Kirjoittaja Aihe: F-Body ja E85 etanoli  (Luettu 28702 kertaa)

Poissa Naxu

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #65 : 19.06.2012 - klo:02:22 »
Mulla olis nyt `88 305 tbi camaro etanolisoitu. Overdriven kautta sain modatun promin, itsellä kun ei prominpolttokilkkeitä ole. Hyvin tuo tuntuu re85:llä kehräävän. Aika näyttää miten toimii pidemmän päälle. Tbi:n tiivisteet ja suuttimien o-renkaat tuli vaihdettua ennen etanolin käyttöönottoa, hivenen olivat jo vanhat hapertuneet.

Poissa Woodpecker

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Sukupuoli: Mies
  • -99 Camaro LS1+aut
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #64 : 17.06.2012 - klo:19:18 »
Lirautin viinat -99 komeron tankkiin. Pohjalla oli vajaa varttitankki E98:sia eli nyt bensan osuus on enää 20-25%.
Saapa nähdä lähteekö vielä aamulla käyntiin. Tulee viikossa ajoa yli 500km niin säästö on jo huomattava
Oikeassa autossa on jäykkä taka-akseli, automaatti vaihteisto ja 16 venttiiliä

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #63 : 27.05.2012 - klo:20:37 »
Tolla oktaanilla voikin jo sitten ahtaa huoletta puolkiloo lisaa :W

 m/
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10668
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #62 : 27.05.2012 - klo:20:15 »
On ollu ajatuksissa ...  tuo viinan oktaaniluku kompensoi helposti 95 oktaanin ...  itse asiassa : 50% 95 + 50% RE85 -> oktaani noin 100   m/
Tolla oktaanilla voikin jo sitten ahtaa huoletta puolkiloo lisaa :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10612
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #61 : 27.05.2012 - klo:19:18 »
On ollu ajatuksissa ...  tuo viinan oktaaniluku kompensoi helposti 95 oktaanin ...  itse asiassa : 50% 95 + 50% RE85 -> oktaani noin 100   m/

jep  :)

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #60 : 27.05.2012 - klo:16:18 »
vaihda seuraaval tankilla 98->95:seen  ;)

On ollu ajatuksissa ...  tuo viinan oktaaniluku kompensoi helposti 95 oktaanin ...  itse asiassa : 50% 95 + 50% RE85 -> oktaani noin 100   m/
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10612
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #59 : 27.05.2012 - klo:13:06 »
No niin : RE85:n määrää lisätty : nyt seos  50 %  98 ja 50 % RE85 ....
Edellisellä 70/30 suhteella ei ollut ongelmia normiajossa - rahtusen kulutus kasvoi.

vaihda seuraaval tankilla 98->95:seen  ;)

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #58 : 27.05.2012 - klo:11:25 »
No niin : RE85:n määrää lisätty : nyt seos  50 %  98 ja 50 % RE85 ....
Edellisellä 70/30 suhteella ei ollut ongelmia normiajossa - rahtusen kulutus kasvoi.
Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #57 : 24.05.2012 - klo:20:37 »
Kokeilen nyt chevyssä erilaisia predatorin asetuksia. Katsotaan, jos löytyisi taloudellisemmat säädöt.. Vaikka tuo kulutta p*llurallissa sen 18l kasivitosella niin tulee se silti 4-5e halvemmaksi per 100km kuin normibensa. Tankillisessa puhutaan karkeasti 40-50e säästösä ja tuon kun kertaa vuositasolla niin saa pähkinöitä.. Harmi kun ei ole tullut ajettua kerralla pitempää matkaa jotta olisi nähnyt paljonko se kuluttaa matka-ajossa mutta Mud terrainit lisäsivät kulutusta 1-3l/100km, joten juutalaisena pitää alkaa hakemaan säästöä jostain  :W.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #56 : 20.05.2012 - klo:20:12 »
Ymmärsit. Nou probleemia tähän mennessä. Jopa 50% - 50%  menee ihan hyvin ....

Ainoa probleemi tähän mennessä : WOT eli täyskaasukiihdytyksessä menee seokset rahtusen laihalle  ( tällöinhän ajellaan pelkillä
kartoilla ). Muuten pelaa ihan normaalisti - sanoisin jopa, että tyhjäkäynti on tasaisempi kuin pelkällä 98:lla.

Kulutusta en ole mittaillu mutta samaa luokkaa kuin pelkällä bensalla.

Ai niin : seoksena on 70 % 98:a ja 30 % RE85:ta.

Trans Am ´95 LT4 T-top     

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #55 : 20.05.2012 - klo:20:07 »
Tänään tuli mitattua pickupin kulutusta pelkällä 85:lla koska vaihdoin isommat mud terrainit alle. Taajamarallissa 85:sta paloi 18l/100km kun vastaavasti normaalibensaa on mennyt noin 15l samalla pyörityksellä. Suuntaa antavia arvoja mutta kuitenkin.. Sopivassa välissä pitää testata matkakulutus. Kylmäkäynnistys on alkanut vaatimaan toisen pyöräytyksen avaimesta mutta muuta kerrottavaa ei ole ilmaantunut.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Paikalla sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 954
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #54 : 13.05.2012 - klo:10:27 »
On aito 1996 eli tuplakatit jne löytyy.
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Nova

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2532
  • Sukupuoli: Mies
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #53 : 13.05.2012 - klo:09:04 »
Onko aito -96 boksi että tupla katit yms hauskaa jolloin tarviit efiliven ohjelmointiin tai vast. -94-95 laitteita on aika paljon enempi tarjolla...
1968 Chevrolet Nova

Paikalla sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 954
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #52 : 12.05.2012 - klo:11:16 »
mulla on ny tossa  camarossa 30pinnaa suuremmat suuttimet ja tankissa pelkkää 85sta. Pelaa muuten normaalisti, mutta kylmä käynnistys meinaa olla tuskaa. Jos jollain on säätövehkeet järkietäisyydellä kokkolasta niin saa ilmottautua?
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Senior

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4400
  • Sukupuoli: Mies
  • Transu
Vs: F-Body ja E85 etanoli
« Vastaus #51 : 08.05.2012 - klo:19:51 »
Ymmärsinkö oikein että, ilman mitään muutoksia voin työntää n. 30% E85:sta 98E:n sekaan  ja jatkaa kurvailua ?

Ymmärsit. Nou probleemia tähän mennessä. Jopa 50% - 50%  menee ihan hyvin ....
Trans Am ´95 LT4 T-top