Kirjoittaja Aihe: F-Body ja E85 etanoli  (Luettu 28695 kertaa)

Poissa T0ni

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 410
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #95 : 28.03.2014 - klo:18:28 »
Morjes kaikille! Pitkästä aikaa! Mulla sano walbron 255lph bensapumppu ittensä irti ja tilasin tilalle vuorostaan holleyn pumpun, tuli sitten mieleen että mitenkähän nämä mahtavat kestää tota e85 lientä? niin ja tuo walbro ei kyrvähtäny etanolin takia  ;D
Pontiac Firebird Formula -89 334cid Tpi

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8392
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #94 : 11.02.2014 - klo:22:28 »
Hmmm... Hyva kun tuli tamakin taas esille. Pitais varmaan itsekin kokeilla viunalla ajamista kun kerran tuo gemsu on ihan virallinen FlexFuel laitos. Lahin asema josta mommoa saa on 25 kilsan paassa, joten ei sita nyt ihan joka kerta taida viitsia tankata. ::)
16 Silverado Crew Cab 4x4
12 BMW K1600GTL Premium
10 Toyota Camry Hybrid
07 Infiniti G35

Poissa MasaHiro

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 55
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #93 : 11.02.2014 - klo:21:57 »
Lokakuusta asti ajanu  50% E85/50%95E seoksella.Suuttimet laitoin accel 26lbs  ja accelin säädettävä bensanpaineen säädin.Paineeksi löyty 42psi tyhjäkäynnillä millä tuntu kaasun vastaavuus hyvältä.Sytkää  hypertech powerprogrammerilla. Väännöt tuntu lisääntyvän persdynossä.Lähtee käyntiin myös -20C pakkasella.Ei vika valoa o syttyny koko talvena. Kesällä työreissua  Tampere-Joensuu väliä aina yks sivu palo 85-90euroo normi 98E. Nyt tuolla seoksella 65euroo. Saa tuonkin erotuksen muuhun käyttöön.Keväämmällä syöttää sit enemmän etanolia.
Camaro  -96 LT1 , energy suspension,KYB agx,Eaton diff,Comp Cams 07-464,  455000KM.
13,5 Vuotta.
Ex  Camaro 305 tpi - 89  11vuotta   450000KM.

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #92 : 22.11.2012 - klo:19:57 »
Pientä päivitystä silveradon osalta sitten viimeisten kirjoitusten. Kylmenevä, mutta vttumaisen sateinen ja harmaa "talvi" on tuonut tullessaan sen, että kylmäkäynnistyksessä kierrokset soutavat 1-2 sekuntia. Muutoin ei ongelmia 100% 85:lla. Pakkasta kun pukkaa, niin joutuu varmaan starttaamaan kahdesti..
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 953
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #91 : 16.09.2012 - klo:09:07 »
mä laitoin 30lbs suuttimet vakio Lt1.seen niin seokset oli vakio ohjelmalla lambda alueella ok, mut kaasu pohjassa liian rikkaalla. Nyt Ohjelmassa on suutin koko 27 ja seokset kohdillaan.
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5416
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #90 : 15.09.2012 - klo:20:19 »
softalle kerrotaan minkä kokosia suuttimia sinne on laiteltu ni se korjaa ruiskutus ajat sit kohalleen ihan ite ku vaan tietää oikeen suutinkoon näin siis bensankans läträtessä ja LT1 sit noita kertoimia käytetään ku siirrytään ajaa e85 tavaralla pelkästään, kerrotaan siis poksille suuttimen koko pienemmäks mitä se todellisyydessa on ni koko seos alue saa enempi ruokaa mitä se e85 tarvii.

kannattaa muuten huomioida et LT1 ja LS1 suuttimet toimii eri paineilla eli LS1 vaiko suuttimet kuulostaa numeron mukaan isoilta mut ku paine huomioidaan ni ei ne enää ookkaan isomma jos ne LT1 koneeseen meinais laittaa, näissä toki muutama vuosimallikohtanen ero eri LS1 vuosimallien välillä.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007
13,709@148,99 Motopark 19.9.2020

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #89 : 15.09.2012 - klo:19:57 »
35lb suuttimet pitäis riittää vakiokoneeseen. Ite lisäsin 33% syöttöä, kun ajoin e85:lla ja se osui aikas hyvin kohdalleen. Kohta olisi katsastus edessä, niin sit e85 tankkiin ;D Täytyy yrittää käydä penkissä vielä ennen talvea e85:lla.

Vakio LS-1 vai LT-1?
Vai 383 LT-1?

Jos nyt kerralla hommaisi "riittävät" suuttimet
Voiko softalla korjata isot suuttimet toimimaan vakio koneessa - piristetyssä - viritetyssä?
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Paikalla KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1049
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #88 : 15.09.2012 - klo:17:13 »
35lb suuttimet pitäis riittää vakiokoneeseen. Ite lisäsin 33% syöttöä, kun ajoin e85:lla ja se osui aikas hyvin kohdalleen. Kohta olisi katsastus edessä, niin sit e85 tankkiin ;D Täytyy yrittää käydä penkissä vielä ennen talvea e85:lla.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10610
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #87 : 15.09.2012 - klo:07:08 »
Tuli cruisailtua vähän hiljempaa kun tuota liikkuvaa poliisia ei vielä lakkautettu. Lambda korjaa vähän mutta huomaa että LS-1 on koko ajan vähän polvillaan. Vakio suuttimet 24lb/hr pitäisi riittää cruisailuun mutta softa lyö  rajoille.

kokeilin kesällä,että oli 56% E85:sta tankissa,LTFT:t oli pintakaasulla cruisatessa 25 % = max. (ei kuitenkaan vielä sytyttänyt SES:iä)

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #86 : 14.09.2012 - klo:23:03 »
Kyllä varmaan syttyy ses jos puhtaalla e85:lla ajaa vakio-ohjelmalla. Lambda yrittää korjata oikein, mut ei riitä säätöalue. Ja vakiosuuttimet tuskin riittää vaikka ohjelma olisi muutettu.

Tuli cruisailtua vähän hiljempaa kun tuota liikkuvaa poliisia ei vielä lakkautettu. Lambda korjaa vähän mutta huomaa että LS-1 on koko ajan vähän polvillaan. Vakio suuttimet 24lb/hr pitäisi riittää cruisailuun mutta softa lyö  rajoille.

Järkeilin tässä: vakio suuttimet riittää 400hv kertaa 1,3(E85 kerroin) on jotain 31
Eli viri_viina_vapariin pitäisi riittää 35lb suuttimet. Ollaanko kartalla?
Softa menee tietysti uusiksi. Mistä sopiva säätäjä ja penkki?
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Paikalla KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1049
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #85 : 14.09.2012 - klo:22:46 »
Kyllä varmaan syttyy ses jos puhtaalla e85:lla ajaa vakio-ohjelmalla. Lambda yrittää korjata oikein, mut ei riitä säätöalue. Ja vakiosuuttimet tuskin riittää vaikka ohjelma olisi muutettu.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #84 : 14.09.2012 - klo:22:32 »
tais olla laihalla koodi ?

Vois olla, en kattonut. Camarossa paha tuo MAF. Yrittää lambdan kanssa korjata soosit jonnekkin AFR 12-13 tienoille.
Kellä oilisi laitteet niin asettaisi AFR 9,7(vai mikä se oli) ja ajaisi viinalla
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10610
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #83 : 14.09.2012 - klo:18:12 »
Ajoin puolitoista tankillista puhtaalla E85. Säästin ~30e
Moottori valo syttyi. Koodin luku+kuittaus maksoi 30e
Onneksi ei hajonnut mitään
Nyt ajan kiltisti 98

tais olla laihalla koodi ?

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #82 : 14.09.2012 - klo:18:02 »
Ajoin puolitoista tankillista puhtaalla E85. Säästin ~30e
Moottori valo syttyi. Koodin luku+kuittaus maksoi 30e
Onneksi ei hajonnut mitään
Nyt ajan kiltisti 98
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Poissa 98Camu

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #81 : 31.07.2012 - klo:20:21 »
Kangasalta alkoi saamaan tuota E85:ta, tänään tankkasin Voyageriin 50/50 seosta ja tuntuis toimivan. Mun parsa ei ole flexifuel versio.
-57 Bel Air