Kirjoittaja Aihe: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus  (Luettu 5033 kertaa)

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5453
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #12 : 08.01.2020 - klo:10:44 »
Tähän korjausvinkkinä, että jos avaimen vastus on kulunut, avaimen saa toimimaan kun viilaa vastuksen ympärillä olevaa muovikehystä matalammaksi molemmilta puolilta. Helpottaa viilaamista jos on sellainen viila, missä ei ole sivulla viilapintaa, niin ei viilaa vastusta, se on yllättävän pehmeää materiaalia (ja varmaan siksi kuluukin kohtuu nopeasti).
« Viimeksi muokattu: 08.01.2020 - klo:10:58 kirjoittanut F350 »
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1332
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5453
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #10 : 28.06.2012 - klo:11:05 »
löytyy myös "nippelimieheltä"  ;)  www.nippelit.fi
Ja mun tuurilla just mun avaimen numero ei oo valikoimassa  m-
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5453
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #9 : 28.06.2012 - klo:10:51 »
Tuoltakin kannattaa kysyä:
http://www.ykkossuutari.fi/palvelut/avainpalvelu
Ei tarttis kaukaa hakea.
Tuolla ei viime kesänä ollut, Anttilan lähellä on suutari mistä noita saa, mutta kun hinta on yli satasen... Tuolla vara-avaimella ei oo mitään ongelmaa, eli se vastus on vaan kulunut, paksuuseron näkee ihan paljaalla silmällä.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1332
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #8 : 28.06.2012 - klo:10:47 »
Tuoltakin kannattaa kysyä:
http://www.ykkossuutari.fi/palvelut/avainpalvelu
Ei tarttis kaukaa hakea.
Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Paikalla Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10568
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #7 : 28.06.2012 - klo:08:50 »
löytyy myös "nippelimieheltä"  ;)  www.nippelit.fi

Poissa NymiS

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 247
  • Oma teksti
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #6 : 28.06.2012 - klo:06:48 »
SouthWest Tradessa on noita vastusavain aihioita hyllyssä ja vantaan toimipisteessä saavat hiottuakin sen avaimen.
Camaro IROC-Z Z28 305 -89 - Pocket Ported Corvette heads (-113), TPI,Bosch injectors (27), Home made CAI, CompCams CC266HR-14, CompCams short travel lifters, Crane Energizer Full rollers, Flowtech Headers, Magnaflow 3"CB
270hp/445Nm

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5453
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #5 : 27.06.2012 - klo:22:34 »
Haa, selvis sellainenikin seikka tuota korjaamoraamattua lukemalla, että VATS:issa on neljän minuutin viive, elikkäs ihan turha kokeilla toisella avaimella heti perään. Nyt olis suurin epäily se, että tuo alkuperäisen avaimen vastus on kulunut niin ohueksi, ettei se enää toimi. Kakkosavaimella toimi ainakin 7-8 kertaa peräkkäin, pitää jatkaa huomenna kokeiluja.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5453
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #4 : 27.06.2012 - klo:17:07 »
Lainataas vanhaa topickia, ponu teki sen että ei starttaa, kun kääntää avaimesta ja muutenkin on samat oireet kun ekassa postauksessa eli start asennossa brake valo syttyy. Kun laitoin virrat päälle ja "pakkostarttinappulasta" käynnistin auton, jäi security valo palamaan. Molemmilla avaimilla sama juttu. Mistä alan etsimään vikaa?
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1799
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #3 : 23.11.2011 - klo:09:26 »
vai olisiko VATS:n johto irronnut virtalukosta on meinaan aika ohkaista johtoa.
Itellä oli murtunut ihan liitoksen juuresta.

Voi olla, johtoja joutu vähän löysää ku rattiputken muovit otti pois ja mm. VATS:in johdon liitin otettiin auki (akun ollessa kytkettynä).  Tai American Servicessä tehty juotos irronnu samassa yhteydessä jollon ei muuta ku auto hinaukseen ja Konalaan. Mutta kiinnostaisi tietää jääkö ajonesto päälle ja voiko sen nollata jotenkin vimppaskonstilla, vai täytyykö auto sinne hinata vaan että ajonesto kuitataan jollain.

Ja mikä se BRAKE-valo meinas ku käynnistäessä sytty? BRAKE-valohan on käsijarrun merkkivalo, eikö?

---------------------

Muistatko Juha jokunen vuosi takaperin sun Trans Amin VATS kiukutteli kun ei käynnistynyt meiän pihasta (asuin sillon Puistolassa). Teit jotain että SECURITY-valo lakkas palamasta ja auto käynnisty. En vaan muista mitä, löitkö rattia tai kiillotit avaimen VATS-mokkulaa mutta olikos siinä sillon niin, että ajonesto oli menny päälle sait sen pois päältä - niin että käynnistystä pystyi yrittämään uudelleen?
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world


Poissa juha

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1015
  • Sukupuoli: Mies
  • Rahastonhoitaja
Vs: VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #2 : 22.11.2011 - klo:15:27 »
vai olisiko VATS:n johto irronnut virtalukosta on meinaan aika ohkaista johtoa.
Itellä oli murtunut ihan liitoksen juuresta.

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1799
  • Sukupuoli: Mies
VATS - Jääkö ajonesto päälle / nollaus
« Vastaus #1 : 22.11.2011 - klo:11:56 »
Rattiputkea kastessa kävi viba, jonka takia tais ajonesto pamahtaa päälle. Tosin se saatto jo tapahtua purkausvaiheessa kun johtoja piti löysätä jotta rattiputken muovit mahtu vetää pois.

Kun testattiin ekan kerran avaimilla, ei pyörittänyt starttia, temp mittarin viisari heilahti ja BRAKE-valo syttyi. SECURITY-valo ei syttynyt. Lisäksi avainta käännettäessä kuului naksahdus, jota ei normaalisti kuulu. Aseteltiin sitten virtalukkoa uudelleen jonka jälkeen se käynnistettäessä rupesi näyttämään SECURITY-valoa - muun efektin ollessa samat, lämpömittarin viisari heilahti mutta startti ei inahtanutkaan.

Akussa kyllä riitti virtaa.

Kysymykset:

1) Oliko ajonesto jo silloin päällä, ku startti ei inahtanutkaan ja BRAKE-valo syttyi, mutta SECURITY ei?

2) Kun nyt se ajonesto on päällä, jääkö se päälle niin kauaksi aikaa että se kuitataan pois ECM:stä, ja koska mulla ei oo softaa eikä piuhaa jolla pääsisi sinne käsiksi, saako sen sittenmuulla tavoin nollattua?

Tällä foorumilla joku sanoi kuulleensa että vikakoodit saisi nollattua laittamalla virrat päälle-pois peräkkäin 5 kertaa. Onko näin ja jos on, saako myös tuon ajoneston nollattua? En ihmettelisi vaikka tälläinen "takaportti" olisikin, sillä kyllähän Firebirdin luukkuvalotkin jää ylös umpioiden vaihtamista varten vaikka niitten vieressä on kyllä ne kierrettävät nupit, joilla luukut saa nostettua.

Auto on siis 89 Trans Am GTA - tiltti- ja pushbutton-ratilla.
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world