011 - klo:07:58 kirjoittanut Crisis »
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa rkr

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #7 : 06.09.2011 - klo:06:09 »
hohoi!
Olikos crisiksellä vastavia ongelmia tremecin kanssa uutena kunnes vaihto öljyt siihen. jos mä ny tarkkahan mietin niin jotaki tinkiä se munkin tremekki teki uutena vähä ajettuna, josta pääs öljyn vaihdolla.. toki ajettavana auto pysy kokoajan

Se on vaan kankea vaihdettava ja synkrot pelaa huonosti väärillä öljyillä.
86 F-bird, 350 + Tremec TKO + 3:42 Posi
02 Suburban K2500
97 Volvo merikontti, kevyesti viritelty

Poissa Hurja

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
  • Dr Hurja & Mr Jukka
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #6 : 06.09.2011 - klo:06:06 »
hohoi!
Olikos crisiksellä vastavia ongelmia tremecin kanssa uutena kunnes vaihto öljyt siihen. jos mä ny tarkkahan mietin niin jotaki tinkiä se munkin tremekki teki uutena vähä ajettuna, josta pääs öljyn vaihdolla.. toki ajettavana auto pysy kokoajan

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5286
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #5 : 05.09.2011 - klo:21:44 »
kuulostaa niin samalta ku mun kootuissa teoksissa ja kaikki muu syynättiin ja vaihdettiin ja ilmattiin eikä tullu kuntoon paitti pääsylinteri jäi vaihtamatta. olisko uuden työsylinterin liike ja tarvitsema nestemäärä jotenki niin erillainen et pääsylinteri olis antautunu jostain syystä. tuli vaan mieleen helpompana repii irti ku koko vaihteisto.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #4 : 04.09.2011 - klo:11:31 »
Mitkään vaihteet eivät mene päälle joten tuskin on synkroissa vikaa 200km ajetussa lootassa.. Täytyy varmaan irrottaa koko paska ja kurkata mikä siellä mättää.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa rkr

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 88
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #3 : 03.09.2011 - klo:21:00 »
Meneekö mikään vaihde päälle, jos isommat menee niin synchroni renkaat varmaan syynä.
86 F-bird, 350 + Tremec TKO + 3:42 Posi
02 Suburban K2500
97 Volvo merikontti, kevyesti viritelty

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Vs: Manuaali ei vaihda
« Vastaus #2 : 03.09.2011 - klo:20:20 »
mikä apusylkkynä? Mulla ainakin uusi vakio ja alkuperäinen T5:n pelaa loistavasti.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Manuaali ei vaihda
« Vastaus #1 : 03.09.2011 - klo:19:56 »
Setup: tremec tko 600, vakio pääsylinteri, howen painelaakeri, centerforce dual friction kytkin.
Vika: moottorin ollessa käynnissä vaihteet eivät mene päälle. Jos käynnistää vaihde päällä niin kytkin toimii normaalisti mutta vaihteita ei saa edelleenkään päälle. Moottorin ollessa sammuksissa loota toimii hienosti. Vika tuli yllättäen eikä varoitellut yhtään, auto toimi hienosti tätä ennen.

Kytkimen ilmaus on tehty moneen kertaan eikä sillä ole vaikutusta joten onko nyt paineasetelma vai mikä sanonut itsensä irti?
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"