Kirjoittaja Aihe: -98:n kytkin pääsylinterin vaihto  (Luettu 20008 kertaa)

Poissa Zapp Brannigan

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: -98:n kytkin pääsylinterin vaihto
« Vastaus #6 : 12.08.2015 - klo:20:15 »
Tehostinta ei tarvitse purkaa tieltä. Ahdasta on, mutta kyllä se sieltä tulee. Vakio pääsylinterin letkussa on kuristin (jostain käsittämättömästä syystä). Kuristin on pääsylinterin puoleisessa päässä kooltaan 1,5-2mm ja noin 2cm päässä letkun päästä. Kuristin kannattaa ainakin porata pois, mutta jos näkee tuon purkamisen vaivan niin kannattanee vaihtaa uusi pääsylinteri. Itse laitoin reilu viikko sitten TIC performancen paketin jossa on vähän isompi pääsylinteri 7/8" (vakio 3/4"), sekä säädettävä polkimen tanko. Polkimen liike tietysti hieman lyhenee ja jäykistyy, mutta itse ainakin pidän tästä. Muuten kytkimen toiminta on kuin eri planeetalta ja vaihtaminen kierrokset tapissaon yhtä helppoa ja nopeaa kuin muulloinkin. Sen lisäksi että kuristimen kanssa kytkin ei vapaudu nopeissa vaihdoissa se ei myöskään tarraa kiinni yhtä agressiivisesti joten luiston mahdollisuus on isompi. Niin ja itselläni on kyllä täys pitkät peltisarjat jos se vaikuttaa tuohon tilaan. Kytkin ilmaantuu aika hyvin kun vain pumppailee poljinta ja odottelee ilmakuplien nousua säiliöön. Itse otin sen lisäksi vielä pari kertaa työsylinterin ilmausruuvin auki, mutta en tiedä olisiko tarvinnyt.

Poissa jussi70

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
Vs: -98:n kytkin pääsylinterin vaihto
« Vastaus #5 : 29.05.2012 - klo:22:21 »
Muita sivistääkseni. Tein moisen rempan noin kuukausi sitten. Jarrutehostin ja jarrupääsylinterihän tuosta oli ensin purettava pois tieltä.  Sitten kytkin pääsylinterin ruuvit (2 kpl) kabiinin puolelta auki ja sylkkä irti polkimesta ja veks.
5-gen Camaro 2SS/RS Inferno Orange Metallic " ZL1 conversion "

corvette C4 -84 with Procharger D1SC, Megasquirt and ZF-6

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5194
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: -98:n kytkin pääsylinterin vaihto
« Vastaus #4 : 30.03.2012 - klo:14:57 »
ei siin mitää ihmeellistä pitäs olla vipu irti polkimesta pultit auki ja pujottaa pultit pois ja sylinteri lähtee irti voi toki olla tiivisteestään tarttunu tulipeltiin et vaatii pikkusen nitkutusta mut muuten ihan simppeli homma. jarrutehostin oli pois ku jouduin tekee sylinterille reijän tulipeltiin mut pois kun otin ni tehostin oli paikallaan. onhan oikeet pultit irrotettu ihan vaan kaiken varalta kysyn asentajaa sen enempää epäilemättä ;) omakohtanen kokemus
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa jussi70

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
Vs: -98:n kytkin pääsylinterin vaihto
« Vastaus #3 : 30.03.2012 - klo:14:11 »
Poljinsylinterin irroitus tuntuu aika sitkaalta… Voiko ko. sylinterin vaihtaa purkamatta jarrutehostajaa ym. pois tieltä. Ohjaamosta otin koelaudan muovit pois ja häränsilmän polkimelta, säiliön letku myös irti säiliön päästä.. Pultit kun irrotti niin eipä se tunnu lähtevän. Pitänee viikonloppuna jatkaa remonttia.
Jos joku tehnyt moisen homman niin mielellään kuuntelen neuvoja 
5-gen Camaro 2SS/RS Inferno Orange Metallic " ZL1 conversion "

corvette C4 -84 with Procharger D1SC, Megasquirt and ZF-6

Poissa Hurja

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
  • Dr Hurja & Mr Jukka
Vs: -98:n kytkin pääsylinterin vaihto
« Vastaus #2 : 19.03.2012 - klo:16:55 »
voin olla tietenkin väärässä, mutta toi sydeemi näyttäis itsestään ilmaavalta, kun nestesäiliö on kaikkein ylimmällä kohtaa ja siitä on melko suora linja työsylinteriin asti.

Poissa jussi70

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
-98:n kytkin pääsylinterin vaihto
« Vastaus #1 : 19.03.2012 - klo:15:44 »
Kytkin polin tarttuu pohjaan. Polkimen sylinteri pitäis ensi alkuun vaihtaa, että pääsee leimalle. Onko tuo iso homma, tarviiko mitään erikois vinkkejä. Työsylinterihän ei ilmaannu kun letkua ei päästä laskeen työsylinterin alapuolelle. Onko tässä mitään sudenkuoppaa vai plug and play... :)
Corvetessa tuo vastaava osa on hyvin tyrkyllä, 4genissä ei taida ihan niin helppo olla...
Kiitokset etukäteen jos sais jouduttavia vinkkejä...
5-gen Camaro 2SS/RS Inferno Orange Metallic " ZL1 conversion "

corvette C4 -84 with Procharger D1SC, Megasquirt and ZF-6