Kirjoittaja Aihe: T5 tuntuu " tahmealta"  (Luettu 2019 kertaa)

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5353
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: T5 tuntuu " tahmealta"
« Vastaus #6 : 28.11.2011 - klo:22:45 »
sen pamahduksen varalta kannattaa kattoo se laatikon hännän kumikin ja paljonko kardaani pääsee kiertymään jos vaihde on vapaalla ja takapyörät vaikka kässärillä jumitettu paikalleen ni käsin kiertää kardaania edes takasin pieni välys toki on mut jos rupee paljo kierymään ni jossain perän tienolla rupee olee välystä. mikä sit on paljo on hankala määritellä :-[
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 811
  • Sukupuoli: Mies
Vs: T5 tuntuu " tahmealta"
« Vastaus #5 : 27.11.2011 - klo:22:45 »
ongelma onkin et kytkin ei irrota kun vaihteita joutuu runnomaan et menee päällä jos menee. ekana kattosin et siel kytkin järjestelmäs on nestettä eikä mikään vuoda sitä ulospäin ja sentakia jäis irrottamatta.

yoke on se kartaanin eka pätkä ennen etu ristikkoo mikä menee laatikkoon sisään, siin laatikon hännässä on pusla ja stefa mitkä tukee ja tiivistää yoken laatikkoon. väljä hännänpusla ei oo tuttu miltä se ajos tuntuu mut ristikkovika aiheuttaa ikävää tärinää jos sitä olis katsuri voinu tarkottaa mut tämä ei vaikuta sihen ettei pykälät menis päälle.

eikä se auto oo vissiin missään hirmu pakkasessa ollu ettei jäykkiä öljyjäkään voi syyttää ni kytkin ongelmaan viittaa pahemman kerran.

Joo , jännä homma kyllä ku ajossa kytkin ei ainakaan luista ja pelittäny aivan normaalisti , pitää nyt tarkistaa tuo neste järjestelmässä ... Joo sitä se varmaan sitten tarkoitta tuntuu lähinnä ajossa esim kun päästää moottorijarrulle niin tulee sellainen hetkellinen " tyhjä vetoalue" ja kaasua lisättäessä PUM eli paukahtaa... Toki onhan mulla tuolla laatikossa Redlinen Vähän kovemman luokan öljyt , mutta eipä tässä nyt ole mitään hirveitä pakkasia ollut ..toki eihän sitä tiedä , että jos ovat noin jäykät öljyt ja auto ei ole 3 viikkoon ollut käynnissä niin miksei nekin voisi tuon tehdä?
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5353
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: T5 tuntuu " tahmealta"
« Vastaus #4 : 26.11.2011 - klo:21:23 »
ongelma onkin et kytkin ei irrota kun vaihteita joutuu runnomaan et menee päällä jos menee. ekana kattosin et siel kytkin järjestelmäs on nestettä eikä mikään vuoda sitä ulospäin ja sentakia jäis irrottamatta.

yoke on se kartaanin eka pätkä ennen etu ristikkoo mikä menee laatikkoon sisään, siin laatikon hännässä on pusla ja stefa mitkä tukee ja tiivistää yoken laatikkoon. väljä hännänpusla ei oo tuttu miltä se ajos tuntuu mut ristikkovika aiheuttaa ikävää tärinää jos sitä olis katsuri voinu tarkottaa mut tämä ei vaikuta sihen ettei pykälät menis päälle.

eikä se auto oo vissiin missään hirmu pakkasessa ollu ettei jäykkiä öljyjäkään voi syyttää ni kytkin ongelmaan viittaa pahemman kerran.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 811
  • Sukupuoli: Mies
Vs: T5 tuntuu " tahmealta"
« Vastaus #3 : 26.11.2011 - klo:18:44 »
Kytkin / pää / apusylinteri ehtoopuolella.


Kytkin nyt tuntuu ainakin pitävän ,ei luista tippaakaan...Mistä ja mitenkä noita kannattaisi diagnisoida?

tarkoita , että kumpi noista sylintereistä nyt olisi hajalla?

* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: T5 tuntuu " tahmealta"
« Vastaus #2 : 26.11.2011 - klo:16:29 »
Kytkin / pää / apusylinteri ehtoopuolella.
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 811
  • Sukupuoli: Mies
T5 tuntuu " tahmealta"
« Vastaus #1 : 26.11.2011 - klo:15:38 »
Eli .. Tuossa kun nyt auto on talviteloilla niin  laittelin käyntiin vähän niin jotenkin tuntuu nuo vaihteet " tahmeilta" ...Ennenkin ollut hieman samaa ongelmaa , mutta nyt tuntuu jo aikalailla esim ykköstä saa runtata aika voimalla että menee päälle ..Katsari sanoi että laatikon ja kartaanin välinen joku pusla tms nimeltään joku " YOUKE" on väljä ja sen tuntee ajossakin ..voisiko se sitten teettää tuota vaihteiden tahmaisuutta...Öljyt on kunnossa ja vaihdeltu lähiaikoina . Ajattelin vain , että mikähän tuota nyt vaivaa .. Autohan on 3,4 Firebirdi .

* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!